Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 12.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:04

Urielle schreef:
zozo, ik blijk er straks nog aanleg voor te hebben ook Clown

Hee! Jij was op excursie! Duivel

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:09

Hoi iedereen, ik ben de eigenaresse van het zwarte paard op foto 5.

Iedereen die haar geprobeert heeft te readen heeft inmiddels via PM reactie gehad, mocht ik iemand vergeten zijn stuur dan nog even een PM zodat ik alsnog reactie kan geven.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:21

Antgillya schreef:

Iedereen die haar geprobeert heeft te readen heeft inmiddels via PM reactie gehad, mocht ik iemand vergeten zijn stuur dan nog even een PM zodat ik alsnog reactie kan geven.

Misschien wel zo leuk om ff net als de andere foto-eigenaren, om de "readers" even te quoten en hier in het topic feedback over te geven.

Daar is immers het experiment ook voor bedoeld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:23

mylittlejoy schreef:
Urielle schreef:
zozo, ik blijk er straks nog aanleg voor te hebben ook Clown

Hee! Jij was op excursie! Duivel

Ja Haha! Maar moet morgen een dossier inleveren dus ze zijn zonder mij naar de Efteling vertrokken Haha!

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:01

crossmonster schreef:
Antgillya schreef:

Misschien wel zo leuk om ff net als de andere foto-eigenaren, om de "readers" even te quoten en hier in het topic feedback over te geven.

Daar is immers het experiment ook voor bedoeld.

Ja crossmonster, gaat ook gebeuren, maar ben deze week nog even erg druk voor school....
zit namelijk middenin de examens, maar komt voor elkaar hoor, zodra ik even een uurtje tijd heb Bloos

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:19

mylittlejoy schreef:
Oke, hier de eigenaresse van bruintje nummer 7! Ik zag dat ik er zelf een behoorlijke puinhoop van had gemaakt met mijn poging van de hond, dus schaam je vooral niet als het een en ander niet helemaal klopt! Clown

Jibbel schreef:
Het eerste wat in me op kwam, is dat dit paard niet op een grote stal staat, waarschijnlijk met 2 of 3 andere paarden, particulier bij iemand thuis? Qua karakter lijkt hij (ruin?) wat schrikkerig, heet gebakerd, snel heet. Wel braaf, doet zijn best in het werk, maar toch snel de schrik in zn lijf en dan heel ineens, onverwacht. Ik heb niet het idee dat dit zich heel erg uit in steigeren, bokken, rennen o.i.d. maar eerder ineens afgeleid zijn en dan een soort zich schrap zetten, hoofd omhoog en met grote ogen en neusgaten snurken.
Dit paard heeft ook een bepaalde trots en dat kan een discussie punt zijn tussen zijn ruiter en hem, waardoor hij weleens dwars/eigenwijs wordt gevonden. Verder heel lief paard wat erg aan 1 iemand hangt.
Heeft hij iets met zijn rechter voorbeen gehad?

Ze staat wel een op een redelijk grote stal, met zo'n 60 paarden. Maar op deze stal, staat ze met vijf anderen op een ander stukje op het terrein. Deze stallen vormen samen een soort van kleine stalling, dus misschien dat dat daarmee bedoeld wordt. Het is een merrie die niet bijzonder snel heet wordt. Dan zul je toch echt met plastic tasjes e.d. aan moeten komen, dan is het wel zo gebeurd. Ze is idd behoorlijk trots, mede waardoor onze communicatie niet altijd even vloeiend verloopt. Met rijden kan ze snel afgeleid zijn, met wel het snurken en grote ogen, alleen zet ze zich niet zozeer schrap, ze gaat eerder heel erg overdreven haar benen optillen. Op deze manier hebben haar achterbenen regelmatig haar buik geraakt. Wel leuk dat iedereen zegt dat het zo'n lief paard is, want dat klopt wel! (Al vraag ik het me af of mensen het zouden zeggen als het niet zo was... Clown ). Ze heeft duidelijk één baasje (en dat ben ik Haha! ), dus dat klopt ook.

