Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:11

Nadya schreef:
Precies. Niet erkend. Daar gaat zo iemand de fout al mee in.... En jij dus ook.
Nogmaals, verdiep je alsjeblieft eerst eens goed in het NB, voordat je iets gaat roepen wat niet klopt. Knipoog

En die verpesten het voor de rest die wel verstand van zaken heeft en paardjes superhoefjes geeft waar ze heerlijk op lopen, zonder ergens in te snijden.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:12

_Skess_ schreef:
Pardon??? Doe even normaal zeg Boos! Ik heb er degelijk verstand van want ik heb het met eigen ogen gezien en zelfs gedaan Knipoog

Hier staat door jou geschreven dat je het zelf gedaan hebt...wat ben jij een dierenbeul zeg!
Je weet het zo goed , en toch doen he!!
Stout!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:12

Nadya schreef:
Sim0ne schreef:
NB is helemaal geen erkend beroep in NL, iedereen mag zich zo noemen.

Iemand die het AANHCP gevolgd heeft, is voor mij 'erkend'. Ok, hier in NL bestaat dat stempel niet, dat klopt. Haha!
Maar ik wil niet iemand aan mijn paard die ergens een cursusje gevolgd heeft, snap je?

Ik ben het helemaal met je eens Nadya, voor mij ook AANHCP of niet aan mijn paard komen. Ik hoop dat ze dit snel eens gaan erkennen en er een NL of Europees keurmerk aan geven. Dan weten mensen tenminste of ze met een vakman of met een hobbyist te maken hebben. Ik word toch zo verdrietig van die paarden die nauwelijks meer kunnen lopen, waarbij inderdaad tot in het leven is gesneden, brrr...
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 16-11-07 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:13

Sim0ne schreef:
Nadya schreef:
Precies. Niet erkend. Daar gaat zo iemand de fout al mee in.... En jij dus ook.
Nogmaals, verdiep je alsjeblieft eerst eens goed in het NB, voordat je iets gaat roepen wat niet klopt. Knipoog

En die verpesten het voor de rest die wel verstand van zaken heeft en paardjes superhoefjes geeft waar ze heerlijk op lopen, zonder ergens in te snijden.

Precies, en dat gezeur ben ik zo zat hier op bokt. Vandaar mijn felheid. Ik wil die fabeltjes de wereld uit!!! Vork

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:13

@ Nammie,

gossamme Boos! ik zeg toch net dat ik niet zover door ben gegaan en dat ik gestopt ben na het vijlen van de hoef?

Lezen is ook een vak zeg sjonge jonge jonge Nagelbijten / Gniffelen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:14

_Skess_ schreef:
@ Rosita

Ik heb "gewoon" bekappen geleerd van Paul Clarks. Ik vroeg wat natuurlijk bekappen was en hij zei: goh ga eens mee naar een vriend van mij die natuurlijk bekapt.

Ik ben mee gegaan en heb bij zijn vriend (natuurlijk bekapper) zijn werk mogen zien en het zelf mogen ervaren. Hij had me dit zelf verteld dat dit wel eens voorkomt maar lang niet altijd en dat het verschilt per hoefsmid.

Oké, dan is het wat mij betreft duidelijk!
Ben wel nog steeds benieuwd naar de naam van die natuurlijkbekapper die zulke belachelijk fabeltjes de wereld in helpt....

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:14

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:15

Ik kan de naam navragen hoor Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:15

_Skess_ schreef:
Ik kan de naam navragen hoor Lachen

graag Ja

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:16

_Skess_ schreef:
@ Nammie,

gossamme Boos! ik zeg toch net dat ik niet zover door ben gegaan en dat ik gestopt ben na het vijlen van de hoef?

Lezen is ook een vak zeg sjonge jonge jonge Nagelbijten / Gniffelen

Ach gut

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:16

Skess, ik vind het een vaag verhaal, hoor, als ik heel eerlijk ben.
Ik vind het jammer dat je het natuurlijk bekappen zo over 1 kam scheert. Tussen de traditionele hoefsmeden zitten ook kwakzalvers, net als bij het natuurlijk bekappen. Het is de kunst een goede uit te zoeken, die weet wat hij/zij doet, die kijkt naar meerdere kanten bij je paard (voeding/huisvesting e.d.). Een hoef kan je zoveel informatie geven, als je er een beetje verstand van hebt......
Ik wil ook absoluut niet zomaar de eerste de beste die mijn paard bekapt, want op hoef- en beenproblemen zit ik niet te wachten en mijn paard al helemaal niet......

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:17

Nammie schreef:
Oke , poging om on topic te blijven... Knipoog

Waar ik nou zoon moeite mee heb is die mensen die van die dure dingen kopen voor hun paard , en dan hun neus op halen voor een paard en eigenaar die niet zoveel geld te makken heeft, dus even omgedraaid van wat de ts bedoelde.

