Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:18

Dat weet ik niet ik ken jou paard niet maar als je al aan geeft dat hij veel probleempjes heeft gehad...
en niet gekeurd tja als hij ook maar iets op de fotos heeft waar hij last van kan krijgen zakt de prijs direct vreselijk.

Misschien neem ik de term leerpaard wel te serieus maar als ik aan leer paard denk, denk ik aan een dier van 10 of meer jaren die al heel wat heeft laten zien en weer vanaf het begin een ruiter alle fijne kneepjes kan leren dus echt een zeer goed opgeleid paard en die zijn nu eenmaa niet goedkoop.
Arabiertje weet je wel wat je echt wil? als je inderdaad zo makkelijk van je doel afstapt en voor iets geheel anders gaat, je bent natuurlijk ook begonnen met een arabier toen deze haf (was deze het die zo hing in de hand of ben ik in de war) en nu wil je een leer paard.
Wat zijn je doelen wat wil je bereiken?

Wat zoek je BoRo?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:22

BoRo schreef:
Ik zoek me rot op marktplaats en sporthorses. Nog tips waar ik nog meer kan zoeken?

Website KWPN, op website's van fokkers/trainingstallen en dergelijke; wat zoek je precies..?

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:23

Ik zoek een Z dressuur geklasseerd paard, tussen 1.66 en 1.74, maximaal 10 jaar, budget tot € 10.000,-

Seven

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:23

nou dat moet niet zo moeilijk zijn ik weet er nog wel een paar ik pb je even :D

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:24

heel graag, ik dacht eerst ook dat dit heeel makkelijk zou zijn, maar dat is het niet. Moet echt en bevestigd paard zijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:26

@BoRo: Ik heb nog wel zo één staan, zoekt nog een amazone. :D Is alleen (nog) niet te koop heb ik net besloten; wil er eerst nog een paar veulens mee fokken.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:29

grinnik tja... ik wil wel kopen........ veulens is meer jaren plan!! Succes met de veulens, jammer dat je (nog) niet verkoopt....

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:34

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:39

Ik zoek een jonge allround merrie tot de 6 jaar. Schofthoogte het liefste tussen de 165 en de 170cm. Lager prijsklasse. Dacht dat het nu makkelijker was, omdat de paardenmarkt op zijn gat ligt. Toch valt het best tegen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:43

Goeie, gezonde en braaf te rijden paarden zijn nog steeds niet goedkoop.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:45

voila, dat heb ik ook ondervonden.

Onder de 5000 moet je al niet gaan kijken ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:48

Lante schreef:
Goeie, gezonde en braaf te rijden paarden zijn nog steeds niet goedkoop.

daar ben ik het mee eens.....of je moet concessies doen op kleine bemerkingen of de leeftijdsgrens flink opschroeven naar 12/15>

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:50

Ik zeg niet dat ze al bereden moet zijn. Kan ook een jaarling zijn. Het belangrijkste vind ik dat het paard gezond is. Verder dingen zoals stamboek intereseerd me niet. Grote namen in het stamboek wil niet zeggen dat het paard ook goed is. Daarbij ben ik een simpel recreatie ruiter. Wat moet ik met een paard dat ooit Z kan lopen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:51

Waarom persee een merrie joannevz?
een jaarling zou ik zelf niet snel doen kan je nog niets van zeggen kijk dan naar een leuke onbeleerde 3 jarige een niet zo bijzondere heb je al wel voor 2000

wat is je prijsklasse

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:55

Ik heb niets met ruinen. Ik vind het wispelturige van een merrie erg leuk. Daarbij is mijn oude merrie een pismerrie en die reageerd heel heftig op hengsten en ruinen. Prijsklasse onder de 2000. Heb een twenter gehad voor 850 euro. Helaas had ik daar helemaal geen klik mee, dus die is weer verkocht.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:56

ik heb mijn paard ook voor een prikkie kunnen kopen, vanwege zijn verleden. Maar hij is wel rontgenologisch met bijna allemaal 1tjes goedgekeurd en ook klinisch goedgekeurd (bij aankoop). De rontgen was wel al in 2007 maar toch.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:56

heb je een pb gestuurd :D

je hebt niet op nieuw laten keuren?
als je goed met de wat lastige dieren om kan gaan is er wel iets leuks voor weinig te koop, ik heb iets op het oog wat me wel aanspreekt maar naar zeggen een los geslagen dier is :=
Laatst bijgewerkt door Seven op 13-12-11 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:57

voor € 10.000 moet je wel een leuk Z paard kunnen vinden. momenteel weet ik in die prijsklasse niks. alleen maar veel duurdere.
ik ga zaterdag bij meerdere paarden kijken bij jeroen heijmans en Frits Minnebo op stal. ik zal daar wel is vragen of die wat Z paarden heeft staan.

Ik ga expres terug naar hun omdat ik Bayron ook via hun gekocht heb, en die handel is mij goed bevallen.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:01

Klinisch keuren heb ik zo mijn twijfels over. Mijn oudje is in 3 weken tijds, 2x gekeurd door dezelfde (onze eigen) dierenarts. Eerste keer links voor afgekeurd, maar we hebben haar toch op proef genomen. Ze moest nodig naar de hoefsmid en dat hebben we gedaan. Daarna nog een keer gekeurd en toen was ze goed. Heb haar nu ruim 8 jaar en ze is erg vaak kreupel (heeft nu ook artrose). Vaak hoor ik mensen zeggen dat je een paard minimaal klinisch moet laten keuren, maar ik zie het nut er niet zo meer van in.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:01

mijn paard is niet lastig, hij moet alleen vertrouwen in je krijgen en ja dat kost wat tijd... Maar dan heb je ook voor 'weinig geld' een verschrikkelijk leuk paard onder je kont. Na 1x rijden wist ik het al, als het gevoel er is dan komt de rest wel.. en ook voor weinig geld zijn er leuke paarden te vinden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:03

Ze worden vaak bestempeld als gevaarlijk en lastig maar vaak is het het geval dat de gene die met ze bezig is het gevoel niet heeft voor dat type paard, de merrie die ik nu heb is ook sensible maar vreselijk eerlijk maar ik kan me voorstellen dat iemand die dat niet wardeerd of er mee om kan gaan het een rillerig dign vind :j

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:21

ja dat ben ik helemaal met je eens! :D

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:29

ADINNNNNNNNNNNNN GEFELICITEEEEEEERDDDDDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! xx

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:31

@Adin gefeliciteerd!!

en ik las iets over iemand die een dressuurpeerd zocht maar naar een springpaard ging kijken,
ik moet wel even zeggen een goed springpaard heeft als het goed is een hele fijne galop, waarin goed te schakelen in. essentieel in de dressuur zeker als je richting het Z gaat komt er meer en meer galop in.
over het algemeen vind ik dat springpaarden goede aanleg hebben voor de dressuur eigenlijk

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:35

maar een 17 jarig springpaard kopen om dan nog te beginnen aan dressuur?
Terwijl je zoekt naar een ervaren dressuurpaard?

Toch een beetje vreemd he :-)