Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:29

Wat goed dat ie zich zo braaf liet ophalen!

Annikoe is het voor Jack geen goed idee om in het grondwerken de hoeven ook mee te nemen? Dus gewoon steeds langer een hoef optillen en dan zelf er eens een vijl overheen halen etc.

Jorie is gecastreerd.
Afbeelding

Hij was er niet van gecharmeerd dat ie nog een half uur zonder eten moest rond stappen overigens.
Afbeelding

En dan krijg ik zo'n hoofd van waarom niet, ik wil eten.
Afbeelding

Het gaat nu nog steeds goed met hem. Hij staat in het weiland te eten en reageert overal erg alert op.

BrightBren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:34

Hallo allemaal!

Alles even weer bijgelezen! Zo druk met werk de laatste tijd! Maar het blijft leuk om af en toe te lezen hoe het met alle puppys gaat!

De afgelopen tijd ook wat minder tijd om langs Bo te gaan. Nu staat hij gelukkig heerlijk. Toen ik gisteren kwam stond hij helemaal achter in de wei... Maar toen ik hem riep ging gelijk het koppie omhoog en kwam hij naar me toe #pennymomentje. Haha.

Morgen is Bo precies 2,5. Begint ook eindelijk een beetje hals te krijgen <3.

Afbeelding

Oh en even iets heel anders! Wij hebben een nieuw vriendje erbij! Meet Gin, onze Britse korthaar kitten. Begin november komt hij bij ons wonen!

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:18

Annikoe, jammer dat het niet vlekkeloos ging met de hoefsmid. Heb je de komende tijd wat te oefenen te komende tijd. Komt vast goed met wat geduld! Gelukkig alles ook goed afgesloten.

Jorie, de castratie goed doorstaan! Hopelijk voelt hij zich vandaag ook goed?

Bo, is een knapperd!
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 22-09-17 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:21

Mooi dat Bo naar je toekomt, hier ziet Jorie me even niet meer zo erg zitten na mijn actie van gisteren :')
En een hele knappe kat zeg! I love kittens <3

Met Jorie gaat alles verder wel prima, vandaag even gewandeld om de zwelling en stijfheid tegen te gaan. Hij vond het pas leuk toen het huis weer in zicht was, arm gupske :(:)
Afbeelding

Kabayo

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:01

Sorry voor mijn afwezigheid. Weinig nieuws. Helaas niet veel bij zilver geweest. Morgen onze eerste vrijheidsdressuur les! Super veel zin in.
Nu onderweg naar Paul shockemohle :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:42

Kwa vitamine spuiten denk ik dat het vooral zin heeft als ze echt een boost kunnen gebruiken. Die van mij toen die niet helemaal lekker was en abces gebeuren onder zijn kaak had, gaf het toch wel een boost. En toen de abcessen open waren kon hij ook weer normaal eten. Van dikke pown naar mager ding. :=

Lamar wat fijn dat de wandeling zo goed ging! :D

Bian Hoe gaat het inmiddels? Staat hij nog steeds zo rustig erbij?

Balen Annik dat het geen succes was bij de smid! Maar met veel oefenen moet het goedkomen! :D

Bo ziet er goed uit! En die kitten. :oo <3

Achgos, arme Jorie. :(:)

Vandaag heerlijk dagje gehad bij Elano. Vanochtend eerst wezen mesten. Elano lag weer heerlijk te slapen. Later op de dag wilde ik hem poetsen, staat hij net in het riet dus echt komen op commando werd hem niet.. Hoe ga ik daar nou komen?
Longeerlijn gepakt en soort van lasso werpen. Hij stond mij echt aan te kijken van 'wat doe je?' >;)
Daarna even gepoetst en daar kan hij heerlijk van genieten.

