Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Botervlieg schreef:Als de geadresseerde je pb leest, verdwijnt het vanzelf uit he outbox.
Wil je een 'echte' mail sturen, dan doe je dat via de mailknop in het
profiel van iemand (als ie die heeft).
gouda schreef:Ik heb ook een bekapper via de site gevonden die daar reclame maakte. Dus de bekappers die op de site adverteren bekappen allen via de methode die de site volgt?
Vippie schreef:Quote: Zou wel verklaren waarom Fernand van Geene daar niet adverteeerd.
Aha daar is de boosdoener, jullie waarsch wel bekend....
groetjes!
gouda schreef:Ik heb ook een bekapper via de site gevonden die daar reclame maakte. Dus de bekappers die op de site adverteren bekappen allen via de methode die de site volgt?
NickAltena schreef:Nou....dat moet ik nakijken hoor maar is mij niet bekend....
Wel volgt al snel de redenatie dat men de hele baal hooi weggooid omdat men het niet vertouwd...
Met kuil voer kan ik me er wat bij voorstelllen omdat dit over het algemeen vochtiger is dan hooi...maar iets dat droog is geeft toch niet af??tenzij het poeder wordt natuurlijk...
Ik ga het voorleggen aan de blommenman bij ons....
Gr. Nick Altena
Miran schreef:Nick, even nieuwsgierig: Wat vindt jij nou vriendelijker: Een paard geschoren in dekenmodel, dun dekentjer erop, vroeg in het seizoen geschoren, dus nu alweer wat vacht op de hals, wat plezier heeft in het werken, vrolijk is en haar warmte kwijt kan, of een paard met een wintervacht die gemaakt is voor de Alpen en niet voor ons kikkerlandje, dat duidelijk last heeft van die vacht, haar warmte niet kwijt kan en waar je bijna geweld toe moet passen om er een drafje uit te krijgen, alleen maar omdat scheren niet-natuurlijk is?
Ik blijf de humor er maar van inzien...NickAltena schreef:Mocht ik toch zo´n paard hebben dan zou ik er niet op rijden in de periode dat ze er echt last van heeft. Andere spelletjes zou ik dan dus ook sterk inkorten in tijd.
Citaat:Daarnaast vraag ik me af of het paard zijn vacht voor de Nederlandse winter niet op maat gaat maken na verloop van tijd.
Kendra schreef:Maar we hebben ze toch om op te rijden?
En dan het gebruik: voor mij en voor heel veel anderen (voor jou ook) is een paard een gebruiksdier. Daar zijn nu eenmaal bepaalde konsekwenties aan verbonden, afhankelijk ook van de tak van sport die je bedrijft. Ik doe van alles wat, maar ik werk ze in ieder geval zomer en winter door. Dat is mijn lol en ik geloof er nog steeds in dat zij 't (meestal) ook leuk vinden. De paarden waar dagelijks op wordt gereden staan onder een dek, zodat ze het werk makkelijk aan kunnen (als ze zo dik in het haar zitten kunnen ze hun warmte soms niet kwijt) en ja, ik vind het ook mooier. Als ik op een dressuurwedstrijd kom wil ik met een mooi glimmend paard aan komen zetten en niet met zo'n haarbol. Ik heb ook nog nooit gemerkt dat de paarden het erg vinden, dus waarom zou ik het niet doen?
Ik heb niks tegen het zo natuurlijk mogelijk houden van paarden, maar denk dat er meer manieren zijn om goed voor je paard te zorgen.
Toch?
NickAltena schreef:Het eerste wat nu in mijn gedachte opkomt is hoe beslis je wat voor een soort paard je koopt ?
Snap je mijn vraag?
Het klinkt een beetje cru misschien zo maar zou dit bijv. nou niet de reden zijn waarom ankie niet op een paard uit oosterijk dresuurwedstrijden gaat rijden??
IK koop dus geen paard voor het uiterlijk maar op karakter.
Als ik nou vante voren al weet dat ik naar dresuur wedstrijden wil en heel intensief ga rijden dagelijks dan zou ik daar bij de keuze van het soort paard dus wel zeker aan denken...
silvana schreef:[quote="
IK koop dus geen paard voor het uiterlijk maar op karakter.
Gr. Nick Altena
[/quote]
Mijn paard heeft mischien niet zo veel vacht ,maar wel veel karakter.![]()
Voel me nu wel een beetje beledigd hoor.
We hebben van alles geprobeerd maar er komt geen dikke vacht op.
Kendra schreef:Ik snap je en heb al een paar keer overwogen om je te vragen: En wat vind je dan van Anky? Maar dan vooral omdat zij haar paarden (in jouw ogen) behoorlijk 'onnatuurlijk' houdt en Salinero nu toch unaniem is verkozen tot 'happy athlete'.
IK heb niet mee mogen stemmen....anders was het dus niet unaniem geweest