Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JewelFamke schreef:Even een vraagje voor de kenners:
Jewel heeft sinds vorige week 2 plekjes op haar oren. Kan dat ook van het eczeem komen? Schuren op de oren lijkt me een beetje vreemd, maar toch, het zou kunnen. Ik smeer er iedere dag iets op, maar het lijkt niet te helpen. Tenminste, ze had nog een plek op haar hoofd, net onder de ogen. Dat heb ik ook dagelijks ingesmeerd en dat is wél weggegaan. Of zou het wat anders zijn? (zou niet weten wat eigenlijk)..
Andere 2 pony's hebben niks geen plekjes ofzo.
Dascha schreef:Hoe zijn jullie paarden eigenlijk gehuisvest?
Dascha schreef:Hoe zijn jullie paarden eigenlijk gehuisvest?
Alet schreef:Maat 4... ijslandermaat?!
Alet schreef:Gaat het ook over de oren?
Ik zou echt graag willen weten hoe en wat en hoe duur
Pinky_girl schreef:En hoe staat het nu met jullie exceempaardjes onder de boett?
Met Pink gaat het boven verwachting goed! Niet geschuurd, heeft zijn manen nog allemaal een geen verharde delen. Kan niet anders dan heel blij en tevreden zijn!
Dascha schreef:Hoe zijn jullie paarden eigenlijk gehuisvest? Die van mij staat 24 uur per dag op het weiland. Er staat ook een schuilstal, maar die heb ik nu afgesloten omdat ze er anders aan gaat schuren. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie paarden een schuilstal of schuren ze ook als ze 's nachts bijvoorbeeld in een box staan?
Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn Haf heeft dus dit jaar voor het eerst eczeem en staat nu onder een deken. Het liefst heb ik dat ze gewoon zelf kunnen kiezen waar ze staan. Met mooi weer hebben ze geen behoefte aan de schuilstal, maar zoals nu (het regent hier) willen ze er toch wel graag in. Maar ik ben bang dat mijn Haf dan weer gaat schuren, waardoor ze én steeds meer jeuk krijg door het schuren én waardoor ze de deken misschien wel helemaal kapot maakt....
Alet schreef:Waar heb je deze vandaanals ik vragen mag?
Siki heeft de boetts die ze ooit had in een kwartier gemold (ik citeer de eigenaar) en dan offer ik liever 30 euro op dan 50 (dat kost toch de boett hoofdkap?)
Pinky_girl schreef:Nogsteeds alles in tact hier.3 jaar geleden dat ik zoveel manen heb gezien bij pink!
Dascha schreef:Goed zeg! Het belangrijkste is natuurlijk dat ze geen jeuk meer hebben, maar het is helemaal leuk als ze de manen mooi houden.
Zijn er ook paarden die schuurplek(ken) krijgen van de deken? De mijne staat nu nog onder een Bucas vliegendeken met hals. Dat bevalt op zich goed, ze heeft helemaal geen jeuk meer. Alleen krijgt ze helaas hier en daar wat schuurplekken van de deken. Als jullie daar met de Boett geen last van hebben, ga ik die denk ik ook maar aanschaffen voor mijn Haf. Dan kan ik de Bucas mooi als reservedeken houden.