In de middag samen met Elano en mijn zus een stukje gefietst. Was wel wat warm voor Elano, zat namelijk weinig tempo in vandaag. Maar hij deed het super braaf! <3
Afbeelding
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:14

Haha die Elano, wat is het toch ook een heerlijk mak beest :))

@brightben: wat ziet bo er knap uit! Al heel mooi uitgegroeid :j

@gennadev: arme jorie :(:) hopelijk voelt hij zich gauw beter. Wel heeft hij echt prachtige lange mooie manen!

Ik ben vandaag weer even bij Jack aan de slag geweest.

En OMG er lag ineens een springkussen! :wow:
Die lag er de vorige keer nog niet dus dat vond jack écht niet kunnen. Het liefst wilde hij rechtsomkeert en terug naar de wei.
Na een beetje aanmoedining en beetje vragen ging hij er uiteindelijk toch (met een grote boog en luid knorrend) langs :))
Het grote gekleurde gevaarte:
Afbeelding

Not amused :+
Afbeelding

Clickertraining ging echt fantastisch, hij pakt het zo leuk op! Samen met iemand geoefend met zijn benen aanraken en dat ging gelukkig ook goed.
Volgens mij vindt hij het ook leuk om op deze manier te werken, hij blijft steeds bij mij in de buurt en komt in de wei ook naar mij toe. Eerst moest ik hem altijd gaan halen en keek hij de laatste meter pas op.

Mij volgen als een deusje:
Afbeelding

Knap paard <3
Afbeelding

Zelfs in de wei mij in de gaten houden :Y)

Afbeelding

Sorry voor de vele foto's, ik ben gewoon zo blij met hem <3

Edit: ik krijg net deze foto doorgestuurd:

Afbeelding

Het springkussen is nu opgeblazen en hij is heel dapper zelf gaan kijken! Knap paard!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:16

@puppy:

Het gaat erg goed! Hij is wel donderdag door de lijntjes gesprongen maar dat kwam denk ik omdat moeders heel lelijk doet als de shet erbij staat. Dus ze staan wel apart maar wel in de paddocks naast mekaar. En gister en vandaag ging het al een stuk beter!
Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:09

Gisteren heb ik met Fflur zo'n 4.5 KM gewandeld! Ontzettend trots op haar. Ze is best angstig op straat en ik dan ook. (Daarom eerst rondje met de andere gedaan zodat ik zelf even rustig was al)
Auto's, fietser, allemaal eng nog. Maar zo knap deed ze het! We hebben 5 minuten koeien staan kijken :') Heel interessant. Een meneer zei nog "Pfoe, ze kijkt alsof ze nog nooit een koe heeft gezien!" (Wonen in buitengebied)
"Maar meneer, dat heeft ze ook niet :D Ze is pas twee, en kent nog bijna niets"
Afbeelding

Haar hoofd ook als ze iets ziet... schoteltjes worden de ogen.. :=

Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:13

Annikoe, volgens mij heeft Jack al heel veel geleerd sinds hij op zn nieuwe plekje staat ofniet?
Super knap hoor!

@puppy, fijn dat het fietsen zo goed ging, lijkt me echt leuk om te doen :)

Hoe gaat het nou met Jorie, fenna?
Is ie een beetje bekomen van de schrik?

Kofu ziet er goed uit :)
Fijn dat het goed gaat op zn nieuwe plek.
Ik neem aan dat ie op stal staat?
Is hij daar al goed aan gewend?

Lekker wandelingetje met Fflur!
Koeien zijn toch ook doodeng :D

Dex heeft vandaag geleerd om aan de longe te stappen.
Vorige week zondag voor t eerst geprobeerd, en vandaag lukte het zelfs om een paar minuutjes te stappen aan de longe.
Super trots op hem :)
Ook dekje en singeltje om gehad, wat hij ook heel braaf doet.
Zo af en toe blijf ik dit herhalen, dan hoeft hij met het inrijden niet ineens zoveel nieuwe dingen te leren.
Wilde binnenkort ook eens het hoofdstel voor het eerst indoen, maar hij is nog druk bezig met wisselen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:40

Noor wat goed!

