Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Er is in dit verslag (:D) al heel vaak gezegd dat Ozep niet fijn liep tijdens de clinic en ook al niet erna. Nu weet ik toevallig hoe Ozep normaliter gewerkt wordt en dit uurtje was niet bijster zwaar voor hem, wel anders. Wat de aanpak betreft denk ik dat het beter was geweest als er door de instructeur een aanpak was gekozen die dichter ligt bij wat het paard normaal gesproken doet. Eigenlijk dus om de gewoonte van het paard als startpunt te nemen en van daar uit te werken naar het doel: een beter lopend paard. Volgens mij is dit in deze clinic niet gelukt en ik zag Ozep ook niet verbeteren tijdens de clinic, ik zag hem strakker worden en het beeld werd minder fijn om naar te kijken. Wetend hoe hij kan reageren op werk was ik bang dat deze aanpak tot verminderd rug- en achterbeengebruik zou leiden. Nu blijkt Ozep nog een paar dagen niet fijn te hebben gelopen, ik denk niet dat het een spierenkwestie is door een ander 'systeem' maar hooguit doordat hij strak werd, hij wilde niet meer ontspannen in de houding waarin hij moest lopen en ik denk dat dat geen goed teken is. Een goed doordacht systeem dat juist toegepast wordt, kan dit effect bijna niet hebben op een paard en daarom denk ik dus echt dat er iets aan schort.
Novelle, ik denk niet dat iemand je de schuld wilt geven van wat je paard mankeert. Waar het de opmerking van Wouter betreft gaat het misschien meer om de juiste keuzes te maken voor je paard. Ik denk dat jij dat heus wel gedaan hebt.
Kayla schreef:Oke ik leg het nog 1 keer uit. Wouter bedoelde de mensen die allerlei dure spullen kopen, terwijl ze dat geld beter kunnen uit geven aan goede instructie omdat het rijden door wat voor reden dan ook niet goed gaat.
Kayla schreef:Oke ik leg het nog 1 keer uit. Wouter bedoelde de mensen die allerlei dure spullen kopen, terwijl ze dat geld beter kunnen uit geven aan goede instructie omdat het rijden door wat voor reden dan ook niet goed gaat.
Zep schreef:Zep, het was absoluut niet mijn bedoeling je dingen in de mond te leggen of iets te insinueren. Ik vind echt dat er door een aantal mensen op bokt respectloos wordt gepraat over de ‘gemiddelde AdB”-ganger, de mensen die enthousiast zijn over zijn lessen en die in hem een laatste hoop zien om hun paard te redden. Lovely vroeg waar ik die mening op baseerde, vandaar de quote’s. Jouw opmerkingen heb ik als zodanig geinterpreteerd en dat is mijn oprechte mening, daar lag echt geen dieperliggende bedoeling achter. Als je het met mijn interpretatie niet eens bent, dan kan je daar ook gewoon op reageren lijkt me, het zijn nog altijd jouw woorden weet je.Ik was eigenlijk van plan om hier geen energie meer in te steken, maar intussen is het zo'n smerige discussie geworden met zulke steken onder water en uit verband gerukte quotes![]()
dat ik in het kader van wat Happy Worker mij in de mond legt .......
Lovely"]
[quote="Kayla schreef:Oke ik leg het nog 1 keer uit. Wouter bedoelde de mensen die allerlei dure spullen kopen, terwijl ze dat geld beter kunnen uit geven aan goede instructie omdat het rijden door wat voor reden dan ook niet goed gaat.