Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:50

Haha Moniek, fijn hoor. Er liggen in ieder geval mooie porties hooi voor de deur :D :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:07

Hahaha idd en dat 3 x per dag ;)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:53

Ziet er fijn uit moniek veel plezier op je nieuwe stal.

Dresjoepie klinkt fijn! Kleiner draven zijn wij ook beetje op aan het pakken en vooral ook wat meer aanspanning in de bovenlijn opzoeken om vervolgens weer af te vloeien en tempo wisselingen.

Wij gaan deze week naar WK jonge paarde in Ermelo. Donderdag ook even kijken bij de vierjarige, ben erg benieuwd. Wordt een beetje mijn eigenwaarde naar beneden bijstellen ben ik bang :D :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:07

Wat super gaaf Bianca , ik wilde ook gaan maar degene met wie ik wilde niet :o die wilde omdat je kaarten moest kopen naar de finale.. Dan moet ik werken :(:)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:48

Fijn dat de verhuizing zo goed verlopen is Moniek.
Wk jonge dresuur paarden laat ik aan mij voorbij gaan. Dan durf ik er helemaal niet meer op te gaan zitten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:45

Hahaha pol , ik wordt daar juist door gemotiveerd dan denk ik echt " wauw dat wil ik ook " ;)
Ik ga me er morgen aan wagen om erop te gaan zitten, hij was vandaag erg aan het brullen ..dus verwacht morgen wel een uitspatting onder het zadel ;) eerst maar even de smid morgen om achter een ijzer eronder te slaan en dan maar rijden hahaha wish me luck :=

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:01

Gaaf Bianca Heb het vorige week in Ermelo vanaf de computer gevolgd WAUW! Vergelijk mezelf er gewoon maar niet mee kan het ook niet tegenvallen :=

Succes Moniek

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:21

Moniek....Succes met rijden morgen hihi.....hij ziet er happy uit!!
Bianca.....Ik ga niet heen helaas...

Hier heeft hm na de kringkampioenschappen even lekker 4 dagen vrij gehad en nu weer een beetje aan het werk. Ook nog een haflinger van een stalgenootje die ik een paar keer rij voor d'r in haar vakantie.

Verder hebben we vandaag in het ziekenhuis gezeten met onze kleine jongen. Hij was gisteren bij oma van het trappetje van de glijbaan afgevallen en wilt sindsdien niet meer op zijn linker been staan. Gisteravond al bij de spoedpost geweest maar moesten even een dagje aankijken, vandaag weer naar de huisarts i.v.m geen verbetering en toch een foto laten maken in het ziekenhuis. Heel bizar maar geen breukjes niks te zien. Nu vrijdag terug naar de neuro chirurg en gaan ze verder zoeken....vanaf vrijdag ook vakantie dus die begint al goed...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:51

Getver Carmen dat is vervelend voor je kleine man.. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat hij de vakantie zonder pijn kan beginnen .

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:00

Jammer Moniek! Wij gaan met een aantal van stal, heb een pass partout gehaald en hoop morgen, zaterdag en zondag te gaan kijken.

Pol en dresjoepie probeer inderdaad gewoon niet te vergelijken, anders durf ik ook niet meer te rijden. Maargoed die ruiters zijn net iets handiger en die paarden staan denk ik ook niet dag en nacht in de wei (gewapend met zebra deken en knaloranje springschoenen). Dat hou ik mezelf maar voor :Y)

Wij hadden gisteren wat problemen met linksom aanspringen in galop. Hij gooit de laatste pas(sen) draf zo hoog op dat ik uit balans raak en we vervolgens in de rechtergalop belanden, puntje om aan te werken. Hij werd wel gruwelijk fanatiek en begon fijn te draven, nu moet ik het allemaal nog kunnen uitzitten.

Carmuh hoop dat het niet ernstigs is en jullie van de vakantie kunnen genieten. In ieder geval veel beterschap voor de uk! :(:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:08

Jeetje Carmen, dat houd je wel bezig zeg. Ik hoop dat het niets ernstigs is. Beterschap voor je kleine man.

Veel plezier dames bij het WK jonge dressuurpaarden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:23

Jeey ik ben blijven zitten :') hij was mega braaf , geen stap verkeerd gezet .. Wat een topper met z'n nieuwe schoenen achter waar hij ook super braaf bij was .. Nu weet ik weer waarom ik hem meegenomen heb uit Almere ;) zo druk als dat hij nu aan de hand is ivm alle nieuwe indrukken .. Zo braaf blijft hij dus onder het zadel +:)+

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:39

Leonie_M schreef:
Hij ziet er goed uit Moniek. Wat een goed paard is het toch.

Foto's van afgelopen zaterdag.

[img]m/CTvoLq.jpg[img]
[img]m/v2Upeb.jpg[img]
[img]m/MqECFV.jpg[img]

Wat een prachtige combinatie! en wat een schitterend jasje

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:30

Moniek.....Dat is heel fijn!!!

Hum had vandaag last van de wind denk ik haha jeetje wat was die rillerig vandaag, wel nog fijn gereden maar had mijn handen vol aan d'r.
Kleine man lijkt beter te gaan, bij oma paar pasjes gedaan en thuis ging hij alweer aardig stukjes lopen met steun van de tafel!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:06

Dat klinkt goed Carmen van je kleine man.. Van Hum snap ik het ook wel.. Wat een omslag van het weer zeg :n

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:52

Carmuh, gelukkkig maar.
Moniek, worden ze vaak zoveel fijner van als ze veel vrije beweging hebben zelf. Fijn hoor.

