Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:51

Ik had laatst een fijne 4-jarige (dressuurpaard) te koop staan: eerst op Sporthorses, daar wel reacties, maar afspraken viel me wat tegen. Wat weinig en (misschien toevallig) waren beiden "op het laatste moment afzeggers".

Toen op Marktplaats gezet (zelfde advertentie en zelfde vraagprijs) , en toen liep het storm: 5 afspraken achter elkaar,+ nog een wachtlijst voor afspraken. De 1e en de 2e kijkers wilden m hebben (de 1e bood terwijl de 2e onderweg waren, en we dus niet meer konden afbellen).

Dus als verkoper zou ik voortaan alleen voor Marktplaats kiezen.
Maar als koper heb je misschien via Sporthorses ook wel wat kans (en iets meer tijd).

K_nolan

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:53

Die ervaring had ik jaren geleden ook; Ik had toen een 8 jarige merrie te koop staan. Echt wel een leuk paard, maar ze was gewoon niet mijn paard. Leuk papier erbij, liep Z1 dressuur (vroeg ik toen circa 8000 voor als vergelijking met deze markt haha).
Sporthorses liep voor geen meter, maar toen ik haar op marktplaats zette was ze binnen een week weg.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:56

Weet iemand een goede dierenarts voor keuring in de buurt van Almelo?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:58

Als het doorgaat is die van mij binnen 4 dagen verkocht via sporthorses dus wel goede ervaring mee.

Alleen die zoektocht voor mezelf pff..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:03

toch zijn er een hoop van 10.000€ + die er gewoon nog zijn, niet verkocht en weinig bezichtigingen. Marktplaats liep bij mij ook niet, sporthorses wel wat reacties.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:07

maaike5581 schreef:
Als het doorgaat is die van mij binnen 4 dagen verkocht via sporthorses dus wel goede ervaring mee.

Niet gemakkelijk hé, hoewel ik zou denken dat het met jouw budget best nog kan meevallen. Maar je wil natuurlijk ook niet gek te veel leggen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:07

Wat ik ook wel merk is dat verkopers heel weinig moeite nemen om kopers te trekken. Zoveel advertenties met alleen wat fotos van een paard in de wei. Daar kan ik weinig mee. Als je dan gaat appen en je krijgt filmpjes is het soms niks, maar soms word ik ook aangenaam verrast. Snap dan niet dat de verkopers niet gewoon de video bij de advertentie doen, scheelt een hoop gedoe. Aan een filmpje kan je vaak al heel veel zien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:10

Ik vond als koper sporthorses veel fijner. Daar kon ik veel beter zoeken, marktplaats was toen echt niet prettig en zat je door pagina's niet relevante advertenties te bladeren. (En dat is met zoektochten verspreid over 15? jaar)

In die tijd was het aanbod ook heel verschillend, meer recreatie op marktplaats en de sportpaarden en pony's op sporthorses, ook wel dubbele advertenties hoor en niet 100% maar over het algemeen. Nu is dat niet meer zo. Maar alles wat ik gekocht heb stond op sporthorses. Behalve pony, die weet ik niet meer zeker. Oké en 1e paard, toen had je advertenties in paard en sport enzo, niet online :+

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:13

Inderdaad, op tweedehands (Belgische marktplaats) moet je echt al moeite doen om überhaupt een paard te vinden haha, mensen dat dingen compleet in de verkeerde categorie plaatsen bvb. Dat is op sporthorses veel makkelijker. Het is echt chaos op tweedehands, dat is al bijna zoals facebook irrelevant gespam waar je dan zelf heel erg in moet gaan filteren maar dat lukt al bijna niet zonder elke advertentie eerst open te klikken :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:15

Haha op marktplaats proberen mensen nog wel eens de verkeerde categorie want dat scheelt advertentie kosten. Die zijn ook flink gestegen daar. Maar dan heb je dus wel de kans dat mensen advertenties niet zien en Mp verwijdert ze ook gewoon.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:22

Kiwiaa schreef:
maaike5581 schreef:

Niet gemakkelijk hé, hoewel ik zou denken dat het met jouw budget best nog kan meevallen. Maar je wil natuurlijk ook niet gek te veel leggen.

