Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:25

Ik heb het over feitelijk gezien dat het niet eens kan. Ik weet dat een 2.0 onmogelijk is ;) De markt is helemaal waus wbt prijzen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:27

Stephanie_86 schreef:
ik ga woensdag kijken bij een fries veulen en als het allemaal doorgaat mag ze oktober bij mij komen wonen :D

Succes vandaag !

felicity

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:59

Een kennisje is zich aan het orienteren voor een leuk recreatie paard.
Maar jeetje lijkt wel niet te vinden. Ze zoekt niks bijzonders.
Gewoon een simpel dier. Hoeft ook geen papier bij te zitten.
Wel een rijtypisch paard mag grof zijn maar geen koudbloed.

Wensen / eisen

Klein paard tot ongeveer 1.75
Tot 16 jaar
Moet bereden zijn en stap, draf en galop beheersen
Liefst een braaf en nuchter dier. Verkeersmak is ook een plus.

Budget is nu €5000 Maar hoe langer het duurt hoe meer budget er is.

Imariette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:59

Ik meld mij ook even in mijn zoektocht naar een nieuw maatje voor het leven:

Wat zoek ik
-bij voorkeur een ruin
-leeftijd tussen 7 en 12 jaar
-verkeersmak
-bij voorkeur een robuust koudbloed
-stokmaat tussen 1.50 en 1.65

Ik wil graag lekker buitenrijden en af en toe wat dressuurmatig oefenen in de bak. Ik zoek een paardje met een gemoedelijk karakter wat houdt van aandacht.

Budget tot 10.000 euro. Wie heeft er nog zo'n leukerd staan die een gouden stalletje zoekt ?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:07

Ik ben geslaagd! Tweede paard waar we gingen kijken, gekeurd bij eigen dierenarts die ook erg enthousiast was.

Succes allemaal met de ver- en aankoop!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:51

Gefeliciteerd Bianca *\o/*

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 00:35

Gefeliciteerd Biancaaa met je paard. Voor jou dan nog een korte zoektocht.

@felicity; vanaf hoe groot?

@Imariette; mag een grote D maat die wat steviger gebouwd is ook. Ik weet een leuke schimmel ruin die binnenkort de verkoop ingaat. Geen koudbloed, maar wel een wat stevigere pony die er van houdt om op pad te gaan in bos, dorp of andere omgeving (en het steeds leuker in de bak gaat doen.) Staat nu nog niet te koop, maar zal komende maand wel te koop komen staan.

Bij mijn eigen zoektocht is het paard toch verkocht. Eigenaresse had alle tijd en kon zelf niet veel eerder op een andere locatie proefrijden dan aanstaande zaterdag, maar wij hadden wel eerste keus.
Was er iemand anders gekomen die boven haar vraagprijs had geboden en hem morgen op wilde halen (volgens mij zonder verdere keuring). Ze heeft nog wel heel netjes mij gebeld om te vragen hoe serieus wij waren, waarbij ik heb aangegeven sowieso hem door de keuring te willen hebben en niet meer dan de vraagprijs wilde gaan betalen. Dus dat paard is heel begrijpelijk naar de andere partij verkocht.

Heb geen haast met zoeken, dus komt vanzelf wel de juiste.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 05:16

LuffB , nou dat vindt ik wel heel erg banketstaaf…
Ik zou zelf persoonlijk nooit zoiets doen , jullie hadden eerste keuze en dan komt er iemand met meer geld en hoppa het eerste keus verhaal is voorbij.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 06:43

Mijn zoektocht is ten einde!! Oktober komt deze mooie stevige dame bij mij wonen! Ik kwam daar en ze was zo beleefd en later zocht ze zelf contact toen werd ik verliefd. Het is een nane x hette en het kolletje maakt haar voor mij speciaal. Ik ga haar shiva noemen maar voor het stamboek heet ze veerle Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imariette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:19

@luftb: Ik ben 1.73 dus een grote maat D is een beetje te klein denk ik. Maar als het inderdaad een forse is heb ik altijd interesse. Ik vind een Fjord ook heel leuk maar ook die zijn voor mij eigenlijk te klein.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 07:26

moniek21 schreef:
Ik zou zelf persoonlijk nooit zoiets doen , jullie hadden eerste keuze en dan komt er iemand met meer geld en hoppa het eerste keus verhaal is voorbij.

De eigenaresse heeft wel gebeld ivm een andere koper die meer bood zonder keuring. Ehm tja er zullen maar weinig verkopers zijn die het paard dan niet zullen verkopen aan degene die meer bied zonder keuring.

Gefeliciteerd Stephanie met je mooie veulen :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:44

@LuffB ze zoekt wel echt een paard vanaf 1.60

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:53

Dank jullie wel voor de felicitaties! Ik heb zelf eigenlijk geen advertenties gekeken maar een oproep geplaatst. Daar heel veel reacties op gekregen. Op Facebook de “nieuwe stal voor pony’s en paarden” groepen. Misschien nog tip voor mensen hier.

Nu zochten wij ook geen mega getalenteerd paard en mocht hij best een “vlekje” hebben. Super vriendelijk dier, uitgebracht in de spring- en dressuursport. Tweede bezichtiging al alleen buiten gereden.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 11:41

Ik had een prachtige haflinger van 1.63 gezien, direct gereageerd en kon als 2de komen kijken. De mensen die als eerste kwamen kijken hadden hem direct gekocht. Baal er zo enorm van en ook apart dat mensen zonder te keuren of iets op een avondje een paard kopen. Doet klein beetje zeer deze. Had het zelfde bloed in de lijn zitten als mijn vorige haflinger, extra jammer gewoon...

