Urielle schreef:zozo, ik blijk er straks nog aanleg voor te hebben ook
Hee! Jij was op excursie!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:zozo, ik blijk er straks nog aanleg voor te hebben ook
Antgillya schreef:Hoi iedereen, ik ben de eigenaresse van het zwarte paard op foto 5.
Iedereen die haar geprobeert heeft te readen heeft inmiddels via PM reactie gehad, mocht ik iemand vergeten zijn stuur dan nog even een PM zodat ik alsnog reactie kan geven.
mylittlejoy schreef:Urielle schreef:zozo, ik blijk er straks nog aanleg voor te hebben ook
Hee! Jij was op excursie!
Maar moet morgen een dossier inleveren dus ze zijn zonder mij naar de Efteling vertrokken
crossmonster schreef:Antgillya schreef:Hoi iedereen, ik ben de eigenaresse van het zwarte paard op foto 5.
Iedereen die haar geprobeert heeft te readen heeft inmiddels via PM reactie gehad, mocht ik iemand vergeten zijn stuur dan nog even een PM zodat ik alsnog reactie kan geven.
Misschien wel zo leuk om ff net als de andere foto-eigenaren, om de "readers" even te quoten en hier in het topic feedback over te geven.
Daar is immers het experiment ook voor bedoeld.
mylittlejoy schreef:Oke, hier de eigenaresse van bruintje nummer 7! Ik zag dat ik er zelf een behoorlijke puinhoop van had gemaakt met mijn poging van de hond, dus schaam je vooral niet als het een en ander niet helemaal klopt!
Jibbel schreef:Het eerste wat in me op kwam, is dat dit paard niet op een grote stal staat, waarschijnlijk met 2 of 3 andere paarden, particulier bij iemand thuis? Qua karakter lijkt hij (ruin?) wat schrikkerig, heet gebakerd, snel heet. Wel braaf, doet zijn best in het werk, maar toch snel de schrik in zn lijf en dan heel ineens, onverwacht. Ik heb niet het idee dat dit zich heel erg uit in steigeren, bokken, rennen o.i.d. maar eerder ineens afgeleid zijn en dan een soort zich schrap zetten, hoofd omhoog en met grote ogen en neusgaten snurken.
Dit paard heeft ook een bepaalde trots en dat kan een discussie punt zijn tussen zijn ruiter en hem, waardoor hij weleens dwars/eigenwijs wordt gevonden. Verder heel lief paard wat erg aan 1 iemand hangt.
Heeft hij iets met zijn rechter voorbeen gehad?
Ze staat wel een op een redelijk grote stal, met zo'n 60 paarden. Maar op deze stal, staat ze met vijf anderen op een ander stukje op het terrein. Deze stallen vormen samen een soort van kleine stalling, dus misschien dat dat daarmee bedoeld wordt. Het is een merrie die niet bijzonder snel heet wordt. Dan zul je toch echt met plastic tasjes e.d. aan moeten komen, dan is het wel zo gebeurd. Ze is idd behoorlijk trots, mede waardoor onze communicatie niet altijd even vloeiend verloopt. Met rijden kan ze snel afgeleid zijn, met wel het snurken en grote ogen, alleen zet ze zich niet zozeer schrap, ze gaat eerder heel erg overdreven haar benen optillen. Op deze manier hebben haar achterbenen regelmatig haar buik geraakt. Wel leuk dat iedereen zegt dat het zo'n lief paard is, want dat klopt wel! (Al vraag ik het me af of mensen het zouden zeggen als het niet zo was...). Ze heeft duidelijk één baasje (en dat ben ik
), dus dat klopt ook.
Deze vond ik zo apart....rechtsvoor heeft ze zware artrose, de reden waarom ze er bijna niet meer geweest was.
Over het algemeen dus een goede score van deze readers!
Citaat:Foto 8:
Dit paard heeft of had iets aan zijn/haar linker achterbeen. Verder zie ik paniek/angst, maar waarvoor weet ik niet
K_im schreef:Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hier echt slecht in ben
K_im schreef:Ik ga ook weer een poging wagenOf het lukt is een ander verhaal
Foto5:
Een brave ruin van ong. 13 jaar.. Loopt ongeveer L dressuur en springt erg graag. Af en toe kan hij wat schrikkerig zijn, en een bokje geven. Ik heb het gevoel dat dit diertje gewond/ziek is.
Cerize schreef:Mij trok als eerste foto 5 aan, het zwarte paard met kolletje:
Heel intelligent en zelfverzekerd paard, dat weet ze ook van zichzelf. Ze moet wel de ruimte krijgen om dit ook te laten zien. Daar bedoel ik mee, dat ze het irritant vind als mensen haar behandelen als het ware een gewoon paard. Ze snapt gewoon alles beter en sneller dan gewone paarden en vaak ook zelfs sneller dan haar verzorgers. Ze wil ook graag leren en elke keer een stapje hoger komen in alles, die uitdaging heeft ze nodig. Als de uitdaging er niet is, zal ze humeurig worden en haar ruiter laten weten dat ze het er niet mee eens is, ze kan zich ook echt ergeren aan fouten van de ruiter. Ik heb ook het gevoel dat ze een tak van sport beoefend waarin ze wel goed is, maar ze wil ook een andere tak van sport beoefenen, dat zou voor haar spannender zijn. In ieder geval wil ze veelzijdig bezig zijn, afwisseling heeft ze nodig. Eentonigheid wordt ze ook humeurig van.
crossmonster schreef:Nee idd jammer dat er verder niemand gekozen heeft voor jouw paard.
Malenka schreef:Ik heb ook eens een poging gewaagd. Ik heb de eerste paardenfoto op pagina 12 er uitgepikt om mee te beginnen. Het zwarte paard met de bles. Zo, wat een ervaring... ik hoop dus maar dat het klopt want anders weet ik niet waar het vandaan kwam.
Dit paard heeft al een heel leven achter zich. Het is een vriendelijk dier dat altijd hinnikt als je aan komt. Ze is echter niet geneigd met iedereen te knuffelen. Dat gaat haar veel te ver. Ze kan dan wel eens wat humeurig zijn. Het is een paard dat graag je zakken doorzoekt naar eten. Eten neemt een heel belangrijk deel van het leven van dit paard in. Ik voel een pijn in mijn rechterkaak. Deze pijn heeft invloed op een hoop gehad.
Ik voel een alerte rond huppelende jonge dame. Net hierna moet ik opeens mijn nek strekken en mijn kin naar mijn borst brengen. Ik krijg het gevoel dat ze niet lang jong heeft mogen zijn maar al snel aan het werk moest. Rechtsbovenin mijn nek voel ik een pijn. Als ik mijn hoofd wat naar rechts kantel gaat deze pijn weg. Mijn rug blijft echter wel zeer doen. Die rugpijn is ze ook nooit echt af gekomen en dat is ook de oorzaak geweest van de plotselinge stop van haar cariëre.
Ik schommel met mijn hoofd van links naar rechts en al 'wiegend' zak ik naar beneden. Ik voel me rustig worden en mijn rug wordt 'zacht'.
Nu sta ik in het zonnetje en kijk mee over de schouder van een stel jongelingen. Zij moeten nog.
Na deze bijzondere ervaring geef ik haar een knuffel en neem afcsheid. Dag lieve schat.

