Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:26

Dilan93 schreef:
Succes voor iedereen die zn keuring moet afwachten!

Mijn zoektocht was snel ten einde, het plezier van mijn nieuwe maatje ook. Zaterdagnacht op de kliniek ingeslapen ten gevolge van ernstige koliek. ;(

Twee paarden kwijt in 4 maanden. Weet niet waar ik die pech aan te danken heb :n

Oh nee vreselijk! Ik vind dit echt heel verdrietig en heel erg voor je. Sterkte.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:26

Jeetje wat een ontzettende pech!
Ook heel jammer dat je dromen met je nieuwe paardje niet uit gaan komen, sterkte!

N0a

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:34

Wat een verdriet. Verschrikkelijk voor je! Heel veel sterkte :(

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:37

Oh nee, dat is echt verschrikkelijk! Sterkte

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:40

Jeetje Dilan, heel veel sterkte.

Hier een hele knappe merrie gezien, 4 jaar, v For Romance, getraind in L2, alleen getraind.
Vraagprijs gevraagd.. 50k :')

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:42

maaike5581 schreef:
Jeetje Dilan, heel veel sterkte.

Hier een hele knappe merrie gezien, 4 jaar, v For Romance, getraind in L2, alleen getraind.
Vraagprijs gevraagd.. 50k :')

Haha koopje toch :+

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:43

Oo nee wat erg! Heel veel sterkte Dilan!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:44

Oh damn :oo 50k, is dat normaal voor sportpaarden?

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:51

Dilan93 schreef:
Oh damn :oo 50k, is dat normaal voor sportpaarden?

Ik had gemaild voor een groene die dan 35K bleek te kosten, antwoordde ik dat hij het toch niet ging worden. Dat was niet erg ze hadden er ook nog wel een staan voor 60K die al wat verder stond (Z) :+ miscommunicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:53

Mensen zijn echt van het padje af. :') Dat paarden duurder zijn geworden, soit, maar sprookjesprijzen gaat echt niemand betalen. :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:54

Dilan93 schreef:

Mijn zoektocht was snel ten einde, het plezier van mijn nieuwe maatje ook. Zaterdagnacht op de kliniek ingeslapen ten gevolge van ernstige koliek. ;(

Twee paarden kwijt in 4 maanden. Weet niet waar ik die pech aan te danken heb :n

Jeetje Dilan, wat vreselijk. Heb je een idee? Ik weet dat wormen soms ook flinke koliek kan veroorzaken.
En dat sommige fokkers (ik snap echt niet waarom) daar weinig aandacht aan geven.
De paarden die ik van fokkers heb gekocht zaten allemaal onder de bloedworm ook al zeggen ze dat ze goed ontwormen. Soms ook bijna niet te voorkomen bij die grote bedrijven die veel veulens bij elkaar hebben lopen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 26-04-21 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:56

Mkango schreef:
Mensen zijn echt van het padje af. :') Dat paarden duurder zijn geworden, soit, maar sprookjesprijzen gaat echt niemand betalen. :=

Je hebt er best goedkoper. Het is in veel gevallen toch wel een kwestie van kwaliteit. Maar je ziet het dat veulens niet altijd de leeftijd van 3 jaar bereiken. Soms heb je gewoon pech. Maar een fokker (van sportpaarden) heeft dan wel al veel geinvesteerd om een goed paard te fokken. Die moet dat verlies uitsmeren over de paarden die wel gezond groot worden.

En echt, Mkango Het wordt betaald he? Die paarden komen echt wel weg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:59

Babootje schreef:
Dilan93 schreef:

Jeetje Dilan, wat vreselijk. Heb je een idee? Ik weet dat wormen soms ook flinke koliek kan veroorzaken.
En dat sommige fokkers (ik snap echt niet waarom) daar weinig aandacht aan geven.
De paarden die ik van fokkers heb gekocht zaten allemaal onder de bloedworm ook al zeggen ze dat ze goed ontwormen. Soms ook bijna niet te voorkomen bij die grote bedrijven.

