Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvester06

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:44

Deirdre schreef:
Maar, again, voor we plannen smeden over doneren (wat een goed plan is) moeten we toch eerst weten waar Paloma is...
En als we Paloma gevonden hebben kunnen we kijken hoe we het met het geld regelen.

En je komt pas te weten waar ze is als je toezegd haar voor 1100 pleurie te gaan halen. Als je mazzel hebt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:44

bloempje1 schreef:
De pony mankeert dus niks.Maar alleen door een schrikreactie had het paardje getrapt?
En door een slecht passend zadel is het dier niet te berijden?

Ik wil heel graag met liefde het paardje gaan halen.
evt weiland heb ik ook wel voor der,maar dan zal ze wel weer verkocht worden.Ik heb straks een baby over 7 weken.Nog een pony staan etc.

Gaat hier eerst eens overleggen

door het zadel waarsch ze kijkt zuur met aansingelen en probeert te bijten soms.
opstappen gaat ze lopen en draaien

er is 2 dagen op gereden achter elkaar de 1e dag door iemand ging goed de 2e ging super!!

de 3e dag toen een koper kwam ging alles goed tot de gallop dan kwam ze omhoog..en echt hoog

denk een deel echt het zadel want dat lach achterover en alles

ook moest ik toen sporen aan omdat ze moeilijk aanspringt en trekken dat ze naar beneden zou lopen..dat heb ik niet gedaan want vind dat zielig..
de sporen wel dus miss nu ik nadenk is dat misschien een deel geweest omdat ze zo'n dunne huid heeft..

al zei alison je moet sporen want zo reden ze dr daar

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:45

True. Maar het kan opzich geen kwaad om alvast wat te plannen over geld kwesties toch?

Ulaney

Kan iemand dit misschien serieus samenvatten en echt alles hierin. Wat er gebeurd is en hoe het nu gaat, foto's leeftijd alles !
Ik kan namelijk waarschijnlijk wat regelen. Maar ik kan geen 11 blz. uitprinten. Als iemand dit zou willen doen echt heel graag!
Dr is zowiezo wel 40 % kans dat ik wat kan regelen !

Sylvester06

geit schreef:
@sylvester06
zolang paloma terug is gevonden en lekker op een weitje staat is iedereen denk ik al tevreden.
en als degene waar hij staat dan besluit hem te verkopen maakt toch niet uit?zolang beestje maar goed terecht komt

Dan kan ze net zo goed direct naar Lynn, zoals al vanaf het begin het plan was Knipoog

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:46

danilo schreef:
ingetarita schreef:
ik kan net zo goed niet reagere..jullie luisteren toch niet zembla is van mij nu nog..

Maar waarom kon je net dan niet bellen met de vaste lijn naar aribian-girl?
Begrijp me niet verkeerd maar dit komt op iedereen heel raar over.

Ingetarita waarom beantwoord je mijn vraag niet?[/quote]

Jammer dat ze mijn vraag niet beantwoord!!!!!

Sylvester06

Ulaney schreef:
Kan iemand dit misschien serieus samenvatten en echt alles hierin. Wat er gebeurd is en hoe het nu gaat, foto's leeftijd alles !
Ik kan namelijk waarschijnlijk wat regelen. Maar ik kan geen 11 blz. uitprinten. Als iemand dit zou willen doen echt heel graag!

wat zou je precies kunnen regelen?

Chantal_enzo

Sylvester06 schreef:
Deirdre schreef:
Maar, again, voor we plannen smeden over doneren (wat een goed plan is) moeten we toch eerst weten waar Paloma is...
En als we Paloma gevonden hebben kunnen we kijken hoe we het met het geld regelen.

En je komt pas te weten waar ze is als je toezegd haar voor 1100 pleurie te gaan halen. Als je mazzel hebt.

Dat weet ik, maar kan die toezegging niet alvast gedaan worden dan? En ik snap het niet, want zover ik weet is het niet logisch dat je eerst moet beloven het paard te kopen, voor welk bedrag dan ook, terwijl je het beestje nog niet gezien hebt.