Deze vond ik zo apart....rechtsvoor heeft ze zware artrose, de reden waarom ze er bijna niet meer geweest was.

Over het algemeen dus een goede score van deze readers!

Dat van het rechtervoorbeen 'schoot' ook echt ineens door mn hoofd, ik zat al een tijdje naar de foto te staren en ik wist niks meer eigenlijk. En floep, daar was het ineens. Toch goed, je eerste ingeving volgen! Knipoog

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:08

Citaat:
Foto 8:
Dit paard heeft of had iets aan zijn/haar linker achterbeen. Verder zie ik paniek/angst, maar waarvoor weet ik niet

Ik ben eigenaar van Foto nr. 8

Is weinig uitgehaald, eigenlijk niks waar ik op kan reageren.
Paniek en angst kan ik niet thuis brengen en op haar linker achterbeen ook niet echt.
Sorry, maar is nog te onduidelijk en te weinig waar ik als eigenaar duidelijk op kan antwoorden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:52

Sja met veel foto's heb je de kans dat er sommigen niet "geread" worden.

Iedereen pakt toch de foto's die hem of haar aanspreken, ik had dat dit keer bij 2 foto's . Met de rest had ik niks...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:00

K_im schreef:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hier echt slecht in ben Huilen van het lachen

Nou je had toch nog gelijk dat ze een merrie was en dat ze dressuurmatig gereden werd vooral. Vork

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:02

Geeft niet, ik moest een reactie geven en dat heb ik bij deze gedaan!
Een andere reactie kan ik dan ook niet geven. Bloos Clown Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:09

Nee idd jammer dat er verder niemand gekozen heeft voor jouw paard.
Ach gut

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:09

K_im schreef:
Ik ga ook weer een poging wagen Ja Of het lukt is een ander verhaal Clown

Foto5:
Een brave ruin van ong. 13 jaar.. Loopt ongeveer L dressuur en springt erg graag. Af en toe kan hij wat schrikkerig zijn, en een bokje geven. Ik heb het gevoel dat dit diertje gewond/ziek is.

Het is een merrie van 5 jaar, ze loopt ongeveer L dressuur thuis (B+ 6 op wedstrijd) en ze vindt springen wel leuk, maar ook nog erg spannend.
Schrikkerig is ze niet maar ze kan zeker bokken!
Ze is niet gewond.

Cerize schreef:
Mij trok als eerste foto 5 aan, het zwarte paard met kolletje:

Heel intelligent en zelfverzekerd paard, dat weet ze ook van zichzelf. Ze moet wel de ruimte krijgen om dit ook te laten zien. Daar bedoel ik mee, dat ze het irritant vind als mensen haar behandelen als het ware een gewoon paard. Ze snapt gewoon alles beter en sneller dan gewone paarden en vaak ook zelfs sneller dan haar verzorgers. Ze wil ook graag leren en elke keer een stapje hoger komen in alles, die uitdaging heeft ze nodig. Als de uitdaging er niet is, zal ze humeurig worden en haar ruiter laten weten dat ze het er niet mee eens is, ze kan zich ook echt ergeren aan fouten van de ruiter. Ik heb ook het gevoel dat ze een tak van sport beoefend waarin ze wel goed is, maar ze wil ook een andere tak van sport beoefenen, dat zou voor haar spannender zijn. In ieder geval wil ze veelzijdig bezig zijn, afwisseling heeft ze nodig. Eentonigheid wordt ze ook humeurig van.

