Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:50

KiWiKo schreef:
een paardenmens moet per definitie sensibel zijn.......... anders pak je de kleine signalen niet op Haha! Haha!

het levert de dieren ik kwestie heel veel op, want die dieren hoeven geen groffere signalen uit te zenden om hun punt duidelijk te maken......... met alle gevolgen van dien Lachen

Helemaal lekker..... maar als dat paardenmens dus in potentie en persoon kan zijn die zijn knol 24 uur per dag ophokt, zet hij die sensibiliteit eventjes uit? Want reken maar dat er heel veel fijnere en grovere signalen doorkomen wanneer zo'n dier staat te verpieteren.... met alle gevolgen van dien inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:52

Ik vul je even aan Kiwiko, een paardenmens ver-dysni-fi-ceerd zijn paarden niet, kent ze geen menselijke eigenschappen toe zo van: "dit vindt Polly niet leuk" of: "Polly denkt dat......"

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:53

Heel even NInx Haha! Haha! waar haal jij uit dat een paardenmens zn paarden ophokt!

Je zit daar zo over door te bomen............ maar waar heb jij dat gelezen en hoe komt jouw stellige overtuiging dat paardenmensen hun paarden ophokken????

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:54

Voor mij voelt een paardenmens de verschillende paarden goed aan en laat ze in hun waarde, zonder ze over hem/haar te laten domineren. Dat geldt voor de verzorging, maar ook voor het rijden. Een paardenmens heeft ook goed door hoe het dier in z'n vel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:55

Ophokken is toch alleen aan de orde met pluimvee in tijden van vogelpest?? Ik dacht niet dat het begrip ophokken bij paardenmensen in zwang was, eerlijk gezegd...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:55

suleilitha schreef:
Ik vul je even aan Kiwiko, een paardenmens ver-dysni-fi-ceerd zijn paarden niet, kent ze geen menselijke eigenschappen toe zo van: "dit vindt Polly niet leuk" of: "Polly denkt dat......"

Precies......... Polly doet gewoon met plezier wat het paardenmens fluisterd Lachen Lachen of dit nou wel of niet in polly's straatje past Lachen

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:56

Ik ben het hellemaal eens met het verhaal, sommige mensen denken soms echt dat hun paard een barbypop is ofzo die ze kunnen aankleden Tong uitsteken En als vriend van je paard moet je ook goed kijken wat het lichaam zegt van je paard daar kun je veel dingen uit opsteken.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:56

Wat ontzettend mooi omschreven en zo waar ook.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:58

Je haalt me de woorden uit me mond ( alleen schrijf jij het iets mooier als ik zou doen.. )
Maar je heb helemaal gelijk!!
ik ben toch wel een echt 'paardenmens'!!
(GELUKKIG! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:59

Polly heeft geleerd door de goede opvoeding van baas paardenmens dat Polly zonder verzet dient te gehoorzamen. Een paardenmens dient een paard goed te kunnen opvoeden en Polly hoort respect te hebben voor Paardenmens.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:59

KiWiKo schreef:
Heel even NInx Haha! Haha! waar haal jij uit dat een paardenmens zn paarden ophokt!

Je zit daar zo over door te bomen............ maar waar heb jij dat gelezen en hoe komt jouw stellige overtuiging dat paardenmensen hun paarden ophokken????

De discussie gaat over paardenmensen versus mensen met een paard.
Iedereen vind het 'paardenmens' zijn het hoogte haalbare, maar geeft ruiterlijk toe de criteria niet te matchen.... een enkeling daargelaten die zichzelf tot koning kroont Knipoog
Enfin, ik ben het met de inhoud van die definities wel eens. Maar mijn aanvangstvraag was dus of je iemand nog steeds een paardenmens kunt/mag noemen, wanneer deze primaire levensbehoeften van het paard in de wind slaat.
Jij gaf aan dat je dat wel vind, ik vind dat iemand die titel niet waard is op basis daarvan.
Sensibiliteit is geen verworvenheid maar een aangeboren eigenschap die je wel of niet benut, wanneer je deze ten gunste van dit dier (paard) gebruikt.... mag je je wel een paardenmens noemen, en zal het voor dat 'paardenmens' in al zijn fijngevoeligheid klinkklaar zijn dat je een paard niet ophokt. Daar hoeft zo iemand niet eens over na te denken of wanhopig uitroepen dat 'niet iedereen die mogelijkheid nu eenmaal heeft'.

Dat is het in een notendop.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:01

Ook weer heel mooi omschreven en ook weer hellemaal mee eens! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:01

Wat versta je nou precies onder ophokken, Ninx?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:02

suleilitha schreef:
Polly heeft geleerd door de goede opvoeding van baas paardenmens dat Polly zonder verzet dient te gehoorzamen. Een paardenmens dient een paard goed te kunnen opvoeden en Polly hoort respect te hebben voor Paardenmens.

maar bij het paardenmens is er ruimte voor inbreng van polly's ideeen over de ideeen van het paardenmens, en het paardenmens besluit dan wat het beste is voor polly........... polly's idee over de gang van zaken of het paardenmens zn gang van zaken......... mocht dat het paardenmens gang van zaken zijn, dan zal het paardenmens er alles aan doen om toch rekening te houden met Polly's ideeen en toch voor elkaar te krijgen wat het paardenmens wil Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:02

en hoezo het hoogst haalbare?

Is iemand met aangeboren talent meteen de persoon die het hoogste haalbare heeft?

Ligt er gewoon aan hoe hij dat talent gebruikt Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:03

suleilitha schreef:

Dat doet een gezond denkend mens ook niet.... of dat nou een patatbakker, een mensenpaard...euh paardenmens, of gezond denkende penny is....
Veel paardenmensen zijn er dan niet; want in hoeveel profielen staan paarden niet van hoef tot kruin ingepakt omdat het regent en het zo naar is voor 'Breezer' (even een rare paardennaam) om een beetje nat te worden..?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:04

runningkawa schreef:
en hoezo het hoogst haalbare?

