Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:En nog geprobeerd naar schoudervoor toe aan te galloperen iriscope?
Iriscope schreef:knollentuin schreef:En nog geprobeerd naar schoudervoor toe aan te galloperen iriscope?
Yes! Dat ging heel erg fijn. Heb ook gewerkt aan wat schoudervoor in de galop in het algemeen om hem rechter te maken en me maar weer eens goed geconcentreerd op schoudercontrole bij het sturen.
Wel een vraagje, wie weet heeft iemand een tip.
In het wijken op de rechterhand rent hij weg voor mijn been. Hij wordt dan heet en negeert mijn zithulp om langzamer te gaan. Als hij wel het juiste tempo aanhoudt, valt hij over de schouder weg. Mijn linkerteugel begrenst, maar hij rent er gewoon door heen. Wat ik vandaag heb gedaan is terug naar de stap en in stap het wijken afmaken als hij wil gaan rennen. Als hij door mijn linkerteugel heen rent, een volte naar rechts draaien om eerst de controle over de linkerschouder terug te krijgen en dan het wijken af maken.
Heeft iemand nog een andere oefening of ideeen waarop ik dit beter kan controleren?
Ja, ik heb een instructriceMaar die is nog 2 weken met vakantie.
Iriscope schreef:Ik vraag eigenlijk al helemaal geen stelling in het wijken, ik maak mijn binnenbeen lang, geef been wanneer het binnenachterbeen verplaatst wordt en hou de buitenteugel eraan. Als hij al wat binnenstelling aanneemt, dan komt dat van mijn binnenbeen, niet van mijn binnenhand.
Als hij te snel zijwaarts wil aan de voorkant, dan een ophouding om hem op zn buitenschouder af te remmen.
mirjamalvaro schreef:Die naar halt wijken ga ik ook eens doen als ze genezen is!
Ze heeft een trap tegen oogkas aangekregen. Oogbrug is afgebroken en wat verdraaid, zitten ook wat losse fragmentjes, maar chirurg vond opereren niet noodzakelijk. Oog zelf is gelukkig niet geraakt en dus onbeschadigd.
mirjamalvaro schreef:Die naar halt wijken ga ik ook eens doen als ze genezen is!
Ze heeft een trap tegen oogkas aangekregen. Oogbrug is afgebroken en wat verdraaid, zitten ook wat losse fragmentjes, maar chirurg vond opereren niet noodzakelijk. Oog zelf is gelukkig niet geraakt en dus onbeschadigd.
mirjamalvaro schreef:Iris weet ik eigenlijk niet, ging een beetje vreemd bij de kliniek. Maar gok op minstens 6 weken.
Zit dit beestje inderdaad niet mee. Al eens tanden gebroken, nu oogkas. Hopen dat dit laatstd breuken waren.
Iriscope schreef:[ Video ]
Even ter vergelijking, dit is waar we vandaan komen, augustus dit jaar.
Kijk vooral naar hoe slecht de stap en galop warenOm van de aanleuning en spanning in zijn rug nog maar niet te spreken.