Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:57

Ik heb de AID gemaild en gevraagd om toe te zien op een correcte afhandeling van deze zaak. Verder kan ik weinig doen. Erheen gaan zorgt alleen maar voor onrust bij de paarden. En naar de familie ******* zelf gaan zal weinig zin hebben, waarschijnlijk zijn die ondergedoken tot alle commotie wat voorbij is?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:43

nou, ik vind best dat er over een week ofzo? weer aandacht mag worden getrokken, als de media het weer vergeten is.
en als hij de paarden wel vandaag terug had gekregen had ik het niet meer dan logisch gevonden om er met spandoeken ons ongenoegen te uiten!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:45

Natuurlijk is iedereen vrij om erheen te gaan. Maar geef die paarden eerst even de tijd om van alle indrukken bij te komen. Het is helemaal niet zeker dat hij de dieren terug krijgt. De mensen die ter plekke zijn geweest, hebben daar niets van mee gekregen.

EDIT:
Dit bericht kom ik net tegen...

zaterdag, 4 november 2006, Regio

Lokpaarden redden paarden bij Marrum
Een paard bleef dood op de dobbe liggen. Een ander paard Na de oversteek werden de paarden naar een weiland achter de dijk geleid.
Vandaag mag eigenaar P. Lootsma, die de dieren heeft voor de fok en de handel, zijn paarden terughalen en zelf onderdak geven. Volgens burgemeester Van den Berg van Ferwerderadiel heeft de Algemene Inspectiedienst daar toestemming voor gegeven. ,,Wel zal proces-verbaal worden opgemaakt en willen wij precies weten waarom de paarden niet op de voorgeschreven datum van 15 oktober uit het gebied zijn gehaald

Sprakeloos... Boos! Boos! Boos!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:58

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:00

echt rottig dat er zoveel tegenstrijdige berichten zijn..
misschien gaan we zometeen ff de toerist uithangen daar, even kijken of er wat te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:02

ik hoop niet dat ze teruggaan naar die eigenaar laten we hem op eeen piepklein eilandje zonder iets te eten zetten Whoosh!

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:03

deze man is zijn leven toch al niet meer zeker , denk als de paarden terug gaan dat er wel iemand rond loopt met lugubere gedachten en we er niet versteld van moeten staan als er op het nieuws een bericht komt met de tekst ......Boer van geredde paarden omgebracht

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:04

Ann schreef:
Natuurlijk is iedereen vrij om erheen te gaan. Maar geef die paarden eerst even de tijd om van alle indrukken bij te komen. Het is helemaal niet zeker dat hij de dieren terug krijgt. De mensen die ter plekke zijn geweest, hebben daar niets van mee gekregen.

EDIT:

Een paard bleef dood op de dobbe liggen. Een ander paard Na de oversteek werden de paarden naar een weiland achter de dijk geleid.
Vandaag mag eigenaar P. Lootsma, die de dieren heeft voor de fok en de handel, zijn paarden terughalen en zelf onderdak geven. Volgens burgemeester Van den Berg van Ferwerderadiel heeft de Algemene Inspectiedienst daar toestemming voor gegeven. ,,Wel zal proces-verbaal worden opgemaakt en willen wij precies weten waarom de paarden niet op de voorgeschreven datum van 15 oktober uit het gebied zijn gehaald

Dat is echt Nederland op z'n smalst.....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:13

belachelijk hoor lijkt wel of dierenbescherming e.d alleen maar ingrijpen bij onschuldige zoals ik vaak lees maar bij zoiets laten ze gaan??

kunnen we niet de naam van fde man goggelen?? en adres achterhalen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:16

Ann schreef:

EDIT:

Ongelooflijk dat gaat de AID nog opbreken denk ik. Waarom gewoon niet even een adempauze ingelast om rustig na te denken over een oplossing voor deze dieren. Maar wat wil je in een land waar kinderen die hier geboren zijn ook rustig worden uitgezet, dat ze hart voor dieren hebben???

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:17

het is jammer dat ik zo ver weg woon want ik heb wel lugubere gedachte

maar ik denk wel dat die boer beetje uit moet kijken daar er zullen er vast wel meer zijn met die gedachten

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:18

wat kan ik doen ?? inplaats van actie voeren kunnen we mischien wel wat anders doen ? als jullie ideen hebben ? ik doe alles zolang die vent die paarden niet krijgt ! dus kom maar op met ideen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:21

vind het super moeilijk.
diesel had toch gehoord dat ze vandaag niet weggaan?
ik zou ook wel ik weet niet wat willen doen maar het moet wel haalbaar zijn, en realistisch.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:21

tsja ik wil best de zorg voor un paard op me nemen.. maar ja dan moet ik hem alsnog kopen van degeen van wie die paarden zijn.. Boos!

GeartsjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:22

Oreo schreef:
Yvonnelind schreef:
Ik vind het flauwe-kul. Het is vreselijk wat daar gebeurd is met die paarden, maar je moet die dieren nu gewoon met rust laten.
Die man wordt nog wel aangepakt, zit daar maar niet over in.
Die eigenaar die heeft mede dankzij de enorme media hype echt geen leuke dagen gehad en er zullen nog genoeg minder leuke dagen volgen. Zullen we gewoon blij zijn dat de paarden gered zijn en het verder gewoon aan de instanties over laten..?
Mensen opruien om iemand lastig te vallen vind ik wel wat kinderachtig overkomen hoor...

Mee eens!

IK OOK !!!

Demone

ik zou best willen helpen maar geen vervoer.. als er mensen uit Drenthe zijn ff mij pb-en?

MaraYvette

r t enige wat ik google als ik zn naam intyp en friesland is over en kerk dus zal m wel niet zijn als ik paard er biij zet staat er iets over een val ook niks denk ik jammer..

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:25

Oreo schreef:
Yvonnelind schreef:
Ik vind het flauwe-kul. Het is vreselijk wat daar gebeurd is met die paarden, maar je moet die dieren nu gewoon met rust laten.
Die man wordt nog wel aangepakt, zit daar maar niet over in.
Die eigenaar die heeft mede dankzij de enorme media hype echt geen leuke dagen gehad en er zullen nog genoeg minder leuke dagen volgen. Zullen we gewoon blij zijn dat de paarden gered zijn en het verder gewoon aan de instanties over laten..?
Mensen opruien om iemand lastig te vallen vind ik wel wat kinderachtig overkomen hoor...

IK OOK !!!

wij kennen die man ! hij komt vaak bij mijn vader op de zaak en hij vond het niet erg !
moest jij eens kijken hoe hij stond te lachen !

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:28

ik wil wel een pony van hem.. maar ik ga die vent mooi geen geld geven!!! wat een... P*ie*p Tong uitsteken

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:29

Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:30

Ann schreef:

EDIT:

Dan zullen de paarden niet zoals enkelen hier beweren, verwaarloosd zijn. Er is een inschattingsfout gemaakt wat betreft het hoge water..... Thats it.

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:39

Zullen we een beetje afwachten op de persberichten en wat er nu gedaan gaat worden en na het weekend kijken wat we nog kunnen doen?
Als ze uiteindelijk wél naar die boer terug gaan kunnen we misschien weer iets gaan bedenken hoe wij dan weer een actie gaan aanpakken?
We kunnen nu weinig doen, de paarden moeten met rust gelaten worden en het is weekend dus de onderzoeken zullen nu wel stil liggen...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:43

slimmerik schreef:
Dan zullen de paarden niet zoals enkelen hier beweren, verwaarloosd zijn. Er is een inschattingsfout gemaakt wat betreft het hoge water..... Thats it.

Deze kudde komt van een uitgestrekt weiland met meer dan genoeg gras en ziet er niet ondervoed uit. Ik hoop dat de AID dezelfde paarden NA de winterperiode nog eens gaat controleren...

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:45

Als het winter is denk ik dat ik naar die hufter toe ga als hij al zen dieren binnen heeft staan !
Met men digitale camera en dan zeg ik gewoon dat ik mischien wel een paard wil kopen van hem !
En dat ik even bij de paarden langsloop..
Als hij dan weg gaat ( want zo is hij wel) ga ik foto's maken van de paarden die er slecht aan toe zijn!
En die wil ik des noods hier opzetten of naar de db sturen !!
Want ik weet hoe het erdaar uitziet
en ik vind dat er hier mensen zijn die dingen zeggen van zal wel meevallen tenminste zo vat ik het op!
Die zijn er nog nooit geweest .
Ik heb daar een friese hengst gezien met een gebroken poot!!
Een schaap die vast zat in schokdraad waar de stroom op stond en ga zo maar door !!En dat v ind ik NIET kunnen!!!
en ik wil zeker wel wat tegen zo iemand doen!!!!!
En men moeder gaat waarschijnlijk mee als ik foto's ga maken want dan ziet hij der mischien minder achter want hij moet het natuurlijk niet weten!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:46

nou,, ik denk dat de paarden in de winter ook buiten staan