Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:49

pippie schreef:
emma525 schreef:
valt mij ook op dat verkopers soms wat laks zijn. Maar sommige zijn ook erg bereid om filmpjes ect. te maken.

eventuele kopers ook....wij hebben paarden te koop bij interesse stuur ik van alles op...ga speciaal recente foto"s maken van een schoonheidsfoutje,en je hoort er niks meer van.als ze allemaal nog moeten komen die er nog over moeten nadenken en je hoort van ons....dan hebben we nog een drukke dag. :D

Klopt, kopers zijn soms ook niet netjes.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:56

Heb ook een groene merrie te koop staan maar wel goed videomateriaal. dat is best te doen.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:57

Linni_ schreef:
Gaat inderdaad snel, eigenaren krijgen veel reactie's op de merrie nu ze officieel te koop staat en willen haar niet te lang reserveren (wat ik goed kan begrijpen). De klik was er eigenlijk direct met dit paard, dus waarom zou ik dan wachten? :)

Toevallig Zoë gekocht? :P
Kreeg zojuist te horen dat die eerste merrie waar we wilden gaan kijken (van de 3 was dit de eerste) verkocht is. Jammer hoor, was een leuk beestje om te zien op de foto's!

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:06

Calypso84 schreef:
Linni_ schreef:
Gaat inderdaad snel, eigenaren krijgen veel reactie's op de merrie nu ze officieel te koop staat en willen haar niet te lang reserveren (wat ik goed kan begrijpen). De klik was er eigenlijk direct met dit paard, dus waarom zou ik dan wachten? :)

Kreeg zojuist te horen dat die eerste merrie waar we wilden gaan kijken (van de 3 was dit de eerste) verkocht is. Jammer hoor, was een leuk beestje om te zien op de foto's!

Oh Jammer! Nee, ik heb een Evi gekocht, geen Zoë ;)

Calypso84

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:09

haha, gefeliciteerd Linni!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:12

Gefeliciteerd linni!

emma525

Gefeliciteerd Linni!

Nellekeee

Gefeliciteerd Linni!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:20

Gefeliciteerd Linni!! Echt heel erg leuk voor je!! :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:21

Iris__Bennie schreef:
Leuukk!!

Ik kan mezelf zo boos maken over verkopers die of niet reageren, of geen moeite lijken te nemen om een filmpje te maken. Er kan toch niet van kopers verwacht worden dat ze het hele land door crossen zonder ook maar een beeld te hebben van waar ze gaan kijken, maja dat wordt dus wel verwacht..
Ggr.. *frustraties!!

niet iedereen kan een filmpje verzenden.
Als ik op zoek ben naar een paard wil ik het paard zien en zelf kunnen beoordelen vooral ook het karakter.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:35

Oké een filmpje niet kunnen maken of verzenden omdat de kennis/ materialen er niet zijn vind ik ook nog iets anders! Dat is natuurlijk een ander verhaal als, geen zin/ geen tijd.
Het is uiteraard ook zo dat je in real life pas echt een beeld krijgt maar toch vind ik het wel prettig om eerst een filmpje te zien :) Maar ieder zijn ding natuurlijk ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:42

gefeliciteerd Linni!
word ze morgen gekeurd?

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:03

Calypso84 schreef:
Linni_ schreef:

Toevallig hihi! Wilde hier ook gaan kijken

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:53

Weer thuis van de eerste les, en het ging voor een eerste keer eigenlijk heel erg goed, ga volgende week vast met iets minder zenuwen er naartoe :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 06:42

Fijn dat het goed ging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 06:52

Fijn Ulfieno! De kop is eraf, dan komt het goed ;)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:00

Ik meld me ook maar weer eens. Nu had ik deze week een ervaring met een wel erg eerlijke verkoper. Ik had al een afspraak staan om te komen kijken. Maar ze belt me op om te zeggen dat ze haar eigen paard niet braaf genoeg vind voor mij. Ik heb een nekhernia (.... hopenlijk gehad) en 2 kleine meiden. Dat wilde ze niet op haar geweten hebben.