Nou dat valt nog vies tegen om heel eerlijk te zijn.
Heb er wel 2 op het oog, 1 officieel nog niet in de verkoop 3 jarige van For Ferrero en een 5 jarige van Florencio maar die laatste zit ook echt wel op het randje van budget.

Zoek tussen de 3 en maximaal 10.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:29

maaike5581 schreef:
Kiwiaa schreef:
[quote="maaike5581"

/quote

Nou dat valt nog vies tegen om heel eerlijk te zijn.
Heb er wel 2 op het oog, 1 officieel nog niet in de verkoop 3 jarige van For Ferrero en een 5 jarige van Florencio maar die laatste zit ook echt wel op het randje van budget.

Zoek tussen de 3 en maximaal 10.

Ik bemoei me misschien iets teveel en heb geen idee van je niveau. Maar je verkoopt je andere paard omdat het voor jou en je dochter iets teveel paard is toch? Is een 3 jarige dan wel handig?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:32

Precies wat ik dacht eef_bam....

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:33

Eef_Bam schreef:
]

Ik bemoei me misschien iets teveel en heb geen idee van je niveau. Maar je verkoopt je andere paard omdat het voor jou en je dochter iets teveel paard is toch? Is een 3 jarige dan wel handig?

Ik wordt echt zo moe van die vervelende en zo verkeerde interpretaties en vooroordelen op bokt...
Nee hij is niet teveel paard.
Hij is te GROOT, 181 en flegmatisch.
Een vlaggeschip..
Ooit gestart op L wil niet zeggen dat ik niet doorgegroeid ben ik heb alleen geen interesse gehad om te gaan starten.
Laatst bijgewerkt door BugsFunny op 26-04-21 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:37

Kelan schreef:
Ik had laatst een fijne 4-jarige (dressuurpaard) te koop staan: eerst op Sporthorses, daar wel reacties, maar afspraken viel me wat tegen. Wat weinig en (misschien toevallig) waren beiden "op het laatste moment afzeggers".

Toen op Marktplaats gezet (zelfde advertentie en zelfde vraagprijs) , en toen liep het storm: 5 afspraken achter elkaar,+ nog een wachtlijst voor afspraken. De 1e en de 2e kijkers wilden m hebben (de 1e bood terwijl de 2e onderweg waren, en we dus niet meer konden afbellen).

Dus als verkoper zou ik voortaan alleen voor Marktplaats kiezen.
Maar als koper heb je misschien via Sporthorses ook wel wat kans (en iets meer tijd).
Ik zoek toch wel op Marktplaats als ik er een wil kopen. Ik ben daar 2 keer op geslaagd en niet te duur. Mijn huidige waarvan ik hoop dat hij nog lang meegaat vond ik ook op Marktplaats.Je kunt toch een categorie selecteren waardoor je alleen de voor jou relevante advertenties te zien krijgt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:48

Fly_high schreef:
Weet iemand een goede dierenarts voor keuring in de buurt van Almelo?

Arthur Dierenkliniek of iets verder Hellendoorn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:50

Nou niet dus anjali. Als ik de juiste categorie selecteerde waren er alsnog heel veel advertenties waar ik niks mee kon. Ook met zoektermen en filteren. Of ze vielen er juist tussen uit omdat er geen zoektermen gebruikt waren qua filteropties.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:06

Laten jullie ook rug&hals op de foto zetten? Bij een 3 jarige, groen, met een normale prijs.
Laatst bijgewerkt door carika op 26-04-21 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:10

carika schreef:
Ik heb inmiddels een kliniek gevonden voor de keuring.
Laten jullie ook rug&hals op de foto zetten? Bij een 3 jarige, groen, met een normale prijs.

Ik heb wel rug&hals gedaan, wilde zeker weten dat er geen kissing spines of artrose te zien was.
Je moet voor jezelf bepalen hoeveel zekerheid je wilt. Bij een 3-jarige is de kans klein, maar kan natuurlijk altijd. Zelf had ik achteraf spijt dat ik mijn vorige paard niet (compleet) op de foto had gezet, dus mijn fjord is van kop tot staart op de foto gegaan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:11

Ben ook wel een beetje klaar met paarden zonder prijs erbij. Even geappt en vragen ze 22k voor een 5 jarig springpaard. Niet de eerste keer dat ik zo'n prijs krijg te horen. Ah me nooit niet dat ik dat ga betalen voor een dier dat nog geen wedstrijd gelopen heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:19

carika schreef:
Ik heb inmiddels een kliniek gevonden voor de keuring.

Yep. Als de rug dan al niet goed is bespaar je met paar foto's een hoop leed en geld. Bij een oudere die al lang ohz vind ik het anders. Dan overleg ik met mijn eigen Da.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:23

Er staat een 5 jarige allrounder op, v Canabis Z uit Doorn.
Is echt een heel leuk paard mocht je op zoek zijn naar een allrounder.
Ken dit paard en qua karakter ook echt super.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:38

Ik heb in mijn zoektocht zowel MP als Sporthorses gebruikt en via beide ook bezichtigingen gehad. Uiteindelijk via Sporthorses geslaagd. Ik nam wel altijd direct contact op via het telefoonnummer en niet het contactformulier en vertelde eerst wat zocht met de vraag of het zou passen en wat de vraagprijs was.

Inmiddels heb ik mijn paard alweer ruim een half jaar.
Ik was ontzettend rationeel in mijn zoektocht en had heel duidelijk voor ogen waar m'n aanwinst aan moest voldoen. Toch ben ik zo dankbaar dat de 'klik' er vanaf dag 1 was.
Op papier kan het perfect zijn maar bij tegenslagen of moeilijke momenten maakt dat 'verliefd zijn' wel veel goed :+

<3
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:45

maaike5581 schreef:
Er staat een 5 jarige allrounder op, v Canabis Z uit Doorn.
Is echt een heel leuk paard mocht je op zoek zijn naar een allrounder.
Ken dit paard en qua karakter ook echt super.

Mooi paard, maar als ik de advertentie lees wel een flink projectje als je wil springen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:47

Eef_Bam schreef:
Ben ook wel een beetje klaar met paarden zonder prijs erbij. Even geappt en vragen ze 22k voor een 5 jarig springpaard. Niet de eerste keer dat ik zo'n prijs krijg te horen. Ah me nooit niet dat ik dat ga betalen voor een dier dat nog geen wedstrijd gelopen heeft.

Zeker vanwege corona :P

Ik heb een tijdje terug ook per ongeluk op zo'n eentje gereageerd, 6 jaar en nooit het erf af geweest maar springt thuis een hindernis van 120cm waardoor hij volgens de verkoper 20K waard was. Of beter nog, ooit een paard gezien van jaartje of 7 dat onder de eigenaresse in de B weigerde maar thuis onder een prof wel 130 sprong en daar was de prijs ook best naar, 25K ofzo... vond ik best gek voor een paard van die leeftijd dat nog nooit in zijn leven winst heeft kunnen halen.

We gaan vrijdag keuren in ieder geval :) hopelijk hoef ik me daarna er niet meer druk om te maken hoe de markt wel en niet loopt :o

Edit. Nog die Canabis uit nieuwsgierigheid bekeken en il vind het een flink bedrag voor een paard dat regelmatig weigert. Dan heb ik persoonlijk liever eentje zonder al te veel aanleg maar die wel altijd naar de overkant wil denk ik.