Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:25

Gefeliciteerd, Monique!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 04:50

Thnx ;). Ben er erg blij mee .. Snap alleen niets van die brief of de site van de Hippiade .. Ik kom er niet uit of het nou 1 of 2 dagen is .. Er worden namelijk vrijdags en zaterdags L1 gereden, maar er zijn 60 starts ! Toch maar even bellen met de KNHS ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:18

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:29

Super Moniek. gefeliciteerd! Strakx even de filmpjes bekijken :Y)

Zonde van de merrie Coberlina. Maar wel een leukerd die broer!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:56

Je ziet wel duidelijk verschil hoor , eerste proef veel spanning en krabbelig.. 2e proef loopt hij beter ... Krijg ik alleen in het andere topic commentaar dat het " er geforceerd " uit ziet .. Ik snap niet zo goed wat ze bedoelt :o

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:01

Gefeliciteerd Moniek. Knap hoor met zo'n jonkie op zo'n groot en indrukwekkend terrein.

Dit is ook wel terug te zien in de eerste proef. Wat een spanning. Tweede proef een stuk beter. Maar ook daar zie ik nog spanning. Ik heb het idee dat je er te veel aan rijdt. Hierdoor wordt het soms wat hectisch. Misschien bedoeld ze dat met te geforceerd. Probeer iets minder je best te doen dat zal het beeld ten goede komen. Ook al ziet het er voor het L1 super uit natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Leonie_M op 08-08-16 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:01

Gefeliciteerd Moniek!

Pol, inmiddels is ze al veel veranderd. Ze is nu braaf en fijn te rijden. Loopt inmiddels al ongeveer m2 niveau. Hopelijk binnenkort eens fijne kopers die haar even graag gaan zien als ik :)

Ik ga de filmpjes later bekijken. Nogal moeilijk op de telefoon.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:03

Leonie, , als ik dat niet doe stopt ie met lopen door toch nog spanning idd .. Omdat hij in de eerste proef achter m'n been was ben ik er in de 2e proef wel meer aan gaan rijden want hij moet leren om naar voren te blijven denken ;) dat klopt wel .. Hij liep daardoor wel meer , hij heeft rechtsachter ook een gevoelig puntje merkte ik met poetsen .. Daardoor zie je dat vooral rechtsom terug in m'n proef .. Nog 4 weken voor de Hippiade .. Nog genoeg om aan te werken hahaha zo ook de aanleuning. Wilde ze toch plaatsen ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:22

Dat vermoedde ik al. En je hoeft je verder nergens voor te schamen hoor. Het zijn keurige proeven.

Wat vond je er zelf van als je zo terug kijkt. Komt het beeld overeen met je gevoel?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:22

Ze kloppen allebei met het gevoel ;) .. Het stomme was met losrijden was hij heel fijn en in de ring krijgt hij opeens weer spanning terwijl ik voor mijn gevoel niet anders ging rijden ... Maar goed dit was z'n 4e wedstrijd .. We gaan nu trainen met de juf aan de aanleuning ( hij kruipt er nog makkelijk achter) en z'n regelmaat in draf ..

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:55

Ziet er goed uit Moniek :D Idd wel wat spanning waardoor je wat tact fouten krijgt Hij zou dan ook wat meer met de neus er uit mogen en wat meer op de achterhand! Het aangalopperen komt waarschijnlijk ook doordat die achter je been kruipt Maar hey het is L1 met een jong paard

Wat een leukerd die broer Coberlina Goede keus gemaakt als het niet klikt met de merrie krijg je alleen maar frustraties van

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:17

Dresjoepie.. Klopt puur spanning .. Maar dat aangalloperen komt ook omdat er rechts achter het zadel een gevoeligheidje zit .. Osteopaat is contact mee gezocht ;) .. We hebben nog 4 wk dus rustig richting het NK trainen ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:38

Moniek....Super knap dat je door mag, daar mag je trots op zijn! W.b.t de filmpjes ze je inderdaad de spanning terug in de tactfouten, dit is denk ik ook een kwestie van km maken en ervaring op doen.
Coberlina....Wat een leuk paard heb je daar, verstandige keuze denk ik als de klik er niet is dan gaat ht niet werken.

Wij hebben dus de 7e ook de regiokampioenschappen gereden en ben echt super trots op hum. Ze liep daar echt super braaf haar rondje, misschien wat te braaf maar dat was ons doel. Uiteindelijk waren we de eerste proef 8e met 189.5 en 195 en de tweede proef 15e met 189 en 176 punten van de 15 deelnemers. Zijn uiteindelijk geëindigd op een 14e plek dus mooi in de middenmoot. Ik ben gelijk die nacht vertrokken voor een weekje frankrijk en hum lekker even vakantie. Gisteren weer terug gekomen en heb zin om weer aan de gang te gaan.