Stel je voor dat ik Paloma wil kopen (puur hypothetisch, niet het geld voor) dan is het toch van de zotten dat ze eerst 1100 euro willen zien en me dan pas het paard willen laten zien?!

Wat is hier de logica achter? Is dit handelaars logica die nu weten dat Paloma gewild is, of is dit logica omdat deze handelaren altijd zo werken? Of is dit iets wat jij zegt/uit ervaring weet?

Arabian_Girl

Lynn_Nikita schreef:
bloempje, de pony heeft al eerder bij slacht gestaan wegen skarakter... wat wil jij uigeven aan haar?
ze willen nu 1100 hebben

die mensen waren slager maar hebben haar als rijpony gekocht van nokemi op bokt
niet voor slacht pony

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:47

Sylvester06 schreef:
Ulaney schreef:

wat zou je precies kunnen regelen?

Weidegang, en geld iemand die dit paard wil kopen.

Sylvester06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:48

dat is de chantage waar je hier tegenaan loopt. en dan zelfs is het nog niet zeker dat ze daadwerkelijk daar staat of uberhaupt nog in leven is...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:49

Sylvester06 schreef:
geit schreef:
@sylvester06
zolang paloma terug is gevonden en lekker op een weitje staat is iedereen denk ik al tevreden.
en als degene waar hij staat dan besluit hem te verkopen maakt toch niet uit?zolang beestje maar goed terecht komt

Dan kan ze net zo goed direct naar Lynn, zoals al vanaf het begin het plan was Knipoog

ja maar die wou dat bedrag niet betalen toch? en bloempje wel.
maar goed dat maakt allemaal niet uit. zolang het maar goed komt

Chantal_enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:49

Ulaney schreef:

Het samengevatte verhaal staat voor een groot deel in de eerste post van Lynn. Dat is wat er gebeurd is en waarom Paloma weg moest.

Verder is het nu dus zo dat Ingeborg Zembla wil verkopen aan Alison, en zich eigenlijk weinig tot niks aantrekt van het feit dat Alison niet goed is voor haar dieren.
Verder is Paloma nu bij een handelaar in Belgie maar weet niemand bij welke handelaar, wisten we dat was ze nu al opgehaald door Lynn.
Maar de vraagprijs is omhoog gegaan naar 1100 euro wat te veel is, dus mogelijk gaan bokkers nu potten om het bij elkaar te krijgen, of gaat Bloempje er achteraan.

Dit is de kleinste samenvatting die ik kan geven.
Laatst bijgewerkt door Chantal_enzo op 03-02-07 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:50

Wat ik altijd zo knap vind in z'n topic is dat iedereen elkaar zo op weet te fokken. We kennen 1 kant van een verhaal en binnen een paar dagen heb je de ergste senario's en helaas ook beschuldigingen naar andere die soms niet terecht zijn.

STEL: er is wel wat mis met deze pony, en dan praten we niet over een slecht passend zadel (waar kwam dat nou ineens vandaan) en lynn besluit voor de 2e keer naar belgie te rijden, haar auto rijd niet op water, paardje kost 1100 euro, en dan blijkt dat beestje echt zo in elkaar te zitten, wat dan??????

Geld is niet de belangrijkste reden, iedereen wil wel wat doneren , maar van alle reacties nu 16 pagina's vol en waarschijnlijk als ik dit typ wel meer, is er maar 1 die echt daadwerkelijk een trailer heeft gepakt en daar heen is gereden.
Petje af lynn, maar zoals je zelf al zei, je kan niet alles redden..

@deidre: ik ga mee in je reacties...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:50

lynn heeft ook een plekje en had haar in principe al een keer gekocht...
ze heef geld en vervoer en stalling we weten alleen niet waar ze opgehaald moet worden......

Chantal_enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:51

Mar77 schreef:
@deidre: ik ga mee in je reacties...

