Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:57

ik heb ook vlozaad van pit en pit inderdaad. Dat is hetzelfde als psylliumzaad :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:07

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:31

Oh die vrouw zit ook in het forum op Facebook! Ik ga haar eens berichten :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:54

Hier nooit geen zandkuur hoeven geven gelukkig.
Qua vitamine vrij heb ik de mijne op VitalComplete van Pavo staan, doen ze het heel goed op. :j

Vrijdag komt de dierenarts ze enten en meteen even kijken of het qua wisselen nog allemaal goed gaat.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:02

Wij hebben pas nog een zandkuur gedaan toen het andere 2015-paardje bij ons waarschijnlijk zandkoliek had. Wel vervelend spul hoor. Als het nat wordt krijg je het nergens meer af....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:07

Ik voer in de wintermaanden zo ongeveer elke 5 weken gedurende een dag of 5 a 6 een kuurtje psylliumhusk. Gooi dit gewoon door het een mengsel van grasbrok (agrobs fetura) en lucerne heen. Soms nog wat brok, muesli of slobber erbij als extraatje. Mijn paarden eten het eigenlijk altijd zonder problemen.

Zandkoliek wil ik niet meemaken.. Liever proberen te voorkomen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 17:06

Van wie kun je het nu beter leren. Marinka boodt zich vrijwillig aan. HahaAfbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:52

Ik was gisteren en vandaag even afwezig wegens een concert. Helaas gaat het met Jorie minder, zeg maar gerust slecht. Ik zou vanavond na het voeren om 7 uur met hem gaan wandelen, want hij moest vandaag nog gewandeld wegens de zwelling. Alleen wilde hij niet lopen, dus had ik hem alleen maar even de zwelling afgespoeld met water in de hoop dat ie dan makkelijker zou lopen. Echter bleef hij lichte kreupelen met beide voorhoeven op een manier die de chronisch bevangen shet van de fokkers ook doet. Dus toen gingen alle alarmbellen rinkelen en heb ik eerst gevoeld. Hij had een zeer lichte pulsatie aan beide voorhoeven, ik de voorhoeven gekoeld en tijdens het terug naar de paddock brengen, da gebeld. Da kon pas een uur later komen, dus ik ze hooi gegeven en de paddock een natte plek gegeven. Verder had ik een filmpje gemaakt van Jorie zijn lopen wat hij toen nog gewoon uit zichzelf deed.

Een uur later kwam de da, die heeft de castratiewond gecheck't en die was mooi dicht gegroeid. Wel ontstoken geweest, maar ook alweer geheeld. Toen de temperatuur en die was veels te hoog, maar liefst 41 graden, arme schat :(
Na telefonisch overleg met andere da en het filmpje te hebben bekeken, constateerde da lichte hoefbevangenheid, maar ik was er gelukkig erg vroeg bij. Dus nu heeft ie een injectie in het bloed gekregen tegen de koorts en pijn en morgenochtend hangt het ervan af of ie weer netjes onder die 38,5 qua temperatuur zit met wat we gaan opstarten. Zit ie erboven dan komen ze weer langs en gaan we waarschijnlijk buut opstarten, zit ie eronder dan wordt er metacam opgestart.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:04

Jeetje sterkte en succes

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:08

Wat rot voor Jorie. Zal duimen dat het morgen beter gaat.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:09

Fennadev schreef:
Ik was gisteren en vandaag even afwezig wegens een concert. Helaas gaat het met Jorie minder, zeg maar gerust slecht. Ik zou vanavond na het voeren om 7 uur met hem gaan wandelen, want hij moest vandaag nog gewandeld wegens de zwelling. Alleen wilde hij niet lopen, dus had ik hem alleen maar even de zwelling afgespoeld met water in de hoop dat ie dan makkelijker zou lopen. Echter bleef hij lichte kreupelen met beide voorhoeven op een manier die de chronisch bevangen shet van de fokkers ook doet. Dus toen gingen alle alarmbellen rinkelen en heb ik eerst gevoeld. Hij had een zeer lichte pulsatie aan beide voorhoeven, ik de voorhoeven gekoeld en tijdens het terug naar de paddock brengen, da gebeld. Da kon pas een uur later komen, dus ik ze hooi gegeven en de paddock een natte plek gegeven. Verder had ik een filmpje gemaakt van Jorie zijn lopen wat hij toen nog gewoon uit zichzelf deed.

