Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kladruber schreef:Als mensen dood zijn worden ze nog menswaardig behandeld, hoe ze een paard na of net voor de dood behandelen bij de slacht vind ik zo paard onteerend... Overgens ook bij ander slacht vee hoor...
beantsje schreef:kladruber schreef:Als mensen dood zijn worden ze nog menswaardig behandeld, hoe ze een paard na of net voor de dood behandelen bij de slacht vind ik zo paard onteerend... Overgens ook bij ander slacht vee hoor...
Ja hoor, daar is er weer een! Heb je ooit zelf een slacht meegemaakt? Ik wel en het ging heel netjes en respectvol. En van iedereen hier hoor ik hetzelfde!
je hebt zeker alleen zo'n Italiaans gruwelfilmpje gekeken...nou het is hier geen Italie hoor!
kladruber schreef:Nee en ik denk dat ik me leve lang slapeloze nachten heb. Meningen zijn meningen maar nu antwoord op mijn vraag: Waarom kiezen jullie bij een hond dan niet voor de slager als hij dood gaat? De chinees wil hem vast wel van je overkopen hoor :s
kladruber schreef:Nee en ik denk dat ik me leve lang slapeloze nachten heb. Meningen zijn meningen maar nu antwoord op mijn vraag: Waarom kiezen jullie bij een hond dan niet voor de slager als hij dood gaat? De chinees wil hem vast wel van je overkopen hoor :s
Perrokai schreef:kladruber schreef:Nee en ik denk dat ik me leve lang slapeloze nachten heb. Meningen zijn meningen maar nu antwoord op mijn vraag: Waarom kiezen jullie bij een hond dan niet voor de slager als hij dood gaat? De chinees wil hem vast wel van je overkopen hoor :s
Omdat ik geen hondenvlees eet wel paardenvlees. Chinesen hebben ook geen problemen met hondenvlees en zullen niet weten waar je het over hebt. Waarom wel een kip of een koe maar geen paard ? Onzinnige vergelijkingen die nergens toe leiden. Jou idee over het slachten van een eigen paard komen duidelijk van filmpjes die je gezien hebt. Er is geen slager die je zo zal behandelen als je hem van tevoren zorgvuldig uitzoekt. Zet jij je paard op transport dan met 10 anderen ????? Ik weet niet waar jij hem naar toe brengt hoor maar bij mij zou hij alleen in mijn trailer staan.....
Daarbij komt dat dit allemaal al eens besproken is en wen nu weer overnieuw moeten beginnen, kijk inderdaad eerst eens naar de excursie en lees dan ook dit topic eens door.....
Laat me 1 keer raden, het volgende discussiepunt is weer het vegetarier zijn.......
kladruber schreef:Ik ben geen vegetarier, maar probeer wel zoveel mogelijk diervriendelijk vlees te eten, Ik vind het niet eerlijk tegenover mijn paard als hij als menseneten moet eindigen. Ik kies voor narcose (liefst bij de dierenarts als dat nog mogelijk is) door een goede veearts en als mijn dier helemaal slaapt, de dodelijke spuit. Nog even een toevoeging op gister: Onderzoek heeft uitgewezen dat dieren bij de slager de dood ruiken en dat veroorzaakt alleen veel angst en dat vind ik al een vreselijke gedachte. Als mijn paard zijn been breekt en hij heeft super veel pijn ofzo laat ik hem terplekke afschieten. Ik denk er trouwens serieus over na om mijn paard te begraven op een dieren begraafplaats. Veel succes met je onderwerp. Groetjes
KiWiKo schreef:tja de dierenliefde van stadsmensen slaat in veel gevallen de plank behoorlijk mis
slimmerik schreef:Wij hebben een boerenbedrijf. Nu is het (dankzij de dierenliefhebbers in de 2e kamer) in vele gevallen niet meer mogelijk om een zieke koe naar het slachthuis te doen maar moet ie thuis geëuthaniseerd worden.
Afschuwelijk om te zien hoe sommige van deze dieren een doodstrijd en een pijn hebben hierbij. Ligt niet aan de dierenarts maar gewoon aan het gestel van het dier. Dit zou ik mijn paard nóóit aan willen doen.