Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:23

De mijne staat ook 24 uur per dag in de wei. Ze staan nou in het achterste gedeelte dus kunnen ze niet in de schuilstal staan. Maar misschien kan je de schuilstal afzetten met een stroom. Zo hebben wij de schuilstal ook. Anders gaat mijn andere pony de hele tijd tegen alles aanschuren.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 23:27

JewelFamke schreef:
Even een vraagje voor de kenners: Knipoog

Jewel heeft sinds vorige week 2 plekjes op haar oren. Kan dat ook van het eczeem komen? Schuren op de oren lijkt me een beetje vreemd, maar toch, het zou kunnen. Ik smeer er iedere dag iets op, maar het lijkt niet te helpen. Tenminste, ze had nog een plek op haar hoofd, net onder de ogen. Dat heb ik ook dagelijks ingesmeerd en dat is wél weggegaan. Of zou het wat anders zijn? (zou niet weten wat eigenlijk)..
Andere 2 pony's hebben niks geen plekjes ofzo.

Pink heeft dit vorig jaar ook gehad. De toppen van zijn oren (bijde) en onder de ogen flinke plekken. het heeft best een tijd geduurt voor dit weg ging (met behandelen met horsol). Ook vielen eerst alle haren er nog af (lelijk!). Dit jaar nog niets gezien, gelukkig (Pink heeft een hoofdkap overigens nu)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 23:29

Pinky staat in de zomer (nu dus, vanaf midden april) dag en nacht buiten op een padock (weinig gras ivm eiwitten). Er hoort een stalletje aan maar dat heb ik afgezet omdat dat een fijn schuur opject is natuurlijk.

Ook nu nog alles super in tact *JEEEEEJ*

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:24

Dascha schreef:
Hoe zijn jullie paarden eigenlijk gehuisvest?

Novia staat van 10 tot 16 uur buiten, verder binnen.
Ze heeft een buitenstal met een binnengang,
het buitenluik gaat 's nachts dicht.
Ze staat volledig ingepakt. Buiten heeft ze ook een masker op, binnenniet.
Zeschuurt nauwelijks.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:13

Het gaat goed met Sikiley en haar eczeem!
Ik ben naast een deken ook knoflook en homeopatische druppels gaan gebruiken en de plek onder haar voorpluk is er dit jaar nog niet weer!
Alleen haar eczeemmasker onder de ogen en eczeemkolletje heeft ze wel wat last van helaas. Ze heeft geen hoofdkap, volgens de eigenaar wordt ze daar panisch van. Ik weet het niet, als ze er weer veel last van krijgt, schaf ik er mss zelf een aan.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:21

Dascha schreef:
Hoe zijn jullie paarden eigenlijk gehuisvest?

Jewel staat 24/7 op het land, zonder schuilstal. Af en toe gaat ze eens op stal (deken wassen enz.) dat gaat tot nu toe prima.

Ik plaats even een fototje van Jewel haar oren. Ze heeft er geen jeuk aan ofzo, dus ik twijfel toch een beetje of het niks anders is. Het trekt nu wel iets bij trouwens.

Afbeelding

Lijkt dit er een beetje op?

Onder haar ogen en maantop zie ik dat ze licht schuurt aan de rand van de waterbak, dus ik ga ook aan de hoofdkap denk ik. Heeft dat nu nog zin?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:18

Tuurlijk heeft het nu nog zin!
Eerder vandaag dan morgen ide hoofdkap zou ik zeggen!
Ik heb er overigens eentje die niet van Boett is maar wel prima werkt!!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:47

Welke heb jij Kiara?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:59

Ja..ben ik ook wel nieuwgierig naar! Of heeft je mam 'm inelkaar geflanst?

Ik zag alweer dat de originele boett hoofdkap een leuk prijskaartje heeft Scheve mond
Maja, dan ga ik er toch maar eentje aanschaffen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:18

Nee, niet door mams in elkaar gezet deze keer!
Eigenlijk is het geen hoofdkap maar een masker.
Het merk weet ik ff niet zo snel.
Het zit in een doosje en heet 'fly bonnet' .
Vaag hé?
Even een foto:
Afbeelding
Niet echt duidelijk, ik maak snel betere foto's!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:09

Gaat het ook over de oren?
Ik zou echt graag willen weten hoe en wat en hoe duur Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:16

ik heb een nieuwe hoofdkap maat 4 liggen.... Alleen gepast. Incl een aantal haren Knipoog en het kaartje er nog aan.
Als iemand interesse heeft... PB ff. Een goed bod is wel gewenst Knipoog
Het is een echte Boett

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:41

Maat 4... ijslandermaat?!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:53

yep

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:33

Alet schreef:
Maat 4... ijslandermaat?!

Dat gaat zeker niet passen op een Atje? Ik heb een boett maat 2 en Jewel heeft shetland-hoofdstel, kan je daar wat mee?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:48

Alet schreef:
Gaat het ook over de oren?
Ik zou echt graag willen weten hoe en wat en hoe duur Knipoog

Deze was 30 euro en is MET oren. Anders zou de maantop alsnog 'bloot' liggen.
Zowel Novia als ik zijn zeeeer content!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:39

Waar heb je deze vandaanals ik vragen mag?
Siki heeft de boetts die ze ooit had in een kwartier gemold (ik citeer de eigenaar Haha! ) en dan offer ik liever 30 euro op dan 50 (dat kost toch de boett hoofdkap?)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:04

Harry's Horse Vliegenmasker Met Oren
van €15,50 naar €12,50

Afbeelding

Bij ingrid van Berlo

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:20

Pinky_girl schreef:
En hoe staat het nu met jullie exceempaardjes onder de boett?
Met Pink gaat het boven verwachting goed! Niet geschuurd, heeft zijn manen nog allemaal een geen verharde delen. Kan niet anders dan heel blij en tevreden zijn!

