Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_x

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:07

gebroken spaakbeen Scheve mond

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:12

Ik ben al ontzettend vaak gevallen maar gelukkig nog nooit heel erg. *klopt hout*
Mijn ergste val was toen ik in een doornstruik terecht kwam. De val opzich was dus niet zo erg maar ik stond wel onder de krassen van de doornen en kon er een paar uit mijn rug en armen gaan trekken. Al bij al stelt dit dus niets voor, gelukkig Haha!

me_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:03

ik ben een keer tijdens een buitenrit eraf gevallen toen de paarden op hol waren geslagen.
door de angst die ik had heb ik mijn eigen dr af laten vallen. niet echt slim want ik kwam met mijn heup op een hele dikke tak terecht waardoor er een klein scheurtje in mijn heup zat.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:08

Ik ben zaterdag nog gevallen, de laatste x was dan ook 4 jaar geleden Nagelbijten / Gniffelen
Ik moest even heel boos worden, en ik zat op een nogal groot paard (zelf ben ik nogal klein en licht) en hij gaf dus een hoge bok. En daarna nog 3 erachteraan toen viel ik voorover op mijn voeten maar ging toen meteen door mijn knie heen.
Ik heb er nu nog steeds last van... Clown Maar erg hard ben ik niet gevallen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:14

ik heb 4 vervelenste vallen:
1: van een shetlander... t ging zo, ik wou stoer doen en met mijn shet (toen ik 12 was) een hardloper in volle galop inhalen.. dat deed ik maar 10 meter verder besloot de shet om stijf stil te gaan staan.. ik hing voorover op zn nek met zadeltje en al.. en de renner kwam me weer voorbij..... voor banketstaaf dus..

2: weer van diezelfde shet.. hij besloot om opeens heel gemeen opzij te springen, en toen viel ik in een stenen paadje.. hij sleurde me nog even lekker door de steentjes heen waardoor ik allemaal steentjes in mn elleboog en zij had.

3: wééér die shet... (ja hij heeft mn leven zuur gemaakt:P) hij besloot onder de draad door te rennen toen ik dr op zat.. tja en toen kreeg ik stroom...

4: die shet weer Duivel ik zat dr op in de stal, besluit hij zn stalletje in te rennen.. baaam met mn knieen tegen t beton.....

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:30

eigenlijk twee keer van dezelfde pony..
Is al een aardige tijd geleden maar toch:
Ik viel eraf doordat pony er vandoor ging, toen raakte hij met zijn hoef mijn rechterarm
Had toen gekneusde en bont en blauwe arm
tweede keer was dezelfde oorzaak en brak toen mijn linkerarm..

Verder nooit echt rare dingen ofzo (klopt idd ook even op het hout.. Knipoog )

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:37

Ik ben nooit erg gevallen Haha! *afkloppen*
1 keertje: in rengalop maakte mijn pony een soortvan halve noodstop draai en ik vloog eraf en viel op mijn zij... Blauwe plekken en heb een week lang last van mijn been gehad, maar dat viel erg mee hoor.
En dat in 7 jaar! Haha!

Zeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:07

De eerste keer dat ik op mijn eigen paard stapte Tong uitsteken
Nou ja de val was eigenlijk niet zo erg.. Hij begon aan een rodeo, bokken en steigeren, toen hij steigerde kwam hij met zijn nek tegen mijn kin en daardoor viel ik eraf.
Had een ontwrichte kaak en een diepe snee in mijn kin wat nu een mooi litteken is geworden.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:10

Een keer achterover geslagen toen mijn pony ging steigeren.. Pony deed dat vaak en ging steeds iets hoger en raakte toen haar evenwicht kwijt.. Toen lag ik eronder..

En met mijn andere pony met springen kwam er een balk tussen haar benen en sloeg ze over de kop..

