Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:33

tienus63 schreef:
Maar laten we wel zijn, als jij en ik met deze werkwijze in aanraking zouden komen tijdens een eenmalige les, dan liepen onze monden toch over van de ervaring. Vooral van de harde aanpak, tenzij je als ruiter dit voor deze les de normaalste zaak van de wereld vond. En je hoopte om nu je paard eindelijk wel eens op de kleine volte in verzamelende galop of die pirouette in te rijden.

Ik weet het niet... ik heb niet bijzonder veel gepresteerd (mijn mond loopt nog altijd niet over van de ervaring) en werd ook uitgenodigd bij Carl Hester op stal... Dus ja... :7 Hoeveel zegt het?
Je vult nu in hoe deze amazone daar terecht is gekomen...

Daarbij heeft Charlotte natuurlijk het imago van de ontzettend vriendelijke amazone, zowel in het rijden als daarbuiten.

Je loopt in die les tegen een 'probleem' aan, en daar gaat ze aan werken.

Ashleytjuhh

Roosch schreef:
Toen ik het nieuws gisteren las dacht ik nog dat het misschien mee zou vallen. De timing van het filmpje is ook wel bijzonder. Maar nu ik dit zie.. tjonge jonge jonge, hier is geen discussie over mogelijk. En dan lees ik hier dat "het paard gelukkig nog weg kan"? Hebben wij een ander filmpje gezien?

Precies dit :j
Ook een erg braaf paard nog :(:)

Jet_33

rien10 schreef:
Kan je uitleggen wat je daaraan verwondert Jet?
Mensen vragen zich dingen af. Wat maakt dat jou dat verwondert? Ik snap je niet.

Het verwondert me vooral dat hier duidelijk een misstand plaatsvindt en dat er dan redenen gezocht worden om naar een ander te kunnen wijzen. De ruiter wordt een hand boven het hoofd gehouden, omdat het een grote naam is.

Tango1979

Jet_33 schreef:
Ik kan me altijd verwonderen over de reacties hier op bokt. Soms zijn we allemaal gefrustreerd? De timing is raar? Als welzijn echt belangrijk is, waarom dan 4 jaar later pas? Omdat CD een invloedrijk persoon is in de paardensport? Omdat ze veel meer geld zal hebben dan jij als het tot een zaak komt? Of misschien omdat de paardenwereld altijd recht zal willen praten wat krom is?

Dit dus. En geloof maar dat dat 4 jaar geleden nog veel meer aan de orde was dan nu.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:34

Ik snap wel waarom de filmer anoniem wil blijven trouwens. Het gemep is al schokkend. Het gelach vind ik zelf nog veel erger. Lol hebben omdat een dier geslagen wordt? Lachen om wat? En hoe kun je dit je dier willen aandoen. Jong of niet, als je van de paard houdt laat je het door niemand pijn doen :n het feit dat de filmer lacht zal het wel als normaal gezien worden -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:35

Jet_33 schreef:
rien10 schreef:
Kan je uitleggen wat je daaraan verwondert Jet?
Mensen vragen zich dingen af. Wat maakt dat jou dat verwondert? Ik snap je niet.

Het verwondert me vooral dat hier duidelijk een misstand plaatsvindt en dat er dan redenen gezocht worden om naar een ander te kunnen wijzen. De ruiter wordt een hand boven het hoofd gehouden, omdat het een grote naam is.

Nee hoor. Helemaal niet. Men probeert er duiding aan te geven. Waarom zo meppen? Waarom nu dat filmpje naar buiten? Waarom doet juist CD dit, waarvan "de hele wereld" vind dat ze zo vriendelijk is.

mce

maar de filmer was ouder toch!!! Dan is het nog hypocriter om het filmpje nu naar buiten te brengen en jaren dierenleed te gedogen.

Change3x

Heel erg sneu en absoluut niet oké..

Toch gebeuren soortgelijke en nog wel ergere praktijken dagelijks achter gesloten deuren op (professionele) stallen. Ik heb ergere dingen gezien en gehoord uit betrouwbare bronnen die niet door de beugel kunnen maar zolang niemand zo’n moment daadwerkelijk vastlegt en meldt bij de bond, kan iedereen zijn gang blijven gaan. Ik denk dat het daarom ook goed is dat deze video openbaar gemaakt is, laat het een les zijn voor iedereen dat je altijd gefilmd kunt worden en je je paard met respect moet behandelen, wel of geen prof.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:36

mce schreef:
maar de filmer was ouder toch!!! Dan is het nog hypocriter om het filmpje nu naar buiten te brengen en jaren dierenleed te gedogen.

Nou, daar begrijp ik dus ook niets van. Toch spijt van die training, inzicht gekregen?

Tango1979

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:39

Is de filmer dan zeker degene die het naar buiten heeft gebracht? Ik heb dat nergens bevestigd gezien.

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:41

rien10 schreef:
Jet_33 schreef:

Nee hoor. Helemaal niet. Men probeert er duiding aan te geven. Waarom zo meppen? Waarom nu dat filmpje naar buiten? Waarom doet juist CD dit, waarvan "de hele wereld" vind dat ze zo vriendelijk is.

Maar moet hier duiding aan gegeven worden? Omdat er een reden achter zit, maakt het nog niet goed toch? Door te zoeken naar een “oorzaak” probeer je (naar mijn mening) de zaak af te zwakken. Juist iemand zoals CD met haar kunde/imago heeft alle reden om dit gedrag niet te vertonen. Het wijzen naar melder, het vergelijken met andere (“want het gebeurt vaker en soms erger”) etc zijn allemaal zaken om de ernst van dit specifieke geval “af te zwakken”.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:41

Tango1979 schreef:
Is de filmer dan zeker degene die het naar buiten heeft gebracht? Ik heb dat nergens bevestigd gezien.

