IKbenEllen schreef:Wakey wakey to all penny's.......
Dat slaat ook nergens op.
Iedereen heeft toch zo zijn eigen mening?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IKbenEllen schreef:Wakey wakey to all penny's.......
DeniseM schreef:IKbenEllen schreef:Wakey wakey to all penny's.......
Quellian schreef:Dan nog maar te zwijgen over hoe ze uit de stal/wei gesleept moeten worden en langs de weg moeten liggen
Quellian schreef:
Dan nog maar te zwijgen over hoe ze uit de stal/wei gesleept moeten worden en langs de weg moeten liggen
Quellian schreef:Dan nog maar te zwijgen over hoe ze uit de stal/wei gesleept moeten worden en langs de weg moeten liggen
Cassidy schreef:Je kunt er ook voor zorgen dat je paard geslacht wordt en niet op het bord van iemand anders beland. Dan is de dood wel snel (kogel door zijn hoofd en weg) maar het vlees wordt dan niet voor consumptie gebruikt.
DeniseM schreef:IKbenEllen schreef:Wakey wakey to all penny's.......
paolasunny schreef:Hij zij: nou, ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin van mij haar paard liet inslapen, wegens ernstige artrose. het paard wist al dat het doodging, en het heeft 2 uur lang geduurt voordat het dood was. Bij de slager weet het paard ook dat het dood gaat, maar je hoort KLAP en het is dood..
Es79 schreef:En hoe compenseer je dat als je vegetarier bent?
paolasunny schreef:Ik zat er laatst bij toen mijn paard bekapt werd,,
En kwam op een gesprek met de hoefsmid over als het paard dood gaat, of doodziek is.
De hoefsmid was voor de slacht. ''als je hem laat inslapen moet ie nog en uur pijnleiden,
bij de slager is het ''boem'' dood ''
Ik was met hem in discussie gegaan;
Ik stelde hem de vraag: Maar het is toch geen fijn gevoel dat iemand anders je paard op zijn broodje heb??
Hij zij: nou, ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin van mij haar paard liet inslapen,
wegens ernstige artrose.
het paard wist al dat het doodging, en het heeft 2 uur lang geduurt voordat het dood was.
Bij de slager weet het paard ook dat het dood gaat, maar je hoort KLAP en het is dood..
Zo denken somige mensen erover.
Ik vind dat echt niet.
Ik vind dat je paard en vredige dood moet hebben.
en niet opgegeten word door een of andere freak.
Hoe denken jullie hierover??
xx paola
Quellian schreef:Volgens mij was de vraag niet 'ben je vegetariër en zo ja, waarom', maar was het de vraag 'slachten of inslapen'. Of ik moet iets gemist hebben uiteraard *leest openingspost nogmaals*.