Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:daar zeg je iets idd.Als hij linksachter wel door een ander laat optillen maar rechtsachter niet dan heeft dat IMO niets met eenkennigheid te maken.
Art_Ificious schreef:In kliniek waren beide voorbenen op foto gezet dus niet enkel LV. Maar ook LA was niet gelukt voor een buigproef. Eenmaal ze het been vasthadden rende limo naar voor. Trok zich hier echter ook niet los zodra hij van de artsen weg was bleef die staan namelijk. Daar is Balou_k wel getuige van, zij was meegegaan met mij.
Art_Ificious schreef:In kliniek waren beide voorbenen op foto gezet dus niet enkel LV. Maar ook LA was niet gelukt voor een buigproef. Eenmaal ze het been vasthadden rende limo naar voor. Trok zich hier echter ook niet los zodra hij van de artsen weg was bleef die staan namelijk. Daar is Balou_k wel getuige van, zij was meegegaan met mij.
Sizzle schreef:Zien ze op een scinti ook problemen met banden? Ik zet namelijk mijn gok nog altijd op problemen zijn kruis.
[ [url=m/sKJiyz.png]Afbeelding[/url] ]
Babootje schreef:Art_Ificious schreef:In kliniek waren beide voorbenen op foto gezet dus niet enkel LV. Maar ook LA was niet gelukt voor een buigproef. Eenmaal ze het been vasthadden rende limo naar voor. Trok zich hier echter ook niet los zodra hij van de artsen weg was bleef die staan namelijk. Daar is Balou_k wel getuige van, zij was meegegaan met mij.
Ja dat weet ik nog. Ik weet ook dat je nog een afspraak had om nog terug te gaan, maar dat is niet meer gebeurd. Het onderzoek is eigenlijk nooit echt goed afgemaakt.
Ik heb bij mijn veearts ook wel eens gehad dat het onderzoek niet afgemaakt kon worden. Omdat mijn paard kreupelheid niet goed liet zien. Toen is ze een paar dagen gebleven; is ze voor het onderzoek gelongeerd geweest zodat ze niet te fris was en kon de arts zn eigen tijd nemen om te onderzoeken.
karuna schreef:Drie dagen geen eten en minimaal water? Hallo maagzweren. Een dierenarts die dat adviseert krijgt enkeltje van het terrein af en is nooit meer welkom.
Sizzle schreef:Zelf zou ik met zo‘n diertje waarschijnlijk in eerste instantie (al dan niet onder buut) een tijd veel gerichter met lichaamsgebruik en oefeningen experimenteren om te zien of je hem zelf kan leren im beter met zijn lichaam om te gaan maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard. Als je intensief met het lijf bezig bent vind je dan doorgaans ook wel het probleemgebied.
sjanien schreef:Heeft je fleecedeken buiksingels? Zou je best voor de nacht op kunnen leggen. Nu het toch niet regend. Midden volgende week is een deken niet meer nodig inderdaad dan gaat de temperatuur flink omhoog.
Babootje schreef:Art_Ificious schreef:[ [url=m/MOephl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onderzoek van likmevestje.
oji schreef:1 lijkt me overigens niet erg waarschijnlijk, want dan speelt dit al zo lang, dan had ie in mijn ogen veel kreupeler moeten zijn als dat ie is. Maar om dit uit te sluiten moet ie wel onderzocht worden, wat weer lastig is als 2 daadwerkelijk het geval is en TS niet in staat is dat patroon te doorbreken.
