Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:38

Oeh, dat vind ik wel erg weinig budget Arabiertje voor een braaf M paard.... Als je wat vind zou ik het wel goed laten keuren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:39

Maakt niet uit hoelang je rijd hierin het is gewoon voor een jong paard die weinig heeft gedaan de laatste weken ineens veel werken.

Ik zou dat echt veel rustiger opbouwen ookal heb je hem op proef.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:40

Lante schreef:
Oeh, dat vind ik wel erg weinig budget Arabiertje voor een braaf M paard.... Als je wat vind zou ik het wel goed laten keuren.

maar er staat tussen de 10-15 jaar, dat moet toch wel lukken voor dat bedrag lijkt me :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:41

Ja hoor, ik vind er best in mijn prijs klasse! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:42

Nou, voor een gezonde betaal je denk ik meer. Maar als je geen probleem hebt met een gebrek, dan zul je zeker wel slagen denk ik :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:49

Arabiertje* schreef:
Ja hoor, ik vind er best in mijn prijs klasse! :D

en zijn deze paarden ooit al gekeurd?
heb je linkjes?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:52

listiglistje schreef:
Lante schreef:

maar er staat tussen de 10-15 jaar, dat moet toch wel lukken voor dat bedrag lijkt me :)

Hoezo; vind je dat oud ofzo..?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:56

Een goed bewegende goed getrainde tot 15 jaar oud paard betaal je alsnog wel meer dan 2000 voor :j
Een dier wat enkel wat trucjes kent en al weet ik veel hoeveel jaar niet meer op dat niveau getraind is of een bemerking heeft voor de sport ja die kan je vast wel krijgen voor een bedrag tot 3000

15 jaar is zeker niet oud nog niet eens op de top maar voor sommige dieren die dus niet goed gespaard zijn en met rust en kunnen zijn getraind kan het wel oud en zelfs versleten zijn.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:00

Ja ik ga vrijdag waarschijnlijk naar dit paardje kijken!

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8880_n.jpg

Ideaal leerpaard
17jaar Ruintje
Super braaf
Nog geschikt voor parcours tot 130-140

Hij is wel ouder als dat ik vraag, maar hij zou echt wel alles kennen en zou heel braaf zijn. Voor springen zou hij iets pittiger zijn, maar ik ga echt voor dressuur en daar zou ie ook erg goed in zijn! Prijsklasse is 2.500euro. En het is uiteraard de bedoeling dat ik m'n paard ga laten keuren! :)

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:02

Adin: gefelicitieerd met je nieuwe aanwinst! *\o/* *\o/* *\o/* Het is je gegunt :)
Heel veel plezier met je nieuwe paard :D :D

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:03

en hoe weet je dat hij goed is in dressuur?
17 is al wel redelijk oud hoor ;) daar kunnen ze al snel heel wat kwaaltjes ontwikkelen

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:04

Adin gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:05

Hallo, ik kom ook even aanwaaien in dit topic. Zag wat bekenden en las over iemand die een M paard zocht voor max 3000 en de reacties hierop. En ik dacht, ben ik nou zo gek. Stel ik zou mijn paard verkopen (oke, hij is 16, maar pas vanaf zijn 8e echt onder het zadel en aan het werk en op zijn 4e beleerd), 1.68 hoog, hij is gezond (we hebben onze problemen gehad, maar dat kwam 9 van de 10 keer van buitenaf), geen gebreken, volop aan het werk, Z niveau, braaf zonder een dooie te zijn (oke, binnenbakken zijn niet helemaal zijn ding, maar bokken en steigeren doet ie niet). Mijn vraagprijs zou dan toch echt rond de 3000 euro zijn. Of ben ik nou zo gek dat ik dan te weinig zou vragen? Het moet toch mogelijk zijn om een wat ouder paard op dat niveau te kopen voor het budget wat genoemd wordt?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:06

en je gaat alweer naar een spring gericht paard kijken...

hou goed je doel voor ogen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:07

Je gaat naar een spring paard kijken maar wil dressuur rijden? Wat heeft hij in de dressuur gepresteerd, want als je een leer paard wil moet je wel zeker dat hij het ook correct heeft geleerd.