Een uur later kwam de da, die heeft de castratiewond gecheck't en die was mooi dicht gegroeid. Wel ontstoken geweest, maar ook alweer geheeld. Toen de temperatuur en die was veels te hoog, maar liefst 41 graden, arme schat :(
Na telefonisch overleg met andere da en het filmpje te hebben bekeken, constateerde da lichte hoefbevangenheid, maar ik was er gelukkig erg vroeg bij. Dus nu heeft ie een injectie in het bloed gekregen tegen de koorts en pijn en morgenochtend hangt het ervan af of ie weer netjes onder die 38,5 qua temperatuur zit met wat we gaan opstarten. Zit ie erboven dan komen ze weer langs en gaan we waarschijnlijk buut opstarten, zit ie eronder dan wordt er metacam opgestart.

Och 't kleine manneke, het zit hem ook niet mee :(:)
Hopen dat t snel beter gaat!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:59

Arme Jorie, hopelijk knapt hij snel op!

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:00

Veel beterschap!
Hopelijk gaat het snel beter

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 07:22

Jeetje sterkte met Jorie!

Haha leuke foto kvulden

Zandkoliek lijkt mij ook vreselijk. Ik voer in de wintermaanden zeewier bij. Dan blijven ze van het zand af

Sorry voor de afwezigheid, helaas maandag mijn tweede pony dit jaar in moeten slapen Y;( ze was op :( Afbeelding

Renee is het zo'n schooier? :p zilver hapt mijn handen er nog niet af haha. Mooie foto's!

Voor zilver gister nieuw halster, liksteen en springschoenen gekocht :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 08:03

Kabato sterkt ook al is het paard op. Toch verschrikkelijk. Ik heb wat oudjes. Hoop dat het nog lang duurt.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:11

Kabayo veel sterkte met het verlies :(:)

Met Jorie gaat het weer de goede kant op, ik heb qua gedrag mijn vriendje weer terug. Temperatuur was nog wel te hoog(39,5 graden), maar een halfuur later 39,25 graden, dus dalend. Ik dus blij en pony ook blij. Wel even met de da overlegt en die vertrouwt er wel op dat ik goed kan zien hoe Jorie zich voelt, dus hij krijgt vanaf vandaag ook metacam en hoeft omdat het zo goed gaat niet op buut. Zijn blije hoofdje vanochtend nadat ie weer zoals vanouds naar mij hinnikte:
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:32

Sterkte Kabayo.. Ookal weet je dat de tijd er op zit, het maakt het er niet makkelijker op :(:)

@fennadev: Fijn dat het zo snel weer beter gaat met jorie! Hij ziet er zo leuk uit, net een mini haflingertje haha <3

In de paar dagen dat ik niet bij Jack ben geweest heeft hij ineens een hele fanclub gekregen :Y)
Hij staat dus bij een kampeerboerderij waar dus elk week een nieuw kamp is. Toen ik met hem naar de bak toe liep toen zaten de kinderen nog binnen. Maar tijdens het trainen stonden er al best veel kinderen langs de rand van de bak toe te kijken. En toen ik klaar was met trainen en terug liep naar de wei kwamen van alle kanten ineens kinderen 'kijk, daar is Jack!' 'Jackie!' 'ooh, jack!' 'Ik loop mee!' en nog meer van dat soort opmerkingen haha.