Aan beide vallen niets overgehouden Lachen

Temma00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:36

Ik ben al zo vaak gevallen!! Tong uitsteken Scheve mond Mijn ergste val was van de zomer van niet mijn eigen paard. Ik reed toen op het paard van iemand anders een 4 jarige ruin. Eigenlijk was het heel dom want hij zag een blauwe kar staan (die er normaal niet stond) En toen schrok ie en ging hij bokken en raar doen :p toen ben ik er van af gevallen en mijn pols gebroken.

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:55

mijn ergste val was vorige week;
ging voor de 2e keer naar les op de vereniging met mn paardje, ze is nog maar een paar maanden onder t zadel en denkt af en toe dat ze een rodeo stier is, vorige week in de les was dit dus ook het geval. bij het aangalloperen begon ze ineens als een gek tekeer gegaan.. nog redelijk lang blijven zitten, tot mijn beugelriem kapot sprong en ik gelanceerd werd..
gelijk ambulance erbij en naart ziekenhuis, maar uiteindelijk mocht ik met een flink gekneusde bekken en een hersenschudding weer naar huis.. nu een week verder lig ik nog steeds op bed, maar over 1 a 2 weekjes moet ik weer redelijk de oude zijn!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:06

elke week als ik op oliver(me lieflingsponny Tong uitsteken ) mocht viel ik er bijna altijd af in galop. steeds in dezelfde hoek "schrok"hij en stond op het midden in 1 keer stil.bokje erbij en ik lag er weer voorover af Clown nooit wat gebroken kwam altijd goed terecht schoot in de lach en sprong er weer op. hij is nog altijd me leiflingspony Tong uitsteken (dit was toen ik net op paardrijden zat(met wedstrijden was hij wel altijd heel lief Clown )en mijn 5e les ofso reed ik op tiffany (haflinger) en was ik aan het uitstappen in dames zit.paard schrok en ik viel er achterover af Clown gelukkig wel op et midden Tong uitsteken .dit was de eerste keer dat ik eraf viel en was best wel geschrokken ook al viel ik niet hard.daarna nooit meer in dames zit gezeten Clown
et klinkt misschien raar maar ik vind het eigenlijk enger als je er heel bijna vanaf valt Tong uitsteken

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:22

Ben twee keer goed hard gevallen.
De eerste keer was tijdens een wedstrijd, ik geloof zo'n 13 jaar geleden. Was een springwedstrijd en er stond een leuke Joker oxer. Dat ging niet helemaal lekker, de pony stopte precies voor de oxer en stapte iets opzij. Daardoor vloog ik tegen de (ijzeren) paal aan en daarna in de balken. Mn kinkapje (ja, die was toen een poosje verplicht Frusty ) scheurde hierdoor. Resultaat? Diepe snee in mn kin, moesten 5 hechtingen in.

De tweede keer was tijdens het inrijden van mn pony, zo'n 9 jaar geleden. De pony had niet echt heel veel zin en was al vervelend tijdens het opzadelen. Terwijl ik er al opzat (met de longeerlijn eraan) ging ze weer tegendraads doen. Toen is mn moeder er even opgestapt. Mn pony kwam twee keer kort achter elkaar omhoog, de eerste keer had mn moeder wel in de gaten, de tweede keer niet . Hierdoor klapte mn moeders kaak eruit (haar hele gezicht was blauw). Daarna mocht ik er weer op. Toen kwam ze weer een paar keer achter elkaar omhoog, de laatste keer te hoog en klapten we samen achterover. Mn pony lag dus bovenop mij. Ik heb een poosje knock-out gelegen, maar ben uiteindelijk via de dokter naar huis gegaan. Moest een aantal dagen op bed blijven liggen, ik had een middelzware hersenschudding en zwaar gekneusde ribben, rug en heupen. Ziek

(Ik heb ook een keer een vrij snullige val gemaakt: in een nat weiland (vol plassen) met een shetlander. Het zadel was niet helemaal goed aangesingeld en ik zak met zadel en al onder de Shet. je raadt het al, ik val vol in een plas water. Alleen een nat pak en een goed verhaal overgehouden! Haha!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:35

