Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:12

Murosch, wel super dat het zo is uitgekomen zeg!
Ja eerste keer met hangen was drama, uiteindelijk toch op een andere manier gedaan, en andere mensen en toen ging het gelukkig erg goed. Toen we er eenmaal op zaten was er ook niet meer aan de hand. Vrij snel totale ontspanning ( soms beetje te veel en sloom haha )

Jou paardje ziet er ook goed uit en fijn dat het rijden weer zo goed ging!!

Mirjamalvaro, Jaa snap ik dat dat weer gaat kriebelen haha.

K_M Jaa het blijven jonge paarden. Vandaag wel gewoon zelf alleen opgestapt en weggereden mijn verzorgster is er wel bij maar stond gewoon buiten de bak. Verder laat ik haar nog niet echt rijden. Wil hem graag eerst zelf doorrijden. Meestal gaat ze hem gewoon lekker uitstappen. Vind het zelf wel fijner dat ik hem naar mijn hand rij en als dat goed gaat mag ze uiteraard ook lekker zelf met hem aan de slag!

XApple, wat leuk gefeliciteerd!!

Hier vanmorgen even weer kort gereden ivm de warmte en nog niet teveel willen belasten hebben we voornamelijk geoefend met halt houden en weer wegstoppen, voornamelijk het wegstoppen heeft hij nog moeite mee. Net of hij het nog niet helemaal snapt en wil dan omhoog komen. Uiteindelijk ging dit vandaag alweer super goed.
Ook geoefend met sturen, volte rijden afwenden. doet hij ook erg goed maar merk nog wel dat hij erg wiebelig afwent haha.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:15

Nog even knuffeltje na het rijden Afbeelding

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:27

Ik mag Livano voorstellen van de eigenaresse (die zich misschien ook nog wel meld)
Livano (floris x jazz) is nu nog hengst en staat in de opfok.
Afbeelding
Waarschijnlijk gaan ze eind september van de weide af, wordt hij gecastreerd en komt hij in oktober hierheen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:16

apple hoe is het gegaan?

Miesje wat fijn dat je je al zo met hem alleen kan redden!

Murosch geweldig dat zo'n droom dan ook gewoon uitkomt!

Super dat het zo braaf en fijn ging!

KM even een onderhoudsbeurtje dus!

Super gedaan Apple! Jammer dat je net niet door mag naar het nK

Miesje ook weer lekker gereden. Het omhoog komen na het hh. Omhoog komen met alleen hoofd of neemt ie zich echt op?

Wat een heerlijk koppie Mirjam! Toevallig floris gister nog zien lopen

Ken mocht vanmorgen weer even, ze had er goed zin in haha. Soms wil ze in het begin nog wat teveel initiatief nemen, dus veel overgangen gereden. Verder deed ze het weer fijn :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:19

Melissa, nee hij komt echt omhoog. Niet heel hoog gelukkig.
Dit heeft hij altijd al gedaan als hij iets eng of moeilijk vind.

Stap jij er altijd zo op of longeer je hem eerst van tevoren? Ik longeer eerst nog even dan komen er vaak wat gekke sprongen uit weg. Maar omdat hij bijna geen conditie heeft wordt hij ook erg snel moe.
Zit nu in twijfel om er gelijk op te stappen aangezien hij dan wat voorwaartser is.. maar aan de andere kant vind ik het ook nog wel weer spannend _/-\o_

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:59

Hi dames, weer even een berichtje van ons :).

Ik was niet direct op zoek naar een paard maar Krisje is gefokt door de overbuurman en die ging alles verkopen en wist dat hij al vaker leuke paarden gefokt had dus ben toch even gaan kijken. En Baby kwam ook toevallig op mijn pad, was van mijn beste vriendinnetje en die dacht dat wij wel eens goed konden gaan matchen.
Eigenlijk had ik het liefst een dressuurpaard met bijbehorende leuke gangen die ook nog eens een leuk sprongetje kan maken (L/M niveau) en qua stokmaat +/- 1,70. Krisje heeft wel leuke gangen en gaat qua stokmaat wel die richting op denk ik maar Baby zal +/-1,64 zijn of worden en haar gangen zijn echt niks haha :+. Maar springen kan ze wel leuk! Kan Krisje ook nog eens leuk gaan doen denk ik. Kleur en aftekeningen enz. maakte niet uit. Toevallig weer merries, heb alleen nog maar merries gehad op een of andere manier. En deze waren niet en net zadelmak, had ook niet gehoeven. Hier heel spontaan en deels onverwacht gegaan dus :).