Hey Nammie, welldone!
Okee, gaan we weer. Ben het met je eens, dat is het andere uiterste.
Ik heb een paard van een zus en zo afstamming (lees:"die ERG VEEL geld heeft gekost, en waar ik iedere dag naast lig"), en ik heb alleen maar producten van huppeldepup (DUUUUUUURRR!!!)...
Het zal het paard allemaal worst weze natuurlijk.
Wanneer mensen dure spullen willen kopen waarvan de meerwaarde alleen het label is (heb het nu niet over de noodzaak van bijv. een goed zadel he?) moeten ze dat zelf weten, maar ook ik zie het hier vaak gebeuren "de afkeurende blikken".
Ik woon in 't Gooi, hier hebben mensen zelfs dure paarden en dure spullen om ze 3x p.j. aan een zaken-relatie te showen ("kijk Antoine-Peter van Alderearlst; ik heb ook paarden!").... verder doen ze er geen reet mee. Dat is ook huilen he?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:17

Ik zie de humor er wel in, en ken ook bepaalde soort die zo is. Moest spontaan aan die mensen denken Lachen

Dat opdringen word ik ook wel eens beu persoonlijk, en dat zie ik genoeg hier op bokt. Sommige mensen moeten gewoon hoogstnodig tunnelvisie kwijtraken

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:18

Ninx schreef:
Hey Nammie, welldone!
Okee, gaan we weer. Ben het met je eens, dat is het andere uiterste.
Ik heb een paard van een zus en zo afstamming (lees:"die ERG VEEL geld heeft gekost, en waar ik iedere dag naast lig"), en ik heb alleen maar producten van huppeldepup (DUUUUUUURRR!!!)...
Het zal het paard allemaal worst weze natuurlijk.
Wanneer mensen dure spullen willen kopen waarvan de meerwaarde alleen het label is (heb het nu niet over de noodzaak van bijv. een goed zadel he?) moeten ze dat zelf weten, maar ook ik zie het hier vaak gebeuren "de afkeurende blikken".
Ik woon in 't Gooi, hier hebben mensen zelfs dure paarden en dure spullen om ze 3x p.j. aan een zaken-relatie te showen ("kijk Antoine-Peter van Alderearlst; ik heb ook paarden!").... verder doen ze er geen reet mee. Dat is ook huilen he?

Die heb je bij ons in de buurt ook. Van die half-bejaarden die op zondag hun jachtoutfit aantrekken en dan een rondje bos gaan hobbelen, de rest van de week zie je ze niet. Arme paardjes...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:20

katiavl schreef:
Sommige mensen moeten gewoon hoogstnodig tunnelvisie kwijtraken

Dat is dan wederzijds, katiavl Knipoog Tong uitsteken . Inderdaad mogen sommige mensen van mij hun tunnelvisie wel eens kwijtraken, hahaha..... Haha!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:20

Ik heb vooral medelijden met die kinderen van de ouders die niet teveel geld kunnen uitgeven aan merkspullen.
Door dat merken gedoe horen die kinderen er ''ook alweer niet bij''.

Nou , die kinderen mogen van mij zich gezellig aansluiten bij de naturals Haha!
Is ook veel gezelliger , toch?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:21

En paardvriendelijker!!!

...of is dat een andere discussie?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:22

katiavl schreef:
Dat opdringen word ik ook wel eens beu persoonlijk, en dat zie ik genoeg hier op bokt. Sommige mensen moeten gewoon hoogstnodig tunnelvisie kwijtraken

dáár ben ik het nou helemaal mee eens! Haha!

Ninx

Of alles goudbestikt, met gouden tressen, de mooiste spullen, je zou het zelf niet eens durven aantrekken!
Maar er dan niet op durven rijden, want ja... zo'n moderne KWPN'er met super-afstamming is geen paardje om zomaar even door iedereen bereden te laten worden.
En dus komen bijrijdstertjes, wel met hun Harry's Horse spulletjes, met hun bipsen op dat veeeeel te dure zadel zitten omdat mevrouw niet meer durft Haha!
Zelfkennis is ook een gift he? Euh, in hun geval dan he?!

Twiggy2008

Nammie schreef:
Ik heb vooral medelijden met die kinderen van de ouders die niet teveel geld kunnen uitgeven aan merkspullen.
Door dat merken gedoe horen die kinderen er ''ook alweer niet bij''.

Nou , die kinderen mogen van mij zich gezellig aansluiten bij de naturals Haha!
Is ook veel gezelliger , toch?

