Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Carlolover schreef:Hee,
@ idje.: Ik ben het met jou eens hoor over mijn bericht. Ik weet dat ik te groot ben. Maar de kindjes die bij ons rijden liggen al bijna van de braafste pony af
En Als mijn verzorghengstje dan wat doet, dan krijgt hij op zijn kop alleen maar omdat hij nog groen is.
Die gaan dan in zijn mond hangen, sturen niet met de teugels etc..
En ik wil het niet goed praten hoor, want ik ben te groot.
Maar ik hou zo veel van hem.
Wat voor een hengst is het: hij is braaf tot dat er een hengtige merrie langs komt, dan gaat hij showen met zijn benen zwieren en dan heb je bijna niks meer te zeggen als je er op zit, bij mij doet hij dit ook niet meer maar als er zon klein meisje of zon klein jongentje op komt te zitten die gooit hij er zo af..
en nee het is GEEN monster
Maar hij MOET van de eigenaresse gecastreerd worden.. Dus dan kan er misschien wel andere op gaan rijden..
xx Moii

Tenzij je mee kunt lopen natuurlijk.
hasten schreef:Ik ken geen mensen die te groot voor hun pony zijn, alleen te zwaarTenzij je mee kunt lopen natuurlijk.
Ik zag vanmiddag nog een meisje dat wsl zwaarder weegt dan mij, en 5 jaar jonger is dan mij ong. op een kleine WelshA, dat vind ik echt heel zielig. Hoe bedoel je arm beestje moet door de duinen waggelen met zo'n kind op je rug.
macholeostar schreef:het is nix om je voor te schamen want asl de te kleine pony van jou is dan kan je er niet meer op rijden maar dan staat die pony alleen te etne in de wei en anders zou je hem maar moet verkopen maar dat lijk me ook niet leuk!)

HorseGurl13 schreef:Idd over het verschil met "manegemeisjes" en meisjes die een pony thuis hebben te staan ben ik het eens dat dat verschil vrij groot is! Op een manegepony rijden is in veel gevallen anders dan op een eigen pony rijden/leren rijden. Vooral ook omdat de >meeste< manegepony's wel lekker hun rondjes lopen en al met zoveel kids om hebben gelopen.... Nah jah, dat hoeft hier en daar natuurlijk niet altijd zo te zijn maar toch.

superwoman schreef:Helaas bij ons wat minder. Niet dat het zo erg is dat het schadelijk is voor de pony, maar eerder voor de ruiter die zich duidelijk aanpast en niet correct gaat zitten.

miloetje schreef:merrieveulen: misschien om te leren rijden?
superwoman schreef:Helaas bij ons wat minder. Niet dat het zo erg is dat het schadelijk is voor de pony, maar eerder voor de ruiter die zich duidelijk aanpast en niet correct gaat zitten.
Citaat:@ superwoman: ik snap je reactie niet! Leg uit. En je kent de pony niet, en de mensen die bij ons rijden komen regelrecht van de manege af waar ze op een pony van 25 rijden die het allemaal wel kent.

miloetje schreef:ik bedoel dat ze op sommige maneges niet zoveel pony's hebben en de wat makkere voor kinderen geschikt vaak niet zo groot zijn. zo zijn er bij ons ook weleens mensen groot voor de pony maar zeker niet tezwaar.
ik rijd ook nog op shetje van 1,05 heb al eerder gepost. maar dat is eens per 10 dagen een buitenritje en ik rijd niet in de bak. dus alleen rechte stukken. ik ben er wel groot voor maar niet zwaar. en ik doe trouwens ook wel andere dingen zoa;s poetsen.

Carlolover schreef:Wat voor een hengst is het: hij is braaf tot dat er een hengtige merrie langs komt, dan gaat hij showen met zijn benen zwieren en dan heb je bijna niks meer te zeggen als je er op zit, bij mij doet hij dit ook niet meer maar als er zon klein meisje of zon klein jongentje op komt te zitten die gooit hij er zo af..
xx Moii

karoliena schreef:Carlolover schreef:Wat voor een hengst is het: hij is braaf tot dat er een hengtige merrie langs komt, dan gaat hij showen met zijn benen zwieren en dan heb je bijna niks meer te zeggen als je er op zit, bij mij doet hij dit ook niet meer maar als er zon klein meisje of zon klein jongentje op komt te zitten die gooit hij er zo af..
xx Moii
Daar ben ik het dus neit mee eens, mijn dekhengst word gereden door zijn ruitertje van 8 jaar tussen de merries. Dus dat is gewoon een kwestie van ruitertje goed begeleiden en pony opvoeden