Ze is zeker intelligent en zelfverzekerd, en ze weet dit ook zeker van zichzelf.
Alsje haar niet de ruimte geeft dit te laten blijken zorgt ze wel dat ze deze ruimte krijgt.
haar verzorgers is moeilijk plaatsen want ik ben eigenlijk alleen in wat met haar kunnen doen, alleen nog een paar anderen kunnen haar voeren en eventueel buiten/binnen zetten en longeren(zonder bijzet).
Ze wil wel graag leren maar wel als het haar zelf uit komt.
Ze heeft zeker uitdaging nodig, en als ze deze niet krijgt laat ze dat ook inderdaad duidelijk merken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:22

Ik heb ook eens een poging gewaagd. Ik heb de eerste paardenfoto op pagina 12 er uitgepikt om mee te beginnen. Het zwarte paard met de bles. Zo, wat een ervaring... ik hoop dus maar dat het klopt want anders weet ik niet waar het vandaan kwam.

Dit paard heeft al een heel leven achter zich. Het is een vriendelijk dier dat altijd hinnikt als je aan komt. Ze is echter niet geneigd met iedereen te knuffelen. Dat gaat haar veel te ver. Ze kan dan wel eens wat humeurig zijn. Het is een paard dat graag je zakken doorzoekt naar eten. Eten neemt een heel belangrijk deel van het leven van dit paard in. Ik voel een pijn in mijn rechterkaak. Deze pijn heeft invloed op een hoop gehad.

Ik voel een alerte rond huppelende jonge dame. Net hierna moet ik opeens mijn nek strekken en mijn kin naar mijn borst brengen. Ik krijg het gevoel dat ze niet lang jong heeft mogen zijn maar al snel aan het werk moest. Rechtsbovenin mijn nek voel ik een pijn. Als ik mijn hoofd wat naar rechts kantel gaat deze pijn weg. Mijn rug blijft echter wel zeer doen. Die rugpijn is ze ook nooit echt af gekomen en dat is ook de oorzaak geweest van de plotselinge stop van haar cariëre.

Ik schommel met mijn hoofd van links naar rechts en al 'wiegend' zak ik naar beneden. Ik voel me rustig worden en mijn rug wordt 'zacht'.
Nu sta ik in het zonnetje en kijk mee over de schouder van een stel jongelingen. Zij moeten nog.

Na deze bijzondere ervaring geef ik haar een knuffel en neem afcsheid. Dag lieve schat.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:25

crossmonster schreef:
Nee idd jammer dat er verder niemand gekozen heeft voor jouw paard.
Ach gut

Dat vind ik ook, maar ach, niks aan te doen. No Cheer

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:25

Malenka, misschien moet je het topic even doorlezen... de eigenaren van de eerste foto's hebben zich al bekend gemaakt en al teveel over hun 'dieren verteld, zodat een reading in het topic niet de bedoeling meer is....

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:39

Ik las de topictitel en dacht; oke, nog maar 3 pagina's verder dus het zal wel goed zijn. Daarna las ik eerst even de eerste post van het topic en daarna die met de foto's op pagina 12. Meer heb ik dus juist niet gelezen. Na het plaatsen van mijn post kwam ik er pas achter dat deze mensen zich al bekend hebben gemaakt. Jammer dan. Volgende keer beter.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:44

Super leuk hoor dit topic, foto-inzenders bedankt voor jullie tijd om een reactie te geven. @antgillya; je had me al een pm gestuurd inderdaad, leuk hoor dat het redelijk klopt en heel veel succes met je examen!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:50

Malenka schreef:
Ik heb ook eens een poging gewaagd. Ik heb de eerste paardenfoto op pagina 12 er uitgepikt om mee te beginnen. Het zwarte paard met de bles. Zo, wat een ervaring... ik hoop dus maar dat het klopt want anders weet ik niet waar het vandaan kwam.

Dit paard heeft al een heel leven achter zich. Het is een vriendelijk dier dat altijd hinnikt als je aan komt. Ze is echter niet geneigd met iedereen te knuffelen. Dat gaat haar veel te ver. Ze kan dan wel eens wat humeurig zijn. Het is een paard dat graag je zakken doorzoekt naar eten. Eten neemt een heel belangrijk deel van het leven van dit paard in. Ik voel een pijn in mijn rechterkaak. Deze pijn heeft invloed op een hoop gehad.

