Sizzle schreef:Ik denk dat we over het algemeen onze stuurkunsten niet moeten willen meten of vergelijken met mensen die moeten bestaan van de keiharde handel in het bovenste segment van de sport. Idem met de hengstenkeuring.
De hypergevoelige merrie van PSvL was daar allang mentaal overbelast via de achterdeur verdwenen waarschijnlijk en mijn dikbil en de blondie hier in het topic worden niet eens waargenomen als paard
Die taart van mij is alleen gevoelig als het haar uitkomt.
Het is eigenlijk zo een extreem lief en makkelijk dier. Dat maakt haar ook wat raar. Want hoe kun je nu niet verblikken of verblozen als er 8 motoren langs je af geknetterd komen met 80km per uur, maar en een tikje van mijn bh bandje zo eng dat je in de stress schiet? We moeten nog veel leren zeg maar haha

) Maar zoals ik al eerder zei, een heleboel paarden die haast in rolkür gereden worden is voor mij niet paardvriendelijk.
Ik heb een heleboel leuke paarden gezien, maar jammer genoeg ook een heleboel die naar mijn gevoel gewoon niet juist liepen en die kregen wel veel punten. Maar ik ben ook gewoon heel kritisch. Voor mij is een rolkür niet wanneer een paard af en toe een paar centimeter achter de loodlijn loopt, wel als een paard zodanig strak loopt dat hij haast constant met de kin tegen de borst loopt en je daarbij de spanning op de teugels kan zien. Ik wil vooral gewoon alles op ons tempo doen, ik heb wedstrijdambitie, maar niet dat het internationaal moet of zo. Ik heb een heel leuk paard, ze moet nog veel leren, maar daar wil ik vooral ook gewoon de tijd voor nemen. Amper 7 maanden geleden kende datzelfde paard nog niet eens een borstel en probeerde ze alles dat voor haar zat weg te kappen met haar voorbenen
We komen echt van heel ver. Marie wordt heus wel op contact gereden, thuis loopt ze sinds een weekje nu ook netjes aan de teugel en ik longeer wel eens met een bijzetteugel. Vandaag lukte dat echter niet door de spanning, maar dat is niet zo erg. Ze heeft zich tenslotte nog eens heel voorbeeldig gedragen en dat is voor mij het voornaamste, zeker voor een paard dat in het begin zelfs bang was van een blaadje. We kennen onze werkpunten en de jury was daarin gelijkgestemd. 
Ik kan me geloof ik het meest bij Sizzle aansluiten qua uitgangspunten.
Ze was heel sneu, ook dikke wespensteek ook nog op haar neus vrijdag dus ze was nogal vervormd
).

)