Jaaa wij mogen ook starten op de Regio we krijgen gelukkig een herkansing.. Hopelijk zonder stress 2 proeven rijden daar. De hoefsmid maar even contacten om er achter ook maar even een ijzer onder te slaan voor de gaten .. Het is op het gras in Hoofddorp en vind ik het net even veiliger met kalkoenen rondom
Babootje wat super gaaf .. Dat zou wel heel leuk zijn als je hem nog eens ziet, ik hoop een keer langs te gaan als hij daar staat
Ik heb wel mazzel gehad zag ik net... De verdeelsleutel kwam voorbij voor de regio op FB .. En voor kring centraal mogen er 7 door.. En wij waren 7e ben blij met de herkansing want hij kan zoveel beter dan we hebben laten zien op de kring
Nieuwe ontwikkelingen.. Hudson en ik gaan zondag al verhuizen, met het ook op de Regio lijkt me een week van te voren niet zo eerlijk naar hem toe.. Dan heeft hij een hoop stress en moet hij ook nog presteren
lijkt mij ook heel verstandig. Succes met de verhuizing.
biancaaaa
Geplaatst: 22-07-16 10:38
Oh over laatste bericht heen gelezen, veel succes met de verhuizing dit weekend.
Afgelopen dagen was het zo warm dat ik vanochtend om 6 uur naar stal ben gegaan om snel voor het werk te rijden aangezien vandaag ook warm zou zijn.... Is het 18 graden en komt de regen met bakken uit de hemel! Snap helemaal niets meer van het weer
Pol en Bianca bedankt .. Ik ben ook blij met de beslissing om een week eerder te gaan, hij krijgt toch stress en gaat samen met andere paarden wat waarschijnlijk en de nodige spierpijntjes gaat opleveren
bianca. Ik stond ook weer op tijd naast mijn bed met het idee om te gaan rijden maar ben in plaats daar van 1,5 uur bezig geweest om schade van die zondvloed te beperken.
geen structurele schade maar nog nooit zo nat geweest. Stallen onder gelopen en al het water van de bak stroomde via een omweg in een stroomversnelling door de kippenkooi. Ik was bijna bang dat mijn enige overgebleven kuiken weg zou spoelen. En alle dakgoten liepen over omdat door die stomme berkenbomen alles verstopt zat. Ergens is een putje verstopt geraakt. Daardoor was het 2 keer zo erg. Maaaar, mijn woestijn rijbak is weer in een heerlijke stabiele bodem verandert. Vanavond dus lekker thuis rijden.
Toppers Carmen en Monique naar de regio. Hudson lekker verhuizen.
Pol jeetje dat was wel veel water. Hier was het vanmorgen ook nat en ik denk dat onze bak ook niet meer stoft Helaas stond ik om half 10 voor mijn werk in de stromende regen in een onweersbui en de enige schuilmogelijkheid was onder hoge voersilo's. Dat voelt niet heel tof als je het onweer dichterbij hoort komen Een klap kwam binnen 1 sec na de flits en gaf een drukgolf, dat was best even schrikken. Nu hier weer zon en ik ga zo voor t eerst weer lekker rijden met mijn paarden. Met dat hete weer hadden ze even vrij, ik kan er nl heel slecht tegen en ben dan niet echt in staat om te gaan rijden.
Babootje
Geplaatst: 22-07-16 16:52
Schrikken is dat. Zuiden midden en oosten van het land hebben flink onweer gehad, hoorde ik.
Nee hoor, gelijk heb je. Met dat hete weer hier ook niet gereden. De paarden gaan s morgens om 6.00 uur tot een uur of 9 naar buiten. Dan is het nog koel. We zitten hier weliswaar aan zee, maar tussen de kassen. Dat is echt te warm om te rijden. Op het warmste deel staan ze dus op stal, maar de stallen zijn koel. Nu is het heerlijk afgekoeld en gaat rijden weer prima.
Hudson had ook vrij met die hitte, gister ochtend gelongeerd en ga zometeen nog ff rijden.. Morgen ochtend ook nog rijden en daarna naar de Beemster pavo cup kijken
Marije , wauw dat is wel heel heftig zeg pff en dat je helemaal een drukgolf voelde jeetje wat eng, ik vind onweer fantastisch maar als ik dit lees schrik ik daar ook wel van.. Gelukkig is er niks gebeurd.
moniek21
Geplaatst: 24-07-16 08:51
Handig dat FB Zag dat ik Hudson vandaag alweer 1 jaar heb.. Pff wat was het wennen in het begin, van een net opgevoede 3 jarige naar een wervelwind van 3 .. Maar wat zijn we naar mekaar toegegroeid
Ja echt he Leonie.. Het gaat zo hard, de eerste paar weken dacht ik echt " wat heb ik gedaan " hij was zo onstuimig pff .. En als je nu ziet .. Hij pakt nog steeds alles vast maar zoo lief als hij is
Ja wat een verschil eigenlijk he Babootje als je hem nu ziet .. Ik heb hem net naar z'n nw stal gebracht bij stoeterij het Maalwater .. Hij staat tussen de andere paarden op stal waar hij ook contact mee kan hebben , ik vond dit een beetje spannend maar wat is hij toch super lief . Hij is al dikke vrienden met de stalhond en z'n buurman vind hij ook prima . Morgen gaat hij lekker de wei op
Hier gaat het ook steeds beter met de puppy We zijn nu bezig met wat kleiner laten draven dat die meer leert dragen ipv stuwen! Hierin dan ook nog lekker schakelen En de galop is zeker verbeterd is en stuk vlugger aan het worden Ook de stap gaat al veel beter