Ik voel een alerte rond huppelende jonge dame. Net hierna moet ik opeens mijn nek strekken en mijn kin naar mijn borst brengen. Ik krijg het gevoel dat ze niet lang jong heeft mogen zijn maar al snel aan het werk moest. Rechtsbovenin mijn nek voel ik een pijn. Als ik mijn hoofd wat naar rechts kantel gaat deze pijn weg. Mijn rug blijft echter wel zeer doen. Die rugpijn is ze ook nooit echt af gekomen en dat is ook de oorzaak geweest van de plotselinge stop van haar cariëre.

Ik schommel met mijn hoofd van links naar rechts en al 'wiegend' zak ik naar beneden. Ik voel me rustig worden en mijn rug wordt 'zacht'.
Nu sta ik in het zonnetje en kijk mee over de schouder van een stel jongelingen. Zij moeten nog.

Na deze bijzondere ervaring geef ik haar een knuffel en neem afcsheid. Dag lieve schat.

Ik ben de eigenaresse dus ik zal even reageren! Lachen

Ze heeft inderdaad een heel leven achter zich, en is erg vriendelijk. Niet dat ze hinnikt als je eraan komt maar ze komt wel gezellig even langs. Humeurig niet.. opstandige buien wel. Ze houdt inderdaad van eten, en als ik met de 2 paardjes wandel is Lady wel degene die het hardste van het gras weggehouden moet worden terwijl zij toch niet degene is die de allergrootste vreetzak is.. hapsjes verslaafd. *LOL*
Dat ze snel aan het werk moest zou best kunnen, ze heeft ook veel wedstrijden gelopen in haar leven en was Z-dressuur, Z-cross en M-springen. Ze is toen hierheen gegaan omdat ze net te klein was om mee te gaan naar Deurne, dus had geen problemen oid.
Ze staat nu inderdaad lekker in de wei in het zonnetje de hele dag door en wordt een paar keer per week bereden. Haha! Ze staat niet samen met jongelingen, maar met een pony van 15.
Leuke reading, dat wel! Lachen

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:57

Eigenaresse van foto 4 meld zich ..... van dit kleine zwarte monstertje Haha!

Afbeelding

Dit is Chara.
Chara is een poesje van nu net 1 jaar oud.
Ik heb haar sinds dat ze 3 weken oud was. Ze is samen met haar broertje en zusje verstoten door de moeder en is vanaf anderhalve week met de fles groot gebracht. Ik heb nadat haar broertje en zusje overleden zijn , de zorg voor haar op me genomen.

Ze komt bij m'n vriendin vandaan.
Chara heeft door haar nogal aparte opvoeding (combinatie mens / hond / kat Clown ) een nogal erg apart en brutaal karakter en is erg mens gericht. Ik ben echt haar moeder om het even zo te zeggen.

Hier mijn reactie op de readings van haar.
Mocht ik iemand over het hoofd hebben gezien ..... geef gerust een gil Haha!

K_im schreef:
Foto4:
een nieuwsgierige jonge dame die weet wat ze wil. Ze is graag buiten, maar.. als het te koud is zit ze het liefst bij je op schoot. Ze is erg speels en totaal niet schuw. Ik denk dat ze uit een groot nest komt.

Bijna goed Haha!
Nieuwsgierig is ze zeker en ook een zeer eigen willetje.
Buiten wil ze alleen als het zonnetje schijnt , anders is het te koud. Op schoot zitten doet ze wel , maar in periodes om het even zo te zeggen. (ik wil NU op schoot en dat doe ik dan ook NU of het je uitkomt of niet …, en dan zie je haar weer een paar uur niet Clown ) maar dat heeft niks met koud weer te maken. Dat doet ze met elk weer type.
Een groot nest was het niet , juist een klein nestje van 3.

crossmonster schreef:
De poes leeft volgens mij niet meer,of is al op leeftijd. Ze houd/hield van aaien, ze werd graag geaait en kon dan lekker lang stampen/fietsen met de voorpootjes,ook likte ze graag de handen van de eigenaresse en haar zoontje af. Het is een zij volgens mij, of een vroeg gecastreerde kater, ik voel weinig hormonen in elk geval.
poes had een hoog miauwtje.