Ik moet ook niet willen vergelijken met die wk paarden. Had ik geen springpaard moeten kopen..... En 1 of 2 nullen achter de aankoopprijs moeten zetten.
Maar geeft niets. Ben toch wel blij met hem. Vindt het zo'n mooi beest. En aanhankelijk! Niet normaal hoe die kan genieten van poetsen.
Vanavond een dressuur lesjes op de club en volgende week naar een stal in de buurt waar permanent een wedstrijd parcours staat.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:19

Vandaag was Hudson erg wild haha , kon er geen eens op komen :') hij wilde niet stilstaan bij het krukje dus dacht nou dan maar zonder ;) .. Hij bleef draaien .. Uiteindelijk m'n voet in de beugel weten te krijgen en toen omhoog .. Waarop hij ook dacht ik ga bollen en omhoog }:) dus ik me laten zakken en hem even tot de orde geroepen .. Toen weer omhoog even gewacht en m'n been erover .. Toen wilde hij gelijk wegdraven maar kon hem terug zetten in stap , met rijden erg braaf gelukkig, de stal eigenaresse kwam even langs en toen werd alles duidelijk . De paarden waren door de draden gegaan , alles rennen en Hudson in z'n eentje die kon niet mee doen :(:) dus die opgebouwde spanning kwam er aan de hand uit := gelukkig alles goed afgelopen ..
Nog een vraagje of jullie dit herkennen, Hudson heeft sinds gisteren achter ijzers en sinds gisteren wil hij in galop afbreken in de hoeken , dit is niks voor hem . Ik voel hem op de lange zijde wel meer springen achter ;)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:42

Carmuh hoe gaat het met je zoontje?

Moniek is Hudson al gewend op de nieuwe stal?

Wij hebben echt hele leuke dagen gehad op het WK in Ermelo. Wat een paarden liepen er rond <3 Sezuan, Victoria's Secret, Guadeloupe Beau en twee fijne paarden van Furstenball en fijne Quarterbacks. Was een beetje bang dat ik niet meer durfde te rijden naar 3 dagen WK kijken maar ik had juist heel veel inspiratie en het rijden ging top! Wel veel regen gehad helaas. Gisteren paard maar onder regendeken gezet want hij was helemaal verzopen in zijn zebra vliegendeken.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:53

Hoi allemaal,
Ben een tijdje hier niet geweest :o
Hoop dat het goed gaat met iedereen en met alle paardjes :)
Straks maar eens bijlezen.

Hier wat keuzes gemaakt een tijdje geleden en mijn merrie toch maar te koop gezet.
Ondertussen rij ik al sinds mei met haar 1 jaar jongere broer. En dat gaat heel fijn :)
Hebben nu 5 wedstrijdjes gereden in het B, en 17 winstpunten opgehaald :+
Dus gaan we binnenkort maar eens richting het L1.
Even ook foto spammen:

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:51

Coberlina , vervelend dat je die beslissing hebt moeten maken .. Maar wat een leukerd die broer ;) en zo te zien doet hij het super goed :)

Hudson wordt steeds een beetje rustiger weer .. Ben blij dat ik hem een week eerder heb verhuisd . Morgen weer even rijden zaterdag een lesje proef rijden en dan zondag knallen op de regio :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:07

coberlina. Jammer van de merrie. Maar ze was niet echt gemakkelijk meen ik mij te herinneren. Fijn dat je zo lekker aan de slag kunt met haar broer. Leuk ding.

moniek: zet hem op!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:16

Dank je Pol, hahaha vandaag kon ik er weer bijna niet opkomen .. Zo druk weer dat zelf degene die erbij stond zei " ik zou er al geen eens meer op gaan " :') ik zeg de pest is dus dat wanneer ik erop zit het over is ;) .. Dus even weer aan moeten pakken , aan de zijkant blijven hangen , beloond tot hij rustig werd en toen erop .. Niks meer aan de hand .. Stoute Hudsefluts ' fijn gereden tot die gene die erbij stond met haar paard wat geblesseerd is helaas rondjes door de stal ging lopen , toen ging het gaspedaal naar beneden hahaha heb ik natuurlijk even gebruik van gemaakt ;) .. Hij was wel moe maar wilde er niet aan toegeven , ik hoop dat hij morgen nog wat energie heeft voor de les hahaha.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:05

Hier is opstappen ook nog vaak een beetje een gepiel. Hij blijft vaker en vaker netjes stilstaan maar soms moeten we eerst 26 rondjes draaien voor hij zich bedenkt dat stilstaan toch de beste optie is. Ach, ook dat dooft wel weer uit.

Vandaag ging ik wel binnen een miliseconde van stappen in de ene richting naar galopperen in tegenovergestelde richting toen er ineens koeien in een wei in het bos stonden. Wat een ei. ^)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:24

Whoehoeee Hudson en ik naar het NK !!! *\o/*

Eerste proef gespannen maar toch nog 195,5 .. 2e proef heel fijn en 190 :')
Toen ik terug kwam stond ik in de eerste proef 5e en in de 2e proef 1e .. Toen moesten er nog 13 bijgeschreven worden.. 1e proef weet ik even niet hoeveelste ik ben geworden , in de 2e proef uiteindelijk 4e :D heel trots op Hudsie.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:25

Whaaa super goed Moniek gefeliciteerd!!