Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:16

Kaja schreef:
rien10 schreef:
En de KNHS neemt geen standpunt in. Losers.

Die maken zich liever druk om bandages…

Zijn ze voor of tegen bandages? Als we onze dieren compleet bandageren (eh, mummieficeren :)*) zijn ze misschien niet meer als prooi herkenbaar? :+

DubbelFun

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:25

En gemaakt van Kevlar ook nog eens tandproof, heb je daarna alleen nog een paardenpsychiater nodig.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:34

Dat artikel van de KWPN is wel een slap stuk. Met teksten als ‘ mensen brullen om het afschieten van de wolf, maar we moeten er mee leren leven ‘. En ‘ ik ben niet bang voor de wolf, wandel nog met mijn teckeltjes in het bos ‘.

Ze snappen blijkbaar nog niet dat je je paarden veel te lang binnen moet houden, en dat zeker in/ bij wolventerritoria je ook problemen overdag kan verwachten. Mensen stoppen al met het fokken van veulens, en gaan in bepaalde delen zeker niet meer alleen te paard op pad.

Maar nee, hoor, ‘ we moeten leren leven met de wolf’, dat er uiteindelijk weinig leven overblijft, geen veulens , geen vrij 24/7 in de weide, dat mag niet belangrijk zijn ??

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:19

3 februari 2024
Aanval Wapserveen, gemeente Westerveld, provincie Drenthe
Aanval op schapen. 1 lammetje dood. 5 schapen direct dood. 2 schapen geëuthanaseerd!

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Bron meldingen wolven in Westerveld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.facebook.com/share/p/c59BBB ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:29

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:10

journee schreef:
Wintu schreef:
Hier in het DFW zijn ze bezig alle recreatie naar de buitenzones te brengen, tenminste dat willen ze graag. Zodat je een grote binnencirkel krijgt met enkel natuur, waar volgens hen die wolf dan prima past.
Die binnencirkel wordt erg groot, aangezien het de bedoeling is dat het boerenland (volgens de landschapsvisie) ook moet fungeren als de buitenzone met recreatie, ook daar moet bos worden aangelegd en moet je kunnen wonen in het groen. De boeren dienen dan voedselbossen te beginnen en waterbuffels te gaan houden. En dan wonen we allemaal in het nationaal park en dan kan gelijk de prijs van de te bouwen woningen flink in de lift. Ze zijn compleet gek geworden.

Niet alleen gek, maar vooral ook dom. Want de wolven bepalen zelf hun territorium en het territorium van de wolven roedel in het DFW ligt tot ver hierbuiten. Niet voor niets zijn de wolven zo vaak te 'gast' bij de omwonenden in regio. En als de schapen en de reeën lastig te vinden zijn, word het vlees van de buffels vast ook gewaardeerd.

Ik bedoel er eerder me dat men de 'natuur' wil uitbreiden. Dat gaat niet enkel om de wolf. Maar de wolf helpt ze wel een handje.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:26

Wintu schreef:
Ik bedoel er eerder me dat men de 'natuur' wil uitbreiden. Dat gaat niet enkel om de wolf. Maar de wolf helpt ze wel een handje.

Ik begrijp nu denk ik wat je bedoelt. Men wil dus weilanden rond DFW ook bebossen en zo aantrekkelijker maken voor de wolf?
Dus mensen die nu het bos niet meer in durven vanwege de wolven, zouden dan straks hun huis niet meer uit kunnen??!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:36

journee schreef:
Ik begrijp nu denk ik wat je bedoelt. Men wil dus weilanden rond DFW ook bebossen en zo aantrekkelijker maken voor de wolf?
Dus mensen die nu het bos niet meer in durven vanwege de wolven, zouden dan straks hun huis niet meer uit kunnen??!

Ik heb destijds met Lysander van Oossanen om tafel gezeten , aangaande een mtb pad wat ze aan wilden leggen. Daar was helemaal geen inspraak over geweest en verder hadden ze de vergunningen niet in orde.
De vergunning voor het mtb pad is toen ingetrokken, een jaar later hebben ze datzelfde stuk bos onder handen genomen vanwege de stikstofproblematiek.
Hij legde toen uit dat zij de natuur wilden concentreren in het midden van het DFW en dat de recreatie wordt opgeschoven naar de randen. Het nationaal park zou ook vergroot worden, zodat er meer mensen in dat park zouden wonen. Dus met andere woorden, ze willen straks geen mensen meer in het centrum van het DFW hebben. Inmiddels is het stuk bos bij ons ook royaal met hekjes afgezet, enkel een wandelaar kan er nog in. Beetje vreemd als je de randen van het DFW wilt gebruiken voor recreatie maar goed.
Toen kwam daarna ineens het landchapsvisie boven drijven, voor een deel Drenthe en een deel Friesland. Waarin wordt beschreven dat op het land van de aangrenzende boeren je straks groen kunt wonen en duurzaam enz enz , wat al snel leest dat men een stuk natuur wil beginnen en daarin huizen wil verwerken. De boeren moeten dan duurzaam met oa waterbuffels en voedselbossen. (alles even heel beknopt genoemd zo). Voor vee is straks amper plaats en de wolf helpt ze daar nu een handje mee.
Ze zetten zelf de schapen ook achter lage rasters en adviseren boeren die er vee hebben lopen, maar gewoon te laten staan, want waarschijnlijk komt die wolf daar toch niet terug of wel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:10

Zichtmeldingen
Steggerda
Friesland
3-2-2024
Tijdstip 21.45 uur
Zichtmelding 4 wolven bij de Vaartweg.

