Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:07

Nu, je kunt er wel mee lachen, maar corona heeft zeker wel voor een vertraging gezorgd. De jonge paarden hier zitten eigenlijk ook praktisch allemaal een jaar "achter". Wat niet georganiseerd wordt, kan je niet aan deelnemen.
Ik weet dat ik eens aan een discussie heb deelgenomen (denk zelfs dat dat in dit topic was?) en dat er meerdere Bokkers het wel aanvaardbaar vonden dat ieder onbeleerd driejarig sportpaard wel 10 tot 15k waard mag zijn, zeker. Dan is 22k voor datzelfde paard, maar dan twee jaar ouder, goed doorgereden, wedstrijdklaar en met een beter zicht op het mogelijke potentieel, niet heel gek. Nu moet wel gezegd zijn dat ik het toen niet eens was met de stelling dat iedere driejarige minstens 10k waard is. :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:10

Fly_high schreef:
Weet iemand een goede dierenarts voor keuring in de buurt van Almelo?

We hebben in dezelfde regio gekocht denk ik :D Ik ga laten keuren bij Enterbrook, in Enter dus.
edit; Maar betekent dit nu dus dat je 'm gekocht hebt? *\o/*
edit 2; Ik zie nu 2 berichten hier boven van wel! Wat leuk!

StalNollie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:31

Hier ook voor verkoop sporthorses geprobeerd maar echt veel minder bekijks dan marktplaats. Maarja uiteindelijk heb je maar 1 koper nodig en de pony dan ook per toeval via faceb verkocht.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:39

Dat is natuurlijk ook zo, wel heb ik via marktplaats wel meer 'onzin kopers,' of althans mensen aan wie ik mijn pony gewoon niet mee ga geven.

Zo had ik bijvoorbeeld een telefoontje van iemand die hun eerste pony zochten en die zou aan huis komen te staan. Opzich natuurlijk echt helemaal niets mis mee, maar nadat ik doorvroeg bleek dat er dus ook 0 andere beesten stonden en dan zou ze dus helemaal alleen komen te staan. Toen ik doorgaf dat ik dat dus absoluut niet voor ogen heb kreeg ik als antwoord dat het niet zielig was want ze wouden 1x per week op de manege lessen en daar kon ze wel andere paarden zien... tja..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:47

K_nolan schreef:
Dat is natuurlijk ook zo, wel heb ik via marktplaats wel meer 'onzin kopers,' of althans mensen aan wie ik mijn pony gewoon niet mee ga geven.

Zo had ik bijvoorbeeld een telefoontje van iemand die hun eerste pony zochten en die zou aan huis komen te staan. Opzich natuurlijk echt helemaal niets mis mee, maar nadat ik doorvroeg bleek dat er dus ook 0 andere beesten stonden en dan zou ze dus helemaal alleen komen te staan. Toen ik doorgaf dat ik dat dus absoluut niet voor ogen heb kreeg ik als antwoord dat het niet zielig was want ze wouden 1x per week op de manege lessen en daar kon ze wel andere paarden zien... tja..

Wat vind een verkoper dan vaak geschikt? Wat ik wil bieden aan een beest is 24/7 buiten met soortgenoten (en natuurlijk oneindig veel knuffels). Wat zouden elementen zijn die je vraagt? Ga je zo ver als: wat voor voer ga je hem geven?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:51

Eef_Bam schreef:
Wat ik ook wel merk is dat verkopers heel weinig moeite nemen om kopers te trekken. Zoveel advertenties met alleen wat fotos van een paard in de wei. Daar kan ik weinig mee. Als je dan gaat appen en je krijgt filmpjes is het soms niks, maar soms word ik ook aangenaam verrast. Snap dan niet dat de verkopers niet gewoon de video bij de advertentie doen, scheelt een hoop gedoe. Aan een filmpje kan je vaak al heel veel zien.

Ik ben zo iemand ik heb super gaaf paard maar man o man ik hik al 5 jaar tegen de verkoop aan.
Is zo'n leuke merrie en zo lief alleen soms wat kijkerig en kan ze heel onvoorspelbaar reageren maar niet vals

omdat ik zo'n moeite heb met verkoop wil ik helemaal niks extra's doen heb gewone simpele foto's wel paar trainingsfilmpjes maar niet knotten en bandages

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:52

Ik kijk op zowel sporthorses en marktplaats en dan filter ik altijd op stokmaat en leeftijd, dat werkt best wel goed. Wel is er naar mijn idee meer aanbod op sporthorses maar de prijzen lijken wel hoger in vergelijking met marktplaats. Op Facebook zie ik wel eens wat voorbij komen maar omdat je daar niet kan filteren zie ik vrij vaak paarden die totaal niet aan mijn criteria voldoen...

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:53

@Danique_G
Nou ik stel geen harde eisen zoals 24/7 buiten (zou wel voorkeur hebben, maar dit eis ik niet). Ik ben vooral op zoek naar een goed huis. Zo heb ik iemand met een eigen paddock paradise die langskomt waar ze 24/7 buiten komt, maar ook iemand die de pony wel op een pensionstal gaat zetten waar ze overdag in de zomer op de wei kunnen staan komt langs.

