Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:Ik was gisteren en vandaag even afwezig wegens een concert. Helaas gaat het met Jorie minder, zeg maar gerust slecht. Ik zou vanavond na het voeren om 7 uur met hem gaan wandelen, want hij moest vandaag nog gewandeld wegens de zwelling. Alleen wilde hij niet lopen, dus had ik hem alleen maar even de zwelling afgespoeld met water in de hoop dat ie dan makkelijker zou lopen. Echter bleef hij lichte kreupelen met beide voorhoeven op een manier die de chronisch bevangen shet van de fokkers ook doet. Dus toen gingen alle alarmbellen rinkelen en heb ik eerst gevoeld. Hij had een zeer lichte pulsatie aan beide voorhoeven, ik de voorhoeven gekoeld en tijdens het terug naar de paddock brengen, da gebeld. Da kon pas een uur later komen, dus ik ze hooi gegeven en de paddock een natte plek gegeven. Verder had ik een filmpje gemaakt van Jorie zijn lopen wat hij toen nog gewoon uit zichzelf deed.
Een uur later kwam de da, die heeft de castratiewond gecheck't en die was mooi dicht gegroeid. Wel ontstoken geweest, maar ook alweer geheeld. Toen de temperatuur en die was veels te hoog, maar liefst 41 graden, arme schat![]()
Na telefonisch overleg met andere da en het filmpje te hebben bekeken, constateerde da lichte hoefbevangenheid, maar ik was er gelukkig erg vroeg bij. Dus nu heeft ie een injectie in het bloed gekregen tegen de koorts en pijn en morgenochtend hangt het ervan af of ie weer netjes onder die 38,5 qua temperatuur zit met wat we gaan opstarten. Zit ie erboven dan komen ze weer langs en gaan we waarschijnlijk buut opstarten, zit ie eronder dan wordt er metacam opgestart.
xZiva_ schreef:Ik heb dat idd ook gehad toen er ponykamp was op de manege.. ging zijn manen knippen en er was zelfs een kind wat de afgeknipte manen wilde hebben
Ze bleven ook heel lang mee lopen toen ik met jack aan de hand ging werken. Was toch even opgelucht toen ze terug moesten naar het kamp
_Reneee schreef:Oh ik zou helemaal gek worden van kinderen bij mijn paard. Er zijn weleens penny's geweest op mijn vorige plekje maar daar maakte ik hardhandig korte metten mee. Hoef geen jong in de buurt van mijn dieren