Kittydylan wat super goed! Mooie foto's

Ziet er mooi uit biancalaylo :)

Stoer paard annikoe 8-)

Vitamine spuit helpt idd weinig. Voor sommige wel maar de meesten kunnen in 1 keer zoveel vitamines niet verwerken en plassen dan alles gewoon uit

Knappe elano!

Ik ben zoooo trots. Eerste vrijheidsdressuur les gehad. Ze kende niks en nu gewoon kusje flemen en op het blok :oo nooit verwacht! Daarna nog even stukje grondwerk gedaan. Over 2 weken weer les
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:48

Klopt hij staat snachts op stal, gaat erg goed al wil die er liever uit natuurlijk. Maar we gaan over een grote maand naar een paddock paradise :):) beetje warrig helaas dat die eerst naar stal moest en dan weer over maar een vriendin heb een huis gekocht met grond en gaat een paddock paradise maken dus al me paardjes gaan bij haar staan *\o/*

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:44

OMG die springkussen! _O-

@bian
Wat fijn dat het beter ging. Ze moeten natuurlijk nog wennen maar dat komt vast wel goed!

@kitty
Ach, Elano kijkt naar koeien omdat ze bont zijn en denkt 'he, dat zijn mijn vriendjes!' Tot hij ze dichtbij ziet of hoort. Dan is het een 'WTF is daaat?!?!' _O-

@noor
Hoofdstel IN doen? :))
Hoe doe je een hoofdstel in je paard? Alhoewel, Elano had laatst zijn halster bijna opgegeten. :=

@kab
Ohh leuk! Wordt straks een echte vrijheidsdressuur ster!

[ITP] Een mistige ochtend

Vanochtend had ik de camera weer mee naar het land. :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:48

Jorie gaat goed, maar het is echt vreselijk gezwollen dus lopen voelt niet echt prettig. Wel mag ik er gewoon aanzitten van hem.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:48

Hoe is het nu met Jorie? Is hij alweer een beetje de oude? Miles was na een week alweer zichzelf gelukkig.

@BrightBren ooooh wat leuk een kitten <3 Ik heb sinds twee maanden ook twee kittens op stal en ik geniet er echt zo erg van. Ze zijn echt continu aan het rennen en spelen en helpen mee als ik de wei uitmest, zo grappig.

@Annikoe clickertraining bevordert je band ook echt, ik merk aan Miles dat hij het ook echt leuk vindt als we grondwerk doen. Wel gratis schriktraining zo met dat springkussen :Y)

@Kabayo oh wat leuk die kunstjes! Zo kriebelt het bij mij ook wel weer. Maar mijn andere twee zijn nogal aan het schooien en ik hoop eigenlijk dat Miles dat niet gaat doen :') Moet eigenlijk beginnen met voer weigeren te leren, maar dat vind ik te saai haha.

@KittyDylan Wat fijn dat het wandelen goed ging! Ik doe dat ook echt veel zodat hij alvast aan het verkeer went. Er kwam zaterdag een gigantische traktor voorbij en daar gaf hij niks om, dus ik heb er wel vertrouwen in.

@biancalaylo oh een paddock paradise, jaloers! Ik heb nu eigenlijk een perfect plekje, maar dat zou nog wel idealer zijn.

@puppy1128 Hier was het vanochtend ook heel erg mistig, levert leuke plaatjes op :)

Afbeelding

Ik heb dit weekend met Miles gewandeld, even het spek eraf lopen :')

Afbeelding

Ik heb mijn mini er nu bij gezet en dat gaat eigenlijk best wel goed. Mijn oudje moet er niks van hebben en slaat hem echt van zich af, maar Miles kan lekker spelen. Al had hij wel een wond op zijn neus, duidelijk gebeten :') Maar het is goed dat hij ook een beetje van zich af leert bijten. Wordt hij zelfverzekerder van.

