Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:53

Idd Jacksel

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:54

Hebben we ooit zo'n lang verslag van de dag gehad?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:56

Whahaha dat vroeg ik me ook al af Sjuim Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:59

Mag ik jullie dan herrineren aan Naomi en flame Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:00

Sjuimpje schreef:
Hebben we ooit zo'n lang verslag van de dag gehad?

dat wil ook wel met al die zijweggetjes en off-topic reacties Knipoog

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:13

Het topic over De bodt had vorig jaar het record gebroken van langste en meest gelezen topic.
Blijkbaar is het toch zo moeilijk om elkaars argumenten te begrijpen en te respecteren. Heel wat mensen nemen die discussies nogal persoonlijk op als ik het zo lees. En er zijn weinig mensen die kunnen stoppen met een discussie als de andere hen geen gelijk gegeven heeft. En zo gaat het dan nog wel wat door.
Vind het eigenlijk wel leuk om lezen hoor. Is eens wat anders dan de krant lezen Knipoog
Ik merk ook dat beide partijen de pro's de contra's en de intermediaires meestal heel erg selectief lezen. En wat geschreven wordt komt niet altijd over hoe het bedoeld was. Je hebt hier geen mimiek, geen intonnatie,...
Wat ik ook merk is dat je na het lezen van de voorbije 16 bladzijden eigenlijk niet echt wijzer wordt.

Maar ik zou zeggen, ga gerust nog wat door, just for the funn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:17

Er is in dit verslag (:D) al heel vaak gezegd dat Ozep niet fijn liep tijdens de clinic en ook al niet erna. Nu weet ik toevallig hoe Ozep normaliter gewerkt wordt en dit uurtje was niet bijster zwaar voor hem, wel anders. Wat de aanpak betreft denk ik dat het beter was geweest als er door de instructeur een aanpak was gekozen die dichter ligt bij wat het paard normaal gesproken doet. Eigenlijk dus om de gewoonte van het paard als startpunt te nemen en van daar uit te werken naar het doel: een beter lopend paard. Volgens mij is dit in deze clinic niet gelukt en ik zag Ozep ook niet verbeteren tijdens de clinic, ik zag hem strakker worden en het beeld werd minder fijn om naar te kijken. Wetend hoe hij kan reageren op werk was ik bang dat deze aanpak tot verminderd rug- en achterbeengebruik zou leiden. Nu blijkt Ozep nog een paar dagen niet fijn te hebben gelopen, ik denk niet dat het een spierenkwestie is door een ander 'systeem' maar hooguit doordat hij strak werd, hij wilde niet meer ontspannen in de houding waarin hij moest lopen en ik denk dat dat geen goed teken is. Een goed doordacht systeem dat juist toegepast wordt, kan dit effect bijna niet hebben op een paard en daarom denk ik dus echt dat er iets aan schort.

Novelle, ik denk niet dat iemand je de schuld wilt geven van wat je paard mankeert. Waar het de opmerking van Wouter betreft gaat het misschien meer om de juiste keuzes te maken voor je paard. Ik denk dat jij dat heus wel gedaan hebt.

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:36

nou ik voel me wel aangevallen door zo'n opmerking.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:36

Lovely schreef:
Er is in dit verslag (:D) al heel vaak gezegd dat Ozep niet fijn liep tijdens de clinic en ook al niet erna. Nu weet ik toevallig hoe Ozep normaliter gewerkt wordt en dit uurtje was niet bijster zwaar voor hem, wel anders. Wat de aanpak betreft denk ik dat het beter was geweest als er door de instructeur een aanpak was gekozen die dichter ligt bij wat het paard normaal gesproken doet. Eigenlijk dus om de gewoonte van het paard als startpunt te nemen en van daar uit te werken naar het doel: een beter lopend paard. Volgens mij is dit in deze clinic niet gelukt en ik zag Ozep ook niet verbeteren tijdens de clinic, ik zag hem strakker worden en het beeld werd minder fijn om naar te kijken. Wetend hoe hij kan reageren op werk was ik bang dat deze aanpak tot verminderd rug- en achterbeengebruik zou leiden. Nu blijkt Ozep nog een paar dagen niet fijn te hebben gelopen, ik denk niet dat het een spierenkwestie is door een ander 'systeem' maar hooguit doordat hij strak werd, hij wilde niet meer ontspannen in de houding waarin hij moest lopen en ik denk dat dat geen goed teken is. Een goed doordacht systeem dat juist toegepast wordt, kan dit effect bijna niet hebben op een paard en daarom denk ik dus echt dat er iets aan schort.

