Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:48

Prachtig Adin, gefeliciteerd! Vertel eens wat over je paard? Want ik doe pas de laatste pagina's mee.

Vertel eens over je twijfels Niene.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:53

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ADIN, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:53

Super adin, gefeliciteerd! :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:58

Gefeliciteerd met je nieuwe paard, veel geluk ermee !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:25

Adin, heel veel plezier met je nieuwe paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:49

Adin, gefeliciteerd met je aanwinst! :D Ik ben benieuwd naar de foto's. Inderdaad nog een jonkie zeg :D Mooi dat 'ie zo braaf was!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:00

Gefeliciteerd met je aanwinst Adin! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:04

En ik kan jullie trouwens vertellen dat mijn zoektocht ook waarschijnlijk ten einde is :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:14

Ow Nathe, super! Ben blij voor je? Gefeliciteerd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:32

Jij klonk trouwens ook aardig verliefd op die Fries Wreckh :D!

edit: Niet om onwijs te gaan lopen spammen trouwens, maar mijn merrie is ook te koop. Een 9-jarige donkerbruine KWPN-er van 1.61m met heel veel uitstraling. M2 dressuur, B springen en L SGW, maar wegens een rontgenologische bemerking is de cross te zwaar voor haar. Dressuren is geen probleem en doet ze graag. Het is een fijn paard om te rijden, voorwaarts, fijn in de mond, en super betrouwbaar en eerlijk. Braaf bij de smid, op de wagen etc. Een heel leuk paard voor iemand die voor niet al te veel geld een fijn paard zoekt om mee te dressuren of buitenrijden oid. Momenteel ben ik weer aan het opbouwen nadat ze kreupel is geweest door verkeerd beslag. Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd bij mijn vaste DA (Lingehoeve, niet de eerste de beste dus ;)), maar die konden niks vinden. Achteraf pas de klik gemaakt dat het van het beslag kwam, en sindsdien loopt ze weer goed. Maar ze is nog niet op topconditie dus ;)
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 13-12-11 01:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:38

Ik ben er al een aantal weken over aan het nadenken, en heb vandaag het besluit gemaakt om mijn Haflinger merrie te verkopen, en een groter en iets meer ervaren paard te kopen. Waar ik heel wat van kan leren, vooral specifiek dressuur!

Voor degene die interesse hebben, in een pony met toekomst. (Is erg werkwillig, springt heel graag!)
http://nl.kapaza.be/vi/61339237.htm?ca=9_s

Ik ben voornamelijk opzoek naar een dressuurpaard van M-niveau (moet niet maar mag) tussen de 10 en 15 jaar, braaf maar met wat pit. Liefst wel eentje dat met de voetjes op de grond blijft! :j mijn prijsklasse ligt tussen de 2.500 a 3.000euro!

Maar gut, wat is het moeilijk om een tof paard te vinden... Heb er wel enkele op het oog, het moet natuurlijk ook wel klikken!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 06:57

Ook ik kom hier nog maar net binnen vallen, maar super leuk, Adin, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/* . En vooral veel geluk en plezier gewenst!

A.s. zondag ga ik naar een 3.5 jarige onbeleerde merrie kijken, helemaal in Friesland, ruim 200 km van mijn huis. Maar het klinkt en voelt goed. Ik kreeg een tip van een Bokker dus ben benieuwd. Is nog van de fokker, dus het verleden is bekend, vind ik ook belangrijk. Het gaat mij ook vooral om dé klik. Spannend!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:17

Van harte Adin en ik kan eindelijk dit topic dicht doen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:37

Langcara schreef:
Prachtig Adin, gefeliciteerd! Vertel eens wat over je paard? Want ik doe pas de laatste pagina's mee.

Vertel eens over je twijfels Niene.