Krisje doen we nu nog samen maar vriendin gaat binnenkort alleen rijden. Wel als er iemand in de buurt is voor het geval dat. Maar alleen opstappen gaat al prima. Baby rij ik ook als er niemand in de buurt is, maar de overburen zijn meestal wel thuis en kan ik altijd bellen mocht er wat zijn.
Haar laten we eerst even los in de bak zodat de ergste energie er even uit kan maar dat is eigenlijk niet meer nodig. Just to be sure doen we het maar gewoon, maar wel steeds wat korter als het goed oogt.

k_m; Fijn dat het rijden ondanks je spanning goed ging! Lekker aan de gang weer dus :D Mooi dat de osteo geweest is. Hopelijk kun je haar op die manier helpen om wat meer te gaan ontspannen. Begrijp helemaal dat je zeker icm het shaken nu wel echt alle voorwaarden goed wil hebben.
nouklime; Dat is ook een slimme manier om toch een soort van onder controle te rijden!
Murosch; Super dat je de voorwaartse drang zo voelde! Heerlijk gevoel he :D Top dat ze ook al verruimde!
SBravour; Lekker aan de wandel geweest. Geweldig dat Fien het zo goed deed, heel dapper!
Miesjex; Wat tof dat je man er ook op durfde! Mooi dat hij het wegstappen al wat beter leek te gaan snappen. Haha wiebelig klinkt iedereen wel bekend denk ik :P
xApple; Gefeliciteerd met je 3e plaats!! :D Jammer dat je net niet door mag naar net NK maar ag, wie weet volgende keer. Supershet, op naar het M!
Miriam; Leuk dier Miriam! Ga jij deze zadelmak maken en door rijden of? :)
melissa_93; Ken doet het nog steeds goed zie ik, fijn! :D

Deze week voor de eerste keer zelf op Krisje gezeten!! <3 Ze doet het ontzettend goed! Er is nu 17 keer op gezeten en dit was de 3e x dat er iets van nageeflijkheid gevraagd werd. Stuur gaat ook steeds beter maar je moet nog wel echt duidelijk zijn.
Ze is echt superbraaf en heel nieuwsgierig en nuchter. Kan zo de roldeur boven de bak voor haar neus dicht trekken en open gooien. Ze is ook al een klein stukje over de weg geweest, deed ze ook goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Baby doet het ook nog goed. Gelukkig weer een beetje afgevallen want ze was nogal dik.
Ze wordt ook al wat dapperder! Vandaag liep ze zomaar achter me aan de wei uit, stalker :P.
Pasgeleden een keer met haar bij de buren geweest rijden, vind ze echt héél erg spannend. Gewoon een nieuwe omgeving dan gaat ze helemaal shaken en blazen. Maar als je haar dan even laat en vervolgens aan de slag gaat is het ook weer vrij snel weg. Als je haar maar vertrouwen geeft.
Komende vrijdag hebben we ons eerste wedstrijdje, hopelijk is ze dan ook snel op haar gemak O:).
Afbeelding

Die wil ik!! (brokjes)
Afbeelding

Er staat een paard in de garage :)ddd
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:17

Lekker bezig allemaal hoor.

Ik ga Liv inderdaad zadelmak maken en doorrijden. Daarna word hij verkocht.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:02

Miesje dat is wel naar dan dat ze zo omhoog komt..
Ik longeer nu nog wel, even 5 minuten met elastiek, maar opzich heeft ze het denk ik niet meer nodig. Binnenkort zo maar eens opstappen

Patty wat doet Krisje het al netjes zeg!
En baby doet ook dus ook fijn, nieuw terrein even spannend. Leuk jullie eerste concours!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:31

SBravour dank je, ja ik vind haar hals ook mooi. Haar moeder heeft zo'n dun herten-nekje, maar zij gelukkig niet :)

Geweldig toch dat ze het zo braaf doet langs de weg. Een voorbeeld voor de meer ervaren paarden, heerlijk!

mirjamalvaro oh heeft Kyara even vakantie? Ach, dat is ook wel lekker. Ik vind dat voor Veroon niet echt nodig omdat ik er toch niet zovaak iets mee doe. 1, hooguit 2 keer per week ben ik met haar aan het werk. De rest van de tijd heeft ze al vakantie :).

k_m even lekker laten doorlichten. Kun je weer mee vooruit. Beter nu kosten voor een goede voorbereiding dan een heleboel kosten achteraf.

ah xApple leuke foto en wat fijn dat het zo goed ging! Terecht trots hoor!

