Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:13

Kalea schreef:
Ik denk dat we beter afgaan op info die controleerbaar is, zoals de pootafdruk, dan te zeggen dat hier geen honden zijn die paarden zouden aanvallen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik weet van wie die afdruk is, dat laat ik aan kenners over

Probleem is dat die kenners allemaal denken dat iedereen op die wolf zit te wachten. Als ze denken dat het slecht ontvangen wordt in die context ist gelijk een hond net omdat het slecht te onderscheiden is. Honden hebben een ronder kussentje en de nagels staan verder uit elkaar. Maar als je ze niet kan vergelijken zie je dat erg slecht en dan houden we geen rekening met hybriden

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:50

De Drentse melkveehouders zetten hun koeien opstal, uit angst voor de wolf.
Wel jammer dat de koeien niet meer buiten kunnen staan, willen we dit ? Ze kunnen ook hun biologische certificaat verliezen, als de dieren te weinig of niet meer grazen.

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2022/ ... g1qqRPtUZc

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:05

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:11

Mars schreef:
Politie onderzoekt niet-natuurlijke dood van wolf nabij Veluwe:
https://www.nu.nl/dieren/6226628/politi ... eerde.html

Tja dat ga je krijgen natuurlijk, mensen die het heft in eigen hand gaan nemen.

Ja. Wat moet je anders als je niet eens "boeh" mag zeggen tegen een wolf.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:24

Mars schreef:

Ja als je ze niet eens bang mag maken of verjagen dan maar dood en aan de zwijnen voeren zeker :7

Mars

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:28

Schiessen, Schaufeln, Schweigen zeggen de Duitsers al jaren toch? (Afschieten, begraven, mond houden, even letterlijk vertaald) dat soort toestanden ga je hier ook krijgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:55

Mars schreef:

Hij is aangereden dat is al lang bekend. Maar degene die hem aangereden heeft is doorgereden wat kennelijk strafbaar is omdat het om een beschermd diersoort gaat. Moet niet gekker worden dat de politie voor dit soort zaken tijd heeft!!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:57

Mars schreef:
Schiessen, Schaufeln, Schweigen zeggen de Duitsers al jaren toch? (Afschieten, begraven, mond houden, even letterlijk vertaald) dat soort toestanden ga je hier ook krijgen.

Terecht! Niet zo slim dat ze een afgeschoten wolf in het zicht laten liggen trouwens.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:59

dierenfan schreef:
Mars schreef:

Hij is aangereden dat is al lang bekend. Maar degene die hem aangereden heeft is doorgereden wat kennelijk strafbaar is omdat het om een beschermd diersoort gaat. Moet niet gekker worden dat de politie voor dit soort zaken tijd heeft!!

Jezus! Dat slaat al helemaal nergens op! Ben van t weekend in ons buurland twee doodgereden wolven tegengekomen langs de snelweg. Dat zijn er in elk geval 2 minder die op moordpad kunnen gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:00

Wat ik ook schokkend vond, is dat er al 10 aangereden blijken te zijn in NL? Geeft wel aan dat er best een boel zitten.

@dierenfan, je moet toch altijd aangereden wild melden? Ook als je een hert of ree onder je auto krijgt?
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 28-09-22 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:01

dierenfan: oh dat wist ik niet. Idd bizar dat de politie hier dan zo lang mee bezig is. Ik wist ook niet dat je verplicht bent te stoppen als je een beschermd dier hebt aangereden, dat moet dan ook maar net veilig kunnen op de weg waar je rijdt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:03

Mars schreef:

Dat gebeurt al daar ben ik zeker van.

Absurt dat ze trouwens daar politiewerk van maken. Die energie kunnen ze beter in andere zaken steken.
Al vraag ik mij af of dit ook geen berichten zijn om een signaal af te geven…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:05

Voor alle wild moet je stoppen en de politie bellen.
Ook een ree of zwijn.

Wij hebben helaas 2 keer een ree tegen de auto gehad maar dus ook gemeld.
Dit is bij een wolf niet anders.

Maar het schrikken van zo'n groot dier dat lijkt ook niet meegenomen te worden.
Paar jaar terug is hier iemand verongelukt bij een aanrijding van een zwijn en tegen een boom knalde.

Dat zwijn wat hier overigens ook niet mag zijn.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:07

Die Naya hebben ze ook nooit terug gevonden en haar jongen ook niet…

Tis ook absurd dat politie dit moet gaan behandelen als moord of stropen. Tis dood maken of je eigen beesten opofferen gezien er geen legale tussenstappen zijn…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:17

https://www.facebook.com/10000766246302 ... iDYrsRH2l/

Wederom ezels aangevallen. Met helaas ook een dode ezel.