Hoop dat er aardig wat nieuwe paarden geplaatst gaan worden... het liefst of een grote haflinger of een leuke A pony die een beetje rank in de bouw is.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 14:24

Ineke2 schreef:
moniek21 schreef:

De eigenaresse heeft wel gebeld ivm een andere koper die meer bood zonder keuring. Ehm tja er zullen maar weinig verkopers zijn die het paard dan niet zullen verkopen aan degene die meer bied zonder keuring.

Ik vind het al heel wat dat ze me nog belde om te vragen wat wij wilden doen. Als ik had gevraahd wat bieden ze en ik bied hetzelfde mits ggk, had ik het minder begrijpelijk gevonden als het verkocht was.
Maar mensen die hem zeker weten willen hebben zonder risico op bemerking op keuring en meer bieden versus mensen die nog een 2de keer willen komen kijken, volledig gekeurd willen hebben en dus nog 2 mogelkjkheden hebben om het paard alsnog niet te kopen... Dan snap ik als zowel koper als verkoper dat je voor zekerheid gaat.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:38

tirzasarah10 schreef:
Ik had een prachtige haflinger van 1.63 gezien, direct gereageerd en kon als 2de komen kijken. De mensen die als eerste kwamen kijken hadden hem direct gekocht. Baal er zo enorm van en ook apart dat mensen zonder te keuren of iets op een avondje een paard kopen. Doet klein beetje zeer deze. Had het zelfde bloed in de lijn zitten als mijn vorige haflinger, extra jammer gewoon...

Hoop dat er aardig wat nieuwe paarden geplaatst gaan worden... het liefst of een grote haflinger of een leuke A pony die een beetje rank in de bouw is.

Ik weet direct welke haflinger je bedoelt ik had ook interesse maar was al te laat helaas…

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:51

Imariette schreef:
@luftb: Ik ben 1.73 dus een grote maat D is een beetje te klein denk ik. Maar als het inderdaad een forse is heb ik altijd interesse. Ik vind een Fjord ook heel leuk maar ook die zijn voor mij eigenlijk te klein.

Ja ik ben dan inderdaad bang dat dat te klein zal zijn. ik pas er zelf met 165 goed op, ik zal proberen je een foto in pb te sturen zodat je er een beeld van hebt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:59

jetdekkers schreef:
tirzasarah10 schreef:

Ik weet direct welke haflinger je bedoelt ik had ook interesse maar was al te laat helaas…

Een Haflinger van 1.63?? Een kruising toch zeker dan?

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:00

anjali schreef:
jetdekkers schreef:

Een Haflinger van 1.63?? Een kruising toch zeker dan?

Nee volle haf

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:06

heb, toen ik nog op zoek was, ook weleens met een vrouw gesproken die grotere haflingers probeerde te fokken. op dat moment had ze een hengst van volgens mij 3 jaar staan die ongeveer 1.62 zou worden. prachtig dier, moest wel de hoofdprijs kosten.

edit; toen nog niet officieel te koop, ze wou hem eerst doorrijden. misschien gaat het om dezelfde?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:11

tirzasarah10 schreef:

jammer dat het niet gelukt is met de haflinger :(:)

Moderatoropmerking:
Deel tegen de regels verwijderd
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 11-08-22 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel tekst tegen de regels verwijderd

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:25

lies schreef:
heb, toen ik nog op zoek was, ook weleens met een vrouw gesproken die grotere haflingers probeerde te fokken. op dat moment had ze een hengst van volgens mij 3 jaar staan die ongeveer 1.62 zou worden. prachtig dier, moest wel de hoofdprijs kosten.

edit; toen nog niet officieel te koop, ze wou hem eerst doorrijden. misschien gaat het om dezelfde?

Haflingers horen tussen de 1.40 en 1.57 te zijn. Zo'n reus gaat nooit goedgekeurd worden voor de dekdienst... Meestal zijn die grotere ook juist weer smaller gebouwd, waardoor het qua wat er op past echt niet veel scheelt met een bredere haf van 1.50. Mijn merrie is 1.50 en vrij breed, en daar rijdt regelmatig iemand van langer dan 1.80 op en dat staat prima. Qua gewicht kunnen ze sowieso aardig wat hebben.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:56

jetdekkers schreef:
tirzasarah10 schreef:

Wat grappig! Stond mega dicht in de buurt dus ik dacht dat is bingo! Mijn vorige haf was 1.57 en dezelfde lijn. Kwa uiterlijk hadden ze ook redelijk wat van elkaar weg. Heb eigenlijk nooit dat ik zo graag bij een paard wil kijken, dus deze zal ik nog wel ff voelen. Zat al te fantaseren misschien halen ze hem niet op als ze hem nog niet meteen hadden meegenomen. :+ Ik heb nooit sprookjes mazzel dus zal gewoon nog even geduld moeten hebben haha

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:49

Wij hebben zaterdag zeer geinteresseerde kijkers voor de pony die we te koop hebben. Wordt hun 3de keer rijden en ze gaan ermee naar springles, zodat ze ook kunnen kijken hoe ze op vreemd terrein is en wat de instructrice ervan vindt.

Zelf gaan we zondag bij een knappe vos merrie staan, we zijn zo gecharmeerd dat we al gelijk een 2de bezichtiging voor de dinsdag hebben gepland, want ik denk dat deze heel hard zal gaan. Komen vanavond ook al mensen voor, dus wij duimen even dat dat geen match is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:55

Spannend Luff, ik duim voor je mee!