Miesjex kent hij ook stemcommando's? Ik laat Veronia niet alleen op been, maar ook op stem voorwaarts stappen. Als ik net opgestapt ben en ik wil weg, dan duurt het soms nog even voordat ze de bedoeling snapt. Tussendoor halthouden en wegstappen is geen probleem. Lieve foto!

mirjamalvaro je krijgt het druk met de jonkies, leuk! Ziet er nog wel guppig uit zo op de foto.

Melissa verstandig dat je hem dan aan het werk zet met overgangen. Gedachten afleiden en koppie bij jou zien te krijgen.

Ik longeer trouwens niet meer van te voren, stap er zo op. Maar Veronia is wel heel braaf, dus dat was geen moeilijke stap om te zetten.

Pattypaard ik vind Krisje echt een leukerd. Als er wat meer spier op komt ben ik erg benieuwd hoe hij uitgroeit. Leuk ook om je verhaal erachter te lezen.

Ik had wat extra tijd dus deze week 2 dagen achter elkaar gereden. Voor mijn gevoel liep ze gisteren net iets scherper dan vandaag, maar ook nu ging het eigenlijk allemaal wel prima. Voor het eerst dat mijn man (heeft niks met paarden) haar heeft vastgehouden met het opstappen en dat ik heb gereden zonder dat de verzorgsters van de paarden er waren. Dus eigenlijk toch weer een klein stapje verder.

Afbeelding
Afbeelding

En we hebben weer eens een topicje van onze afgelopen maand: [RIJ-ITP] Mijn leutje Groninger Veronia

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:55

mirjamalvaro schreef:
Ik mag Livano voorstellen van de eigenaresse (die zich misschien ook nog wel meld)
[ [url=m/azPMtB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waarschijnlijk gaan ze eind september van de weide af, wordt hij gecastreerd en komt hij in oktober hierheen.

Had me al eens gemeld met mijn 4 jarige puppypaard, maar ik kan jullie niet bijhouden met reageren, sorry. :))
Lees wel regelmatig alles bij, vind het erg leuk om te zien hoe jullie met de jonkies bezig zijn.

Maar dit is dus mijn lief hengstenkind! <3
Ongelooflijk fijn en heel gaaf paard, maar niet zo stoer en brutaal als hij eruit ziet, haha. :))
Daarom ook heel blij dat ie straks naar Mirjam gaat om rustig aan te beleren, omdat ze het op een hele fijne rustige manier doet op 100% vertrouwen en verwacht dat hij dat nodig gaat hebben en het dan goed gaat doen. <3

En klopt dat ie puppy is Murosch, op de foto is hij namelijk pas net 1 jaar oud. Maar hij is nu ook pas 2,5, maar helaas geen hele recente foto. Deze winter mag ie lekker vertrouwen krijgen en zo (heeft vanaf dat ie gespeend is in de opfok gestaan en verder nauwelijks in de hand geweest) bij Mirjam en van het voorjaar rustig aan aan de slag.

Daarna zal hij (helaas) verkocht worden, wilde hem graag aanhouden met als doel de lichte tour en uiteindelijk Grand Prix, maar met mijn gezondheid is het voorlopig niet zo'n goed idee om met een jong paard aan de gang te gaan. En ik vind hem te goed om te laten staan...
Hij is wel bijzonder voor mij, omdat hij bij mij geboren is in een tijd dat het met mij heel slecht ging. Enorm benieuwd hoe hij het gaat doen, maar ik geloof in hem. :j

Afbeelding
Afgelopen winter

Afbeelding
Net 1 jaar

Afbeelding
4 maanden

Zo, ik ga nu proberen wat vaker hier te reageren! Maar om te lezen hoe goed jullie jonkies het doen is ook erg leuk. :))

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:23

Murosch, wij werken inderdaad ook heel veel met stemgeluid. Is hem al aangeleerd met longeren en dezelfde commando geef ik nu ook tegelijk met been geven.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:30

Kom ik ook weer eens binnen vallen.. ben niet heel erg actief momenteel op Bokt en zit anders met me mobiel op Bokt dus maakt het bijlezen niet gemakkelijker!

Apple, wat leuk! En heerlijk toch dat jullie M mogen, is die daar al klaar voor?