Lang geleden op een maisveld in het midden van het land. Een nieuw paard, aan de kletter,
een aantal flinke bokken en: Bloos!...... Voor het eerst sterretjes gezien en niet meer weten waar ik was......
Ziek

Hierna er natuurlijk gewoon weer op!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:41

in de winter, en het begon ineens heel erg te sneeuwen en mijn verzorgpaard schrok en ging er met mij op vandoor (in de bak) ik zal al voor me dat ik over de bakrand heenviel en daar bewusteloos ofzo op de stenen lag. hij stopt vlak voor de bakrand en ik schoof er tussendoor van boven me navel tot aan me heup een snee en ik janken van schrik en de pijn ook Lachen en het paard liet een ander paard schrikken die ook een sprintje nam gelukkig kwam alles weer goed. nu heb iker een litteken aan over die je ziet na het zwemmen of douchen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:44

Heb er 2, vond ze allebei even erg..
De 1e is al zo'n 4 jaar geleden, ik reed toen nog op de manege en mijn pony vloog er van door, omdat er andere pony's even verder op, op de hoefslag stonden maakte de pony een schijnbeweging om ze te ontwijken en daar lag ik. Mijn voet bleef in de beugel hangen en ik ben de hele bak mee door gesleurd, ik heb er gelukkig alleen een mega grote schaafwond op mijn rug aan over gehouden en niks gebroken..

De 2e is morgen precies 2 weken geleden gebeurd, ik zou op stage op een paard stappen in het gangpad (dat doen we daar altijd) dat paard is vrijwel altijd heel braaf maar deze keer ging hij lopen, ik zou mijn andere been er snel over heen zwaaien en toen ik net zat (had mijn voet nog niet in de beugel) raakte mijn beugel een voerbak waardoor het paard schrok naar voren sprong en een gigantische bok gaf, dus daar vloog ik van 1.70 hoogte 3 meter door de lucht en kwam ik zo voor een box van een ander paard terecht.. Hier heb ik ook vrij weinig aan over gehouden, heb een beetje last van mijn knie en mijn vinger is gekneust of gebroken.. Ik weet het nog steeds niet, ik ga toch binnen kort maar even naar de dokter want hij staat een beetje krom en de bult op mijn vinger wil maar niet weg en is keihard, ook kan ik mijn vinger maar een klein beetje gebruiken en doet ie nog steeds een beetje pijn..

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:50

Er zitten echt vervelende verhalen tussen Ach gut

2 weken terug nog tijdens het inrijden bij een dressuurwedstrijd. De pony waar ik wedstrijden mee rijd was verschrikkelijk druk en na 10 minuten lag ik er naast. Ik viel op mijn hoofd, resultaat was een lichte hersenschudding, behoorlijke nek en rug pijn en een blauw oog.

En een tijd terug alweer met diezelfde pony. Hij struikelde met zijn voorbenen en maakte een soort rare schuine halve koprol. Gelukkig viel ik naar de linkerkant en hij de andere kant op, en hoe gek het ook is, we hadden er allebei helemaal niets aan over gehouden! Dat was wel mijn vreemdste val Huilen van het lachen

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:23

Wajoo Hier nog een brokkenpiloot...

2 x erg gevallen.. 1e keer op buitenrit op een manege pony die gekte kreeg...samen onderuit gegaan omdat het wegdek nat was..resultaat knie die er niet meer zo mooi uit ziet vanbinnen

2e keer was vorig jaar 2 april..Op mijn toenmalige verzorgpaardje, die kreeg gekte ben er afgevallen..rugpijn..flauwvallen ellende..meisje wat beweerde dat ze haar EHBO diploma had heeft me gedwongen op te staan terwijl ik niet op mijn benen kon staan.
Naar het ziekenhuis gebracht. Heb 2 overnachtingen gemaakt.
Toen mocht ik naar huis en heb nog 2 maanden in een rolstoel gezeten. En tot op de dag van vandaag heb ik een been wat het niet zo goed meer doet en erge rugklachten op 1 wervel. En ze kunnen de oorzaak maar niet vinden Lachen. Dat was het wel geloof ik..even snel samen gevat.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:07