Filmpje van de eerste proef..
https://www.facebook.com/carmen.herder.3/videos/vb.100002041984661/1108991379178918/?type=3&theater

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 04:40

Carmen, de tact fouten zie je vooral rechtsom, hij heeft daar iets zitten .. Donderdag kan ik gelukkig bij de osteopaat terecht . Ben benieuwd ;)

Wat heerlijk even lekker een week vakantie in Frankrijk.. Ik hoop dat jullie het fijn hebben gehad en dat jullie lekker weer hebben gehad.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:38

Ziet er goed uit carmuh :) Vind je laarzen ook prachtig <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 04:49

Ziet er netjes uit Carmen , ik had hem natuurlijk al op FB gezien ;)

Gisteren zijn we naar puppies wezen kijken *\o/* en we gaan volgend weekend Wouter ophalen <3
Het zijn grote Zwitserse Sennen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ga ik met Hudson naar de osteopaat... Ben benieuwd ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 04:57

Lekker bekkie!

Lees nog steeds wel mee hoor.
Alleen niet zoveel nieuws te vertellen.
Elmo gaat lekker, rijden heerlijk in het bos en zijn daar met sommige stalgenootjes al de 'meer ervaren combinatie' :D :))

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:56

Ik zag ze al voorbij komen op Facebook Moniek. Wat een schatje zeg. Geweldige honden

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 05:36

Hudson is weer als nieuw :D
Hij had alleen het plekje achter het zadel rechts verder was hij super ;) viel mij alles mee ..
Waar ik super trots op was , ik moest alleen op pad en er was niemand die even kon helpen laden ( lossen red ik alleen ) dus dacht " het moet er toch een keer van komen ;) " dus hup Hudson erin ik een appel in z'n bak gelegd en langs de zijkant naar achter .. Toen ik de stang erachter wilde doen wilde hij heel even naar achter lopen maar met een tik op z'n billen en stem verhef bleef hij staan :D .. Jeey zo knap hahaha .. Op de terug weg wilde hij er niet in , hij vond het te gezellig daar met alle paardjes om zich heen ;) .. Uiteindelijk na 10 min stond hij erop hoor dus dat viel ook mee .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:22

Wat een gave hond Moniek! Zwitserse Sennen zijn toch die kortharige?

Knappe Hudson alleen laden. Dat durf ik nog niet aan hoor.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:25

Babootje , ja dat klopt kort harig ;)

Ik moest wel .. Er was niemand hahaha ja een kwartier later kon er geholpen worden .. Dacht " nou dan begin ik alvast " en het lukte hahaha ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:48

Wat een schatje moniek :o Fijn dat er verder niet zoveel is gevonden bij hudson

Hier ook weer even een update
Bij ons gaat het heel lekker pakt alles goed op! de galop gaat echt mega goed (dit is dan ook zijn beste gang) Rondje contra galop op beide kanten met 2 vingers in zijn neus :) En het schakelen gaat hierin ook heel makkelijk Hij zit ook echt heerlijk in de galop

Ik voel hem ook met de week sterker worden en meer dragen zo fijn

We rijden nu wel wat vaker maar ga zeker ook 2 x per week het bos in Dit vind die echt geweldig

Er is alleen een kleine maar Hij steekt zijn tong regelmatig aan de zijkant eruit Altijd links (hij heeft hem niet over het bit) Alleen in draf Zowel "bovenin"als in de lage lijn Ik houd hem niet vast en ben juist bewust dat ik in de hoeken en de voltes mijn linkerhand naar voren doe

In de stands doet die dit ook weleens met zijn tong hij zuigt er dan ook een soort van op (geen luchtzuigen) Denk dat hij het gwn lekker vind om te doen

Als ik dan een beetje rammel op mijn teugel en een por geef met mijn binnen been doet die hem wel weer naar binnen Maar een rondje later steekt die hem er weer uit Het is niet dat de hele lap eruit komt maar zijn topje zeg maar

Iemand enig idee wat ik verder nog zou kunnen doen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:51

Gebit laten checken?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:53

Marije_jiplover schreef:
Gebit laten checken?

vergeten erbij te zetten idd hij is al 3 x geweest Eerst controle bij vijlen enz Later wolfstanden eruit laten halen

Sind die begonnen is met die tong weer laten komen zat er idd rechts een klein haakje Deze is weg gevijld Hoopte dat het daarmee over zou zijn

maar hij doet het in de stands dan ook

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:18

Tong problemen zijn altijd heel lastig. Kunnen zoveel oorzaken hebben. En heeft zeker niet altijd met de ruiterhand te maken.

Doet hij het op beide kanten? Blijft hij wel je hand volgen of kruipt hij er achter?

Heb je er wel eens een osteopaat naar laten kijken? Past je bit wel optimaal?