Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grauwman schreef:@Iris_Bennie: bedenk wel dat je bij een aantal stallen niet welkom bent met een luchtzuiger of dat je paard verplicht een band om moet. Dat is voor mij een reden om een luchtzuiger te laten staan.
grauwman schreef:@Iris_Bennie: bedenk wel dat je bij een aantal stallen niet welkom bent met een luchtzuiger of dat je paard verplicht een band om moet. Dat is voor mij een reden om een luchtzuiger te laten staan.
Linni_ schreef:Op de vorige stal waar ik reed hadden ze ook een luchtzuiger staan, die had geen band om en stond gewoon naast andere paaden, geen een die het overnam, dus is het wel zo dat ze het overnemen?
tita schreef:Nou die paarden-gedragstherapie mag wat mij betreft stoppen of terug naar school.
Luchtzuigen wordt niet overgenomen door stabiele paarden het kan overgenomen worden door veulens, en jonkies maar niet door gewone paarden.
Ik heb al jaren een luchtzuiger en die is het pas op late leeftijd gaan doen 11 jaar had dus niks meer met stalmanagment te maken.
Hij heeft jaren naast dure sportpaarden gestaan en lees zonder band want dat vertik ik, die dingen brengen meer schade aan. En zelf bij een paard gestaan dat mega zenuw was en alles copy deed en er is nog nooit eentje gaan zuigen terwijl ie daar jaren (11jr) heeft gestaan.
Nu staat ie weer op een luxe stal als enige zuiger en is nog geen paard na gaan doen.
Ulfeino schreef:Linni: wat een prachtige foto staat er in je profiel echt heel erg mooi.
Ulfeino schreef:Ik ben zo zenuwaachtig omdat het de eerste keer is en ik bang ben dat ze gek zal doen of erg druk zal zijn, daarnaast zijn er mijn clubgenoten een handje vol toeschouwers en natuurlijk mijn instructeur en die zien haar vanavond voor het eerst.
Als ze ze zich vrij rustig gedraagt en als ik erop zit braaf is zijn mijn zenuwen weer snel verdwenen, maar tot die tijd sta ik stijf van de stress en zal voor 20.30 uur nog menig keer het toilet bezoeken
Linni_ schreef:Ik vind 'm zelf ook leuk![]()
Ik ga vanavond nog een keer kijken, en waarschijnlijk morgen al keuren.
...