Ik stap ook eigenlijk altijd op met iemand er bij, in het begin hielden ze Rockstar nog vast, maar dat is niet meer nodig. Vandaag in de stalgang opgestapt, alleen (waren wel andere bezig bij hun paard) en dat ging prima. Ik rij alleen maar met iemand erbij, want als ik erop zit heb ik of lws, of doe ik samen met mijn instructice een buitenritje

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:32

Quir schreef:
mirjamalvaro schreef:
[ [url=m/azPMtB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had me al eens gemeld met mijn 4 jarige puppypaard, maar ik kan jullie niet bijhouden met reageren, sorry. :))
Lees wel regelmatig alles bij, vind het erg leuk om te zien hoe jullie met de jonkies bezig zijn.

Maar dit is dus mijn lief hengstenkind! <3
Ongelooflijk fijn en heel gaaf paard, maar niet zo stoer en brutaal als hij eruit ziet, haha. :))
Daarom ook heel blij dat ie straks naar Mirjam gaat om rustig aan te beleren, omdat ze het op een hele fijne rustige manier doet op 100% vertrouwen en verwacht dat hij dat nodig gaat hebben en het dan goed gaat doen. <3

En klopt dat ie puppy is Murosch, op de foto is hij namelijk pas net 1 jaar oud. Maar hij is nu ook pas 2,5, maar helaas geen hele recente foto. Deze winter mag ie lekker vertrouwen krijgen en zo (heeft vanaf dat ie gespeend is in de opfok gestaan en verder nauwelijks in de hand geweest) bij Mirjam en van het voorjaar rustig aan aan de slag.

Daarna zal hij (helaas) verkocht worden, wilde hem graag aanhouden met als doel de lichte tour en uiteindelijk Grand Prix, maar met mijn gezondheid is het voorlopig niet zo'n goed idee om met een jong paard aan de gang te gaan. En ik vind hem te goed om te laten staan...
Hij is wel bijzonder voor mij, omdat hij bij mij geboren is in een tijd dat het met mij heel slecht ging. Enorm benieuwd hoe hij het gaat doen, maar ik geloof in hem. :j

[ [url=m/OyIqyh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Afgelopen winter

[ [url=m/js06jr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net 1 jaar

[ [url=m/TdjGZY.jpg]Afbeelding[/url] ]
4 maanden

Zo, ik ga nu proberen wat vaker hier te reageren! Maar om te lezen hoe goed jullie jonkies het doen is ook erg leuk. :))

Prachtig dier, hoe is die nu opgedroogd? Heeft ie ook wat body gekregen?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:33

Murosch schreef:
SBravour dank je, ja ik vind haar hals ook mooi. Haar moeder heeft zo'n dun herten-nekje, maar zij gelukkig niet :)

Geweldig toch dat ze het zo braaf doet langs de weg. Een voorbeeld voor de meer ervaren paarden, heerlijk!

mirjamalvaro oh heeft Kyara even vakantie? Ach, dat is ook wel lekker. Ik vind dat voor Veroon niet echt nodig omdat ik er toch niet zovaak iets mee doe. 1, hooguit 2 keer per week ben ik met haar aan het werk. De rest van de tijd heeft ze al vakantie :).

k_m even lekker laten doorlichten. Kun je weer mee vooruit. Beter nu kosten voor een goede voorbereiding dan een heleboel kosten achteraf.

ah xApple leuke foto en wat fijn dat het zo goed ging! Terecht trots hoor!

Miesjex kent hij ook stemcommando's? Ik laat Veronia niet alleen op been, maar ook op stem voorwaarts stappen. Als ik net opgestapt ben en ik wil weg, dan duurt het soms nog even voordat ze de bedoeling snapt. Tussendoor halthouden en wegstappen is geen probleem. Lieve foto!

mirjamalvaro je krijgt het druk met de jonkies, leuk! Ziet er nog wel guppig uit zo op de foto.

Melissa verstandig dat je hem dan aan het werk zet met overgangen. Gedachten afleiden en koppie bij jou zien te krijgen.

Ik longeer trouwens niet meer van te voren, stap er zo op. Maar Veronia is wel heel braaf, dus dat was geen moeilijke stap om te zetten.

Pattypaard ik vind Krisje echt een leukerd. Als er wat meer spier op komt ben ik erg benieuwd hoe hij uitgroeit. Leuk ook om je verhaal erachter te lezen.