Zoals ik al zei moska als het een dier is die meer kan goed gereden is zo weer de sport in kan hellemaal goed is gekeurd en dus echt ook als leerpaard aan de slag kan wat arabiertje zoekt vind ik 3000 niet veel.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:09

Daarom ga ik ook kijken hé, het is niet omdat een paard springt dat er daarom geen dressuurpaard in zit. Vrijdag kan ik meer vertellen, kijken is niet kopen hé. Heb er nog veel op't lijstje! :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:10

Seven schreef:
Een goed bewegende goed getrainde tot 15 jaar oud paard betaal je alsnog wel meer dan 2000 voor :j
Een dier wat enkel wat trucjes kent en al weet ik veel hoeveel jaar niet meer op dat niveau getraind is of een bemerking heeft voor de sport ja die kan je vast wel krijgen voor een bedrag tot 3000

15 jaar is zeker niet oud nog niet eens op de top maar voor sommige dieren die dus niet goed gespaard zijn en met rust en kunnen zijn getraind kan het wel oud en zelfs versleten zijn.

Haar prijsklasse ligt tussen de 2.500 a 3.000 dan moet je toch wel een gezonde 15 jarige op M niveau op de kop kunnen tikken :)

Mijn vorige paard heb ik verkocht voor 4500, 12 jaar M+ wp geklasseerd, Z1 bevestigd met bijna bevestigde wissels, en die kon best apart bewegen! alleen die had 1 OCD voor in de knie.

En ja Lante 10-15 is niet oud, maar voor de markt wel :$ de prijzen liggen het hoogst tussen de 3-10 jaar, de meeste mensen zoeken dit ook :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:12

Ja dat moet wel kunnen lukken :j
Maar echt een leer paard die nog meer in de mars heeft en nog een tijd mee kan wordt wat lastiger ben ik bang maar misschien kijk ik te kritisch naar haar eisen :D

als ik zo met dat criteria ga zoeken kom ik toch weinig leuks tegen of het is leuk en heeft een bemerking of niet meer geschikt voor dat niveau

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:13

Ook ik ben alweer een poosje opzoek naar een opvolger voor mijn oude merrie. Heb alleen 2 nadelen. 1: ze moet bij mij in de buurt staan. 2: Mijn budget is laag. Heb gisteren een berichtje gedaan naar iemand uit de buurt die een 3 jarige merrie te koop heeft staan. Hoop dat ze voor mij te betalen is, maar ben bang van niet.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:13

@seven, dus eigenlijk zou ik dan te weinig vragen? Nu is die van mij niet te koop, we gaan komend voorjaar weer lekker op wedstrijd (en hopelijk ook ons springdebuut maken), maar stel dat ie te koop was, dan weet ik dat je er nog een aantal jaren veel (sport)plezier van kunt hebben. Overigens loopt er hier in de kring ook een 23 jarig paard nog mee in het Z dressuur (wederom naar het Z met een nieuwe amazone), dus 17 hoeft niet oud te zijn! Die van mij is overigens nooit gekeurd, ook niet toen ik hem kocht 7 jaar geleden, dus heb geen idee wat er eventueel nog op foto's oid tevoorschijn kan komen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:14

Huh, je zoekt een M dressuurpaard tussen de 10 en de 15 en je gaat naar een 17 jarig springpaard kijken..?
Waarom vraag je niet of je eens bij Moska langs kunt komen, is een eindje rijden, maar wel een paard dat prescies past bij je wensenlijstje. ;) Ik bedoel; wat heeft een wensenlijstje voor nut als je er zo makkelijk vanaf stapt. :D Wel zelf weten natuurlijk; het wordt jouw paard en het belangrijkste is dat jij er gelukkig mee bent/wordt! :)

EDIT: Zie net hierboven: Moska wil niet verkopen, weer mis! :P

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:15

Ook ik ben op zoek naar een leuk dressuurpaard, en heb ook erg veel moeite met het vinden van de juiste!! Gefeliciteerd voor de mensen die inmiddels geslaagd zijn!!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:15

He Lante, af blijven he! Is van mij :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:17

Moska schreef:
He Lante, af blijven he! Is van mij :D

:Y)

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:18

Ik zoek me rot op marktplaats en sporthorses. Nog tips waar ik nog meer kan zoeken?