Momenteel staat Joya overdag op een wat schrale wei. Ze staat ' s nachts op stal en krijgt dan twee plakken hooi, ook in de ochtend nog een plak hooi. Van mij krijgt ze twee handjes Vitalbix Breed and Grow gemengd met twee handjes luzerne en voor de lekker drie witlofpennen.
Ik ben nog aan het bedenken of ik haar Vitalbix DC of de Breed and grow ga voeren.
Karma schreef:Waar ik nu vooral erg geinteresseerd in ben is paarden op vetten laten (duur)sporten ipv koolhydraten. Ik heb daar zelf goede ervaringen mee en veel mensen met mij, maar bij paarden kan het dus ook!
Als voorbeeld de endurance, waarbij paarden tussendoor ook nog wel eens een bak granen krijgen en dat piekt dan enorm in hun bloedsuikerspiegel en levert tijdelijk energie maar de crash is harder. Je kunt paarden "beter" constant laten lopen op vetten.
Ik kan je een onderzoek van David Marlin over zetmeel voeren en endurance aanraden. Blijkt dat bij de langere afstanden een koolhydraatarmdieet, zoals veel endurancepaarden krijgen, zorgt voor mindere prestaties.
Overigens krijgen de meeste paarden in de vetgate een soort lopend buffet met diverse kracht- en ruwvoeders omdat het belangrijk is dat ze iets eten.