Ongeveer 3 jaar geleden mocht ik op een hengst rijden aan de longeerlijn (toen ik erop ging was het de derde x voor um dat er iemand opging). Het zou eig mijn verzorgpaard worden, maar aangezien ik niet zo'n grote held ben met drukke paarden. Ik ging toen op um rijden, ging allemaal goed totdat ze met de merries in de rijbak kwamen (en ik reed in de longeerbak waar ze langs moesten). Hij begon toen te hinniken en had zijn aandacht niet meer bij het rijden, toen zei mijn instructeur die um vasthad aan de longeerlijn; geef um maar een tik met de zweet. Dus dat doe ik; toen sprong die met 4 benen in de lucht, steigerde en bokte.. Toen lag ik er dus af, en toen ik lag rende die net langs me op, dus hij rende bijna over me heen! Mijn instructeur die um vasthad had toen de longeerlijn over zijn vinger heen, hoe dat weet ik niet.. maar door het trekken was zijn vel van zijn vinger er helemaal afgegaan, waardoor zijn vinger eraf moest worden gehaald. Akelig maarja, het was ook geen goede longeerlijn..

Bij een ander verzorgpaard (volbloed arabier) die ik 3 jaar heb gehad ben ik in die 3 jaar maar 2x vanaf gevallen, 1x toen we gingen springen.. toen zat ik nog in de verlichte zit vanwege het springen en toen bokte ze na de sprong, dus toen viel ik zo voorover met mijn mond in het zand (had geen cap op). En ben ook een x samen met haar gevallen, we stapte in de berm naar de binnenbak toe, totdat zij ineens uitgleed waardoor we samen op de grond lagen.
Volgend jaar ga ik mijn haflinger inrijden (die is van mezelf, heb um nu 1 week) dus dan zullen er vast meer vallen volgen Knipoog

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:41

Whaha, ik ben er zo vaak op de meest debiele manieren afgevallen, daar kan ik nog wel een paar pagina's mee vullen denk ik zo Ja!

Even een greep uit het aanbod:
1. Met vp1 door het bos (galopstuk), we moesten dit keer niet omhoog, maar naar rechts, mijn vriendin bleèèrt nog of ik er wel aan denk dat we straks naar rechts moeten... Ja hoor, dat weet ik.. Ik was alleen even vergeten dat het afslagje al vrij snel was.
Dus toen was het rechts, maar in het midden stond een boomstronkje, dus maar weer links, maar we moesten rechts, dus weer rechts en toen kwam daar ineens een boom in zicht, toch maar weer links, maar toen ben ik maar in de bosjes gaan liggen...

2. Wederom vp(2), maar dit keer 1 die tijdens het rijden in de bak, zomaar ineens totaal aan de kletter ging in de bak. Dus ik was relaxed aan het rijden, besloot ze ineens om in een flinke rengalop door de bak te crossen, na 3 (of 4) haakse bochten belandde ik in de prikkelbosjes.

3. vp 2 weer, andere keer in de bak, beest had een slecht passend zadel, dus met opstappen begon de boel gigantisch te schuiven, ik hing er zo ongeveer half op, begon ze te draven en sloeg af naar rechts... dus toen was daar voor mij het hek.
Ok poging 2, ik zat erop, lekker aan het rijden en ineens is daar zo'n levensbedreigende bakkabouter (en/of linksdraaiende grasspriet ofzo) Clown. Miepje maakt een draai van 180 graden en dendert vol af op de 2 andere paarden in de bak, die weten gelukkig weg te komen, maar ondertussen heeft ze zich weer omgedraaid en mij achtergelaten in het hek... ribben gekneusd...

3. vp3, lieve schat is het, jong beestje nog en we zijn aan het lessen. Na een half uur is hij het meestal een beetje zat en dan geeft hij nog wel eens wat bokjes, prima uit te zitten, maar dan krijgt ie natuurlijk wel op z'n flikker. Uiteindelijk was ik het zat en gaf ik hem een lel, waarop hij een hele creatieve handstand maakte... dus toen lag ik er ineens 3 meter voor....

