Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:23

hier nog even een betere foto van de zigeunerkabouter als aanvulling op het profiel op de vorige pagina, met dank aan mijn medegoeroe:
Afbeelding

Winged

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:56

....geweldig dit!! ben weer helemaal vrolijk!!

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:51

Volgens mij zijn er verschillende jongeren die samenspannen met de kabouters...
Vandaag kwam 3 jonge kereltjes op de fiets voorbij, in het bos. Eéntje zat achterop en stak een rotje aan. Hij gooide dit (in opdracht van...?) naar ons. Ding ontplofte vlak naast Olga, beest schrok zich een hoedje.

Ze heeft héél onderweg nog overal kabouters gezien. Daardoor lagen we nog bijna in de sloot...

En ik maar denken dat ze bomproef (of moet ik zeggen kabouterprofe) was...

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 20:21

dat zijn geen kabouters, dat zijn gewoon rotkinderen.. die zijn overigens ook goed uit te schakelen met de zelfverdediging voor paarden..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:37

SUPER!!!!
Echt geweldig ik val zowat van me stoel!!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:39

Ik mis een rol-over-de-grond-van-het-lachen smiley, maar je moet me oprapen!! Zeer goed!! _/-o_

Ik vond het overigens jammer tot de ontdekking te moeten komen dat het niet echt is, anders had ik me zéker opgegeven!! Ook ik wil nu eens en voor altijd leren omgaan met die rotkabouters!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:44

Hahaha wat een geweldig initiatief!!! Helaas heb ik geen paard maar anders had ik me zeker opgegeven

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:40

Ik wacht op de cursus "Zelfverdediging voor Paarden" nu.
Ik heb namelijk een doetje van een tinker die wat meer zelfvertrouwen mag krijgen. Karate heeft mij vroeger geholpen dus hoop nu op een paard dat ook van zich af kan meppen als dat nodig is Afbeelding
Voor de boskabouters heb ik een aardige oplossing gevonden, ik heb zo'n klein plantenspuitje van 10 cm. (volgens mij kreeg ik dat een keer meegeleverd van de Paardendrogist) dat in een zak van mijn rij-jasje past. Ik vul het gewoon met water en zet de spuit op een harde straal. Als er een boskabouter in een hinderlaag ligt en mijn paard schrikt draai ik haar pijlsnel om en schiet gericht op de onverlaat Afbeelding Die wordt meteen omver gespoten (het zijn ook maar kleine ettertjes hè) en is een tijdlang uitgschakeld; 't is maar een tip Afbeelding

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:43

hahaha soxje,dat helpt inderdaad zeer goed,alleen dan moet je wel goed kunnen richten,en zeker wetend at je raak schiet,anders heb je de keer erop dubbel zoveel problemen...

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:46

geweldig ook om al die smiley's bij de verhalen van iedereen te zien!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:53

Ja, daarom ben ik ook op schietcursus bij de lokale schietvereniging gegaan. Of je nou een plantenspuit hebt of een pistool, het gaat om het recht-richten en niet van je paard te lazeren zodat ie er in zijn eentje vandoor gaat Afbeelding Daarom ook wat central riding-lessen gevolgd om mijn zit te stabiliseren want tijdens zo'n keertwending "trek" je je spuit, moet goed blijven zitten en vooral ráák schieten Afbeelding

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:08

ik wens jullie allemaal heel veel succes met de kabouters

mijn friesje zou ook wel zo'n cursus kunnen gebruiken

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:20

Is het trouwens ook niet mogelijk om een wat breder publiek te informeren over kabouters en de risico's die ze met zich mee brengen?

Een campagne ofzo?

Voorbijgangers kijken namelijk zo raar als je op een schrikkend paard kabouters uit zit te schelden....

Je zal net ' kabouter' roepen terwijl er iemand langsloopt die klein van stuk is, maar wel zwarte band karate heeft Afbeelding

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:27

hahahahhhaa,ja daar moet je wel een beetje mee oppassen....

en soxje,super,mss kan je hier een demonstratie komen geven,in bakkabouters schieten???

ik wordt helemaal enthousiast ervan, en mss kan het pistool dan wel in het cursus pakket erbij geleverd worden...

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:28

ik meld me aan!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:49

Tuurlijk doe ik dat, maar uh, 't is een mini-plantenspuit hè met een turbo-straalkracht die prima geschikt is voor boskabouters. (Bakkabouters vragen misschien om een andere aanpak?). Het was gewoon een kwestie van uitvinden wat ik het best kon gebruiken te paard hier in de Drentse bossen Afbeelding

Daarbij kwam nog dat mijn paard altijd gaat stilstaan bij het mesten, en dan niet vooruit te branden is. Met die Paulussen in haar aangezicht belandde ze in stress-situaties, schrikken en dan ook nog moeten poepen.....wegspringen maar ook lekker rustig willen kakken.....wat nu?? Afbeelding
Enfin, soms geeft dat nog wel problemen en schiet ik mijn spuit per abuis leeg op argeloze wandelaars die mij dan vervolgens uitschelden voor mislukte Ivanhoe (middelbaren) of bedenkelijke Robin Hood (iets minder bejaarden). De jongelui beginnen gelijk over Floris 2. Dat zijn verdorie ook nog eens allemaal mannen maar door die helm zien ze het verschil niet
Ik kan dan wel over de boskabouters beginnen (en heb dat ook geprobeerd in het begin) maar ben al eens afgevoerd naar de GGZ-inrichting alhier Afbeelding

