Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idje schreef:Die staarten doen idd niet onder voor die van het Nederlandse koudbloed.
En onze Cob, die dressuur loopt, heeft hem gewoon lang en vol.
Geen enkel probleem hoor.
Cassidy schreef:Couperen is iets voor mensen die willen scoren in de ring. Uiteindelijk gaat het toch allemaal om het lieve geld...
ikke schreef:Cassidy schreef:Couperen is iets voor mensen die willen scoren in de ring. Uiteindelijk gaat het toch allemaal om het lieve geld...
Amen
Ik stel voor dat we iedereen die VOOR couperen is ook de rechter wijs- en middelvinger afhakken.
ikke schreef:Ik stel voor dat we iedereen die VOOR couperen is ook de rechter wijs- en middelvinger afhakken.
TheSam schreef:Wat een super interessant topic!
Ik heb ook een ongecoupeerd trekpaard, best jammer want ik had haar liever gecoupeerd gezien... dan hadden de arme vliegjes en dazen ook niet zoveel last van die rotstaart
Zou het nog kunnen? Mijn paard is 14 jaar... kan ze dan nog gecoupeerd worden?
karoliena schreef:TheSam schreef:Wat een super interessant topic!
Ik heb ook een ongecoupeerd trekpaard, best jammer want ik had haar liever gecoupeerd gezien... dan hadden de arme vliegjes en dazen ook niet zoveel last van die rotstaart :(
Zou het nog kunnen? Mijn paard is 14 jaar... kan ze dan nog gecoupeerd worden?
Neem aan dat dit neit serieus is?
Lielle schreef:gezien de suggestieve posts hier de laatste pagina's verbaast me het niet dat TS niet meer reageert. Op een dergelijke manier voor je geen constructieve discussie.
Evelike schreef:sjietaah schreef:Eindelijk eens iemand die dit topic durft te starten..
Ik loop al 5 jaar iedereen dit wijs te maken en niemand reageert er op.. Ze vinden het zielig..
De argumenten qua poep en vliegen worden een post hierboven als lui beschouwd..
Koblenz.. Ik wil jou wel eens de staart van de trekpaarden op mijn werke iedere dag poep en pies vrij willen zien maken.. Je gaat er een dagtaak aan hebben.
De haren van een trekpaard zijn veel zwaarder en stugger waardoor ze makkelijk in elkaar draaien dus dreads worden.
Ik vind couperen zoals het op het moment gebeurt niet goed. Maar als we het nou normaal kunnen doen, netjes en onder verdoving vind ik het goed.
Jaren heb je er niemand over gehoord, en sinds de jaren 90 is het ineens zielig..
Ik vind het het oog voor het ras! Het hoort erbij.. Ik ben het zo gewend. Het paard weet ook niet beter.. Een trekpaard heeft ook minder last van vliegen als een warmbloed paard.
Cassidy.. Als een paard zijn staart niet eens op kan tillen hoe moet hij dan de vliegen in godsnaam wegkrijgen.. Dat het de geslachtsdelen beschermt is tot daar aan toe.. maar bij ons is het allemaal heel mooi gedaan en beschermt het precies hoever het nodig is..
Edit: Als hij zijn staart niet op kan tillen en alle uitwerpselen blijven er in hangen heb je meer kans op vaginale infecties of andere ziektes aan de geslachtsdelen dan dat het een netjes bijgehouden knotje is..
Wij hebben verschillende merries gehad.. De merries met de welbekende knotten niks aan de hand in het dekseizoen.. Die met de lange staarten.. Stuk voor stuk vaginale infecties..
Hier ben ik het volledig mee eens!
En paarden hebben een trilhuid, daarmee jagen trekpaarden (en elk ander paard) de vliegen mee weg
Sunshine1 schreef:nee er zijn zelfs horsels die nog vertikken weg te gaan als je er een zweep bij haalt
hardnekkige krengen zijn het
Cassidy schreef:Dreads ben ik ook bij Tinkers al tegengekomen.
Een staart kun je kort houden, bij Shires worden de staartharen bij de hengsten tot op de staartwortel afgeschoren. Zo heeft hij toch nog zijn hele staartwortel, en kan er altijd beslist worden om de haren weer te laten groeien.
Als de staart te zwaar wordt, kun je ook uitdunnen.
Al de argumenten die je aankaart voor het couperen, zijn ook anders op te lossen.
Lielle schreef:gezien de suggestieve posts hier de laatste pagina's verbaast me het niet dat TS niet meer reageert. Op een dergelijke manier voor je geen constructieve discussie.