Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CocoChanel schreef:Wat is de meest ideale manier om er te komen zonder geld, ontzettend veel talent, connecties, goede instructie dagelijks en een sponsor?
Oke, een jong talent paard, dat is duidelijk.
Je kijkt naar exterieur, afstamming... Fransheijs, hoe deed jij het?
CocoChanel schreef:Wat is de meest ideale manier om er te komen zonder geld, ontzettend veel talent, connecties, goede instructie dagelijks en een sponsor?

jasmijn78 schreef:Mijn idee:
1. Zonder talent kom je er niet
2. Zorg dat je een goed inkomen hebt, zodat je:
- een of twee paarden kunt onderhouden/trainen
- instructie kunt betalen
- een trailer en wedstrijden kunt betalen
- mogelijk minder uren kunt werken zodat je meer tijd hebt om te trainen.
3. Connecties kun je opdoen. Praat veel en met iedereen als je op wedstrijd bent. Zo leer je wat, kom je nog eens wat te weten en mensen weten dan ook wie jij bent.
4. Wees kritisch op jezelf en je paard. Voor emotionele banden met een paard wat eigenlijk de capaciteiten niet heeft is geen plaats. Als je paard niet goed genoeg is, moet je hem gewoon opruimen.
5. Vraag aan anderen die wel hoog rijden hoe zij het aanpakken.
6. trainen, trainen, trainen. Ook als het slecht weer is etc.
7. laat je niet afleiden/imponeren door anderen.
8. Kijk heel veel naar anderen op wedstrijden
9. Geef je geld uit aan les van 1 goede instructeur ipv wekelijks aan een mindere.
10. Lees alle paardenboeken/tijdschriften die er zijn. De dvd van de nieuwe proeven is ook echt heel handig. Doe alles om je er zoveel mogelijk in te verdiepen.

aan een Z leerpaard heb ik niks, die staat hier al
runningkawa schreef:Ik heb niks te klagen hoor, in tegendeel.
Ik vind Z top genoeg voor mij, dat was als kleine kind een droom en die heb ik al gehaald.
En internationaal, ligt al lang niet meer in mijn dromen.
Maar ik vond het zo makkelijk geschreven, zorg voor een goede pony
Hoe doe je dat als 12 jarige?

Urielle schreef:Maar een mens wil meer, en zonder die wens bereik je ook niks imo.
o0anouska0o schreef:fransheijs schreef:
Maar dat is toch gewoon doemdenken!! Ik ben toch ook meerdere malen zuid-nederlands kampioen geweest en nederlands kampioen...ik heb ook bij de junioren meegereden en bij de youngriders en ik heb ook internationaal gestart! maar mijn vader is ook gewoon bakker!
Dan vind ik het erg knap dat het jou is gelukt
fransheijs schreef:Urielle schreef:Maar een mens wil meer, en zonder die wens bereik je ook niks imo.
Alleen oppassen dat die wens niet de realiteit overstijgt en in afgunst verandert! Dat is er al genoeg in de paardenwereld![]()