Is iemand met aangeboren talent meteen de persoon die het hoogste haalbare heeft?

Ligt er gewoon aan hoe hij dat talent gebruikt Lachen

Nou, ik heb al een aantal mensen blij verheugd horen uitroepen dat zij tot de categorie 'paardenmens' behoren.... die blijdschap zal niet voortkomen uit het feit dat we de titel 'mens met paard' prefereren lijkt me....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:04

Ninx schreef:
KiWiKo schreef:

De discussie gaat over paardenmensen versus mensen met een paard.
Iedereen vind het 'paardenmens' zijn het hoogte haalbare, maar geeft ruiterlijk toe de criteria niet te matchen.... een enkeling daargelaten die zichzelf tot koning kroont Knipoog
Enfin, ik ben het met de inhoud van die definities wel eens. Maar mijn aanvangstvraag was dus of je iemand nog steeds een paardenmens kunt/mag noemen, wanneer deze primaire levensbehoeften van het paard in de wind slaat.
Jij gaf aan dat je dat wel vind, ik vind dat iemand die titel niet waard is op basis daarvan.
Sensibiliteit is geen verworvenheid maar een aangeboren eigenschap die je wel of niet benut, wanneer je deze ten gunste van dit dier (paard) gebruikt.... mag je je wel een paardenmens noemen, en zal het voor dat 'paardenmens' in al zijn fijngevoeligheid klinkklaar zijn dat je een paard niet ophokt. Daar hoeft zo iemand niet eens over na te denken of wanhopig uitroepen dat 'niet iedereen die mogelijkheid nu eenmaal heeft'.

Dat is het in een notendop.

Ik snap je nu wat beter Lachen Lachen primaire levensbehoeftes mogen nooit in de wind geslagen worden en is per defenitie fout! Haha!

Maar zoals ik al zei, die boer waarbij die paarden in beslag genomen zijn vorige week......... KAN echt een paardenmens zijn! OOK al verdient hij de "titel" niet omdat hij de boel verwaarloosd...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:05

KiWiKo schreef:
maar bij het paardenmens is er ruimte voor inbreng van polly's ideeen over de ideeen van het paardenmens, en het paardenmens besluit dan wat het beste is voor polly........... polly's idee over de gang van zaken of het paardenmens zn gang van zaken......... mocht dat het paardenmens gang van zaken zijn, dan zal het paardenmens er alles aan doen om toch rekening te houden met Polly's ideeen en toch voor elkaar te krijgen wat het paardenmens wil Lachen Lachen

Yessssss.... dat is ook de enige manier om paardenbeest zover te krijgen, volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:05

dekens of niet heeft er niets mee te maken...

1 ding is mij duidelijk ninx, jij kent geen paardenmens...anders had je deze berichten niet op deze manier Lachen

Als jij goed had gelezen is er al zo vaak gezegd dat een mens met paard niet minder is oid...dat mensen dat anders ontvangen ligt meer aan hen dan aan de verzender

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:06

suleilitha schreef:

Een paard dat hooguit 1 of 2 uurtjes vrijheid kent in vrije uitloop en het verder moet stellen qua beweging en afleiding met de wilde plannen van baaslief, maar de resterende tijd op 3x3 mag slijten.
Dus: een paard dat het grootste gedeelte van zijn leven in zijn stal slijt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:07

Ninx schreef:
suleilitha schreef:

Dat doet een gezond denkend mens ook niet.... of dat nou een patatbakker, een mensenpaard...euh paardenmens, of gezond denkende penny is....
Veel paardenmensen zijn er dan niet; want in hoeveel profielen staan paarden niet van hoef tot kruin ingepakt omdat het regent en het zo naar is voor 'Breezer' (even een rare paardennaam) om een beetje nat te worden..?

Vind ik ook belachelijk....... tis geen suikerklontje Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:08

In de winter in dit natte klimaat is het altijd nog gezonder dan ze 24/7 in de blub te laten staan. Ik ben al blij dat die van mij met slecht weer zowiezo al naar buiten kúnnen, al is het dan maar een paar uurtjes per dag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:08

Ninx schreef:
suleilitha schreef:

Een paard dat hooguit 1 of 2 uurtjes vrijheid kent in vrije uitloop en het verder moet stellen qua beweging en afleiding met de wilde plannen van baaslief, maar de resterende tijd op 3x3 mag slijten.
Dus: een paard dat het grootste gedeelte van zijn leven in zijn stal slijt.

Daar zijn de meningen over verdeeld Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:09

runningkawa schreef:
dekens of niet heeft er niets mee te maken...

1 ding is mij duidelijk ninx, jij kent geen paardenmens...anders had je deze berichten niet op deze manier Lachen

Als jij goed had gelezen is er al zo vaak gezegd dat een mens met paard niet minder is oid...dat mensen dat anders ontvangen ligt meer aan hen dan aan de verzender

Dat zeg jij, en misschien zeg ik iets anders.... Geen van ons beiden heeft het absolute gelijk aan onze zijde, want dit is geen absolute wetenschap maar een idee, een veronderstelling, misschien zelfs alleen een stelling van een stel paardengekken op een forum.
Laten we er dus ook niet meer van maken dan het is. Anders wordt het een beetje een discussie over of God nu wel of niet bestaat, zijn mensen namelijk ook heilig van overtuig, maar ook daarvan is niets wettelijk vastgelegd of wetenschappelijk bewezen.

Het is een leuke stelling waar je goed over kunt bomen, maar verder ook niet....