Het is een bijna 3,5 jarige Guidam x Orame 1.75 groot :)
Het is een super braaf en rustig paard,
Waar mijn vorige paard wat neurotisch was en ADHD had, is deze niet gek te krijgen.
Pefect dus :)

Niene vertel, waar twijfel je over?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:40

Proficiat met je nieuwe aanwinst Adin!!!! het is je gegund na alle ellende en lange zoektocht :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:44

@Adin: gefeliciteerd!!
Nu jij en Nathe 'onder de pannen zijn' (en ik zelf ook al geslaag ben) kan ik wel stoppen met volgen... al zag ik dat zich ook weer wat nieuwe zoekers hebben gemeld. 'T is leuk om die zoektochten te volgen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:56

adin echt tof!!!!
Ben echt blij voor je!

@arabiertje, denk eraan dat je voor dat budget moeilijk een paard gaat vinden hoor ;)
Heb je topic op bokt.be ook gevolgd, en in BE zijn er weinig goede dressuurpaarden te vinden voor een schappelijke prijs dus probeer zeker ook te kijken in NL!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:05

Snoekiej schreef:
Jij klonk trouwens ook aardig verliefd op die Fries Wreckh :D!

Oeps. :o haha, ik ga haar echt steeds leuker vinden. Maar wil toch ook die anderen proberen. Dan weet je immers beter waar je voor kiest. Anders blijf ik me steeds afvragen of ik de goede keus wel heb gemaakt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:29

@Adin: super, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

@Tine: jammer dat er wat dingetjes tegen lijken te vallen , waar twijfel je over?

Ook weer nieuwe mensen op zoektocht, idd niet gemakkelijk, allemaal.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:32

Waar zoeken jullie zoal, op welke sites? En wie is bereid om ver te reizen vraag ik mij af? Er zijn tegenwoordig zó veel paarden te koop, zucht. Wie geeft nog betrouwbare info?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:44

Gefeliciteerd Adin eindelijk, het is je echt gegund. Heel veel succes met Didam!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:46

Super Adin, gefeliciteerd !! *\o/* *\o/* *\o/*

Voor diegene die op zoek zijn naar een leuk dressuurpaard, 4,5 jaar, pas zadelmak en rechtstreeks van fokker, PB me maar even !

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:30

goedemorgen allemaal,
Zo ik heb dus een 4 jarige equdor(v) x goodtimes(mv) op stal staan op proef.
We dachten toen we 2x hadden gereden hij erg geschikt voor mij zou zijn, super braaf en totaal niet schrikkerig. (Hij was de eerste keer dat ik ging rijden 3 weken niet onder het zadel geweest.) 2 weken later ging ik weer kijken toen was hij dus 2 weken niet gereden en was ik de laatste die er op gezeten had :S
Maar goed vol goede moed er weer op geklommen en meneer was weer super braaf.

Nu hij op proef staat is hij 5x gereden en 1x gelongeerd en een dag vrij. Hij krijgt 2 kilo basisbrok en verder af en toe een blok pavo summer fit. verder niks geks.
Hij blijft verder wel heel braaf, maar hij is super ongebalanseerd. Hij zwabberd nog al.
nou goed een goede ruiter zou dit er wel uit kunnen rijden maar, op dit moment zit dat er bij mij niet in.

Met mijn tinkermerrie heb ik ook alle knopjes er wel aangereden maar dat is toch een heel ander ras, ik denk dat ik toch op zoek ben naar een paard waar al een aantal knopjes opzitten dus een paard van een jaar op 7 / 8

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:33

Het is wel logisch dat zo'n jong dier nog weinig balans heeft, maar als jij hem zovaak rijd terwijl hij normaal bijna niets deed kan hij ook gewoon stijf zijn of spierpijn hebben. Het is nogal een verandering van eens in de zoveel weken naar elke dag.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:35

Seven, ik snap dat het voor hem een omslag is, maar hun zijn niet al een tijd met niet rijden bezig dat meisje is zo'n 2 maand gestopt met rijden en reed toen nog af en toe.. maar eerder wel constant gereden..
Hij is nog op proef en meneer de eigenaar vond het goed dat ik elke dag ging rijden, en ik rijd echt niet elke dag een uur of langer. ik rijd les op woensdag dan werken we een uur hard. en de rest van de week rijden we max 35 min dan goed uitstappen en naar stal.