Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gulpje schreef:Wat fijn dat het een keer andersom is, dat een paard wél gewoon goed blijkt te zijn! Gefeliciteerd!
Hier is het even rustig. Doe dagelijks een rondje sites maar vind weinig echt de moeite waard om weer helemaal naar Tietjansdam te moeten rijden. Heb net wel de vraagprijs van een 3 jarige Bordeaux merrie (knap!!) gevraagd, die is dat misschien weer wel!
Caily schreef:Wat doen jullie als verkoper zijnde als je voelt/weet dat het verhaal van een koper niet klopt? Ik heb echt zo’n vervelend gevoel ervan, maar is niet mijn paard. Ik ben wel degene met de ervaring als verkoper en daarmee de rechterhand van de eigenaar.
Sentinel1969 schreef:Ik zit midden in het proces van een aankoop,maar wilde perse dat ze gekeurd zou worden omdat de stal dit niet had gedaan.
Echter pakte dat niet zo goed uit:
"Ze is klinisch helemaal goed. Op de röntgen was er een heel klein fragmentje zichtbaar in een kogel van het voorbeen. Maar volgens onze dierenarts is dat geen bezwaar voor recreatie en de sport."
Het gaat om een Fries van 3 jaar. Super mooie gangen. Nog onbeleerd.
Maar nu weet ik niet of ik hiermee verder moet gaan.
Ik mocht de foto's ook evt aan een andere dierenarts laten zien als second opinion.
Sentinel1969 schreef:Ik zit midden in het proces van een aankoop,maar wilde perse dat ze gekeurd zou worden omdat de stal dit niet had gedaan.
"Ze is klinisch helemaal goed. Op de röntgen was er een heel klein fragmentje zichtbaar in een kogel van het voorbeen. Maar volgens onze dierenarts is dat geen bezwaar voor recreatie en de sport."
Ik mocht de foto's ook evt aan een andere dierenarts laten zien als second opinion.
0000 schreef:Sentinel1969 schreef:Ik zit midden in het proces van een aankoop,maar wilde perse dat ze gekeurd zou worden omdat de stal dit niet had gedaan.
Fragmentje aan de voorkant in de kogel is meestal echt geen issue. Ik zou de foto even doorsturen naar een DA die je vertrouwd, maar persoonlijk zou ik als mijn DA er geen risico in ziet ze daarvoor niet laten staan en het fragment ook gewoon laten zitten. Eventueel over een jaar nog een controle foto als je daar zelf meer rust door hebt.
Cioccolato schreef:Maar er is geen verschil in dit dus.
Of je laat foto's die er zijn na kijken of je laat hun keuren. Beide heb je een rapport van de verkoperen vertrouw jedus daarop en laat je de foto's nog eens bekijken.
En ik doe even een aannamen, die de verkoper ook betaald in dit geval.
Als je als koper betaald ben je er namelijk bij.
Dus hup. Die foto's gewoon na laten kijken. En zorgen dat je klinisch laat kijken.
Zonnetje81 schreef:Als je voor jezelf de regel hebt: geen bemerkingen dan moet je daar jezelf aan houden. Later denk je dan: had ik maar. Dan kan de zoektocht wel wat langer duren maar da tis dan maar zo.
Sentinel1969 schreef:Allereerst,ik ben medisch gezien op het gebied van paarden zo groen als gras,dus ik moet nog veel leren .
Het gaat dus om een Friese merrie van iets ouder als 3. Omdat ze nog zo hard groeide heeft de stal haar niet laten keuren. Tenminste,dat is wat ze mij vertelden.
Ik heb hier eerst genoeg mee zitten lezen,dat het toch verstandig was om haar te laten keuren,dus heb ik de stal daar de opdracht toe gegeven, omdat ik daar zo op héél korte termijn niet bij kon zijn , anders had ik dit zeker wel gedaan .
Zelf denk ik niet echt dat ik het klinische rapport niet hoef te vertrouwen, ook al is alles door hun eigen dierenarts is gedaan. Echter wil ik de röntgen foto's nog wel door een andere dierenarts laten beoordelen.
Ik vraag me wél zo ondertussen af hoe dat komt dat zo veel paarden chipjes etc. hebben?