Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:38

Galuppy0546 schreef:
keona schreef:
Ja jij wilt toch keuren ik zou dat als verkoper ook niet betalen gaan. Als afspraken maakt over als die afgekeurd word 50/50 of hun oké. Maar dat hun dat standaard moeten betalen nee

Er staat duidelijk in mijn verhaal keuren kk
kk is op kosten koper?
Dus ik snap je probleem niet helemaal Keona?

Ik zou dan even controleren dat ze je correct begrepen hebben.
Als ze even te vlug gelezen hebben, hebben ze wellicht gedacht te gelezen dat bij afkeur kosten voor hen zijn. Ik zou daar ook gelijk op afhaken als verkoper.

Bel ze gewoon even, dat geeft vaak een betere communicatie.

Galuppy0546

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:39

Ik heb in het verhaal wel duidelijk vermeld dat ik de kosten van de keuring op mij draag Ikke ^^

Het is immers mijn keuze om te keuren

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:44

Galuppy0546 schreef:
Ik heb in het verhaal wel duidelijk vermeld dat ik de kosten van de keuring op mij draag Ikke ^^

Precies dit

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:45

Galuppy0546 schreef:
keona schreef:
Ja jij wilt toch keuren ik zou dat als verkoper ook niet betalen gaan. Als afspraken maakt over als die afgekeurd word 50/50 of hun oké. Maar dat hun dat standaard moeten betalen nee

kk is op kosten koper?
ik ken je verhaal niet. Als het er bij staat hebben Ze het niet gelezen of gezien. Als je het zo een top paard vind wat is dan probleem om die kosten zelf te betalen, jij wilt toch keuren

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:47

Dus dan snap ik je reactie en je probleem niet
Als ik aangeef zelf de kosten te willen dragen (wat ik overigens in mijn eerste post, degene waar jij op reageert ook vermeld heb)

So what's your problem?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:47

Galuppy0546 schreef:

Mijn punt: weet je zeker dat de andere partij dat ook zo begrepen heeft.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:48

Galuppy0546 schreef:
keona schreef:

kk is op kosten koper?
ik ken je verhaal niet. Als het er bij staat hebben Ze het niet gelezen of gezien. Als je het zo een top paard vind wat is dan probleem om die kosten zelf te betalen, jij wilt toch keuren[/quote]

Dat wil ze toch ook? Er staat: toen ik over keuren op kosten van mij begon, reageerden ze niet meer”. Keuren kk. Staat er toch duidelijk.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:51

ikke schreef:
Galuppy0546 schreef:

Ik zal even kopiëren en plakken wat ik ze verteld heb

Op basis van wat je verteld lijkt het echt wel een paard wat in mijn straatje past. Loopt mooi op beeld ook! Als jullie open staan voor (bij een juiste klik) een keuring (klinisch en rontgenologisch) op mijn kosten dan kom ik graag langs om eens kennis te maken en uit te proberen. Wil je mij laten weten wanneer het je uit zou komen?

Lijkt mij duidelijk?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:52

Britt_xxx schreef:
Dat wil ze toch ook? Er staat: toen ik over keuren op kosten van mij begon, reageerden ze niet meer”. Keuren kk. Staat er toch duidelijk.

Als jij het grote probleem van Keona snapt dan snap ik het ook :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:53

ikke schreef:
Galuppy0546 schreef:

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik hem zelfs op mijn eigen kosten niet mocht laten keuren.Het was een vrij duur paard. En op proef dan,dat mocht ook niet. Nou dan ga ik het risico niet lopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:04

Naar mijn mening kun je er vanuit gaan dat er iets mis is wanneer keuren niet wordt toegestaan.
Een paard is een dure aanschaf, die zou ik ook ten alle tijden willen laten keuren en als de eigenaar/verkoper moeilijk doet dan gaat het over.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:26

Galuppy0546 schreef:
Ik zal even kopiëren en plakken wat ik ze verteld heb

Op basis van wat je verteld lijkt het echt wel een paard wat in mijn straatje past. Loopt mooi op beeld ook! Als jullie open staan voor (bij een juiste klik) een keuring (klinisch en rontgenologisch) op mijn kosten dan kom ik graag langs om eens kennis te maken en uit te proberen. Wil je mij laten weten wanneer het je uit zou komen?

