Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:07

Ik heb mijn tweejarige betaald, hij is officieel van mij *\o/* . Mijn zwart(achtige) arabische hengst (ja echt, het cliché!). Ik ga hem wel ruinen, dan kan hij blijven op de plek waar hij geboren is en waar ik hem ook wil hebben staan.

Heb alleen kwaliteitsloze telefoonfoto's en hij toont zich ook niet van zijn arabierigste kant. Mooie foto's volgen later, hij kan echt heel mooi lopen. Maar het is vooral zijn door en door goede karakter waarop ik verliefd werd.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miereneter op 22-07-20 00:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Ex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:31

Hoi iedereen!
Ik stuit net op dit topic, leuk om te volgen, maar ook erg ontmoedigend haha. Ik ben sinds kort rustig opzoek naar mijn eerste eigen paard. Vandaag op twee paarden gereageerd, de een gereserveerd de ander al verkocht. Na het lezen van jullie verhalen ga ik er denk ik wel wat meer druk achter zetten. Eerst reageerde ik namelijk niet eens en hoopte ik dat het paard een maand later nog te koop stond. Jammer joh, even wakker worden haha. Zaterdag ga ik kijken bij een pensionstalling die mij erg aanspreekt. Hebben jullie dat ook al geregeld voordat je het paard hebt?
Even mijn eisen/wensen:
- Moet een braaf karakter hebben (blijft natuurlijk wel een dier)
- Ik ga het paard gebruiken voor recreatie, dus veel buitenritten. Eventueel in de toekomst een keer crossen of een dressuur- of spring wedstrijdje, maar niet extreme wedstrijdambities.
- Ruin of merrie
- 6-14 jaar
- Het liefst vanaf 1,60m (ik ben iets forser en 1,70 lang)
- Het liefst geen tinker of fjord
- Budget het liefst onder de €6000,- voor mijn ‘droompaard’ wil ik tot €7000,- gaan.

Wat denken jullie? Kan ik beter gaan opgeven haha? Of gewoon stug door blijven zoeken?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:46

Ex_horse schreef:
Hoi iedereen!
Ik stuit net op dit topic, leuk om te volgen, maar ook erg ontmoedigend haha. Ik ben sinds kort rustig opzoek naar mijn eerste eigen paard. Vandaag op twee paarden gereageerd, de een gereserveerd de ander al verkocht. Na het lezen van jullie verhalen ga ik er denk ik wel wat meer druk achter zetten. Eerst reageerde ik namelijk niet eens en hoopte ik dat het paard een maand later nog te koop stond. Jammer joh, even wakker worden haha. Zaterdag ga ik kijken bij een pensionstalling die mij erg aanspreekt. Hebben jullie dat ook al geregeld voordat je het paard hebt?
Even mijn eisen/wensen:
- Moet een braaf karakter hebben (blijft natuurlijk wel een dier)
- Ik ga het paard gebruiken voor recreatie, dus veel buitenritten. Eventueel in de toekomst een keer crossen of een dressuur- of spring wedstrijdje, maar niet extreme wedstrijdambities.
- Ruin of merrie
- 6-14 jaar
- Het liefst vanaf 1,60m (ik ben iets forser en 1,70 lang)
- Het liefst geen tinker of fjord
- Budget het liefst onder de €6000,- voor mijn ‘droompaard’ wil ik tot €7000,- gaan.

Wat denken jullie? Kan ik beter gaan opgeven haha? Of gewoon stug door blijven zoeken?
zou je toch zo moeten vinden lijkt me budget is voor recreatie paard echt niet laag

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:46

miereneter schreef:
Ik heb mijn tweejarige betaald, hij is officieel van mij *\o/* . Mijn zwart(achtige) arabische hengst (ja echt, het cliché!). Ik ga hem wel ruinen, dan kan hij blijven op de plek waar hij geboren is en waar ik hem ook wil hebben staan.

Heb alleen kwaliteitsloze telefoonfoto's en hij toont zich ook niet van zijn arabierigste kant. Mooie foto's volgen later, hij kan echt heel mooi lopen. Maar het is vooral zijn door en door goede karakter waarop ik verliefd werd.

[ [url=m/rEDigM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hdzCvT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe bruine man, wat ga je er mee doen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:16

keona schreef:
Knappe bruine man, wat ga je er mee doen

Hij mag nu nog een jaar of twee op de wei rondhangen. Ga wel heel langzaam vanaf de grond met hem werken, voor de basis, en veel wandelen aan de hand.

Ben zelf 'maar' een recreatieruiter, dus samen lessen, dressuur, springen en veel buitenritten. Maar dat is allemaal voor de toekomst.

LiannePuthzy

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:25

Hoi iedereen,
Ik ben dit jaar ook onverwachts opzoek naar een nieuw paard. Ik ga er vandaag bij 1 kijken.
Ik merk wel dat je echt snel moet zijn met reageren op advertenties want de advertenties zijn net zo snel weer weg.
Mijn eisen
- hoofddoel is recreatie, maar wil wel af en toe een springwedstrijd of crosswedstrijd mee rijden
-geen koudbloeden
- zadelmak, hoeft niet doorgereden te zijn
- liefst tussen de 3 en 6 maar zeker niet ouder als 10
- tussen de 1,54 en 1,65
- Merrie of ruin

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:53

Ik heb een leuke ruin gevonden! Werd nu alleen door iemand gewezen op een puntje wat mij aan het twijfelen brengt.

Misschien weten jullie iemand op bokt of ben jij diegene die mij echt even kan helpen met de vraag die door mijn hoofd spookt.

Paard (3 jarige) die ik op het oog heb is voor veel geld op de keuring geveild. Nu staat hij te koop voor een stuk minder dan dat hij is geveild. Wat zou daarvan de reden kunnen zijn? Hij is xr goedgekeurd.

Voor meer info kan je mij een pb doen. Wil er niet teveel over kwijt op internet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:56

aan de ene kant wordt erover geklaagd dat paarden nu veel te duur zijn,en aan de andere kant wordt het niet vertrouwd als een paard minder duur is.Dat er dan wel iets mis mee moet zijn.Zoek gewoon naar een paard wat binnen je budget valt en waar je een klik mee voelt.En die aan je eisen voldoet. Laat hem dan keuren of hij geschikt is voor het door jou beoogde doel.Een duur paard is niet noodzakelijk beter dan een goedkoop.Het duurste paard wat ik ooit heb gekocht was tevens het slechtste.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:59

anjali schreef:
aan de ene kant wordt erover geklaagd dat paarden nu veel te duur zijn,en aan de andere kant wordt het niet vertrouwd als een paard minder duur is.Dat er dan wel iets mis mee moet zijn.Zoek gewoon naar een paard wat binnen je budget valt en waar je een klik mee voelt.En die aan je eisen voldoet. Laat hem dan keuren of hij geschikt is voor het door jou beoogde doel.Een duur paard is niet noodzakelijk beter dan een goedkoop.Het duurste paard wat ik ooit heb gekocht was tevens het slechtste.

Niet geheel onbelangrijk om ook even te controleren wie wat zegt in deze context........

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:05

Ik heb maar weer ene gezocht advertentie geplaatst :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:36

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook. Echter heb je onderzoeksplicht en daar heb je aan voldaan. Heb je zelf je DA rongten onderzoek laten doen of is dat door de eigenaar gedaan?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:58

Wij zijn voor één veulen inmiddels geslaagd *\o/* . Heel blij mee natuurlijk :D .
Ze moet nog even bij haar moeder blijven tot half/eind oktober. Ik kan daarom, jammer genoeg, nog even geen foto's of verdere informatie delen, dat vind ik niet netjes naar de huidige eigenaar.

Gefeliciteerd Miereneter! Leuk dier!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:03

LDRD schreef:
Wij zijn voor één veulen inmiddels geslaagd *\o/* . Heel blij mee natuurlijk :D .
Ze moet nog even bij haar moeder blijven tot half/eind oktober. Ik kan daarom, jammer genoeg, nog even geen foto's of verdere informatie delen, dat vind ik niet netjes naar de huidige eigenaar.

Is toch gekocht, is nu jou veulen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:36

Tenzij ze pas hoeft te betalen bij levering en het risico nu nog bij de fokker ligt ;) dan heb je wel een koop overeenkomst maar nog geen koop ;)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:41

Gefeliciteerd LDRD, super dat je geslaagd bent!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:06

keona schreef:
Is toch gekocht, is nu jou veulen

Officieel niet natuurlijk, dat is pas als ze feitelijk ook naar mij komt :j . Maar koper en verkoper zijn het met elkaar eens en zijn beide blij ;) .

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:42

De keuring ging goed gisteren, dus paard gekocht en op z'n nieuwe plek aangekomen <3
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:50

Leuk Maartje, gefeliciteerd! Mooi blesje <3 .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:02

Gefeliciteerd weer met de nieuwe paarden! LDRD en Maartje.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:57

Gefeliciteerd met alle nieuwe aankopen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:02

Gefeliciteerd allen!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:04

LDRD schreef:

Jij ook gefeliciteerd *\o/* . Laat die foto's maar snel komen *nieuwsgierig*!
Laatst bijgewerkt door miereneter op 24-07-20 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:05

__Maartje schreef:
De keuring ging goed gisteren, dus paard gekocht en op z'n nieuwe plek aangekomen <3
[ [url=m/OEHY9a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd, wat een knapperd *\o/* !

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:34

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:24

Ik wilde eigenlijk pas effectief op zoek gaan naar een paard per Oktober.. Nu in het informatie vergaren ben ik toch op 2 paarden gestoten die mij er bevielen. Eentje is echt qua karakter en doorgereden zijn het perfecte paardje (9 jaar). Echter is hij 1.62, ik zelf ben 1.80 dus dat maakt het wel wat lastiger voor mij om overtuigd te zijn. Ik wil wel zeker gaan kijken. Nu kwam er vandaag echter nog een andere PRE op mijn pad. Deze is 4 jarig en 1.69, merk wel dat hij nog moet uitzwaren sowieso. Deze zal minder doorgereden zijn, maar op papier en volgens de eigenaar (moeten we beide dus nog maar echt bevinden in persoon) hele koele fijne paarden die compleet op de foto mogen. Nu ga ik dus alsnog bij de twee paardjes kijken deze maand terwijl ik eigenlijk echt pas in oktober wilde gaan aankopen. _O-

Optie is wel om de vierjarige tot oktober door te laten rijden.. Hij staat op een africhtingsstal. De andere staat niet eens echt te koop, de eigenaresse doet hem alleen weg bij een echte match. :D Dus we gaan zien hoe het gaat!