Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:38

@Rambo ik ben niet helemaal met je eens, bij mij thuis staan 3 dravers allemaal van recreatie pensionklanten en zij zijn super tevreden, ze zijn gezondheid en hebben er veel plezier van.

Ik denk dat je puur mazzel moet hebben met het kopen van een paard in een lagere prijsklasse, laat je goed adviseren, idd een keuring erop als je serieuze interesse heb. Ik denk namelijk niet dat het alleen bij dravers is maar bij alle rassen.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:07

Redrumfox schreef:
Die 2 zijn inderdaad erg leuk asjemenou Ja Noortje; die spreken me niet echt aan, toch bedankt. Lachen

die 2 komen uit mijn lijstje Knipoog

maar goed, zoals je ziet, er is zat keuze. het ligt aan je eisen dat je nog geen paard hebt Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:54

Wat is dat toch voor gezeur over mijn eisen.. Ik héb nauwelijks eisen! Scheve mond

Ik kan trouwens zat paarden vinden (dankzij dit topic trouwens), dus dat ik geen paard kan vinden slaat nergens op.

Ik heb overigens mijn stalhouder kunnen ompraten, we gaan binnenkort bij die Anda kijken.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:01

ik bedoel het niet op die manier Verward

ik bedoel alleen dat er genoeg paarden in die prijsklasse te koop staan, als alle paarden (met uitzondering van die 2) niet interessant zijn, tewijl ze erg leuk zijn, dan word het ook wel moeilijk. ik zeg niet dat je hoge eisen hebt..

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:07

Marijkjuh schreef:
tjady schreef:
Geduldig wachten. Er komt er vanzelf een voorbij in jou prijsklasse. Misschien dat het even duurt, maar de aanhouder wint.
Succes!!

Daar ga ik trouwens nog even op in. Je kan beter langer wachten dan straks een paard hebben waar het toch niet helemaal mee klikt Lachen

inderdaad daar hebben jullie helemaal gelijk in

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:28

is dat de andalusier waar je het over had laura? waar je gaat kijken Lachen .. Alexander is idd moeilijk om te praten =| , als hij wat vind blijf die erbij

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:37

yup, dat is die Knipoog

hanneke heeft inmiddels even met alexander gesproken, en nu gaat hij dit weekend even mee Lachen

we gaan dan ook meteen naar een Andalusiër handelsstal in Lunteren en als het die mensen ook uitkomt, ook nog even langs Hippisch Centrum de Veluwe. Lachen

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:18

ik heb mijn merrie gekocht voor €1250,- zeker niet veel. maar de vorige eigenaar kon niet met het overweg en ze was "al" 14, en 1.68 hoog toch 100% gezond! maar ik kende de vorige eigenaresse ook persoonlijk dat speelt mischien ook wel mee

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:14

@Redrumfox

Hippisch Centrum de Veluwe heeft bijna alles al verkocht, volgende week komen weer nieuwe paarden binnen.

Deze staan nog te koop: zie website www.freewebs.com/hippisch-centrum

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 20:15

Jammer zeg.. na jah; dan wordt het dus een andere keer. Knipoog

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:36

Redrumfox, die bruine merrie van 1.59 lijkt me wel leuk Lachen Misschien dat je daar kan gaan kijken.. Wel jong..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:39

Heb je al een paardje bekeken?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 11:48

miesie: ja daar wil ik ook voor gaan kijken. Lachen
russel: nee, we gaan een zondag even naar A'dam en Lunteren om naar die Andalusiërs te kijken.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:56

had je die draver nog gekeken die ik per pb aanreikte

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:07

ja, dat paard 'bewaar' ik nog even. ik heb nu heel veel paarden staan om te gaan kijken, dus voorlopig ben ik voorzien. Haha!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:29

Ik heb mijn cremello e-pony 11 jaar geleden voor ƒ 1700,00 ( = € 771,43) gekocht. Wat een bedrag he! Haha! . Ze was toen 3 jaar, dus ik kon meteen met haar aan de gang. Ze was nog niet ingereden, maar heeft alles probleemloos over zich heen laten komen. Nu dient ze als leerpony voor mijn 8-jarig dochtertje.

Mijn nicht echter is op dit moment op zoek naar een nieuw recreatiepaard, nadat ze enkele weken geleden haar 7-jarige Draversmerrie dood in de stal vond....waarschijnlijk een koliekaanval gehad Huilen .