Ze staat niet samen met jongelingen, maar met een pony van 15.

) een nogal erg apart en brutaal karakter en is erg mens gericht. Ik ben echt haar moeder om het even zo te zeggen. 
K_im schreef:Foto4:
een nieuwsgierige jonge dame die weet wat ze wil. Ze is graag buiten, maar.. als het te koud is zit ze het liefst bij je op schoot. Ze is erg speels en totaal niet schuw. Ik denk dat ze uit een groot nest komt.
) maar dat heeft niks met koud weer te maken. Dat doet ze met elk weer type.crossmonster schreef:De poes leeft volgens mij niet meer,of is al op leeftijd. Ze houd/hield van aaien, ze werd graag geaait en kon dan lekker lang stampen/fietsen met de voorpootjes,ook likte ze graag de handen van de eigenaresse en haar zoontje af. Het is een zij volgens mij, of een vroeg gecastreerde kater, ik voel weinig hormonen in elk geval.
poes had een hoog miauwtje.
tegenover me op de bank te slapen
en ik hoop dat ze dat ook nog lang blijft doen. Ze is nu een jaar oud ongeveer.
Maar ze is nog niet geholpen.
Was het topic nog niet eerder tegengekomen, maar als er weer een ronde met foto's komt, ga ik het zeker volgen.

Loose schreef:Ik ben de eigenaresse dus ik zal even reageren!
Ze heeft inderdaad een heel leven achter zich, en is erg vriendelijk. Niet dat ze hinnikt als je eraan komt maar ze komt wel gezellig even langs. Humeurig niet.. opstandige buien wel. Ze houdt inderdaad van eten, en als ik met de 2 paardjes wandel is Lady wel degene die het hardste van het gras weggehouden moet worden terwijl zij toch niet degene is die de allergrootste vreetzak is.. hapsjes verslaafd.
Dat ze snel aan het werk moest zou best kunnen, ze heeft ook veel wedstrijden gelopen in haar leven en was Z-dressuur, Z-cross en M-springen. Ze is toen hierheen gegaan omdat ze net te klein was om mee te gaan naar Deurne, dus had geen problemen oid.
Ze staat nu inderdaad lekker in de wei in het zonnetje de hele dag door en wordt een paar keer per week bereden.Ze staat niet samen met jongelingen, maar met een pony van 15.
Leuke reading, dat wel!