Novelle, ik denk niet dat iemand je de schuld wilt geven van wat je paard mankeert. Waar het de opmerking van Wouter betreft gaat het misschien meer om de juiste keuzes te maken voor je paard. Ik denk dat jij dat heus wel gedaan hebt.

Het zegt misschien meer het eigen 'systeem' als een uurtje rijden op een andere manier zulke gevolgen heeft. Even voor de goede orde, hiermee kraak ik niet het systeem af. Ik vraag me dan alleen af hoe goed het systeem wordt toegepast en hoe goed het al bevestigd is.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:39

Novelle schreef:
nou ik voel me wel aangevallen door zo'n opmerking.

ik geef het op *zucht*

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:43

Wouter zegt in zijn verhaaltje,
zoals ik het lees toch echt dat mensen met een pard met hko niet genoeg geld uitgeven aan hun paard.
weet niet maar als je naar de dierenarts gaat schrijft hij medicijnen en speciaal beslag voor, kost bakken met geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:45

Sorry nouvelle, dat een paard bakken met geld kost weet je van te voren.
Dat ze hele zeecontainers met geld kosten als er wat aan de hand is ook.
En weet je wat vaak is als mensen zich aangesproken voelen...

Dus als jij weet dat je niet zo rijd en bent als wouter zegt, waar maak je je dan druk om.

Sorry moest er ff uit.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:48

Oke ik leg het nog 1 keer uit. Wouter bedoelde de mensen die allerlei dure spullen kopen, terwijl ze dat geld beter kunnen uit geven aan goede instructie omdat het rijden door wat voor reden dan ook niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:51

Kayla schreef:
Oke ik leg het nog 1 keer uit. Wouter bedoelde de mensen die allerlei dure spullen kopen, terwijl ze dat geld beter kunnen uit geven aan goede instructie omdat het rijden door wat voor reden dan ook niet goed gaat.

Juist.
Als je dan je geld uitgeeft, kies dan niet een mooie outfit ten koste van goede instructie. Je kunt namelijk beter een knappe ruiter zijn dan er alleen maar knap uitzien.

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:15

ik baal gewoon van die opmerkingen, mag toch.

ik kan wel gaan uitleggen wat ik hier dan ook maar achter zoek,
maar dat gaat jullie eigelijk helemaal niets aan.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:18

Idd je zegt het zelf, je zoekt er van alles achter.

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:23

ja vind je het logische,
als jou paard iets heeft en er word een k**t opmerking over gemaakt,
( in het algemeen dan). dan voel je, je er toch ook niet lekker over.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:29

Vind je het heel erg als ik niet meer reageer?

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:47

nee hoor helemaal niet erg

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 22:53

Gelukkig, Novelle

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:30

Kayla schreef:

ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden Haha!

Novelle er staan bij mijn postings ook een button met PB, had je ook even kunnen doen, hebben anderen ook gedaan, dan zijn de problemen zo uit de wereld.

en als reactie op mijn schrijven heb ik alleen nog maar toe te voegen "wie de schoen past trekt hem aan".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:33

Tim VDH schreef:
Maar ik zou zeggen, ga gerust nog wat door, just for the funn Lachen

Je bedoelt: Ga gerust door met gratis reclame maken Haha!

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 00:53

Dat is voor Antoine zijn rekening Pipo. Zie ik zelf (jammer genoeg?) niets van terug hoor Haha!
Maar het is inderdaad zo dat er een hoop neutrale mensen (die niet mee reageren) meer willen weten na zo'n topics. Dat kan iedereen wel vermoeden denk ik.