Dank je wel Mar, ik ging me al bijna zelf de boeman voelen Knipoog

Arabian_Girl

Ik ken verder paloma heb dr gezien en gereden

het PROBLEEM is t GELD MOET er gelijk zijn ALS we onderweg gaan naar paloma

HET is dan zeker dat ze MEERIJD en de weg wijs..

MAAR MOET ER GELIJK GELD ZIJN

ze zal niet met vreemde mee rijden als er helemaal geen pony is
ze zal ook wel aan dr eigen veiligheid denken lijkt me

bloempje1

Oke,ik heb net even snel beslist,en werd toch echt even door vriendlief op mn plek gezet met mijn denken.

Het geld is er,dat zal geen problemen geven.Ook die maandelijkse kosten voor het dier niet.

Maar ik heb over 7 weken,als het tegenzit eerder mn baby wat geboren word.Hierbij heb ik dus nog mn eigen paard,waar ik nu nouwlijks al tijd voor heb.

En stel,we halen der wel op.Wie zegt dat we der krijgen?Eerste poging is ook mislukt bij lynn.

De tijd zit hier niet in,en ondanks dat de pony alleen op het weiland staat tot rust te komen,heeft het toch de zorg nodig om naar gekeken te worden etc.

En daarbij nog,het paardje word dan ook weer verkocht.ik heb geen tijd genoeg voor 2 paardjes.Ook later niet.Dus het dier moet altijd weer een ander baasje krijgen.En dan als nog kan het weer fout aflopen met der.

Ik had het heel graag gedaan,met alle liefde.
Maar als ik eerlijk ben,ga ik het niet redden.

En zoals lynn al zegt,ze heeft eerder bij een slager gestaan wegens karakter.Ik ga niet mn leven wagen nu er een kindje opkomst is.
en dan is die 1100 euries erg veel.Ook al heb je het ervoor over.

Deerne

Arabian_Girl schreef:
Lynn_Nikita schreef:
bloempje, de pony heeft al eerder bij slacht gestaan wegen skarakter... wat wil jij uigeven aan haar?
ze willen nu 1100 hebben

die mensen waren slager maar hebben haar als rijpony gekocht van nokemi op bokt
niet voor slacht pony

Heeft nokemi zich in dit topic laten zien? volgens mij niet toch?
Lijkt mij dat zij meer over paloma zou kunnen vertellen qua karakter etc

Chantal_enzo

kekaro schreef:
lynn heeft ook een plekje en had haar in principe al een keer gekocht...
ze heef geld en vervoer en stalling we weten alleen niet waar ze opgehaald moet worden......

Fout, want toen kostte Paloma nog 300 euro minder dan nu...
En Lynn heeft het geld ook niet op haar rug groeien (tenminste, daar ga ik van uit )

Chantal_enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:53

@ Bloempje, ik snap je goed, het is jammer, maar je vriend heeft wel gelijk denk ik. Je hebt nu toch verantwoording over het kindje in je buik. En het is goed dat je die verantwoordelijkheid neemt, hoe graag we hier ook met zijn allen gunnen dat Paloma goed terecht komt.

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:53

He Ik heb net gelezen dat in belgie verboden voor paarden geslachten worden.. Dusssm

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:54

L0veJ0la schreef:
He Ik heb net gelezen dat in belgie verboden voor paarden geslachten worden.. Dusssm

Ja vast Clown.

Ik vind het maar een erg vreemd verhaal, zou het ook niet raar vinden als dat paard gewoon hier in NL blijkt te zijn.

Chantal_enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:54

L0veJ0la schreef:

Moorden en verkrachten is ook verboden, en dit gebeurd evenveel. Cru voorbeeld, sorry, maar geloof me, in Belgie worden echt wel paarden geslacht. Heb je een bron van dit verhaal?

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:55

Love,willen ze maar is nog niet ingevoerd.

Deirdre,ik had het graag gedaan,maar ik moet hellaas passen.Heb mn verantwoording straks over een kleine.

*Ben even las Vegas kijken.Lees straks weer bij.

Succes iedereen nog!