Ik had wat extra tijd dus deze week 2 dagen achter elkaar gereden. Voor mijn gevoel liep ze gisteren net iets scherper dan vandaag, maar ook nu ging het eigenlijk allemaal wel prima. Voor het eerst dat mijn man (heeft niks met paarden) haar heeft vastgehouden met het opstappen en dat ik heb gereden zonder dat de verzorgsters van de paarden er waren. Dus eigenlijk toch weer een klein stapje verder.

[ [url=m/LiKCev.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ObL2q2.jpg]Afbeelding[/url] ]

En we hebben weer eens een topicje van onze afgelopen maand: [RIJ-ITP] Mijn leutje Groninger Veronia

Wat een leuke! Heel mooi ook met die blonde manen. Fotos zien er vriendelijk uit, leuk! Hoe groot is ze?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:04

Ik herken best veel in dit topic vanuit jullie verhalen. Bij mij is het gericht sturen nog erg lastig, en het tempo... hij is eerder wat lui dan voorwaarts, ik hoop dat het goed gaat komen. Want later in de hogere proeven moet die toch scherp en vlug zijn. Met zijn plusminus 175 is het natuurlijk ook wel lastig. Rock had begin juli.2 weken vrij ivm mijn vakantie, door de hitte zijn het 4 weken geworden, op wat buitenritjes na. Vorige week, toen het in de avond afkoelde heb ik hem een paar keer gelongeerd maar verder ligt de "echte" training stil. Ach, hij is net 3 dus tijd zat... al hoop ik wel dat de temperatuur wat gaat dalen.

Vandaag genoten van een heerlijke bosrit. Ongekend hoe braaf die is en wat een fijn karakter dit paard heeft.Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:38

Murosch weer heerlijk ontspannend beeld op de fotos!
Altijd even spannend als een ander je helpt he.
Vanmorgen heeft mijn moeder me ook voor het eerst geholpen, normaal helpt me zusje altijd en wij weten van elkaar wat we doen etc. Ma laat nog wel een keer over zich heen lopen en durft dan niet aan te pakken, ze kan soms nog wel een keer lomp doen :') Maar het ging eigenlijk nu ook heel simpel
Scheel wel dat ik zelf kan opstappen en dat ze er alleen maar even bij hoeft te staan voor het geval dat

Quir wat een knappie! Jammer dat je hem niet zelf kan aanhouden

Melanie heerlijk zeg dat ie zo braaf is! Lekkere bosritjes zijn ook niet verkeerd!

Ik hoop dat me zusje van de week een keer tijd heeft om Ken een rondje mee te nemen naar buiten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:43

Murosch, ja Kyara even vakantie. Ze kan het best slecht tegen de hitte. Bovendien leek ze wat last te hebben met wisselen tandjes.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:10

K_M Ja een appje is super handig! Moet je niet iemand hebben die soms 3 uur lang niet op zij n mobiel kijkt haha dus ik meld het vaak al wel in de ochtend zodat ze hun mobiel wel in de avond bij zich hebben.

xApple gaaf hoor mennen! lijkt me leuk!

@Melanie_B tempo komt vanzelf! Mijne was ook tegen het slome aan en opeens had hij het door! been is doorlopen ahaaaa haha.

@Murosch jullie gaan wel lekker zeg! ziet er zo ontspannen uit.

@Miesje ik moest stoppen met longeren van tevoren na 8 a 10x erop gezeten te hebben. Hij mocht sowieso al niet bokken aan de longe want als we longeren of rijden focussen we op mij en in de wei of paddock mag hij lekker bokken en doen wat hij wilt. Ja ik had een duidelijke hulp aan de zijlijn staan haha maar hierdoor was het wel duidelijk voor mij en hem en gaan we super fijn. Ik vond de eerste keer ook heel spannend en hij ook want ja we deden toch altijd longeren van tevoren? Was echt een hele grote stap voor mij om dat niet meer te doen maar was in mijn hoofd groter dan dat het eigenlijk was.

Volgens mij heb ik lekker door elkaar lopen reageren en ben ik de helft vergeten sorry!

Ik heb van het weekend voor het eerst een 'lesje' gereden. en het ging zo goed! Hij gaat steeds vaker en langer nagevelijk lopen. Soms ook lekker met zn kin op zn borst haha lekker overdreven maar hij heeft het door wat er een beetje de bedoeling is. Zal straks wat foto's plaatsen!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:25

Wat een leuke noukline!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:16

nouklime leuk eerste lesje, goede begeleiding zo te lezen.