Ik vind het gewoon leuk om dit te lezen tussen de examens door. Werkt in elk geval heel onstpannend voor mij! En blijkbaar is er nood aan zo'n discussies hier. Misschien werkt het wel therapeutisch voor sommige mensen? Cool

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:03

Zep schreef:
Ik was eigenlijk van plan om hier geen energie meer in te steken, maar intussen is het zo'n smerige discussie geworden met zulke steken onder water en uit verband gerukte quotes Misselijk Misselijk dat ik in het kader van wat Happy Worker mij in de mond legt .......
Zep, het was absoluut niet mijn bedoeling je dingen in de mond te leggen of iets te insinueren. Ik vind echt dat er door een aantal mensen op bokt respectloos wordt gepraat over de ‘gemiddelde AdB”-ganger, de mensen die enthousiast zijn over zijn lessen en die in hem een laatste hoop zien om hun paard te redden. Lovely vroeg waar ik die mening op baseerde, vandaar de quote’s. Jouw opmerkingen heb ik als zodanig geinterpreteerd en dat is mijn oprechte mening, daar lag echt geen dieperliggende bedoeling achter. Als je het met mijn interpretatie niet eens bent, dan kan je daar ook gewoon op reageren lijkt me, het zijn nog altijd jouw woorden weet je.

En voor de duidelijkheid ik voel me niet zelf aangesproken. Ik heb gelukkig nog nooit een kreupel paard gehad, wellicht heeft dat deels te maken met het feit dat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat mijn ouders me altijd hebben ondersteund en mijn (dure) lessen hebben betaald waardoor ik redelijk goed heb leren paardrijden, alhoewel je nooit bent uitgeleerd heb ik denk ik wel een prima basis. Ik heb mijn pony van groen naar Z gereden en mijn vorige paard van groen naar de ZZ-zwaar, dit paard loopt nu op 20 jarige leeftijd nog fijn bij een recreatieruiter. Niet dat ik wedstrijdresultaten nou zo belangrijk vindt maar blijkbaar wordt je hier alleen serieus genomen als je ‘bovengemiddeld’ rijdt.

Ik heb uit nieuwsgierigheid 1.5 jaar geleden een clinic van AdB bezocht waarbij toen nog de nadruk op probleem paarden (kreupel) lag. Ik heb een aantal van die mensen gesproken en werd verdrietig van hun verhalen over de vaak lange lijdensweg langs dierenartsen en het alternatieve circuit. En ja er waren mensen bij voor wie het het 3e paard was dat kreupel was. Er waren ook mensen bij die wel degelijk instructie hadden die als goed te boek staan en die voordat de problemen begonnen ook Z geworden waren met hun paard. Ik heb 2 mensen die daar geweest waren later nog gesproken en beiden hadden nog veel plezier met hun paard. Tot nu toe heb ik tussen alle berichten die ik op inet gelezen heb nog geen negatieve resultaten (behalve Sjuim) gelezen. We spreken over een termijn van 1.5 jaar dus dat is voor mij een ‘bewijs’ dat het niet iets tijdelijks is of het probleem verleggen. Als je daar niet in gelooft, prima, maar ga niet de mensen die daar wel in geloven als naïef (nooit verder gekeken dan de staldeur of iets in die strekking) afschilderen . Dit bedoel ik niet naar 1 bepaald persoon en ook hiervoor geldt: wie de schoen past trekke hem aan Knipoog

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:21

Lovely"]
[quote="Kayla schreef:

Juist.
Als je dan je geld uitgeeft, kies dan niet een mooie outfit ten koste van goede instructie. Je kunt namelijk beter een knappe ruiter zijn dan er alleen maar knap uitzien.
[/quote]

En ook ik voelde me echt aangesproken. En ja, ik heb een dure Anky outfit, MAAR heb toch respectabele instructeurs gehad die echt niet de goedkoopste waren. En TOCH geen goed les gehad. Waarom voelde ik me aangesproken, omdat ondanks mijn dure outfit ik WEL les heb gevolgd. STerker nog, ff een paar lessen bij AdB zijn toch niet de goedkoopste en moet er ook nog voor reizen en mijn grote auto loopt niet gratis....
Je kunt mensen die er toevallig geld voor over hebben om iets kwalitatiefs goed te kopen niet gelijk veroordelen dat zij het geld niet spenderen aan goed les, dat is te kort door de bocht.