[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:30

zo retour van een dagje paardjes kijken.
De eerste (5 jarige Johnson x Gribaldi) was veel te klein en had wat last van littekenvorming op zn buik door de koliek operatie die hij twee jaar geleden heeft gehad. Daarnaast was er bijna niets bevestigd en heel erg flegmatiek.

Daarna bij Goos-horses geweest voor de Armani. Leuk paard alleen kon je merken dat hij net daar op stal was redelijk teruggetrokken en nog erg afwachtend. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat mijn toekomstige paard een schoft hoogte moet hebben van minimaal 1.70m hoog of een flinke body.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:34

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:51

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:56

ik weet een leuke merrie te koop. 1.78m, bruin, merrie, goed lopen en springen. Erg knap paard om te zien. Leuke allrouder. E5000. Staat net over de grens in Duitsland. Pb voor het mailadres van degene die haar verkoopt en dan kun je foto's en meer info opvragen

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:37

Wat ik heel erg merk is dat mensen echt erg in hun prijs willen zakken..

Had een super mooie Ferro gezien en daar vroegen ze 8 voor.. die mag nu voor 4 weg..

Dat is een daling van 50% van je prijs.. dat is toch wel erg veel nie..

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:39

blubdevis schreef:

Had een super mooie Ferro gezien en daar vroegen ze 8 voor.. die mag nu voor 4 weg..

Dat is erg veel inderdaad. Maargoed zolang zo´n paard op stal staat hebben ze er ook kosten van, en de risico´s.
Maar 50% dalen dat verwacht je niet zomaar nee :P (ik niet in elk geval)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:40

Da's inderdaad wel veel ja, maar als ze dat paard graag verkocht willen hebben zit er weinig anders op.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:43

Nee maar mensen doen het toch, ik heb het handelen uitgevonen volgens mij haha.. zit nu in een veel hogere prijsklasse te zoeken en ze willen allemala naar beneden :P

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:45

Falini: Ohhh het is zo een leuk paard. Ik ben er geweest. Echter ik ben zelf 1.63 en dit paard is 1.70 Heb er 2 x op gereden. Het is dat ze zo groot is anders had ik haar gekocht. En bij het dressuur paard hebben ze erg leuke paarden

Faline schreef:
Kan ik me wel voorstellen ja. Het is echt jammer dat een behoorlijk aantal paarden zo stug en scheef gereden is. := (Met name als je dan dieren gaat uitproberen die M/Z zouden zijn, gelukkig is het gros in de basis nog wel redelijk te doen.)

Wat vinden jullie van deze trouwens; Ligt m het nou aan mij of doet ze steeds de mond open? Sommige foto's op de site lijkt ze wel een vrij korte hals te hebben en komt op het filmpje soms wat diep (en verkeerde knik in de hals). Vind het verder eigenlijk wel een leuk dier om te zien, heeft een vriendelijke uitstraling.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... KZBWoXvk7A

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:50

Hoi Laura is dat de Johnson die op sporthorses staat?

Laura1982 schreef:
De eerste (5 jarige Johnson x Gribaldi) was veel te klein en had wat last van littekenvorming op zn buik door de koliek operatie die hij twee jaar geleden heeft gehad. Daarnaast was er bijna niets bevestigd en heel erg flegmatiek.

Daarna bij Goos-horses geweest voor de Armani. Leuk paard alleen kon je merken dat hij net daar op stal was redelijk teruggetrokken en nog erg afwachtend. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat mijn toekomstige paard een schoft hoogte moet hebben van minimaal 1.70m hoog of een flinke body.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:27

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 01:02

blubdevis schreef:

Als het niets voor jou is... ben ik wel benieuwd welke het is geweest. Ik heb stiekum een voor liefde voor ferro bloed :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 01:04

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 08:41

Shalot schreef:
Hoi Laura is dat de Johnson die op sporthorses staat?

Laura1982 schreef:

nee volgens mij niet hij staat op mp.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:06

blubdevis schreef:
Nee maar mensen doen het toch, ik heb het handelen uitgevonen volgens mij haha.. zit nu in een veel hogere prijsklasse te zoeken en ze willen allemala naar beneden :P

Vraagprijs is geen verkoopprijs........

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:19

Mosh schreef:
Ik heb ze helaas ook gehad. Nou staat die van mij nu voor een achterlijk lage prijs, dus daar gaat niet meer vanaf. Maar ik hoop nu wel reacties te krijgen, want het blijft een beetje stil.. En ik wil niet nog een halfjaar gaan leuren heb ik besloten. Dat is niet goed voor geen van beide.

Voor heel veel mensen is 10.000 euro toch nog steeds geen achterlijk lage prijs hoor! :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:38

HalloDan schreef:
Mosh schreef:
Ik heb ze helaas ook gehad. Nou staat die van mij nu voor een achterlijk lage prijs, dus daar gaat niet meer vanaf. Maar ik hoop nu wel reacties te krijgen, want het blijft een beetje stil.. En ik wil niet nog een halfjaar gaan leuren heb ik besloten. Dat is niet goed voor geen van beide.

Voor heel veel mensen is 10.000 euro toch nog steeds geen achterlijk lage prijs hoor! :+

10.000 euro een 'achterlijk lage prijs' noemen, getuigt niet van al te veel realiteitszin :=

Denk dat Mosh nog mooi wat maanden tegen haar eigen paard aan kan kijken, met deze instelling (snel verkopen, niet zakken in prijs, klein paard en dan ook de hogere prijsklasse) gaat verkoop echt niet lukken ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:08

Iemand wel eens een paard in Utrecht laten keuren?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:41

Ach ik denk datbde prijs van Mosh niet raar is. Ster merrie sportpredikaat en Z2 geklasseerd en dat met acht jaar. Weliswaar kleinere maar maar wel body, zij is niet zo klein hoor als amazone met 1.76m
Heb de merrie live gezien en oogt ook niet klein, heeft voldoende front.
Ook merrielijn is leuk.

Heb veel mindere paarden gezien waar ze veel meer voor vroegen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:43

Nier raar, maar om het achterlijk laag te noemen...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:47

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:57

Kom net terug van een anderhalf jarige nakomeling van lord leatherdale. Mooie merrie, wel een laat veulen, eind juni. Geheel correct. Volgende week weer langs de enterhengst waar ik als eerst ben geweest. Heb het idee dat die me toch meer aan spreekt...

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:06

mrjlnx schreef:

Vind deze ook wel leuk! Alleen het filmpje spreekt me niet zo aan, erg onrustig met staart en in de galop lijkt het alsof ie continue om wil springen...

Nog niet helemaal geslaagd dus Lara1982 begrijp ik?

Blubdevis; goed zakendoen idd van 8 naar 4! Maar als je toonbaar netjes rijd als koper en een leuk huis te bieden hebt, zijn verkopers vaak al geneigd te zakken. Zeker als de winterperiode voor de deur staat en het paard voor henzelf niets doet..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:12

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:13

Cayenne schreef:
Komt uit een goede merriestam, vaderskant vind ik dan weer wat minder, maar toch lijkt het me een leuke jonge merrie. Het ziet er nog allemaal onrustig en onstabiel uit, maar dat mag op die leeftijd:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... KjCaIZT83w

Wauw wat een gave gangen heeft ze :+: