Ex_horse schreef:Hoi iedereen!
Ik stuit net op dit topic, leuk om te volgen, maar ook erg ontmoedigend haha. Ik ben sinds kort rustig opzoek naar mijn eerste eigen paard. Vandaag op twee paarden gereageerd, de een gereserveerd de ander al verkocht. Na het lezen van jullie verhalen ga ik er denk ik wel wat meer druk achter zetten. Eerst reageerde ik namelijk niet eens en hoopte ik dat het paard een maand later nog te koop stond. Jammer joh, even wakker worden haha. Zaterdag ga ik kijken bij een pensionstalling die mij erg aanspreekt. Hebben jullie dat ook al geregeld voordat je het paard hebt?
Even mijn eisen/wensen:
- Moet een braaf karakter hebben (blijft natuurlijk wel een dier)
- Ik ga het paard gebruiken voor recreatie, dus veel buitenritten. Eventueel in de toekomst een keer crossen of een dressuur- of spring wedstrijdje, maar niet extreme wedstrijdambities.
- Ruin of merrie
- 6-14 jaar
- Het liefst vanaf 1,60m (ik ben iets forser en 1,70 lang)
- Het liefst geen tinker of fjord
- Budget het liefst onder de €6000,- voor mijn ‘droompaard’ wil ik tot €7000,- gaan.
Wat denken jullie? Kan ik beter gaan opgeven haha? Of gewoon stug door blijven zoeken?
zou je toch zo moeten vinden lijkt me budget is voor recreatie paard echt niet laag