Hier in Zuid-Limburg staat genoeg te koop....maar bijna alles voor € 4.000,00 tot € 6.000,00. Alleen de veulens staan voor € 1.000,00 tot € 2.000,00 te koop.
Er was maar 1 paard wat in haar prijsklasse kwam en die stond toevallig bij ons in het dorp. Een 16-jarige KWPN ruin die niet echt gemakkelijk is. Zijn huidige baas is door een stom ongeluk van hem afgevallen (niet de schuld van het paard overigens) en heeft zijn bekken gebroken en zit nu in een scootmobiel. De dochter van de man is nogal bang aangelegd en durft het paard niet aan te pakken. De eigenaar daarvoor durfde het paard wel aan te pakken, maar was schijnbaar iets te hardhandig, en daar werd het paard alleen maar nerveuzer van. De eigenaren daarvoor hebben hem dressuurmatig in de M gereden (dus het paard kan wel wat) maar hadden schijnbaar toch ook hun probleempjes met hem.

Aangezien hij het enige betaalbare paard hier in de buurt voor mijn nicht is, is ze hem gaan uitproberen. Met mijn waarschuwingen in het achterhoofd en het feit dat ze wist dat het dier al weken stil stond, is ze alert gebleven, maar hij beviel perfect. Ze voelde meteen een klik. Ze is dus toch erover aan het denken om hem te kopen (ik kan beter zeggen dat ze helemaal hoteldebotel van hem is Haha! ). In 1e instantie vroegen ze 2400,00 voor hem. Maar toen mijn nicht voor de 1e keer kwam waren ze al naar 1950,00 gezakt, omdat iedereen in hun omgeving had gezegd dat 2400€ veel te veel was voor een 16-jarige met zo'n temperament. Ze kan hem nu krijgen voor € 1750 inclusief goed uitziend Kiefer zadel en hoofdstel + goede winterdeken + restant van het hooi (waarschijnlijk ook nog ter waarde van €100,00). Dus dan is hij al met al toch niet zo duur. Belangrijk vind ik ook om te weten dat het paard nooit gezondheidsproblemen heeft gehad (en ik kan het weten want vroeger reed zijn bazinnetje met hem bij mij in de les en verhalen over gezondheidsproblemen gaan bij ons vlug door de ruitervereniging Tong uitsteken ),

Aangezien mijn nicht niet zo'n problemen heeft met felle of nerveuze paarden (ze heeft vroeger de Draver Yokohama W van haar man gereden die ook uitkwam in de Sweepstakes (die Yoko gewonnen heeft)en Derby (waar ze helaas 2e werd) denk ik dat Ivar een mooie en leuke toekomst bij haar tegenmoet kan zien.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:37

Redrumfox schreef:
ja, dat paard 'bewaar' ik nog even. ik heb nu heel veel paarden staan om te gaan kijken, dus voorlopig ben ik voorzien. Haha!

een tip tussendoor er wordt veel naar gevraagd even bewaren bij paarden is niet echt aan de orde dan zijn ze weg

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:40

weet ik, maar zoals ik zei; ik ga al bij zo'n 7 paarden kijken + een aantal handelsstallen, denk dat ik daar wel kan slagen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:10

Redrumfox schreef:
russel: nee, we gaan een zondag even naar A'dam en Lunteren om naar die Andalusiërs te kijken.

Leuk, heel veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:52

Redrumfox schreef:

Ben erg benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis gaat komen Lachen
Ga je dit weekend kijken? *edit: zie dat dit inderdaad het geval is*

Succes met je zoektocht!

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:54

Ik zie hier genoeg paarden die nog geen 2000,- kosten.
We hebben er zelf 2 op stal staan, die allebei goed gezond zijn. En het zijn echt geen wrakke paarden om te zien. en qua lopen ook zeker niet!.. Dus het is echt wel mogelijk. Mischien dat je niet alleen op internet moet zoeken, maar ook eens bij mensen langs moet gaan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:10

Mijn paard kostte destijds rond de 2000. Lachen
Volgens mij zijn er genoeg paarden rond die prijsklasse. Ja
Ik zie dat je binnenkort weer ergens gaat kijken, ik hoop dat je snel slaagt en je eigen paardje hebt. Lachen
Succes ermee.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:21

Ik heb nu pas door dat hierover een topic is..

Nu ben ik eigenlijk op het idee gekomen om een paardje/pony te kopen die voor mijn moeder en zusje zijn bedoeld de een is nog op les en de ander is angstig geworden maar rijden kan ze wel maar niet aanpakken..
Ik wil wel een Ruin het liefst, lief, rustig, wel al doorgereden is een een beetje kan lopen met een leefdtijd 4t/m 8 jaar, en met de tijd een wedstrijdje kan lopen, daarbij krijgt hij een super tehuis met liefdevolle aandacht..

Ik zat zo ook te denken aan 2000 dat vind ik wel leuk voor een gewoon leerpaardje/pony'tje ik zat naar haflingers te kijken maar die zijn ook nog moeilijk te zoeken als je niet zo'n boere, ouderwetse wil..

ik ben benieuwd wat jullie hievan denken is dit te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:32

Alles valt te vinden, maar misschien kun je een eigen topic hiervoor openen?