Hier zijn de dames op de foto geweest, rontgen foto's :)) Voorlopig PROK goedgekeurd, nu nog officieel laten beoordelen door 3 verschillende artsen, dus gaat weer aantal weken overheen voordat de predicaten echt binnen zijn. Maar belangrijkste is dat het beenwerk dus goed is, worden er 2 gedekt volgend jaar. :Y)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:15

Mirjam! Spannend zeg, maar gelukkig beenwerk goed!

Nouk, ontzettend braaf. Heb je ook al gezien op Instagram. Je mag zeker trots op hem zijn!

MelanieB, ben jou paard even kwijt! Lang niet gezien inderdaad. Wat een leuke lieve kop heeft hij, betrouwbaar. Jong ding inderdaad, wat ben je al ver met hem.

Krisje, oei wat is die leuk geworden zeg! Dat heb je goed gezien toen. Sommige mensen kunnen niet door het jonge paard heen kijken en zien wat voor moois het wordt.

Livano, wat een leuke ruin zeg. Als ik het goed begrijp is hij van quir? Gaat hij straks weer terug naar Zweden?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:20

Oh meiden zo trots weer! Vanmorgen met mijn lieve fienie weer even gestapt. Op en afstappen is nu echt bevestigd. Nu verder met het wegstappen op mijn been, sturen en halthouden. Wat ze allemaal verbazingwekkend goed doet. Ook voor het eerst alleen lopen, dus zonder begeleider op de grond als steun. Lastig maar oh zo braaf was ze. Niets spannends, maar dit zijn mooie momenten als ze zo ontzettend braaf en meedenkend zijn. Het denken heeft ze afgelopen weken pas echt geleerd, ze mag gerust even verlangzamen om even te denken, als ze maar mee probeert te denken. de topper! Aan mijn gezicht ook af te lezen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:40

@apple, gefeliciteerd!!

@miesje, met die warmte kan je echt niks he. Wiebelige paarden komt ook wel weer helemaal goed! leuk paard ook! Mijne werd ook altijd eerst gelongeerd, maar meisje die haar nu doorrijd kijkt er niet meer naar en stapt er altijd zo op. Ik vind het dood eng maar gaat eigenlijk gewoon elke keer goed :+

@mirjamalvaro; Welkom ! benieuwd hoe die gaat uitzwaren. Leuk dat ze zijn goed gekeurd gefeliciteerd!

@melissa zo fijn dat hij voorwaarts is in ieder geval! Wel braaf voorwaarts niet te loperig?

@pattypaard zooo wat een mooi paard! 17 keer is vergelijkbaar met de mijne wij zitten nu op 13 geloof ik, en ook zelf er pas eerst op. Echt gek he!! Wel grappig dat jouwe ook begint na te geven mijne deed dat ook ineens uit het niets. Speciaal kleurtje heeft die!

@murosch, aaah die rosse parel weer! haha leuk dier blijft het he. Echt speciaal toch ook wel. Fijn dat het opstappen ook beter gaat! Is ze angstig anders? Mijne heeft daar nooit echt een probleem van gemaakt gelukkig.

@quir zo ook een toverbal qua kleur! hoe wordt hij normaal?

@melanie een BOSRIT? :wow: haha eeeecht dat is bij mij nog in de 2 jaarse planning haha.

@nouklime, fijn he als ze het beginnen te snappen! wel heel diep soms ja, maar dat komt vanzelf wel even zoeken hoe of wat fijn is :)

@Sbravour, zoo die is braaf! Reden dat je zonder zadel en bit enz aan het beleren bent gelijk? :-) Zou het dood eng vinden met zo een pad op een jong paard. Wel enorm braaf!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:43

Zo bij gelezen!

Hier rustig rustig, na de osteo 5 dagen rust dus dan doen we dat. Wel super vervelend nieuws, er was hier minder dan een km van stal een paardenbeul actief geweest... Merrie helemaal verminkt vanbinnen langs de schede, echt gruwelijk. Onze paarden gaan dus niet meer 's nachts naar buiten, ze gaan nu even in de ochtend maar dan ook weer binnen ivm het weer. Hopelijk koelt het snel af kunnen ze gewoon weer normaal naar buiten. Maar wel heel blij dat de stal eigenaars gelijk actie ondernemen!

Verder ben ik haar lekker elke dag even aan het masseren en hebben we een nieuw hoofdstel gepast! Zo een mooie <3 En ook echt heel zacht leer super fijn. Volgende keer voor het rijden even alles goed afstellen maar alvast een foto <3
Afbeelding