Heerlijke kudde <3

Afbeelding

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:26

Ik wil alleen even melden: Wat heerlijk om al jullie verhalen te lezen! :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:56

Wat een leuke foto van Miles in de mist, hij heeft zo'n mooie bles <3

Ik heb een vraagje aan jullie.
Ik was bij Jack en ik zag dat hij het zand aan het likken was in de wei samen met een ander paard. Na even googelen kwam ik erachter dat dit kan wijzen op een mineralentekort. Dus we gaan een liksteen ophangen in de wei en ik ben aan het kijken naar een vitaminebrok die ik kan gaan bijvoeren.
Maar ik wil voor de zekerheid ook een zandkuur geven, maar wat en hoe kan ik dat het beste geven? Moet dat door brok/slobber? Soms voel ik mij echt een dommie :o

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:05

Dat hangt heel erg af van wat je koopt en wat je paard wil eten.. Mijn Shetten aten de losse psylium zaadjes wel door de muesli maar mijn fjorden niet. Daarvoor had ik lekkerdere brokjes gekocht met hetzelfde effect en die dan door de muesli met olie. Die brokjes geef ik nu elke keer, is ff makkelijker.

Meestal is het een kuur van 1 week 1 maal daags geven. Op de emmer staat hoeveel per keer.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:28

Maar kani k bijvoorbeeld een zak slobber kopen en daar die psyllium doorheen doen? Wat is dan een goed merk? Pavo slobber mash? Of is dat teveel krachtvoer achtig? Ik lees ook veel dingen over lijnzaad :o?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:30

Mijn ervaring is dat lijnzaad wel iets doet tegen het zand maar niet genoeg is als je paard echt zand eet/likt. 1x per jaar een kuurtje is toch wel handig als ze op zand staan.

Ik deed het mijn fjord ook door de slobber maar dan wel echt direct geven want het wordt heel snotterig. Als je die korrels koopt ipv de zaadjes dan kun je het gewoon door de muesli doen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:21

Wij geven standaard 1 keer per maand 5 dagen psyllium met een groepje tijdens het weideseizoen. :j Ik doe het voor Pepper altijd door de slobber heen. Ik heb gewoon slobber bij de Epplejeck gekocht, ik geloof dat dat Pavo is?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:27

Frummels schreef:
Wij geven standaard 1 keer per maand 5 dagen psyllium met een groepje tijdens het weideseizoen. :j Ik doe het voor Pepper altijd door de slobber heen. Ik heb gewoon slobber bij de Epplejeck gekocht, ik geloof dat dat Pavo is?

Ja die heb ik ook net gekocht! Ik ben benieuwd, ik hoop dat jack het lekker vindt :))

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:31

Ik doe dat ook door de slobber, omdat ze het anders meteen wegblazen :+ Als je het niet te krachtvoerachtig wilt kun je ook overwegen om esparcette te voeren, dat geef ik die van mij, met zemelen. Moet je wel eventjes weken. Ik ben zelf niet zo'n Pavofan en gaf eerst weleens slobber van Subli. Die beviel me ook altijd goed.

Als je toch aan de vitaminebrok gaat kun je kijken voor Vitalbix Daily Complete, echt super fijn spul vind ik dat. Zij hebben ook een hele goede slobber.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:34

Ik heb het ook wel een keer door gewoon voer gedaan, maar dat vindt hij toch minder lekker. Logisch ook, nat met droog lijkt me ook niets haha. Ik wel de zaadjes altijd voor ik ze ergens doorheen doe. Anders niest ie 1 keer en dan is het weg :') Heb ook gelezen dat het wordt aangeraden de zaadjes te wellen voor je ze geeft.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:41

Ik heb een emmer vlozaad gekocht (geloof bij pit pit.com ofzo?) en dat doe ik met een handje marstall faser Light. Hij vind de vlozaad zelf ook wel lekker, maar dan is het zo'n zielig hapje. :')