Da's weer eens andere koek :D

Nu al wel weer iets op het oog bij een betrouwbaar adres. Maar het dier is ook al wel iets ouder. 14. Op zich denk ik niet verkeerd voor een eerste paard. Liever braaf en wat ouder denk ik dan. Maar goed, ik denk ook wel aan risico's voor de gezondheid en kan ik er dan nog wel een lekker rondje mee rijden in de bak. Ben geen sterruiter, maar lekker bezig zijn in de bak als het slecht weer is vind ik ook leuk. Wat zouden jullie doen ?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:16

Alja schreef:
gefeliciteerd Linni!
word ze morgen gekeurd?

Morgen (vrijdag dus) om 10.45 wordt ze gekeurd bij mijn eigen veearts!:)

Ulfeino, super dat het goed ging! geeft een goed gevoel, of niet?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:25

Linni_ schreef:
Alja schreef:
gefeliciteerd Linni!
word ze morgen gekeurd?

Morgen (vrijdag dus) om 10.45 wordt ze gekeurd bij mijn eigen veearts!:)

Ulfeino, super dat het goed ging! geeft een goed gevoel, of niet?

Gefeliciteerd! Ik ben een stille meelezer maar ben erg benieuwd naar een foto? Of heb je link van de verkoopadvertentie? Ben benieuwd :) (sorry als ik deze gemist heb! )

Hummingbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:28

Bertine; persoonlijk zou ik geen moeite hebben met een 14 jarig paard.
Ik wil juist een ouder paard, helemaal als eerste eigen paardje.
Maar je moet doen wat jou goed lijkt natuurlijk! :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:37

bertine37 schreef:
Nu al wel weer iets op het oog bij een betrouwbaar adres. Maar het dier is ook al wel iets ouder. 14. Op zich denk ik niet verkeerd voor een eerste paard. Liever braaf en wat ouder denk ik dan. Maar goed, ik denk ook wel aan risico's voor de gezondheid en kan ik er dan nog wel een lekker rondje mee rijden in de bak. Ben geen sterruiter, maar lekker bezig zijn in de bak als het slecht weer is vind ik ook leuk. Wat zouden jullie doen ?

Gewoon gaan kijken, Bertine. Een fijn paard van 14 kun je direct al veel plezier mee hebben en 14 is zeker niet oud. Als ze gezond die leeftijd heeft gehaald dan kan ze oud worden. De gekkigheid is eraf, als het een brokkenpiloot was, is dat ook al gebleken dus onvoorziene omstandigheden voorbehouden kan ze gewoon 30 worden 8-)

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:38

bertine37 schreef:
Ik meld me ook maar weer eens. Nu had ik deze week een ervaring met een wel erg eerlijke verkoper. Ik had al een afspraak staan om te komen kijken. Maar ze belt me op om te zeggen dat ze haar eigen paard niet braaf genoeg vind voor mij. Ik heb een nekhernia (.... hopenlijk gehad) en 2 kleine meiden. Dat wilde ze niet op haar geweten hebben.

Da's weer eens andere koek :D

Lijkt me juist een perfecte leeftijd! Ligt natuurlijk ook aan het paard, maar daar kun je nog heel lang veel plezier van hebben. (Heb vorige week onze shet van 5 in moeten laten slapen, dus ben nu niet meer zo 'objectief' over leeftijden...)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:47

Citaat:
Gefeliciteerd! Ik ben een stille meelezer maar ben erg benieuwd naar een foto? Of heb je link van de verkoopadvertentie? Ben benieuwd :) (sorry als ik deze gemist heb! )

Dit is ze! http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/3547 ... rmello.jpg Is een 3-jarige Dutch Dormello x Amulet merrie.

Wat lijkt de donkerbruine merrie uit jouw profiel trouwens veel op mijn "vorige" merrie zeg!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:08

Goed om te horen Ulfieno! Volgende keer minder vaak naar de wc haha
@coroosje, hoe gaat het met jouw nieuwe aanwinst? Zenuwachtig voor zondag?
@bertine: gewoon gaan kijken. Nee heb je, ja kan je krijgen ;) Ideaal als je een rustig paard zoekt die al wat heeft meegemaakt. Kan jij er zo op, je kids. Lijkt mij iig ideaal voor jullie. Succes!

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:14

Ja, best wel een beetje zenuwen :o
Al slaat dat nergens op, rijd al 2 maanden op haar en ze blijft gewoon in de stal staan waar ze nu staat, maar ... ze is dan wel van mij :D