Dilan93 schreef:Succes voor iedereen die zn keuring moet afwachten!
Mijn zoektocht was snel ten einde, het plezier van mijn nieuwe maatje ook. Zaterdagnacht op de kliniek ingeslapen ten gevolge van ernstige koliek.
Twee paarden kwijt in 4 maanden. Weet niet waar ik die pech aan te danken heb

Babootje schreef:Jeetje Dilan, wat vreselijk. Heb je een idee? Ik weet dat wormen soms ook flinke koliek kan veroorzaken.
En dat sommige fokkers (ik snap echt niet waarom) daar weinig aandacht aan geven.
De paarden die ik van fokkers heb gekocht zaten allemaal onder de bloedworm ook al zeggen ze dat ze goed ontwormen. Soms ook bijna niet te voorkomen bij die grote bedrijven.
Dilan93 schreef:Hij stond een poosje samen met 1 ander hengstje samen, werd regelmatig ontwormd. Dierenarts dacht niet aan wormen. Was voor zover ze konden zeggen verstopping in de dunne darm. Gaven aan dat het enorme pech is, maar dat we niets hadden kunnen doen om dit te voorkomen
Ja dat gebeurt soms. Gewoon pech. 1 a 2% van de veulens valt af, die halen de 3 jaar niet. Daarom vind ik het kopen van een veulen - hoe leuk ook - altijd nog wel een risico. Met 18 maanden en een keer op de foto weet je al heel wat meer. Dan heb je ze ook jong en nog betaalbaar. Wel balen dat dat nu net bij jou gebeurt.