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 00:33

ja de buitenwereld staat nogal sceptisch tegenover het bestaan van kabouters, totdat ze zelf te paard gezet worden en het kleine gepeupel tegenkomen. Wat vervelend voor je paard ook, al die stress rond het poepen leidt weer tot stresskeutels maar kan niet rustig poepen dus nog meer stress, en zo zit je al snel in een vicieuze cirkel...ach en wee... je arme viervoeter..

Ook aan mijn geestelijke gezondheid werd ernstig getwijfeld (zeker als ik weer eens ergens in een stekelbrembosje in de berm lag- mensen vinden dat kennelijk vreemd ) maar alles voor de wetenschap!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:37

nou,ik ben inmiddels zeer nieuwschierig naar de plantenspuit,wie weet helpt het ook tegen bakkabouters,maar is het dan ook de bedoeling dat je leert schieten als het paard vol gas door de bak gaat???

dus ik denk dan beetje richting the future guys,dat we de mensen wat lenig leren springen op en naast het paard...

zoiets dacht ik dan aan,om vanuit deze posities de bakkabouters te bestrijden,denk je dat dat zou lukken??

positie om de buitenrand stiekum te beschieten...
Afbeelding

de kabouters een beetje misleiden doordat ze denken dat je eraf valt,maar ondertussen kan jij ze zo beschieten...
Afbeelding

deze lijkt me een fijne positie om vanuit daar onder het hek door te schieten ,en zo bv ook tussen hindernis materiaal te kunnen schieten...
Afbeelding

denk je dat dat haalbaar zal zijn???

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:56

Mmm, met een beetje handigheid moet dat wel lukken. En een zitcursus zou ook wonderen doen

Je kunt ook van die Japanse kruisboog-lessen volgen. Begin je eerst met een half uur yoga om te ontspannen enzo, daar krijg je ook een rustige hand van. Klim dan op je paard en wacht de kabouters af. Totaal ontspannen blijven dus. Denk aan je onderbuik-ademhaling!
Future-guys idee is goed maar vroeger deden de Mongoliërs het al, èn zonder zadel hè! Richten, onder de buik van het paard hangen en mikken. De kabouters zijn daar toen weggetrokken richting Europa, tenminste wat er van hun bestand overbleef. Ik weet niet of dat speciale Mongolenkabouters zijn maar ze zijn er gewoon uitgestorven, en nu zitten wij hier met allerlei types. Dus een klein kruisboogje zou ook een optie kunnen zijn Afbeelding

Een andere optie die ik me bedenk is meppen met een bal. Oftewel polo. Als jij zó onder je paard kan hangen kun je vast wel poloën. Dus neem een paar van die balletjes mee in je ruiterjasje/zadeltassen en ga zwiepen naar die kabouters Afbeelding

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:41

Dit is het leukste topic aller tijden.
En zo waar!

Kimmie en Kjoetie jullie zijn zeker al binnen, als eerste bestrijders van kabouters, iets waar niemand nog opgekomen is?
Heb je al octrooi aangevraagd?

Ik vind het trouwens wel ongelooflijk dat er hier nog steeds mensen zijn die met kleine lettertjes schrijven dat het niet echt is, die het verhaal dus in twijfel trekken.

Iedereen met paarden heeft er last van, van die bxxxxxxbl12`3bfd0 kabouters........

Waar komt de naam kabouter eigelijk vendaan?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:41

Even off topic, maar waar haalt soxje die smiles vandaan????

MarjaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:57

Dat zat ik me ook al af te vragen

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 11:01

je kunt natuurlijk ook de echte kabouterstick meenemen naar buiten en flink uithalen richting bosje... geschikt voor mensen zonder balgevoel..

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:16

amondi schreef:
Even off topic, maar waar haalt soxje die smiles vandaan????
Als je rechtsklikt op zo'n smilie en 'eigenschappen' kiest, zie je direct de url van de smilie.. haal daar dan wat submappen af, en je komt op de hoofdsite: http://www.cosgan.de

Geen kabouters op die site helaas

Ik ben gister langs de weg ook een kabouter tegen gekomen, mijn paard schrok d'r een hoedje! Ik heb de kabouter dus zelf niet gezien, maar volgens mij had ie zich verstopt achter een heel groot bord, wat er de vorige keer nog niet stond.
Gelukkig is mijn paard redelijk 'cool'. Ze staat even stokstijf van schrik, maar gaat niet rennen ofzo (gelukkig)

MarjaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:25

Tja dat is wat anders dan watje Jamie. Die spurt weg, maar laat zich meestal na twee galopsprongen weer terugnemen en schaamt zich diep dat ie zich weer heeft laten bedotten. Denkt vervolgens: dat gebeurt me niet nog eens! En wil dan niet meer langs de betrokken plek.