4 wolven werden gezien.
Geen vijand voor die beesten. Dus er komen er meer en meer. Met meer ellende.
Ophokken van je dieren is het enige wat nog kan.
Maar dan gaan ze overdag wel aanvallen met honger.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:19

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:55

Ik vind het ook echt bizar. Die vrouw met die honden. In dierentuinen zitten wolven achter hoge hekken opgesloten, niet omdat ze zo lief zijn. En dan vervolgens loop jij op de hei met prooi voor die wolven, want zo is het. Ik snap t echt niet. Zullen we die wolven uit de dierentuin dan ook maar meteen loslaten? Why,

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:12

Dag uitje dierentuin organiseren voor de pro wolf mensen.
En als extra hoogtepunt van de dag het natuurlijke gedrag van de wolf observeren in hun verblijf.
Ze hebben daar geen honger. Ze vallen geen mensen aan hebben we geleerd.
Dus dat is een zelfde uitje als over de Veluwe wandelen, toch?
Hoe hoog zou de animo zijn?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:58

Mars schreef:

De engelse versie is shoot, shovel and shut up. Om in hetzelfde rijmpje te blijven : schieten, scheppen, snavel toe.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:24

Babootje schreef:
Ik vind het ook echt bizar. Die vrouw met die honden. In dierentuinen zitten wolven achter hoge hekken opgesloten, niet omdat ze zo lief zijn. En dan vervolgens loop jij op de hei met prooi voor die wolven, want zo is het. Ik snap t echt niet. Zullen we die wolven uit de dierentuin dan ook maar meteen loslaten? Why,

Die mevrouw liep gewoon op de heide bij Ermelo waar in de middag de hond los mag mits onder apel. Zij doet helemaal niks raars. Er wordt vertelt door de "wolven experts " dat de wolf mensenschuw is en de kans dat je hem ziet kleiner is dan het winnen van de loterij.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:40

Hier was gisteren de pro wolf mzn te gast op tv bij de show van Gert Verhulst... walgelijke vent _-:(

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:08

Besje schreef:
Hier was gisteren de pro wolf mzn te gast op tv bij de show van Gert Verhulst... walgelijke vent _-:(

Ik kijk die zijn programma’s nooit maar heb nu spijt dat ik hem gemist heb. Wie was de gast?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:37

DuoPenotti schreef:
Dag uitje dierentuin organiseren voor de pro wolf mensen.
En als extra hoogtepunt van de dag het natuurlijke gedrag van de wolf observeren in hun verblijf.
Ze hebben daar geen honger. Ze vallen geen mensen aan hebben we geleerd.
Dus dat is een zelfde uitje als over de Veluwe wandelen, toch?
Hoe hoog zou de animo zijn?

Als je nagaat dat er vaak genoeg mensen uitstappen in het jachluipaardverblijf van beekse bergen, zou het me niet verbazen als dat animo nog hoog zou zijn ook.. :)) )

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:00

Oakland1990 schreef:
Besje schreef:

Ik kijk die zijn programma’s nooit maar heb nu spijt dat ik hem gemist heb. Wie was de gast?

Hier stond die gisteren toevallig op toen ik thuis kwam van paardlief...

https://www.goplay.be/video/de-tafel-va ... 5#autoplay

De gast was Dirk Draulans

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:05

Mars schreef:

Ik ben er van overtuigd dat ze hier in Oostenrijk dat dus ook zo doen. Door wat er geschreven werd een paar pagina's terug over Oostenrijk ben ik eens even gaan kijken in de media. We hadden 2 zomers geleden een wolf die door het dal trok, en ineens hoorden we niets meer..... ineens werd hij niet meer gezien :') En verder is het hier rustig dus ik was er niet mee bezig voor hier :o

Maar hier hebben we dus 'last' van meer dieren, niet alleen de wolf. Er zijn beren, lynxen, wolven en visotters die overlast veroorzaken. Maar dat wordt door jagers in evenwicht gehouden. De jacht valt hier onder de provincie en er wordt dus wel wat gedaan aan probleemwolven. Provincies zijn hier autonoom en beslissen zelf over zaken waar het land zelf niet eens wat tegenin kan brengen. Laat staan Europa :')

Van wat ik lees zijn wolven welkom, zolang ze zich met wild bezig houden en niet laten zien. Zodra ze zich vaker aan vee vergrijpen worden ze als probleemwolf aangemerkt en wordt er dus wat aan gedaan. De prowolf mensen zeuren hier ook over hekken, maar in de zomer gaat het vee hier op de alm. Dat kan gewoonweg niet omhekt worden en het is belangrijk onderdeel van de cultuur en het onderhoud van de almen (middengebergte). Dus dat zal niet gaan gebeuren. Er is hier ook meer respect voor vee als eigendom.

https://www.meinbezirk.at/salzburg/c-lo ... n_a4138131
Laatst bijgewerkt door Esperanza op 29-09-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt