Heb alleen kwaliteitsloze telefoonfoto's en hij toont zich ook niet van zijn arabierigste kant. Mooie foto's volgen later, hij kan echt heel mooi lopen. Maar het is vooral zijn door en door goede karakter waarop ik verliefd werd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ex_horse schreef:zou je toch zo moeten vinden lijkt me budget is voor recreatie paard echt niet laagHoi iedereen!
Ik stuit net op dit topic, leuk om te volgen, maar ook erg ontmoedigend haha. Ik ben sinds kort rustig opzoek naar mijn eerste eigen paard. Vandaag op twee paarden gereageerd, de een gereserveerd de ander al verkocht. Na het lezen van jullie verhalen ga ik er denk ik wel wat meer druk achter zetten. Eerst reageerde ik namelijk niet eens en hoopte ik dat het paard een maand later nog te koop stond. Jammer joh, even wakker worden haha. Zaterdag ga ik kijken bij een pensionstalling die mij erg aanspreekt. Hebben jullie dat ook al geregeld voordat je het paard hebt?
Even mijn eisen/wensen:
- Moet een braaf karakter hebben (blijft natuurlijk wel een dier)
- Ik ga het paard gebruiken voor recreatie, dus veel buitenritten. Eventueel in de toekomst een keer crossen of een dressuur- of spring wedstrijdje, maar niet extreme wedstrijdambities.
- Ruin of merrie
- 6-14 jaar
- Het liefst vanaf 1,60m (ik ben iets forser en 1,70 lang)
- Het liefst geen tinker of fjord
- Budget het liefst onder de €6000,- voor mijn ‘droompaard’ wil ik tot €7000,- gaan.
Wat denken jullie? Kan ik beter gaan opgeven haha? Of gewoon stug door blijven zoeken?
miereneter schreef:Ik heb mijn tweejarige betaald, hij is officieel van mij. Mijn zwart(achtige) arabische hengst (ja echt, het cliché!). Ik ga hem wel ruinen, dan kan hij blijven op de plek waar hij geboren is en waar ik hem ook wil hebben staan.
Heb alleen kwaliteitsloze telefoonfoto's en hij toont zich ook niet van zijn arabierigste kant. Mooie foto's volgen later, hij kan echt heel mooi lopen. Maar het is vooral zijn door en door goede karakter waarop ik verliefd werd.
[ [url=m/rEDigM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hdzCvT.jpg]Afbeelding[/url] ]
keona schreef:Knappe bruine man, wat ga je er mee doen
anjali schreef:aan de ene kant wordt erover geklaagd dat paarden nu veel te duur zijn,en aan de andere kant wordt het niet vertrouwd als een paard minder duur is.Dat er dan wel iets mis mee moet zijn.Zoek gewoon naar een paard wat binnen je budget valt en waar je een klik mee voelt.En die aan je eisen voldoet. Laat hem dan keuren of hij geschikt is voor het door jou beoogde doel.Een duur paard is niet noodzakelijk beter dan een goedkoop.Het duurste paard wat ik ooit heb gekocht was tevens het slechtste.
LDRD schreef:Wij zijn voor één veulen inmiddels geslaagd. Heel blij mee natuurlijk
.
Ze moet nog even bij haar moeder blijven tot half/eind oktober. Ik kan daarom, jammer genoeg, nog even geen foto's of verdere informatie delen, dat vind ik niet netjes naar de huidige eigenaar.
Gefeliciteerd Miereneter! Leuk dier!
LDRD schreef:Wij zijn voor één veulen inmiddels geslaagd. Heel blij mee natuurlijk
.
Ze moet nog even bij haar moeder blijven tot half/eind oktober. Ik kan daarom, jammer genoeg, nog even geen foto's of verdere informatie delen, dat vind ik niet netjes naar de huidige eigenaar.
Gefeliciteerd Miereneter! Leuk dier!