Ik zoek vooral iemand waarvan ik denk die de pony veel liefde en aandacht gaat geven. Ongetwijfeld zouden deze mensen die ik nu heb afgewezen dat ook kunnen, maar dan zou de pony de hele dag alleen staan zonder soortgenoten om te zien en daar haak ik dan op af. Ik informeer bij elke koper wat ze met de pony willen en waar ze komt te staan. Overigens vraag ik dus ook niet veel (voor deze coronatijd) en kan ik daarom ook wat selectief zijn met mogelijke kopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:01

Fly_high schreef:
Weet iemand een goede dierenarts voor keuring in de buurt van Almelo?

Markgraven in Harbrinkhoek of Den Ham kliniek of de watermolen. Arthur zou ik weer niet doen, wat een waardeloze vent die zoveel mogelijk geld wil kassen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:06

K_nolan schreef:
@Danique_G
Nou ik stel geen harde eisen zoals 24/7 buiten (zou wel voorkeur hebben, maar dit eis ik niet). Ik ben vooral op zoek naar een goed huis. Zo heb ik iemand met een eigen paddock paradise die langskomt waar ze 24/7 buiten komt, maar ook iemand die de pony wel op een pensionstal gaat zetten waar ze overdag in de zomer op de wei kunnen staan komt langs.

Ik zoek vooral iemand waarvan ik denk die de pony veel liefde en aandacht gaat geven. Ongetwijfeld zouden deze mensen die ik nu heb afgewezen dat ook kunnen, maar dan zou de pony de hele dag alleen staan zonder soortgenoten om te zien en daar haak ik dan op af. Ik informeer bij elke koper wat ze met de pony willen en waar ze komt te staan. Overigens vraag ik dus ook niet veel (voor deze coronatijd) en kan ik daarom ook wat selectief zijn met mogelijke kopers.

Dank voor je antwoord! Ik vroeg me dit af omdat ik heel goed kan begrijpen dat iemand selectief maar dat soms “het eisenpakket” nogal verschilt. daarom even nieuwsgierig naar hoe iedereen hier in staat.

Zelfs meegemaakt dat ze willen dat dieren niet 24/7 buiten komen te staan, of voorkeuren qua voederen hadden. Ik probeer natuurlijk altijd een oplossing te vinden waar ik aangeef dat er een overbruggingsperiode is maar vind dit lastig. Je merkt dat er vaak best wat emotie achter zit.

cijsaloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:01

Donderdagmiddag wordt de mijne gekeurd! Zo spannend!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:54

Succes voor alle keurders ! Spannende tijden.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:58

Ik moest hier toch weer even slikken.. via via een leuk paard getipt gekregen. Knap dier, wel nog erg groen in de rijfilmpjes die ik te zien kreeg, hij is nu twee maanden onder het zadel. Zou volgens de tipper binnen budget liggen. Ik al helemaal enthousiast mailen. Krijg ik antwoord, 35K. Oh. :')

Spannend Cijsalover! Ik duim!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:05

Succes voor iedereen die zn keuring moet afwachten!

Mijn zoektocht was snel ten einde, het plezier van mijn nieuwe maatje ook. Zaterdagnacht op de kliniek ingeslapen ten gevolge van ernstige koliek. ;(

Twee paarden kwijt in 4 maanden. Weet niet waar ik die pech aan te danken heb :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:05

Ah nee dilan, wat erg! Heel veel sterkte :(:)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:11

Wat??? nee ohnee :( zo erg. Sterkte :(:)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:13

Dilan93 schreef:

Mijn zoektocht was snel ten einde, het plezier van mijn nieuwe maatje ook. Zaterdagnacht op de kliniek ingeslapen ten gevolge van ernstige koliek. ;(

Twee paarden kwijt in 4 maanden. Weet niet waar ik die pech aan te danken heb :n

Nee wat erg! Heel veel sterkte gewenst!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:13

Och jeetje nee toch, heel veel sterkte met dit verlies

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:14

Stille meelezer...

Dilan wat een pech. Ongelooflijk!! Heel veel sterkte

cijsaloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:17

Dilan93 schreef:

Dat meen je niet! Ongelooflijk, heel veel sterkte gewenste!! :knuffel:

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:18

Dilan93 schreef:

Ik had het gezien in de Facebookgroep, ik schrok er echt van. Heel veel sterkte :knuffel: .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:19

Wow, wat heftig. Was dat die jaarling? Sterkte Y;(

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:21

Zag het net op Insta, wat onwijs erg en rot voor je!

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:22

Wat erg...veel sterkte Dilan :knuffel:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:24

Selina schreef:
Wow, wat heftig. Was dat die jaarling? Sterkte Y;(

Was idd een jaarling (officieel nog niet eens 1 jaar)

Weet dat koliek een risico is aan het hebben van paarden. En heb er ook al heel veel gezien die het kregen, ook met dodelijke afloop.
Maar toch kwam dit compleet uit het niks. :(