Bij ons is het een uitkomst!!!..echt geweldig gewoon!....dimitri staat er nu constant onder, wil hem na het rijden nog wel eens aflaten..ff lekker rollen en gek doen zonder maar zodra ik weg gaat..hup er weer op

heb wel 1 keer de fout gemaakt om hem s'avonds op stal te zetten en de volgende ochtend was dus heel de staartgedeelte kapot geschuurd ( Boos! )...maar goed, leren we weer van!

maar nogmaals..hij staat er erg relaxt bij...ze gaan over twee weken met zn alle naar de grote wei en hopelijk laten zn maten hem heel..maar ik geloof wel dat dat goed komt, ze staan nu in de kleine wei met zn alle en ik heb nog niets raars gezien aan de deken

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:28

Dascha schreef:
Hoe zijn jullie paarden eigenlijk gehuisvest? Die van mij staat 24 uur per dag op het weiland. Er staat ook een schuilstal, maar die heb ik nu afgesloten omdat ze er anders aan gaat schuren. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie paarden een schuilstal of schuren ze ook als ze 's nachts bijvoorbeeld in een box staan?

Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn Haf heeft dus dit jaar voor het eerst eczeem en staat nu onder een deken. Het liefst heb ik dat ze gewoon zelf kunnen kiezen waar ze staan. Met mooi weer hebben ze geen behoefte aan de schuilstal, maar zoals nu (het regent hier) willen ze er toch wel graag in. Maar ik ben bang dat mijn Haf dan weer gaat schuren, waardoor ze én steeds meer jeuk krijg door het schuren én waardoor ze de deken misschien wel helemaal kapot maakt....

die van mij staat de s'avonds in een schuilstal op een plaatsje uitlopend naar de bak...zet ik hem vast in stal, gaat het echt helemaal fout!..deken was gelijk van achteren kapot!...dus absoluut niet vast in zn stal maar hij kan er wel in..maar dan schuurt ie niet!(raar?!)

zit trouwens te denken om het stuk van de deken wat bij de staartwortel zit te verstevigen met kanvas of iets dergelijks, zodat als ie het weer in zn kop krijgt dat niet de gehele deken naar zn grootje is..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:04

Alet schreef:
Waar heb je deze vandaanals ik vragen mag?
Siki heeft de boetts die ze ooit had in een kwartier gemold (ik citeer de eigenaar Haha! ) en dan offer ik liever 30 euro op dan 50 (dat kost toch de boett hoofdkap?)

Bij de plaatselijke ruitershop!
Het merk is iets van Asorbine geloof ik. Lekker onbekend dus Knipoog
Mijn ervaring is overigens dat die van HH te grofmazig zijn....

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:00

Die plekje op de oren heeft Pinky afgelopen jaar ook gehad. Ook tegelijk idd onder de ogen en de maantop, dus ik denk wel dat het met exceem te maken had...

Nogsteeds alles in tact hier.3 jaar geleden dat ik zoveel manen heb gezien bij pink! Haha!

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:34

Pinky_girl schreef:
Nogsteeds alles in tact hier.3 jaar geleden dat ik zoveel manen heb gezien bij pink!

Goed zeg! Het belangrijkste is natuurlijk dat ze geen jeuk meer hebben, maar het is helemaal leuk als ze de manen mooi houden Pling .

Zijn er ook paarden die schuurplek(ken) krijgen van de deken? De mijne staat nu nog onder een Bucas vliegendeken met hals. Dat bevalt op zich goed, ze heeft helemaal geen jeuk meer. Alleen krijgt ze helaas hier en daar wat schuurplekken van de deken. Als jullie daar met de Boett geen last van hebben, ga ik die denk ik ook maar aanschaffen voor mijn Haf. Dan kan ik de Bucas mooi als reservedeken houden.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:45

Dascha schreef:
Goed zeg! Het belangrijkste is natuurlijk dat ze geen jeuk meer hebben, maar het is helemaal leuk als ze de manen mooi houden Pling .

Zijn er ook paarden die schuurplek(ken) krijgen van de deken? De mijne staat nu nog onder een Bucas vliegendeken met hals. Dat bevalt op zich goed, ze heeft helemaal geen jeuk meer. Alleen krijgt ze helaas hier en daar wat schuurplekken van de deken. Als jullie daar met de Boett geen last van hebben, ga ik die denk ik ook maar aanschaffen voor mijn Haf. Dan kan ik de Bucas mooi als reservedeken houden.

Een klein beetje, maar zie er bijna niks van. Eerder helemaal niet te noemen Haha!
Toen Jewel nog verhaarde had ze wel wat plekjes, maar dat lijkt me meer dan logisch. Ziet er nu heel mooi uit.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 23:09

Her en der wel wat plekjes gezien, maar meer de ene keer wel en de andere keer niet, nu heeft hij er geen op het moment.

Vandaag deze foto gemaakt;
Afbeelding
jeetje, vandaag 18 Juni, en Pink heeft al zijn manen gewoon nog en compleet jeuk vrij! Plingoet een vreugde dansje*