Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:Al heeft hij het nooit geprobeerd bij omheining met houten palen.
Bij prikpalen lijkt hij het sneller te doen. Net of hij weet dat die palen hem niet tegenhouden.
Sizzle schreef:niet mijn wei/eigendom dus kan helaas niet de paddock maken die ik ook eerst in mijn hoofd had. (met houten palen van 1m50 hoog boven de grond zoals ik ook gemaakt had toen limo bij mijn ex z'n kennissen stond.)Als je dat weet dan kun je daar ook gewoon iets mee door bijvoorbeeld een hengstenpaddock te bouwen (alles hoog, dik, glad metaal) die je ook als longeercirkel kan gebruiken.
Het komt allemaal zo half doordacht over eerlijk gezegd.
Bijna alle paarden lopen prikpaaltjes overhoop (of springen erover) als ze perse weg willen. Dat is gewoon niet iets wat verrassend is.
Er zal echter wel weer een andere reden zijn dat het bij jou niet kan en Limo toch een soort bijzondere mustang is.
Kijk de 2 weken even aan met de pijnstillers, dan heb je ook weer even tijd om je gedachten op een rij te krijgen.
Sizzle schreef:Ik ga bijna twijfelen aan Belgische dierenartsen terwijl die toch juist zo goed bekend staan toch![]()
Zit al mijn hele leven tussen de jonkies en daar zaten ook echt wel rete snelle gerichte trappers of nek klimmers bij. Toch heb ik nog nooit iets bij ern DA niet kunnen doen.
Heb bijv bij een 2,5 jarige die niet in handen was geweest behalve smid en enten dagelijks een abces aan de kaak moeten uitspuiten. Of een jonge ruin die iedereen het licht uit de ogen probeerde te tikken zijn castratie wond uitgespoeld.
Ergens lijk je steeds weer net niet de juiste doorstastende mensen aan te trekken gek genoeg.
Kan je weide eigenaar je niet helpen? Dat lijkt me een nuchtere practische vrouw.
Lynn_Nikita schreef:Deze arts is echt wel lastige paarden gewend, ter verdediging van haar aangezien ik met dr samengewerkt heb. Enige verschil is dat de lastiger paarden een praam opkrijgen of een scanbox gaan of gesedeerd worden en er mensen zijn, desnoods meerdere die handig zijn en gewend zijn om met zulke draken of jonge paarden om te gaan en zorgen dat wijzelf en de arts veilig blijven en de paarden behandeld of nagekeken kunnen worden, ergens klemzetten, voetje optillen, praam, huidplooi vastpakken of juist afleiden met schoftkriebelen en ontspannen.
Een arts moet wel zijn/ haar werk kunnen doen en dat is niet het opvoeden van paarden maar erop vertrouwen dat de eigenaar of omgeving zorgt voor een veilige werkplek
Als ik arts was en een röntgen apparaat of scan had van duizenden, nou nee eerder tienduizenden euro`s was ik daar ook zuinig op en ook op mijzelf. Omver gerend of geschopt worden kan altijd gebeuren maar je bent toch wel zuinig op jezelf en je spullen als zelfstandige
zorro schreef:Bucas heeft 168, misschien is dat wat? Ik zag nog je vraag over sensipharm tabletten, de smooth locomotion en upper body zijn beide geweldige supplementen. Mijn uiterste stijve pony heeft hierdoor nog 3 jaar langer en soepel geleefd. Dus het is het proberen waard, al gaat het de oorzaak niet wegnemen.
zorro schreef:Ik ben ook niet anders gewend dan dat er even een sedatie in gaat voor de röntgen of echo. Zowel bij de dierenarts als de kliniek. En dat inderdaad ter bescherming van de apparatuur en zodat ze stiller blijven staan.
Misschien is dat in België anders?
beatje schreef:Lynn_Nikita schreef:Deze arts is echt wel lastige paarden gewend, ter verdediging van haar aangezien ik met dr samengewerkt heb. Enige verschil is dat de lastiger paarden een praam opkrijgen of een scanbox gaan of gesedeerd worden en er mensen zijn, desnoods meerdere die handig zijn en gewend zijn om met zulke draken of jonge paarden om te gaan en zorgen dat wijzelf en de arts veilig blijven en de paarden behandeld of nagekeken kunnen worden, ergens klemzetten, voetje optillen, praam, huidplooi vastpakken of juist afleiden met schoftkriebelen en ontspannen.
Een arts moet wel zijn/ haar werk kunnen doen en dat is niet het opvoeden van paarden maar erop vertrouwen dat de eigenaar of omgeving zorgt voor een veilige werkplek
Als ik arts was en een röntgen apparaat of scan had van duizenden, nou nee eerder tienduizenden euro`s was ik daar ook zuinig op en ook op mijzelf. Omver gerend of geschopt worden kan altijd gebeuren maar je bent toch wel zuinig op jezelf en je spullen als zelfstandige
Maar verdooft ze dan niet voordat ze onder de echo of rontgen gaan?Hier krijgen zulke paarden een sedatie.Ben je lastig met de sedatie even een praam op.Zelfs muilezels al zo behandeld en die zijn echt nog veel sterker en lastiger als een paard.Moet wel zeggen dat ik een fijne Dierenkliniek heb.Rustige mensen veel geduld en doortastend.
Laurievc schreef:zorro schreef:Ik ben ook niet anders gewend dan dat er even een sedatie in gaat voor de röntgen of echo. Zowel bij de dierenarts als de kliniek. En dat inderdaad ter bescherming van de apparatuur en zodat ze stiller blijven staan.
Misschien is dat in België anders?
Is in BE niet anders, hier ook elke keer sedatie gehad.