Dit dus, en wellicht werd er gelachen om iets anders dat werd gezegd... Die context hebben we niet...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:42

-O- arm dier... Dit is zo bewust slaan én keihard. Dat dier heeft geen idee waarom het een mep krijgt. Wanneer worden die wanstanden in de top eens aangepakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:43

Als je zou lachen om iets anders als er een paard zo in elkaar geslagen wordt? En je kunt kunt zonder commentaar kalm filmen? Dan zijn er dus minstens 3 mensen daar aanwezig die het ok vinden. Werd er wat door een vierde persoon gezegd geeft dat al 4 personen die het ok vonden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:45

karuna schreef:
Als je zou lachen om iets anders als er een paard zo in elkaar geslagen wordt? En je kunt kunt zonder commentaar kalm filmen? Dan zijn er dus minstens 3 mensen daar aanwezig die het ok vinden. Werd er wat door een vierde persoon gezegd geeft dat al 4 personen die het ok vonden

Ik heb ook dingen gezien die echt niet konden. Maar met mijn meerderen om me heen, ging ik echt niet zeggen dat het niet oké was.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:45

De melder lijkt ergens verkondigd te hebben dat het gevoel ging oprakelen toen ze besefte dat charlotte wel eens medailles kon gaan winnen en deze totaal niet verdiende.

Weet even niet waar het staat heb ondertussen zoveel gelezen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:47

Janine1990 schreef:
karuna schreef:

Ik heb ook dingen gezien die echt niet konden. Maar met mijn meerderen om me heen, ging ik echt niet zeggen dat het niet oké was.

Ik zit dan duidelijk anders in elkaar. Bij een misstand zeg ik het meteen. Dat deed ik als meisje al. Ik kon en kan niet tegen onrecht. Ongeacht wie er tegenover me staat

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:47

Stomme dressuurmiepjes.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:49

Het is een forum Jet, uiteraard wil men er duiding aan geven. En dat jij dat ziet als goedpraten, dat ligt bij jou.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:50

princequillo schreef:

Pfffff…. Dit maakt haar reactie echt nog dommer! Zoiets als ik herken mezelf hier totaal niet in, dit was eenmalig en zou ik nooit meer doen.

Ammehoela, gewoon net zo slecht als de rest.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen nu rondlopen met een knoop in de maag of er van hun beeldmateriaal naar buiten komt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:52

karuna schreef:

Ik heb het filmpje nog eens heel goed bekeken en beluisterd, voor zover dat mogelijk is.
op het eind lijken er mensen met elkaar (in het engels) te praten, maar in de spiegel achterin de hal zie je 3 personen; ruiter - instructeur - filmer. Wellicht dat een vierde persoon op wat lager zit en daarmee niet goed zichtbaar is?

Er staat op de 3e pagina een quote van een artikel:
Citaat:
“Het ging om een gesponsorde gastles, waarvan mijn cliënt de sponsor was en daar ging kijken. Een meisje kreeg les met haar paard, in het bijzijn van haar moeder. In de les sloeg Charlotte het paard van de lesklant vele malen in de galop om zijn benen verder op te tillen. Dit terwijl het paard braver dan braaf was.”

Dan zouden er dus zeker 4 aanwezig moeten zijn op dat moment, waarbij ik me afvraag wat de sponsor (en dus de melder als ik het goed begrijp) voor kennis en ervaring heeft met rijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:53

Het filmpje gaat nu viraal ook op gewone nieuws sites die niks met sport te doen hebben en de reacties zijn niet mis.

Kwam deze reactie ook tegen.

Afbeelding

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:54

rien10 schreef:
mce schreef:

Nou, daar begrijp ik dus ook niets van. Toch spijt van die training, inzicht gekregen?

weet niet waar of dit filmpje opgenomen is en op welk moment in de traing dit nodig was, ga er ook niet vanuit dat ze zo traint en dat ze al veel eerder inzicht had anders waren Valegro en b.v. Freestyle niet zo succesvol geweest

maar ja: een moment van onbedachtzaamheid kan maken dat men (na) jaren (nog) schreidt
zeker in deze snelle digitale wereld, blijft alles binnen handbereik blijft

Daarom hoop ik dat Carl kan uitleggen waarom en hoe dit filmpje tot stand is gekomen, kan me niet voorstellen dat dit een normale manier van trainen is op zijn stal
Laatst bijgewerkt door mce op 24-07-24 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:56

mce schreef:
en dat ze al veel eerder inzicht had anders waren Valegro en b.v. Freestyle niet zo succesvol geweest
maar ja: een moment van onbedachtzaamheid kan maken dat men jaren schreidt
zeker in deze snelle digitale wereld

Wait.. whut?

Eerder? Dit filmpje is max vier jaar oud.. hoeveel eerder dan?
En blijkbaar traint ze wel zo, minimaal 1x tijdens een gast les.. er is namelijk video van..
Is het echt onbedachtzaam? Vier jaar geleden reed ze al op niveau toch? Het is geen beginner die wat doms doet, lijkt mij?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:57

even advocaat van de duivel.
Dan kunnen we bij voorbaat iedere topruiter, maar ook iedere amateur ruiter wel gaan schorsen.
Want iedereen die met paarden bezig is, heeft vast wel eens iets gedaan waar hij/ zij niet trots op is.