4 vp4 (ja ik heb er nogal wat gehad), tijdens buitenritje, we doen nog even een stukje draven. Rijgenootje heeft draver, dus die zit al gauw flink voorop, paard raakt in paniek en wil in de buurt komen dus begint te galopperen, is met geen mogelijkheid terug te krijgen, dus probeer in ieder geval hem er aan de rechterkant langs te laten gaan. Dat lijkt te lukken tot hij op het allerlaatste moment besluit er toch links langs te willen, duikt dus ineens opzij. Gevolg, ik er zo'n beetje half zwevend naast, tot ik uiteindelijk op het asfalt terecht kom (let wel, met rengalopvaartje en vanaf zo'n 1.75 hoog).....

5. Met eigen paard dit keer Lachen tijdens springles, er staat een 3-sprongetje en ik blijf heel braaf naar achteren zitten, zoals mij is opgelegd door juf Knipoog. Ik moet zorgen dat ze door blijft lopen dus ik drijf bij, waarop Jamie alvast afzet (ik zit nog braaf terug) en ik min of meer gelanceerd wordt doordat haar kont mij nog even een zetje geeft, nou ja dat gaat nog. Maar dan komt de 2e sprong van de 3, ik hang nog naar voren vanwege de eerdere lancering en krijg dus bijna haar kop tegen mijn knar en wordt vervolgens nog ietsje verder gelanceerd. Gelukkig heb ik zo'n lieverd die besloot toch maar langs sprong 3 te gaan (i.pv. eroverheen), maar door die laatste move beland ik aan de rechterkant van haar nek, met mijn benen nog om haar borst heengeklemd en mijn armen net achter haar oren vasthoudend, waarna ik keurig mijn voeten op de grond kan zetten en weer netjes geland ben... (blij dat het niet gefilmd is ROFL)

6. Door het bos, Jamie besluit na het stukje galop naar boven, niet gewoon netjes te gaan stappen, maar dat ze ook wel in die galop naar beneden kan. Dat gaat wonderbaarlijk genoeg nog redelijk goed, zelfs het dubbele s-bochtje weten we veilig te passeren, maarja vervolgens wist jamie te struikelen en toen besloot ik mezelf maar te laten vallen (het vooruitzicht van die boom stond me niet zo aan). Beetje jammer alleen dat ik een paar weken daarvoor door m'n rug was gegaan en het eindelijk weer iets beter ging, gelukkig viel ik op m'n nek en dijbeen waar een beschermend laagje op zit (f*ck U sonja)....
Daarna vond ik dat miepje best door een plas (2 meter breed) kon lopen en vond miepje dat ze daar het beste vanuit stilstand overheen kon springen, ze had gelijk, dat kon prima en bovendien was ze daarna tenminste wel van die lastige ruiter op haar rug af....

Jullie begrijpen dat ik een fervent aanhanger ben van het rijden met cap, ik heb ook maar een crosscap aangeschaft, leek me veiliger in mijn geval Ja....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:55

Mijn ergste val was met mijn draver (Hans), zoals gewoonlijk was ik een buitenrit aan het maken.
Totdat er ineens een hond van een helling af kwam rennen terwijl we aan het draven waren.
Hans schrok zo dat hij een draai maakte van 360º en ik er dus vanaf viel.
Dit deed hij wel vaker, maar deze keer was ik er niet op voorbereid Clown .
Ben wel weer opgestapt en heb mijn buitenrit afgemaakt met veel pijn in mijn knie.
Later naar het ziekenhuis en bleek ik uitgerekte kniebanden te hebben.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:13

Ik ben zoo vaak gevallen

Toen ik een jaar of 5 was reden we in de buitenbak in de modder en mijn zweepje viel dus ik wil eraf springen begint hij ineens te lopen. help het was nog een grote pony ook. Haha! noujah dus ik val achterover in de modder ik was heelemaal vies en ik moest nog doorrijden ook onder de modder het was zo vies..

