Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:29

ja hij doet het op beide kanten Maar altijd links eruit

Nee hij kruipt er niet achter gelukkig Hij kan heel goed hals strekken ook en dan doet die het ook

Heb 2 bitten nu gebruikt voor hem een sprenger met een rond tussenstukje om mee te spelen Maar daar werd die wat onrustig van in de aanleuning Er zit nu een stangetje in met tong boog om hem meer ruimte te geven (Dit is een dun stangetje heeft maar een klein mondje ) Met allebei de bitten doet die het helaas

Hij is al eens naar de ostheo/fysio geweest had toen een rib die vast zat en een wervel in zijn hals die los gemaakt is ( vast van al dat vechten in de hengsten wei) Ze komt wel binnenkort weer zou het aan haar ook eens kunnen vragen idd Bedankt :)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:29

Wat een schitterende pup!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:04

Dank je wel Ulysses :)

Vervelend probleem Dresjoepie, idd contact de osteopaat eens.. Misschien zit er wel iets dat hij het daarom doet, je hebt al zoveel andere dingetjes geprobeerd, Hudson begon de laatste keer een beetje te knarsen..ik hoop dat het nu na de behandeling weg is, we weten het maandag ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:14

Lastig zo'n tong probleem. Ik heb er niets zinnigs over te zeggen.
Camuh. Wat heerlijk dat het goed ging met de trailer. Kun jevzo trots op ze zijn he.

Ik ben met wat hulp heerlijk het tempo op gaan schroeven in het bos. Hij bleef zelf wat terughoudend en wilde hem laten voelen dat het kan. Mijn oudere paard er voor met een clubgenoot en ik er achternaan. Wat een gaaf gevoel! Echt lekker zorgeloos in verlichte zit door het bos stuiven. Zo'n betrouwbaar ervaren paard isbecht super handig in de opleiding zeg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:19

Leuk he Pol!
Dat vond ik ook toen ik mijn vriendin op Jip bij me had en eens even samen in galop ging proberen :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:07

Wat heerlijk pol, dat wil ik met Hudson ook echt zoooo graag hahaha,
Maar eerst gaat hij dinsdag samen met een ander in de paddock.. Ben zo benieuwd, ga eerst even rijden en dan daarna in de paddock :D

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:24

Moniek....Wat een schatje jullie nieuwe pup!!! Fijn dat de osteopaat toch wat voor hudson kon betekenen!!!

Dresjoepie.....Lastig probleem....weet er zo snel ook even niks op.

Pol....Heerlijk, klinkt als een fijn ritje!

Ik heb hum de afgelopen dagen regelmatig aan de longe gehad, vandaag weer voor het eerst erop. Eerst er even naast gelopen want de paarden naast de bak waren aan het rennen dus al snurkend liep ze naast me. Na 3 rondjes werden ze wat rustiger dus toch maar opgestapt en ze was echt super braaf, en heb een fijn rondje kunnen rijden.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:31

Fijn Carmen dat je zo op kon stappen en weg kon rijden.

Met Sjef gaat het ook goed. Hij zit super in zijn vel en begint nu qua spieren echt te groeien. Hij is echt fit, soms iets te fit :D. Voorlopig maar weer even longeren voordat ik er op ga. Hij is super eerlijk hoor. Maar wel heel fit en snel :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:52

Hier ook alleen maar positief! Vandaag 4 winstpunten gereden met twee keer 200 punten! Zo trots! Moesten in de volle regen en wind rijden en Santana bleef super braaf. Wel wat spanning maar lekker gegaloppeerd in het losrijden en toen was hij weer bij de les. Topper is het! Tuurlijk wel wat foutjes. Een keer bijna rijbak verlaten na aanvaring met hekjes en een keer aangalopperen bij midden draf.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 04:28

Super Carmen dat ze zo braaf is.

Leonie, hahaha dat doe je goed als ze zo fit zijn, geen risico's nemen ;)

Bianca, gefeliciteerd met je punten, was het bij jullie niet naar binnen verplaatst ? Hier in de omgeving ( NH ) was bijna alles naar binnen of afgelast.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:44

De ostheo/fysio komt de 30 ste ga het met haar ook bespreken Aangezien die het in de stands ook doet denk ik dat die het gwn lekker vind

Maar punten scoor je er helaas niet mee Anders ga ik proberen een doekje met cribox aan mijn zweepje te knopen en deze tegen zijn tong leggen als die eruit komt Zit nu ook steeds naar links te kijken om zijn tong in de gaten te houden

Lekker pol beetje schakelen in het bos Die van mij doet ook een graag een simpel galopje met wat stem aanmoediging gaat die wel wat meer naar middenalop

Fijn dat de rust toch weer terug komt dan carmuh

Verstandig leonie je moet het ook niet op gaan zoeken dan

Super bianca dat zijn weer punten waar je mee thuis kan komen

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:12

Zo nu ook even de rest bijgelezen.

Lastig probleem dresjoepie, ik heb helaas geen advies.

moniek21 proeven zien er goed uit! Beetje spanning misschien maar hij doet het toch maar mooi met zijn vier jaar! En hele mooie bs pup. Wedstrijd ging gewoon (buiten) door, de bodem was echt prima te rijden. Wij hebben tijdens de eerste proef en losrijden alleen de complete Noordzee over ons heen gekregen. Het ging echt even los.

Proef van Carmuh ziet er ook heel fijn uit. Wat heb jij overigens een gave cap! Goed dat Hum weer zo braaf is na de vakantie.