Wolvenmeldpunt GW 31617018889
#geenwolf
Afbeelding

Westvierdeparten
Friesland
3-2-2024
Tijdstip Rond 22.00 uur
Zichtmelding 4 wolven bij de Westviedeparten richting de Boswal

Afbeelding

Bron alert app/Facebook geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/fraNPo ... tid=K35XfP

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:49

tienus63 schreef:
Zichtmeldingen
Steggerda
Friesland
3-2-2024
Tijdstip 21.45 uur

#geenwolf
[ [url=m/9c0ciu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Westvierdeparten
Friesland
3-2-2024
Tijdstip Rond 22.00 uur

[ [url=m/B201kC.jpg]Afbeelding[/url] ]

De schapen daar zijn erg onrustig , word oproep gedaan voor de eigenaar.
Hoop zo dat die snel reageert en we morgen niet een slechte melding krijgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:00

Ik ben iedere ochtend blij als er geen appjes zijn vanuit de alert apps.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:08

Happinez schreef:
tienus63 schreef:
Zichtmeldingen
Steggerda
Friesland
3-2-2024
Tijdstip 21.45 uur

#geenwolf
[ [url=m/9c0ciu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Westvierdeparten
Friesland
3-2-2024
Tijdstip Rond 22.00 uur

[ [url=m/B201kC.jpg]Afbeelding[/url] ]

De schapen daar zijn erg onrustig , word oproep gedaan voor de eigenaar.
Hoop zo dat die snel reageert en we morgen niet een slechte melding krijgen.

Weet je van wie ze zijn? Mag ook per pb.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:09

Je zou bijna zeggen, ga met een paar luchtbuksen de wei in en schiet in de lucht. Misschien dat dat helpt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:18

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:33

Vanochtend in zijn maandelijkse column op NPO1 refereerde zelfs Dolf Jansen heel kort aan het feit dat hij met hardlopen rond diverse steden waar hij optreed rekening moet gaan houden met 'de werktijden' van de wolf.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:07

DubbelFun schreef:
Vanochtend in zijn maandelijkse column op NPO1 refereerde zelfs Dolf Jansen heel kort aan het feit dat hij met hardlopen rond diverse steden waar hij optreed rekening moet gaan houden met 'de werktijden' van de wolf.

Firma wolf is 24/7 open tegenwoordig :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:20

Dat ook, al zou een beetje wolf eerder voor wat meer vlees gaan ipv een gespierde spijker :) Alhoewel iets wat hard loopt waarschijnlijk wel aanlokkelijk is om achteraan te gaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:22

DubbelFun schreef:
Dat ook, al zou een beetje wolf eerder voor wat meer vlees gaan ipv een gespierde spijker :) Alhoewel iets wat hard loopt waarschijnlijk wel aanlokkelijk is om achteraan te gaan.

_/-\o_

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:06

29-01-2023 Brandenburg. <<Döberitzer Heide: wolven zijn een gevaar voor loslopende honden
Dit is er gebeurd: Verschillende honden zouden plotseling verdwenen zijn in de Döberitzer Heide, één beagle werd dood aangetroffen. Men vermoedt dat wolven op de honden jagen.
Dit is de achtergrond: Ten eerste is het aantal wolven op de heide toegenomen tot ongeveer twaalf en ten tweede laten hondenbezitters hun dieren zelden aan de lijn in het natuurgebied.
Dit zijn de gevolgen: Steeds meer loslopende honden worden een prooi voor wolven. In het algemeen gebruiken steeds meer jagers hun jachthonden niet meer op drijfjachten omdat ze bang zijn voor hun dieren. >> Vertaald door DeepL
.
Link naar bericht;
https://www.maz-online.de/newsletter/wo ... AKTIU.html

Van wolf en paard Facebook
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 741263933/

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:43

Exact een nieuwsbericht waar staatsbosbeheer naar verlangt. Hoe weer ik loslopende honden uit het bos?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:02

Kaja schreef:
Exact een nieuwsbericht waar staatsbosbeheer naar verlangt. Hoe weer ik loslopende honden uit het bos?

Elk nadeel heeft zijn voordeel :D
Als ik iets schijtziek ben, is het wel al die loslopende honden in het bos waar dat niet is toegestaan, het gros staat niet onder appel.

Vooral in de zomer wanneer ook de campingtoeristen er zijn met hun honden, laten ze massaal los lopen. Als je soms kijkt hoeveel er dus ook telkens vermist zijn van de campings. Kunnen ze beter nu maar beter Fikkie aangelijnd houden.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:05

Wintu schreef:
Kaja schreef:

Elk nadeel heeft zijn voordeel :D
Als ik iets schijtziek ben, is het wel al die loslopende honden in het bos waar dat niet is toegestaan, het gros staat niet onder appel.

Precies , prima als je hond goed onder appel staan en netjes op de paden blijft maar 9 van de 10 doen dat niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:25

Alleen krijgt zo de hond er straf voor dat die de pech heeft van een lakse of incompetente eigenaar.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:36

tamary schreef:
Alleen krijgt zo de hond er straf voor dat die de pech heeft van een lakse of incompetente eigenaar.

Ja, eigenlijk mag een eigenaar op het schavot om mij hoor, maar zo werkt het helaas niet, want er lopen te veel onnozele, lakse, nonchalante en incompetente eigenaren rond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:43

Dat kan ik alleen maar onderbouwen en vooral de soort 'hij doet niks hoor' of 'dat doet ie anders nooit'...