En 2x met springen bij de eerste ging hij heel hard op een kruisje af. Normaal ging hij ook heel hard echt kijhard dus hj stopte eerst en toen nam hij dus een noodsprong dus jah dan vlieg ik ongeveer en toen hing ik op zn nek en jah dan neemt hij ineens een scherpe bocht naar links en dan lig je op de grond Haha! en de volgende les moesten we een dubbelsprong nemen en hij ging hard af op de 2e dus ik dacht hij springt.. Nou hij stopte dus maar hij was heel klein ik denk een grote b pony.. dus ik wou zn nek vastpakken om te blijven zitten en ik maak een salto mzo over zijn nek en kom neer zoon 5 centimeter voor de hindernis ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik een stukje meer naar voren was gevallen...

Of in ponypark collendoorn heb je van die leuke shetjes.. Je rijd zonder zadel en met een halster waar een bitje aan zit nou jah ik kende daar een vrouw en er was eentje een beetje stout dus ik moest er even op rijden dus ik ga in draf en hij gaat kijhard rennen en dan heb je ook nog van die leuke bochtje en van die paden die dan nooit op lijken te houden.. Hein de baas legde ook uit als een pony ervandoor gaat probeer hem dan te stoppen maarjah niemand luisterde... iedereen op het pad stopte toen nam zei leuk een bochtje dus ik hing scheef toen zat ik weer recht toen waren er een paaar meisjes die voor het pad gingen staan toen stopte die dus en ik vloog eraf met een mooie salto waarbij ik neer kwam op mijn voeten... Bloos Haha! Haha! Haha!

Ik was nog nooit hard gevallen ik ben nog veel meer gevallen hoor maar dit waren de leukste

Tot ik mee ging met mijn vriendin normaal rijd ik op paarden eerst mocht ik op een leuke fjord ik blij... toen moest ik ineens op een groot paard maarja ik zo iets van oo god ik rijd nooit op paarden en zoo groot ben ik niet... Dus met opstappen stond ik ernaast hoe kom ik hierop hoor je de lesgever w8 maar ik haal wel even een krukje ik had het niet meer ik stond daar te lachen....
Dus ik opgestapt met de slappe lach... Nou het rijden ging goed hij ontspande lekker toen hij ineens harden ging lopen dus ik ging al achterover zitten en toen maakte hij een rare sprong alsof er een hindernis was toen steigerde hij nog heel laag.. en ik d8 hij gaat nog een keer steigeren dus ik ging naar voren zitten. en toen gaf hij een hoge bok dus ik vloog met mij hoofd kijhard tegen de bakrand heel mn cap is beschadigd. en ik heb toen een hele raare draai gemaakt met mijn rug dus ik lag languit op de hoefslag.. ik probeerde rechtop te zitten en ik had het gevoel alsof mn rug gebroken was en ikw as echt kotsmisselijk.. ik ben er wel weer opgestapt (met een krukje) Haha! maar die avod kreeg ik ineens last van mn rug en nek.. noujah even aangeken. de volgende dag had ik nogsteeds last op mn moeders verjaardag Bloos je voelde ook heel mn ruggengraat en ik had een grote buld in mn nek en je voelde heel mn ruggengraat dus mijn familie ik zou maar even naar het ziekenhuis gaan.
Want het is toch met je nek je weet maar nooit. Dus ikw erd doorverwezen naar het ziekenhuis voor foto's te laten maken. want ze dachten dat mijn rugengraat was verschoven door mijn rare draai. De volgende dag naar het ziekenhuis geweest nee er was niks te zien.
Maar nu heb ik er nog steeds last van. en nu heb ik steeds vaker last van hoofdpijn en aan mn nek en als ik eraan terug denk word ik miselijk ik ga waarschijnlijk over een tijdje fisio doen ik heb toch een rare draai gemaakt..
Maar ik voel me er nog steeds niet lekker door. en mijn moeder en ik denken dat het daaardoor komt

Lautjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:42

ik rijd 2 en half jaar, ben 5 keer van mijn pony afgevallen. mr de ergste is eigenlijk niet erg mr ben gewoon op mijn hoofd gevallen, en toen ik opstond viel ik bijna flauw:P en een keer heb ik zon botje gekneust Koe

das niet iets wat je 'erg' noemd Tong uitsteken

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:46

Een paar jaar terug, gingen in de bak rijden in het bos.. Maar die was bevroren, paard geleed uit en viel om, lag er met mijn been onder.. Had mijn voet zwaar gekneusd, en een flinke vochtbult op mijn knie..
Heb een paar weken kreupel gelopen Tong uitsteken

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:53

Oeii zitten inderdaat behoorlijke verhalen tussen..

1) Ik mas mijn paardje aan het uitstappen op het erf,
waarna hij in eens wegsprong en in een volle galop door een bocht ging..
Boemm daarlagen we op het beton, ik had een gekneusde heup, en een hersenschudding (nu gewoon hersteldd)
en een pony onder de plekken en sneéen.. toen ik daar lag kon ik eerst niks omdat ik mijn mijn been onder de pony lach. de pony had ook zijn black out en stond dus de komende 5 minuten niet op, met veel moeite en pijn mijn voet los gekregen en overeind proberen te komen, waarna ik dus gelijk weer viel.. toen stond de pony op en kwam naar me toe op echt zo een manier van steun maar even op mij.
Dus ik mank lopend en op de pony leunend richting stal en daar heeft de een stal genood het afzadelen op zich genomen..
Toen was ik weer wa op de been en hebben we zijn wonden verzorgt en DA erbij. DA zij dat het voor het paard wel meeviel, maar stuurde mij door naar de huisarts die het ook niet vertrouwde en zo dus in het ziekenhuis kwam waar een hersenschudding en een gekneusde heup is geconstanteerd.. (de handelingen voor het paard van DA waren : 'een drukverband om het achter been, de overige plekken afspoelen in inspreën met een desinfecterend middel, verder heeft de stal eigenaar de pony nog even gestapt(ernaast)en moest dit dagelijks herhalen 2X daags 10 minuten stappen en telkens opbouwen en de stal zo schoon mogelijk houden') verde heb ik in die bocht nog wel angsten, en zelfs bij sommige bochten in de bak, al is dat al een stuk minder geworden.

2) Ik reed op een manege waar ze toen soort diplomarijden hadden, ik was jong en vond het helemaal geweldig.. Op dat moment(nu nog wel maar heb hem uit het oog verloren) helemaal verliefd op 'Kweet niet' (zijn echte naam). Dus ik vragen of ik mee kon doen op hem, ja dat vonden ze leuk omdat er niemand anders zich had in geschreven op hem kon ik ook heel lang poetsen en invlechten enso. Ik was helemaal trots en blij toen de intructrise zij dat hij voor de eerste keer alleen zou gaan rijden(wedstrijd rijden) dus dat hij nog wel eens sneller zou kunnen gaan enso, maar dat het verder niets dee. Ik de ring in, zenuwen bedwingen en begonnen, na een aantal minuten ... daar ging hett.. het was een dubbele bak waar voor ze voor de wedstrijd een schot tussen hadden geplaatst(normaal pionen) dus de ik reed echt netjes en het ging echt geweldig,
rustig reden we op de hoek aan, Hij begon zijn vriendjes welw at te missen en zag een kier tussne di schotten, rende er op af en nam een sprong maar het shot was wel wat hoger, ik in een salto van die pony af pony helemaal in paniek, en het leek wel een ewigheid te duren voordat er iemand kwam, maar dat waren meschein enkele seconden.. gelukkig goed afgelopen en mocht op een andere pony als ik wou de proef opnieuw doen.. geeindigt met een troostprijs voor de eerste pref en een 2deprijs voor de tweede Haha!..

dat waren wel mijn ergste dingen.