Marije_jiplover fijn dat het zo goed gaat met rijden. Ben jaloers, lekker naar het bos. Dat is voor ons nog niet weggelegd (moeten heel stuk langs de weg, ben dat wel aan het opbouwen maar grote weg durf ik nog niet over).

pol013 heerlijk gevoel moet dat zijn!

Leonie_M lekker hoor zo’n fit paard. Niets mis met even longeren voor je erop gaat dan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:28

Bianca, het is een grote Zwitserse Sennen ;) onze Berner was groot maar deze wordt nog even groter :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:30

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:34

*\o/* Topic weer gevonden. Ik zit nog maar weinig op bokt maar lees zo nu en dan nog mee. Wat zijn jullie allemaal goed bezit zeg!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:45

Bianca, ziet er super netjes uit zeg :)

Ik ga toch binnenkort even bloed laten prikken bij Hudson ivm z'n gedrag .. Pff vandaag kon ik hem wel weer achter het behang plakken zeg .. Zo druk weer :(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:59

dresjoepie schreef:
j Er zit nu een stangetje in met tong boog om hem meer ruimte te geven (Dit is een dun stangetje heeft maar een klein mondje ) Met allebei de bitten doet die het helaas

Een correctiebitje is ook het enige wat ik kan bedenken. Miss is zn tong vrij dik.
Mogelijk moet je dat bit nog even de tijd geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:02

moniek21 schreef:
Ik ga toch binnenkort even bloed laten prikken bij Hudson ivm z'n gedrag .. Pff vandaag kon ik hem wel weer achter het behang plakken zeg .. Zo druk weer :(

Heeft ie nog hengstengedrag?

Moet zeggen dat History ook steeds brutaler wordt. Hij was zowaar een beetje lastig bij de smid vandaag.
Is de leeftijd toch echt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:25

Ja helaas nog steeds.. Of moet ik zeggen alweer |o hij is aan de hand weer zo opgefokt als er dingen anders gaan dan normaal.. Ik weet het gewoon even niet meer met hem ;(

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:47

Wat enorm balen Moniek. Waar uit dit zich in? Is hij onder het zadel wel braaf?

Sjef wordt ook steeds meer het mannetje en zoekt ook zijn grenzen op.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:24

Leonie , onder het zadel is het een heel ander paard .. Zo braaf goed bij z'n werk .. Tuurlijk doet hij wel een keer springen maar wel controleerbaar .
Het uit zich aan de hand door te brullen en dan daarbij wil hij jou buitenspel zetten tegen je aan willen lopen en korte snelle pasjes maken .. Hij krijgt nu gelijk een tuk aan het touw als hij begint te brullen en dan draai ik met het touw zodat hij achter me blijft .. Daar wordt hij dan wel weer wat rustiger van uiteindelijk , als ik hem dan op de poetsplaats zet pff dan blijft hij heen en weer draaien en brullen naar voren en naar achter lopen , als ik weg loop om iets te pakken dan wordt hij helemaal wild soms tot huppen aan toe , vandaag waren ee paarden allemaal druk en dit pikt hij direct op , ik wilde hem na het longeren weer buiten zetten nadat hij even had gegeten hij stond in een andere box omdat ze bezig zijn met de grote schoonmaak en vandaag zijn stal aan de beurt was , nou hij stond gewoon loodrecht tegenover me _-:( pff op zon dag denk ik echt " je gaat op sporthorses " .. Ik kan zo slecht met dat gedrag omgaan. Morgen ga ik rijden , morgen kan het zomaar zijn dat hij weer hee rustig is .. Verschilt echt per dag , of het anders gaat dan anders zeg maar .. Hij pikt veranderingen zo erg op .. Daarom toch maar even bloedprikken :\

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:32

Ja dan zou je toch zeggen: zit er een bal nog ergens. Of zaadstreng te lang gelaten (hoor ik ook wel eens van dat ze dan langer hengst blijven). Ben benieuwd dan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:28

Ook even een paar nieuwe filmpjes van de progressie van Babette en History.
Zijn nu bezig met wijken en gebroken lijntjes galopperen.
Even een poosje rust gehad; beetje weide gang en aan het werk gehouden; niet meer gestart want de punten voor L zijn er al ruimschoots.
Dit najaar L starten en selecties rijden.
Is maar een heel klein stukje uit de les (want mn telefoon had te weinig ruimte) maar mss wel een leuk beeld van hoe hij nu is.
https://www.youtube.com/watch?v=gOFTHyH1LLI
https://www.youtube.com/watch?v=thTqgln6Df0

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:36

Babootje, ik had de kliniek gesproken waar hij is gecastreerd en is staand gebeurd ( als ze denken dat het niet goed zou gaan zou hij op tafel zijn gegaan dus beide ballen moeten eruit zijn omdat ze geen aantekeningen hadden ) , daarna contact gehad met mijn eigen DA , die zei idd dat als ze staand gecastreerd zijn de zaadstrengen langer gelaten worden omdat ze er simpelweg niet zo aan kunnen trekken als wanneer ze liggen .. Dus dat kan idd heel goed zijn gedrag verklaren.. Maar nou las ik dat het ook goed kan zijn wanneer er weefsel achterblijft ze nog steeds testosteron aanmaken, en dan is het aan te raden om ze weer open te maken.. Als dat zo is laat ik dat wel doen, dit gedrag ben ik zoooo zat :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:52

Aha. zo, ja dat snap ik.