oji schreef:Wat ik wel heel vreemd vind is dat er geen bloed is getrokken. Dat was toch volgens mij juist wat je je had voorgenomen TS? Paard is niet full flash spierbevangen nee, dan kunnen ze amper nog bewegen, maar tying up heb je in allerlei gradaties. De stijfheid en strakheid kan wel een gevolg zijn van bv Vitamine E en/of Selenium tekort. Iets wat mij op zich totaal niet zou verbazen aangezien niet elke wei hier voldoende van bevat, hooi het zeker niet bevat en volgens mij de paarden geheel van het krachtvoer zijn afgehaald, wat vaak wel iets vitamine e en selenium bevat. Ook had je aan het bloed kunnen zien of de ontstekingswaarden verhoogd waren, wat een indicatie kan zijn dat de artrose actief is of in ieder geval aangeeft dat er iets in het lichaam niet snor is. Daarnaast lijkt het me sowieso heel informatief om paarden (dus in principe ook spirit maar een jaarling heeft weinig meer nodig als gras en hooi) die zo omgegooid zijn in huisvesting en voerbeleid, om te checken of die ommezwaai nog wel voldoende van alle voedingstoffen levert. Zeker omdat het een gehuurde wei is weet je waarschijnlijk niet wat voor grassoorten er staan.
Babootje schreef:Sizzle schreef:Zelf zou ik met zo‘n diertje waarschijnlijk in eerste instantie (al dan niet onder buut) een tijd veel gerichter met lichaamsgebruik en oefeningen experimenteren om te zien of je hem zelf kan leren im beter met zijn lichaam om te gaan maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard. Als je intensief met het lijf bezig bent vind je dan doorgaans ook wel het probleemgebied.
Dat ben ik helemaal met jou eens. Ik zou dat zelf ook zo doen. Al ben ik zelf bij kreupelheden al wel snel naar de veearts, maar mijn paarden zijn goed getraind dus dan is er ook wel echt iets aan de hand.
Probleem is alleen dat dat voor Art/Marijke te moeilijk is. Het is voor haar al lastig om een 'gewoon' goed getraind paard ook goed bij te houden. Laat staan een paard met problemen goed te krijgen.
Daarom was mijn advies destijds ook: zet hem in training op een stal waar men dat wel goed kan. Als er dan echt problematiek is, komt dat er daar wel uit. Zo niet, dan weet je dat het met trainen op te lossen is.
Babootje schreef:oji schreef:1 lijkt me overigens niet erg waarschijnlijk, want dan speelt dit al zo lang, dan had ie in mijn ogen veel kreupeler moeten zijn als dat ie is. Maar om dit uit te sluiten moet ie wel onderzocht worden, wat weer lastig is als 2 daadwerkelijk het geval is en TS niet in staat is dat patroon te doorbreken.
Dat betwijfel ik. Limo wordt nauwelijks gereden en eigenlijk zou je kunnen zeggen dat hij continu op rust staat. Dat verbetert de situatie niet maar hij lijkt nu juist te veslechteren nu hij wat meer beweging heeft.oji schreef:Wat ik wel heel vreemd vind is dat er geen bloed is getrokken. Dat was toch volgens mij juist wat je je had voorgenomen TS? Paard is niet full flash spierbevangen nee, dan kunnen ze amper nog bewegen, maar tying up heb je in allerlei gradaties. De stijfheid en strakheid kan wel een gevolg zijn van bv Vitamine E en/of Selenium tekort. Iets wat mij op zich totaal niet zou verbazen aangezien niet elke wei hier voldoende van bevat, hooi het zeker niet bevat en volgens mij de paarden geheel van het krachtvoer zijn afgehaald, wat vaak wel iets vitamine e en selenium bevat. Ook had je aan het bloed kunnen zien of de ontstekingswaarden verhoogd waren, wat een indicatie kan zijn dat de artrose actief is of in ieder geval aangeeft dat er iets in het lichaam niet snor is. Daarnaast lijkt het me sowieso heel informatief om paarden (dus in principe ook spirit maar een jaarling heeft weinig meer nodig als gras en hooi) die zo omgegooid zijn in huisvesting en voerbeleid, om te checken of die ommezwaai nog wel voldoende van alle voedingstoffen levert. Zeker omdat het een gehuurde wei is weet je waarschijnlijk niet wat voor grassoorten er staan.
Ben ik met je eens. Vreemd dat de DA geen bloed heeft getrokken terwijl Art erom heeft gevraagd.
Het bloedbeeld kan juist veel informatie geven over het welbevinden van Limo