Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esther_r20 schreef:Ja dat keuren is wel een dingetje. Ik merk dat veel mensen zeggen jij wilt keuren dus jij betaald, maar als er dan 3 worden afgekeurd gaat het snel met het extra potje.
Kopen zonder keuren begin ik niet aan. Dan maar weer doorsparen
Marlies1 schreef:Als het paard wordt afgekeurd, verkoop je als verkoper toch iets wat niet goed is? Ik vind het niet zo gek dat de kosten dan voor de verkoper zijn.
ikke schreef:Esther_r20 schreef:Ja dat keuren is wel een dingetje. Ik merk dat veel mensen zeggen jij wilt keuren dus jij betaald, maar als er dan 3 worden afgekeurd gaat het snel met het extra potje.
Kopen zonder keuren begin ik niet aan. Dan maar weer doorsparen
Wellicht moet je dan betere assistentie mee nemen?
Een hoop negatieve adviezen zie je op voorhand al aankomen als je weet waar je op moet letten.
Zie het daarnaast als een "verzekeringspremie" die je potentieel behoed voor een hoop ellende.
De laatste die ik gekocht heb, heb ik zo mee genomen.
De problemen die ik daarmee gehad heb, waren uit geen enkele keuring naar voren gekomen. Zelfs de verkoper was stomverbaast.
Paard heeft er namelijk 3/4 jaar over gedaan voordat ze weer geland was en gewoon rijdbaar werd.
Marlies1 schreef:Als het paard wordt afgekeurd, verkoop je als verkoper toch iets wat niet goed is? Ik vind het niet zo gek dat de kosten dan voor de verkoper zijn.
Gini schreef:Marlies1 schreef:Als het paard wordt afgekeurd, verkoop je als verkoper toch iets wat niet goed is? Ik vind het niet zo gek dat de kosten dan voor de verkoper zijn.
Een paard wordt nooit afgekeurd door een dierenarts, er wordt een koopadvies gegeven.
Bij een paard is het ook niet zo zwart-wit te stellen of iets goed is of niet. Veel mensen die een recreatiepaard zoeken die toch alleen maar 0 bemerkingen aandurven. En genoeg goede dressuurruiters die een paard met een kleine bemerking wel gewoon meepakken omdat ze weten dat met goede training veel te behalen valt.
Gini schreef:Marlies1 schreef:Als het paard wordt afgekeurd, verkoop je als verkoper toch iets wat niet goed is? Ik vind het niet zo gek dat de kosten dan voor de verkoper zijn.
Een paard wordt nooit afgekeurd door een dierenarts, er wordt een koopadvies gegeven.
Bij een paard is het ook niet zo zwart-wit te stellen of iets goed is of niet. Veel mensen die een recreatiepaard zoeken die toch alleen maar 0 bemerkingen aandurven. En genoeg goede dressuurruiters die een paard met een kleine bemerking wel gewoon meepakken omdat ze weten dat met goede training veel te behalen valt.