Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:53

das nou een hele goeie kellogs. stel je voor dat iedereen kwpn had, of fjord of weet ik veel wat.. wat een saaie wereld.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:21

Probleem met die stelling is dan dat de halve wereld een kwpn heeft.

Desiru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 17:44

Howel ik nu een dravertje rijdt, zou ik zlef veel liever een koudbloedje willen hebben.
Die zijn vaak rustiger, en ik heb toch niet intresse in de echte dressuur of spring sport, ik maak liever lange buitenritten.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:09

Mystica schreef:
Probleem met die stelling is dan dat de halve wereld een kwpn heeft.

En de andere helft een fjord,haflinger of tinker Knipoog hihihihi Haha!

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:26

hahaha hebben we toch een saaie wereld dus. Haha! Knipoog

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 06:42

Ik hou van PAARDEN, ALLE paarden! Ik zou ze dus allemaal wel willen hebben, geen ras dat ik zou weigeren. Als het karakter maar goed is. Arabieren en Friezen spreken mij het meest aan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:00

Blijkbaar wel Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 01:03

Een volledige Arabier, die zijn mij veel te heet. Een vriendin heeft er 1 die ze heel goed in de hand heeft, die ongewoon 'koel' is en die zich prima weet te gedragen... Maar toch kan dat paard af-en-toe net een losgeslagen laagvliegend projectiel zijn. Dat opgefokte zit er gewoon in, en af en toe zie je dat heel duidelijk. Dat hoef ik dus niet.

Een kruising met Arabier zou ik wel overwegen, vooral voor mijn Endurance ideeen. Ik heb zo in m'n hoofd dat [flinke Welsh Cob X flinke Arabier] wel eens een hele leuke kruising zou kunnen zijn. Het koele, dappere van de Welsh Cob, en de drive van de Arabier. Misschien ooit.

Verder? Fjorden en Friezen ben ik allebij niet zo voor, en hoewel ik western rijd sta ik ook niet echt te wachten op Quarters en Appaloosa's. KWPN-tuigers kan ik niets mee. Ik zie eigenlijk zelden echt mooi gebouwde Tinkers ('t lijkt wel of men alles wat vlekken heeft goed vind en de rest van het paard voor lief neemt) en de paar die ik gereden heb waren geen van allen comfortabel, dus daar zou ik niet zo snel aan beginnen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:44

runningkawa schreef:
Geen shetlander, fjord. haflinger, ijslander of tinker.

Hihi, dit zijn de paardjes die ik nu juist WEL zou kopen Tong uitsteken . Hehe. Ik heb het nl wel meer voor kleine paardjes, is minder hoog als je ervan af valt.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:32

ik zou nooit een fjord willen hebben

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:41

Ik heb ook niet veel met Fjorden, het ligt niet aan het 'stevige' maar het ras spreekt me niet echt aan.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:47

heb toevallig zelf tinkies.. van het lichtere type.. en schetlanders.. maar ik beoordeel een paard op zijn uitstraling... en dan kom ik bij alle rassen paarden tegen die mij wel of niet aanspreken........
Met een kwpner zul je waarschijnlijk verder komen dan een fjord/tinker/fries/haflinger... alhoewel er zijn er toch wel die heel goed presteren.
Wat ik wel in koudbloeden zie is dat ze soms door mensen heen lopen.. en moet je toch wel sterk in je schoenen staan wil je goed met ze om kunnen gaan.....
Een ras is gefokt op eigenschappen maar elke individu is anders..
net als bij mensen....
daarom houd ik van paarden met een vriendelijke uitstraling.. en die kom ik bij alle rassen tegen...
net als bij mensen

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:06

Zeg nooit nooit!
Ik zei altijd dat ik nooit een arabier zou willen. Heb er nu 2... Ok, ik wil geen showarabier met een gecorrigeerde neus... hmmm, die éne heeft anders wel het meest rastypische koppie met dish en schele ogen dat je je voor kunt stellen.
Ik hou niet van lomperds, maar ja, mijn eigen KWPNer is behoorlijk lomp, heeft geen enorme platvoeten, maar hij is wel gróót. Wil geen ukkie, ene arabo is 1.57 m. Ik wil geen merrie, heb ik ook al gehad.