Op het moment dat ik dit typ ligt ze prins(es)heerlijk Knipoog tegenover me op de bank te slapen Dromen
Ze leeft nog wel Ja en ik hoop dat ze dat ook nog lang blijft doen. Ze is nu een jaar oud ongeveer.
Aaien vind ze alleen fijn op momenten dat het haar uitkomt.
Stampen / fietsen met de voorpootjes doet ze eigenlijk nooit. Aan handen likken doet ze bij mij heel vaak , vaak onder het spelen. Kinderen heb ik nog niet Knipoog
Het is inderdaad een poes (zij) met een hoog miauwtje Ja Maar ze is nog niet geholpen.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:57

Interessant om dit allemaal te lezen Lachen Was het topic nog niet eerder tegengekomen, maar als er weer een ronde met foto's komt, ga ik het zeker volgen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:01

Woehoeee ik had ook dingen goed, alleen de leeftijd niet. Maar ik laat me denk ik nog te veel leiden door de foto zelf. Op de foto leek het een oudere kat, maar 1 jaar oud is nog helemaal niet oud.

Hihi maar dat hoge miauwtje en dat likken had ik dus goed Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:05

Ik heb even meegelezen en had wat steekwoorden op een briefje gezet.
Ik vertrouw mezelf nog niet zo erg dat ik het hier meteen neerzet, maar lees wel mee en check mezelf Tong uitsteken
Mijn gevoel bij de kat klopte wel aardig geloof ik, had op mn briefje geschreven;
- eigenwijs
- vrij dominant, wil aandacht op dàt moment
- heeft goed personeel

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:21

Komt er weer een nieuwe ronde? Of is het experiment al afgelopen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:28

Ik stem ook voor een volgende ronde Haha!

Er zijn zat foto's gemailt naar Rock heb ik vernomen, dus er kunnen nog wel meerdere rondes gehouden worden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:37

Loose schreef:
Ik ben de eigenaresse dus ik zal even reageren! Lachen

Ze heeft inderdaad een heel leven achter zich, en is erg vriendelijk. Niet dat ze hinnikt als je eraan komt maar ze komt wel gezellig even langs. Humeurig niet.. opstandige buien wel. Ze houdt inderdaad van eten, en als ik met de 2 paardjes wandel is Lady wel degene die het hardste van het gras weggehouden moet worden terwijl zij toch niet degene is die de allergrootste vreetzak is.. hapsjes verslaafd. *LOL*
Dat ze snel aan het werk moest zou best kunnen, ze heeft ook veel wedstrijden gelopen in haar leven en was Z-dressuur, Z-cross en M-springen. Ze is toen hierheen gegaan omdat ze net te klein was om mee te gaan naar Deurne, dus had geen problemen oid.
Ze staat nu inderdaad lekker in de wei in het zonnetje de hele dag door en wordt een paar keer per week bereden. Haha! Ze staat niet samen met jongelingen, maar met een pony van 15.
Leuke reading, dat wel! Lachen

Dank je voor jouw reactie! Ik ben blij te lezen dat ik het toch wel redelijk goed heb met dit paard. Ik dnek dat sommige van de foutjes ook komen doordat ik het te goed wil interpeteren en daarom verkeerde woorden gebruik. Het woord humeurig was bijvoorbeeld niet mijn eerste keuze (weet al niet meer welk woord er voor in de plaats stond) en het hinniken kwam meer door de houding die ik haar aan zag nemen en het enthausiasme dat ik voelde bij de begroeting. En de jongelingen zouden ook kunnen slaan op jonge mensen... kan dat?