Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

paardsn hebben een poel in hun weide waar de mijne graag in afkoelt en rondstruint. Die modder is er niet af te krijgen en afspoelen vindt ie 'eng'.
Als het je lukt kleine stukjes het wel voorelkaar te krijgen zal het vast goed komen. Nogmaals: Mijn intentie is noooooit om mensen belerend toe te spreken of wil zeggen dat jou methode niet de juiste is, ik vind het zelf altijd fijn om elkaar mogelijke oplossingen aan te bieden! En ik vind het overigens enorm leerzaam om een leuke discussie met elkaar te voeren!
Maar die wordt zomers weer zwaarder, de zomerbak daarentegen is swinters nat en zomers de Agterberg van de twee
Ideaal dus, zo is er altijd een goede bak tot onze beschikking! En in de herfst en voorjaar zijn ze vaak allebei te gebruiken, lekker rustig.
Nu het moment om echt te gaan leren nageven, maar dat gaat helemaal de goede kant op als ik het zo hoor!
. Fijn dat je vakantie hebt! Mooie maat heeft Veronia al, hoop dat Krisje ook rond die doen gaat zijn uiteindelijk.
Genieten! Vind jou dier echt leuk!
. ‘Geluk’ is wel dat je Krisje een flinke schop kan geven en ze dan geen uitbarsting krijgt. Dat zou ik bij Baby niet hoeven doen, die geeft vliegles dan.
.
Hihi, kin op de borst gebeurt hier per ongeluk ook nog wel eens
.
.
Lissa ziet er weer knap uit als allways!
.
Om antwoord te geven op jou vraag: het is niet zo dat ik echt weet uit praktijk dat ze heel gek zou gaan doen als iemand volgens de methode ‘paarden breken’ een dier inrijd. Met het paarden breken bedoel ik niets negatiefs, maar dat is de letterlijke vertaling uit het Engels, in mijn opinie is dat wat bijvoorbeeld een Gert van het Hof doet. Zadel erop, laten rennen en springen, als ze moe zijn ruiter er op, overdonderen en goed voorwaarts rijden. Melanie_B schreef:
.
.
.
.
Over mezelf wat minder maar wel blij dat ik wat gedaan heb met de mindere puntjes van de 1e proef ipv hetzelfde verder gereden.
Blackie is een beetje verkleurd door de zon.

.
lijkt ook of die heeft hele ferme sokken of valt dat wel mee? 

)