Ik weet heel goed wat ik allemaal niet zou willen en ik weet nog veel beter dat ik er uiteindelijk toch wel mee eindig. Maar eerlijk gezegd zou ik nooit een fjord/haf/tinker of zoiets kopen vind ik gewoon niks en ik geloof ook niet dat ik dat ooit leuk ga vinden. Misschien voor een koets, want daar zijn die bloedkikkers niet geschikt voor, maar zolang ik op die heerlijke paardenruggen kan kruipen heb ik toch het liefst zo'n etterbak hoor! Vork

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:14

azaz-girl schreef:
Geen shetlander, fjord. fries, tuiger, haflinger, ijslander of tinker. Val meer op chique sportpaardjes

Jepz ik ook! Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:15

Ik zou nooit een fjord kopen, sorry..maar ik vind daar gewoon niet zoveel aan. Ik heb wel een haflinger gehad en dat vind ik wel een erg leuk ras. Ik vind wel dat er best veel haflingers en ook fjorden trouwens zijn die niet mooi zijn...

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:15

azaz-girl schreef:
Geen shetlander, fjord. fries, tuiger, haflinger, ijslander of tinker. Val meer op chique sportpaardjes

Ik andersom, ik hou helemaal niet van sportpaardjes! Geef mij maar een shet, fjord of haflinger

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:59

Ik zou nooit een echt wedstrijdpaard nemen. Liever een rustiger paardje waar ik lekker mee naar buiten kan en veel plezier mee heb, het liefst een fjord! (ik wil niet zeggen dat je dat met een wedstrijdpaardje niet hebt hoor)

Jurenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:58

Ik zou nooit eens schimmel kopen.
Ik doe mijn best dit paardje schoon te maken.
Het paardje doet zijn best om weer vies te worden anders valt hij/zij zo op.

Maar Americo lijkt mij wel leuk, die probeert zijn baas uit Spanje nog wel
eens een straatruiter te laten worden.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:07

een fjord....daar heb ik dus helemaal niks mee

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 07:27

Mijn hart ligt toch wel helemaal; bij de tinkers , maar ik denk dat als je een paard koopt, ongeacht welk ras je gewoon ervoor moet vallen en verliefd worden, heb zelf in het verleden een draver gehad, kom ik weer zo'n zelfde typje tegen krijg ik nog steeds de kriebels, dat bepaalde rassen op elkaar lijken is onzin, geen paard is hetzelfde, gelukkig maar.(of je moet gaan klonen Knipoog )

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:47

Ik zou nooit meer iets anders willen dan een Fries Lachen
Valt me trouwens wél op dat veel mensen dit ras juist noemen als hetgeen ze beslits NIET willen hebben. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de redenen (niet om iemand in de verdediging te drukken, echt uit eerlijke nieusgierigheid) komt dat door het uiterlijk of het karakter?

Beide vind ik namelijk absoluut onovertroffen, maar dat spreekt voor zich gezien het feit dat ik er een heb (en binnenkort zelfs 2 en een half! er komt een ruin bij, en mijn merrie verwacht een veulen Knipoog

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:56

Hai mensjuhs,
Ik zou nooit een tuiger willen hebben, omdat die meestal ramsneuzen hebben en die vind ik echt niet mooi. Sommige bonte paarden vind ik ook niet mooi, alleen als ze mooie aftekeningen hebben(half wit hoof vind ik bijvoorbeeld iets minder). Maar ja, een bonte is niet echt een ras he Knipoog

De smaken lopen hier trouwens wel ver uiteen!

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:30

ik geen fjord, haflinger, fries o.i.d. niet dat ik het geen leuke paarden vind ofzo maar gewoon omdat je er meestal (niet altijd) achtergesteld wordt bij wedstrijden en je er soms moeilijk mee kan springen (niet dat dat bij sommige pony niet zo is maar bij zo'n rassen vaker).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:13

Citaat:
omdat je er meestal (niet altijd) achtergesteld wordt bij wedstrijden en je er soms moeilijk mee kan springen

meestal zijn het nog wel redelijke springers hoor.
Onlangs die foto van TOS gezien Haha!

Je moet een ras kopen dat je leuk vind en niet omdat je achtergesteld wordt op wedstrijden, daar moet je gewoon schijt aan hebben.

Dat heb ik ook gedaan en heb toen mijn eerste springwedstrijd gewonnen, je had ze moeten zien Haha!
daarnaast blinken ze vaak in andere diciplienes weer uit.
Helemaal mooi is als ik weer eens gevraagd werd om mee uitrijden te gaan om dat hun dure kwpn bang was.
das pas kicken.

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:24

lijkt me idd ook kicke ik heb nu n nrpser maar eiglijk vind ik het karakter het belangrijkst, ik vind wel dat die rassen waar ik het over had wel kei mooi voor n karretje zijn