Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soxje schreef:Nu ga ik naar het datingprogramma kijken van boeren die een vrouw zoeken....hopelijk zit er iets bij
promptertje schreef:Rapsodie eten kan helemaal geen kwaad, maar ze doen het meestal niet, hooguit een paar hapjes. Ik heb nog geen schimmels gezien, bacterievorming zou ik niet weten.
Rapsodie neemt enorm veel urine op. Al je een pak open maakt, komt er echt geen stof vrij, dat verbaasde me echt.
Maris schreef:Hoi iedereen
Even over de vlas en rapsodie![]()
Je gebruikt van beide ongeveer 4 pakken als begin. en elke week een nieuw pak erbij. Na 3 tot 4 maanden alles eruit.
Dus kosten zijn ongeveer 4 maal 6 euro = 24 euro voor "begin stal" + 3 maanden lang ( 12 ) maal 1 pak (6 euro ) 72 euro.
Dus voor 3 maanden kost het je 96 euro
Klopt dit ongeveer ?
En nog een vraagje, hoe zit het dan met schimmel en bacterievorming ??
En nemen zowel vlas als Rapsodie goed urine op ? En hoe zit het met het stof ?
EN wat gebeurd er als de paarden ervan eten ? Bij Aubiose staat het bekend dat als ze dat eten het helemaal mis kan gaan. En bij vlas en Rapsodie ?
Groetjes,
Maris
Soxje schreef:Jij hebt dan wel heel goedkoop vlas Kiara!
Hoe doe jij dat zeven Kiara?
Kiara schreef:Dat het goedkoop ik realiseer ik me ja!
En dat bevalt me wel!![]()
Met de mest eruit zeven bedoelde ik dat ik een fijn getande riek neem (een kunststof model met opstaande randen) waarmee ik door de box schep.
Dan schud (zeef) ik het geheel, de drollen liggen in de schep, en de restjes vlas liggen in de box.
Sjoert schreef:Als je voor het eerst vlas in de box gooit, moet er toch een flinke laag water over zodat zich alvast de eerste bodem kan vormen?
Heb je dat gedaan Simba?
Ten tweede niet elke keer de natte plekken eruit halen, anders kan zich er nooite een bodem vormen.
Daarnaast is het toch ook niet erg als de box er niet al te fris uitziet? Sommige mensen willen namelijk het liefst dat hun paard in dat superschone vlas staat. Maar dat is praktisch onhaalbaar.(uitzonderingen daargelaten)
smurf schreef:ik heb een stal van 2,5 x 4 en daar heb ik 5 balen in gegooid om mee te beginnenben nu 3 weken verder en heb er al 3 balen bij gegooid in die tijd
Ninaka schreef:Zou het werken als ik er bv 2 pakken vlas in gooi en daarover heen nog zaagsel, blijft vlas dan z'n werking behouden en zou dat m'n paard tegenhouden ervan te eten?
Wat is trouwens de adviesprijs van vlas? Voor welke hoeveelheid?