Ik stond echt met mijn bek vol tanden.. .. wtf.. hoe kennen jullie allemaal de naam van mijn paard :')
Sommige wisten zelfs hoe oud hij is _O-
Allemaal vertellen hoe lief dat hij is enzo, superschattig haha. Maar ook wel een beetje creepy.. ik heb wel 15 vragen beantwoord geloof ik. Nog even ik kan namens Jack handtekeningen gaan uitdelen :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 22:14

Hahaha ook wel grappig.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:44

Ik heb dat idd ook gehad toen er ponykamp was op de manege.. ging zijn manen knippen en er was zelfs een kind wat de afgeknipte manen wilde hebben :')

Ze bleven ook heel lang mee lopen toen ik met jack aan de hand ging werken. Was toch even opgelucht toen ze terug moesten naar het kamp :o

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:03

xZiva_ schreef:
Ik heb dat idd ook gehad toen er ponykamp was op de manege.. ging zijn manen knippen en er was zelfs een kind wat de afgeknipte manen wilde hebben :')

Ze bleven ook heel lang mee lopen toen ik met jack aan de hand ging werken. Was toch even opgelucht toen ze terug moesten naar het kamp :o

Omg een plukje manen _O-
Ja hier is elk week een nieuw kamp. Dus ik krijg meestal elke week de standaard vragen 'is dat jouw paard' 'hoe heet jouw paard' etc. Daarom was ik zo verbaasd dat ze deze keer alle info al hadden :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:05

Pfoe gelukkig staan die van mij thuis :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:30

Oh ik zou helemaal gek worden van kinderen bij mijn paard. Er zijn weleens penny's geweest op mijn vorige plekje maar daar maakte ik hardhandig korte metten mee. Hoef geen jong in de buurt van mijn dieren :')

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:49

Wat is hier alweer veel bijgepraat.
Kan het even niet allemaal volgen hoor.

Hier niet veel anders met kane, ben zelf nu 37+2 zwanger dus alles staat even op een laag pitje.
Natuurlijk wel heel veel knuffelen!!

Afbeelding

Lees net over zand eten. De mijne kunnen ook altijd op het zand komen, geven nu een kuur psylliumzaad. Geef dit nu door zijn brokken heen gemengd met wat maismeel en water. Gaat dan mooi plakken en vind hij heerlijk. Dit moet je overigens niet zo in combi geven als je paard wat aan de dikke kant is.
Maar het kan ook heel goed gewoon door slobber hoor.
Laatst bijgewerkt door Miesjex op 29-09-17 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:54

Kinderen bij mijn pony moet ik ook echt niet. :n Mensen vinden het altijd schattig als je een mini hebt om daar een klein kind bij te zetten. Het plaatje begrijp ik wel maar 1) ik heb absoluut geen kinderpony, hij mist nog basisopvoeding en is wat lomp en 2) ik heb echt, maar dan ook echt he-le-maal niets met kinderen. >;) := Oh en 3) het is MIJN pony, niet die van alle 10 peuters en kleuters die rondlopen. Dus kssssst :Y)

Ik krijg echt 10x per maand de vraag of Pepper onder het zadel beleerd wordt "want dat is zo leuk voor kinderen". Ik heb (nog) geen kinderen, dus nee hij wordt niet beleerd onder het zadel. "maar dat is toch leuk voor de kinderen die hier rondlopen"? Ja eh, ik ben geen manege he, ik heb die pony voor mijzelf, niet als oppas ballenbak voor de kinderen van de mensen hier op stal. :roll:

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:27

_Reneee schreef:
Oh ik zou helemaal gek worden van kinderen bij mijn paard. Er zijn weleens penny's geweest op mijn vorige plekje maar daar maakte ik hardhandig korte metten mee. Hoef geen jong in de buurt van mijn dieren :')

Ik ben normaal ook geen kindervriend, helemaal niet zelfs :')
Maar het zijn niet 'mijn' kinderen en ik sta pas net nieuw op de stal, dus ik kan niet gelijk diegene zijn die alle kinderen afblaft en aan het huilen maakt :)) En Jack vindt alle aandacht wel leuk, achja, zo went hij er tenminste aan.

@Frummels: Echt belachelijk dat ze zo over jouw pony denken.. je bent geen kermisattractie. Dan kopen ze maar lekker zelf een pony!