Pfff, breek me de bek niet open. Tegenwoordig is alles zo op de buitenkant gericht. Maar zich echt verdiepen in de inhoud, ho maar. Dat mis ik dus bij veel mensen in de paardenwereld. Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:24

Ik ben vroeger op wedstrijd genegeerd en doodgetreiterd met mijn Haflinger, tweedehands shabrakje en tweedehands rijbroek.... ik moest van mijn ouders eerst maar eens kijken of ik het echt leuk vond alvorens dure troep aan te schaffen.
Best een goed idee van ze.
Maar goed, ik was een volhouder en heb mooie resultaten behaald. Maar ja, het doet kids wel pijn hoor.... mij wel toen iig (laaaaaaaaaaang geleden).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:25

Sim0ne schreef:
Die heb je bij ons in de buurt ook. Van die half-bejaarden die op zondag hun jachtoutfit aantrekken en dan een rondje bos gaan hobbelen, de rest van de week zie je ze niet. Arme paardjes...

Lig jij dan 168 uur per week bij die mensen op de stoep om te controleren wat ze met hun paard doen? OK, ik ga zelf ook niet in zo'n soort ornaat het bos in, maar dat is toch ook een beetje eigen keuze? En ook wat je met een paard doet (sport, recreatie, ...)?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:27

Hilli schreef:
Lig jij dan 168 uur per week bij die mensen op de stoep om te controleren wat ze met hun paard doen? OK, ik ga zelf ook niet in zo'n soort ornaat het bos in, maar dat is toch ook een beetje eigen keuze? En ook wat je met een paard doet (sport, recreatie, ...)?

Nee, maar dat hoor ik wel van stalgenoten. Dat ze die paardjes alleen hebben voor de show en op zondag. En dat ze de rest van de week de stallen nauwelijks uitkomen, dat vind ik toch wel sneu voor de paardjes...

LaVieDivine

Mijn tenen krulden van die beginpost hier!

Ik voel mij dan ook aangesproken...

Ik bekap inderdaad mijn paarden zelf, maar helemaal niet omdat het goedkoper is, maar omdat naar mijn mening hun hoeven zo 24/7 altijd 100% in topconditie staan en geen 6 weken groeien en dan al het teveel laten wegkappen.

Brok krijgen ze niet. Wel een massa aan hooi en pavokoeken. In de winter geef ik soms ook nog bietenpulp en worteltjes bij, maar ik zou echt niet durven zeggen dat ik minder geld uitgeef aan voer dan iemand die meer krachtvoer geeft, maar dan meestal veel minder hooi en extra's. Nuja, misschien scheelt het wel iets, maar spotgoedkoop zal het niet zijn...

ze staan ook altijd buiten, maar je maakt me niet wijs dat 'naturals' het niet nodig vinden beschutting en een droge plek te voorzien voor hun paarden. Ze hebben heus geen 3x3 box nodig om droog en warm te staan hoor. De mijne hebben een superdeluxe inloopstal met verharde vloer. Ze hebben zelfs verharde wandelpadjes op de blubberige plekken (in de doorgang bv); wat wil je nog meer? Een gouden voederbak maakt je paard geen z*k uit hoor...

Dat van dat flutdekentje vind ik al helemaal onzin. Geen dekens gebruiken is inderdaad goedkoper, maar weerom niet de reden om te kiezen voor dekenloos. De belangrijkste reden waarom ik het doe, is dat je met een paard met een natuurlijke vacht en beschuttingsmogelijkheid op je twee oren kan slapen dat hij niet koud heeft. Als je scheert en dekens oplegt, is hij volledig afhankelijk van welke deken jij oplegt. Bovendien is hun weerstand op en top zonder dekens.

Enten doe ik ook al niet (sjongejonge moet TS een hekel aan mij hebben). Ik ent alleen voor tetanus. Ik kom niet op wedstrijden dus daarvoor hoef ik het niet te doen, maar bovenal ent ik niet omdat mijn pony elke keer ziek wordt van de influenza-enting. Ze zijn sinds ik ze niet meer ent nog nooit ziek geweest.

Dat sommige 'natural' dingen goedkoper zijn, maakt het in mijn ogen enkel dubbel-dom van het niet te doen. als ik er over nadacht bleken sommige dingen gewoon veel beter/gezonder te zijn voor mijn paarden, maar ik ben echt niet bewust van mn lijstje gaan schrappen wat ze niet meer krijgen omdat ze te duur waren hoor...

Ninx

Hilli schreef:
Sim0ne schreef:

Yep, natuurlijk..... het gaat ook meer om het verhaal dat het allemaal een hoop uiterlijk vertoon is. Dat zo'n paard verwordt tot prestige-dingetje, net als te dure auto's, kleding, huizen, etc....
Moet iedereen heerlijk zelf weten uiteraard.... maar een beetje oppervlakkig kun je het best noemen.