Lijkt mij duidelijk?

Ver bij uit de buurt blijven als keuren niet mag. Dan is er iets mee wat de verkoper graag onder de pet wil houden. Anders zou je zeggen tuurlijk is keuren kosten koper mogelijk..

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:42

Citaat:
Ik ga morgen vrijblijvend langs bij beide, als is het om weer even terug in the 'game' te komen.

Dat is ook, gewoon gaan, kijken, uitproberen. Afhankelijk van hun bouw zou je er nog wel eens mooi op kunnen passen. De vergelijking met IJslanders vind ik niet helemaal opgaan. Dat is omdat ik vind dat er vaak veel te grote mensen op rijden (maar dat is een andere discussie).

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:45

Gefeliciteerd Blackberry!

Balen Esther. Dan ga je je verheugen en wordt het toch niets -O- .

JoyceLa, hoop dat je heel snel langs kunt gaan.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:49

Mag ik even komen fangirlen?

IK HEB DINSDAG ALS EERSTE EEN BEZICHTIGING BIJ EEN TINKERMERRIE
WOO-HOO

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:56

ikke schreef:
ittakesmore schreef:
Voor mij is vooral belangrijk dat ik er niet echt onderuit kom en het paard echt in de weg zit. :) Met mijn vrij lange stelten is dat nou eenmaal een optie.

Je zit een paard niet in de weg doordat je benen er onderuit komen; je zit een paard in de weg omdat je niet kunt rijden.

Sorry Ikke maar hier sla je echt de plank mis. Je moet er wel "bij kunnen" met je benen en als die eronderuit komen gaat dat echt niet naar behoren. Prima voor recreatie misschien, maar niet voor de sport (buiten dat het geen gezicht is.. :+ .)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:56

Galuppy0546 schreef:

WOO-HOO

Leuk! Succes!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:58

Galuppy0546 schreef:

Het ligt een beetje in wel segment je koopt, maar ik zou never, never nooit een keuring betalen, behalve als het paard een positief aankoopadvies krijgt.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:01

Babootje schreef:
Galuppy0546 schreef:

WOO-HOO

Leuk! Succes!

Zou het dan toch een keer..

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:02

Babootje schreef:
Galuppy0546 schreef:

Het ligt een beetje in wel segment je koopt, maar ik zou never, never nooit een keuring betalen, behalve als het paard een positief aankoopadvies krijgt.

In dit geval gaat het om paarden van om en nabij de 5K

Dan betaal ik liever de keuringskosten met het risico dat ik daar mijn verlies in draai
dan dat ik 5K betaal voor een paard wat van alles blijkt te mankeren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:11

Galuppy jij wilde toch absoluut geen koudbloed of ben ik in de war met een ander?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:12

Ik wil absoluut wel een koudbloed hihihi

Hoewel ik karakter Ed uiteindelijk wel belangrijker vind

Ik koop liever ene braver kwpner dan een koudbloed waar geen land mee te bezijlen is.
Maar een koudbloed, heel graag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:44

5K vind ik nog genoeg om de keuring bij afkeur niet te betalen. Vooral en juist in die prijsklasse. Voor je het weet heb je 1000 extra uitgegeven en heb je nog niks. En die paarden gaan gewoon de verkoop weer in als zijnde niet gekeurd.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:38

Galuppy0546 schreef:
Zou het dan toch een keer..

Nooit de hoop verliezen! :P Ik had ineens binnen twee weken een paard op stal staan... (Na 1,5 jaar zoeken) ik ga voor je duimen!

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:17

Ik vind het kosten bij afkeur ook nog steeds lastig. Vandaag wezen kijken bij de 9 jarige, was echt een heel leuk fijn paard. Echter maait hij wel in stap/draf met zijn rechtervoorbeen. Als ik hem zou keuren zou ik hier wel graag bij willen bespreken dat bij afkeuring de kosten voor verkoper zijn (bij afkeuring voor de lichte sport en vooral recreatie.) Hoop echter dat ze hiermee akkoord zouden gaan, maar ben er toch altijd bang voor dat het daarop misloopt. Maar als ik 3 paarden moet keuren en afgekeurde paarden tegen het lijf loop kan ik weer een 2 maand doorsparen voor ik weer kan kijken.. |o