Hij stond een poosje met 1 ander hengstje samen, niet echt een opfok, werd regelmatig ontwormd. Dierenarts dacht niet aan wormen. Was voor zover ze konden zeggen verstopping in de dunne darm. Gaven aan dat het enorme pech is, maar dat we niets hadden kunnen doen om dit te voorkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:00

Babootje schreef:
Mkango schreef:

Je hebt er best goedkoper. Het is in veel gevallen toch wel een kwestie van kwaliteit. Maar je ziet het dat veulens niet altijd de leeftijd van 3 jaar bereiken. Soms heb je gewoon pech. Maar een fokker (van sportpaarden) heeft dan wel al veel geinvesteerd om een goed paard te fokken. Die moet dat verlies uitsmeren over de paarden die wel gezond groot worden.

Ik reageerde op de posts van maaike5581 en Kiwiaa, daar wordt niets gezegd over veulens of over de kwaliteiten van het dier. Bovendien weet ik hoe het werkt, maar ik weet ook dat er zat mensen zijn die gewoon hun bek een zet geven en veel teveel vragen voor wat het dier aan kwaliteit heeft - i.e. de sprookjesprijzen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:03

Dilan93 schreef:

Babootje schreef:
De paarden die ik van fokkers heb gekocht zaten allemaal onder de bloedworm ook al zeggen ze dat ze goed ontwormen. Soms ook bijna niet te voorkomen bij die grote bedrijven.

Dilan93 schreef:
Hij stond een poosje samen met 1 ander hengstje samen, werd regelmatig ontwormd. Dierenarts dacht niet aan wormen. Was voor zover ze konden zeggen verstopping in de dunne darm. Gaven aan dat het enorme pech is, maar dat we niets hadden kunnen doen om dit te voorkomen

Ja dat gebeurt soms. Gewoon pech. 1 a 2% van de veulens valt af, die halen de 3 jaar niet. Daarom vind ik het kopen van een veulen - hoe leuk ook - altijd nog wel een risico. Met 18 maanden en een keer op de foto weet je al heel wat meer. Dan heb je ze ook jong en nog betaalbaar. Wel balen dat dat nu net bij jou gebeurt. :knuffel:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:04

Babootje schreef:
Mkango schreef:

Mkango schreef:
Ik reageerde op de posts van maaike5581 en Kiwiaa, daar wordt niets gezegd over veulens of over de kwaliteiten van het dier. Bovendien weet ik hoe het werkt, maar ik weet ook dat er zat mensen zijn die gewoon hun bek een zet geven en veel teveel vragen voor wat het dier aan kwaliteit heeft - i.e. de sprookjesprijzen.

Ja dat is wel zo. Je kunt het altijd vragen natuurlijk. Maar of je het ervoor krijgt...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:21

De B maat Teckel kinderpony is met 1500 in prijs gedaald _O- _O- Die was natuurlijk met 8000 wel een beetje overpriced (met 6.500 ook nog vrees ik) Dat is nu zon voorbeeldje.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:25

Wat vreselijk Dilan! Heel veel sterkte! Wat een pech! Jeetje! Pfff

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:30

Dilan93 schreef:

Vreselijk.. enorm veel sterkte aan jou gewenst

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:49

Pff Dilan ben er stil van. Heel veel sterkte, wat een verdriet voor je maatje die maar zo kort bij je mocht zijn :knuffel:

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:03

Heel veel sterkte Dilan. Ik vond 2 paarden in 4 jaar al vreselijk... echt heel veel sterkte :knuffel:

Over de prijzen. Ik vertikte het ook gewoon om zoveel voor een simpel paard te betalen. Was ik opzoek naar een sportpaard? Dan is 10-15k ‘prima’. Maar voor dat simpele wat ik wil ga ik dat gewoon niet betalen. Ik vind vanaf €10.000 toch ook echt al wel hogere prijsklasse. 5 jaar terug had je daar een prima sportpaard voor!

Ik heb mijn paard trouwens via FB gevonden. Maar bijna alle bezichtigingen via MP.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:14

Veel sterkte Dilan! Een paard aan koliek verliezen vind ik altijd zuur, maar voor jou is het verlies van je andere paard daarbovenop ook nog zo vers. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:11

Dilan93 schreef:

Ahh nee wat ontzettend verdrietig! Sterkte!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:22

Oh nee, Dilan |( |(
Hoe kan dat nou? Wat ontzettend verdrietig voor je. Sterkte :(:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:34

Dilan93 schreef:

Jemig! Heftig; sterkte met zo'n onverwacht verlies.