slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:43

Heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:46

sterkte dinsdag

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:40

En zo opeens is het dan morgen dinsdag, kon ik de tijd maar even stilzetten voor je........verdorie.....

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:05

ik zou me laten adviseren door de dierenarts, ik denk dat het per geval verschillend is. Het idee van hoe het er in het slachthuis aan toe gaat zint me totaal niet, maar het idee dat het met een grijparm weggehaald word vind ik ook vreselijk.. Ik hoop dat mijn paard ooit dood gaat bij de dierenarst dmv een spuitje...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:20

kladruber schreef:
ik zou me laten adviseren door de dierenarts, ik denk dat het per geval verschillend is. Het idee van hoe het er in het slachthuis aan toe gaat zint me totaal niet, maar het idee dat het met een grijparm weggehaald word vind ik ook vreselijk.. Ik hoop dat mijn paard ooit dood gaat bij de dierenarst dmv een spuitje...

Mijne is ingeslapen op de kliniek, maar het traject daarna blijft hetzelfde. Maar als hij dood is, is hij gewoon dood, wat maakt het uit wat er dan gebeurt met hem, hij voelt niets meer, mensen worden ook gecremeerd. En waarom jezelf kwellen om er naar te gaan staan kijken, jij noch je paard heeft daar iets aan.
Probleem is altijd dat als je onverwachts ervoor komt te staan je op dat moment moet kiezen wat het beste voor je paard is......daar kun je van tevoren eigenlijk niets over zeggen. Zie je het aankomen dan kun je wel kiezen.....maar het blijft allemaal even moeilijk hoor.....welke methode dan ook.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:48

Vandaag is het dinsdag,... het gaat dalijk gebeuren.. ikg a dalijk haar voor de laatste keer poetsen Huilen Verdrietig

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:52

Als mensen dood zijn worden ze nog menswaardig behandeld, hoe ze een paard na of net voor de dood behandelen bij de slacht vind ik zo paard onteerend... Overgens ook bij ander slacht vee hoor...

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:53

*heb tijdje niet meer gepost*

Heel veel sterkte, geniet nog even van de laatste keer poetsen meis Ach gut

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:53

kladruber schreef:
Als mensen dood zijn worden ze nog menswaardig behandeld, hoe ze een paard na of net voor de dood behandelen bij de slacht vind ik zo paard onteerend... Overgens ook bij ander slacht vee hoor...

Klopt, soms gewoon zo op een hoop gegooit .

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:59

kladruber schreef:

Tsja het isen blijft nogsteeds de keuze van de eigenaar, En ik heb hiervoor gekozen en dit hoefte iknu ook echt ff niet te weten Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:15

PinkyBubble schreef:
kladruber schreef:

Tsja het isen blijft nogsteeds de keuze van de eigenaar, En ik heb hiervoor gekozen en dit hoefte iknu ook echt ff niet te weten Lachen

onteerend??? Het is slechts het omhulsel wat oevrblijft hoor..... Niet meer en niet minder.

Heel veel sterkte vandaag!!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:17

Pricies hetzelfde als jou denk ik erover!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:32

Het is gebeurd..Ze is vanmorgen opgehaald.. was braaf met laden , toen ze wegreed keek ze niet begrijpend om waarom ik daar maarbleef staan..

Ze is weg Huilen Mijn lieve Izzepis

Dag dag Lieve izzy

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:46

PinkyBubble schreef:
Het is gebeurd..Ze is vanmorgen opgehaald.. was braaf met laden , toen ze wegreed keek ze niet begrijpend om waarom ik daar maarbleef staan..

Ze is weg Huilen Mijn lieve Izzepis

Dag dag Lieve izzy

Ach gut Ach gut Ach gut

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:18

Grote knuffel PinkyBubble

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:23

pinky bubble onwijs veel sterkte!!!

sorry dat ik na lange tijd zomaar weer kom binnenvallen, maar een tijd geleden zijn wij op excursie geweest naar de slachterij in Nijkerk, er waren toen mensen die graag mee hadden gewild maar er niets van wisten.
joyciej007 is bezig met een 2e excursie
viewtopic.php?f=16&t=828165&hilit=

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:53

Beste meiden er zijn weer 2 meiden gesingaleerd die ws zou deze kant op komen!

Sigrid en susanne ofzo?
beide 13 jaar of rond die leeftijd ,

Die hebben een hard doordachte mening erover.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:54

Veel sterkte vandaag PB Ach gut
En stuur aub geen Pennies deze kant op..... Clown

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:56

Ja sorry ons meeting topic word helemaaaal verziekt... :/
Ik ga de penny patrouile roepen Lachen of inschakelen!

pinkybubble veel sterkte

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:57

sorry miryam, maar wees gerust, ze vinden ons zo gezellig dat ze deze kant echt niet op komen.

voor de geinteresserden, er komt een tweede nijkerk meeting!

pinky, heel erg veel sterkte, dappere beslissing..

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:08

Heel erg veel sterkte PB Ach gut * Dikke knuffel van hieraf*

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:09

BNedankt allemaal, voor jullie ontzettend leuke en lieve reacties.. Onddanks sommige mensen af en toe botweg maar wat roepen heb ik wel steun aan dit soort leuke reacties.
Het gaat alweer beter als 2 uur geleden. Ik mag rond 6 uur de meneer die haar heeft opgehaald bellen hoe het is gegaan onderweg, en hoe het is gebeurd, en of ze snel ging enzo.. Als ik daar behoefte aan heb. Ik denk dat ik dat maar gewoon ga doen net als zelf mijn stal morgen leeghalen en schoonmaken, Is misschien een soort afsluiting vor me.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:20

Je moet dan wat je zelf het beste lijkt en wat je zelf fijn vindt, dat deed ik ook met Remco.

Nog even over die excursie naar de paardenslachterij in Nijkerk:
Daar wordt over basisscholen gepraat maar toen ik op de basisschool zat was ik denk ik haast de enige die niet tegen de slacht is. Ik ben dan denk ik ook de jongste in dit topic met mijn 12 Jaar.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:54

ik ben in voor de Re-meeting Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:08

_Tamara schreef:
Je moet dan wat je zelf het beste lijkt en wat je zelf fijn vindt, dat deed ik ook met Remco.

Nog even over die excursie naar de paardenslachterij in Nijkerk:
Daar wordt over basisscholen gepraat maar toen ik op de basisschool zat was ik denk ik haast de enige die niet tegen de slacht is. Ik ben dan denk ik ook de jongste in dit topic met mijn 12 Jaar.

Dan ben jij een van de weinigen van jou leeftijd die openstaat voor andere dingen, en die niet heel erg bevooroordeeld is.
Ik kan bijna zeggen dat ik het knap vind (echt niet banketstaaf bedoeld hoor! juist goed!)dat jij op jou leeftijd verder kijkt dan je neus lang is!
Ik vond het verschrikkelijk vroeger, daar stond je dan als 10 jarige. Op de manege werd je wijsgemaakt dat die 25 jaar oude manege pony, die geen poot meer kon verzetten en gemeen was tegen andere paarden, als gezelschapspaard naar Frankrijk was gegaan.....
Slachten vond ik vroeger verschrikkelijk (maar ik denk dat dat bij de leeftijd hoorde...) en juist DAAROM vind ik het zo "kanp/goed" dat jij als 12 jarige wel verder door denkt dan vele leeftijdsgenoten