De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:08

Ze zien er goed uit!
En je hebt ook niks verkeerd gedaan door even een keertje door te pakken. Paarden hebben als kuddedieren wel in hun systeem goed te reageren op leiderschap van de leider. Misschien geeft het haar juist zelfvertrouwen en rust, in plaats van opnieuw schuw te worden.
Lekker zo doorgaan hoor, binnenkort gewoon weer opnieuw bekappen.
Ik vraag me af, ik heb gewoon het gevoel dat je ook wat bangig bent voor Sally.. heeft dat alleen met het bijten te maken? Want eerlijk gezegd denk ik dat ze daar dan ook wel handig misbruik van lijkt te maken.. Het is ook lastig want je wil niet gebeten worden.
Of doet ze meer, bijv ook trappen?
Of zit het hem er vooral in dat je bang bent haar weer bang te maken of trauma’s aan te wakkeren?

Jammer van Lars. Dat diertje heeft het wel te verduren zeg. Ik hoop voor jullie allemaal dat het goed afloopt.

cariena1

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:36

Heel veel sterkte met Lars, ben een stille meelezer

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 22:04

Sterkte met Lars. Hopelijk knapt hij snel op.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 22:21

Even korte update over Lars.
Er is overleg geweest met de kliniek. Lars kan nog blijven staan waar hij staat gelukkig. Hij heeft morgen wel een nieuwe spoeling nodig, want er komt nog te veel viezigheid uit de wond/streng dan normaal is. Dit is een behandeling die de oude eigenares wel zelf kan verrichten. Dat is ook het voordeel dat hij nu bij haar staat en zij zelf paarden dierenarts is, want dit moet wel een dierenarts doen. Lars heeft (nog) geen koorts en omdat zij zelf de spoeling kan doen, maakt de kliniek zich voorlopig verder nog geen zorgen. Zij gaan er vanuit dat extra spoelen gaat helpen. Het is dus niet goed (tenminste dit had eigenlijk niet meer nodig moeten zijn in de lijn van verwachting) maar mogelijk op deze manier wel te behandelen. Het zit Lars in elk geval echt niet mee.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:06

Heel veel sterkte met Lars. Hoop dat hij gauw opknapt en weer lekker huis kan, ook al staat hij op dit moment prima. Wel fijn dat de vorige eigenaar zo betrokken is en veel kan doen mbt de verzorging.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:50

Hopelijk gaat het na de spoeling beter

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 20:08

Feestje Y)(^)
Lucy is vandaag jarig en officieel een jaarling *\o/*
Afbeelding
1 jaar alweer. Wat word ze toch groot.
Afbeelding
Helaas had ik vandaag niet zo heel veel tijd bij Lucy en Sally maar uiteraard wel even een knuffel en wortel gebracht. Want deze dag mag natuurlijk niet zomaar voorbij gaan
Afbeelding
Ze staat nu ook lekker 24/7 buiten. Dat doet haar ook erg goed.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag de grote camera weer even meegenomen. Sally vond hem al een druk minder spannend en heeft er meerdere keren aan gesnuffeld en van dichtbij bekeken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig is ze ontzettend nieuwsgierig en werkt dat erg in haar en mijn voordeel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook even een korte update over Lars. Het gaat op dit moment weer een stuk beter. De spoeling heeft hem zeker geholpen. Daarnaast krijgt hij nu ook metacam bij. Deze had ik meegegeven toen hij naar de kliniek ging voor het geval het nodig was. Dat moment was afgelopen woensdag aangebroken. Hij leek gewoon echt niet comfortabel en leek door pijn tegen gehouden te worden. Sinds hij nu de metacam bij krijgt, beweegt hij beter met zelfs ook een voorzichtig drafje door de wei. Dit bewegen helpt hem weer tegen de zwelling en dat het wondvocht beter afgevoerd kan worden. Dit lijkt nu ook echt te verbeteren. Laten we hopen dat hij de metacam nu even nodig heeft, om echt te kunnen herstellen.
Hij oogt in elk geval veel beter te ontspannen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:22

Wat fijn dat het beter gaat met Lars. Hoop dat het zo doorgaat!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 14:56

Hoe gaat het nu met Lars?

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 19:53

Eindelijk komt er goed vooruitzicht. Zoals het nu gaat, ga ik Lars vrijdag eindelijk ophalen. Zijn herstel was moeizaam te noemen met wat ups en downs maar nu lijkt alles goed en stabiel. Gisteren heeft hij zijn laatste antibiotica gehad en hij moet het nu op eigen kracht gaan doen maar het vertrouwen is er, dat dat gaat lukken. Dus als er geen gekke dingen meer gebeuren reizen we vrijdag morgen af (een enkele rit van 2,5 uur zonder file geteld) om Lars naar huis te brengen. Hij gaat rechtstreeks naar mijn weide. Ook Sally zal of morgen avond of vrijdag eind van de dag naar mijn weide verhuizen zodat ze (eerst nog even met een touwtje er tussen, tot ik vertrouwen in beide heb dat het goed gaat) aan elkaar kunnen wennen. Zodra Sally en Lars ontspannen samen staan, zal ook Lucy deze kant op komen en toegevoegd worden. Eindelijk! Ik kijk er zo naar uit dat ze weer hier staan en ik ze zelf gewoon elke dag weer lekker kan verzorgen en hopelijk nu heel lang geen onverwachte dierenarts grappen meer.

Het aftellen is begonnen! Laat ze maar komen!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 20:24

Ah top TS… benieuwd hoe het ze samen gaat bevallen.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:50

Dat is goed nieuws! Fijn dat ze naar huis komen en hopelijk gaat het vanaf nu met Lars zijn gezondheid in een stijgende lijn.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 09:19

Mooi nieuws. Hoop dat Lars snel opknapt en je van je paardjes genieten kan.
Helemaal niet fijn die zorgen.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 19:48

Lars is eindelijk thuis.
Afbeelding
En dan ook echt hier op mijn eigen weide.
Afbeelding
Het was een lange dag waarbij we over de terug reis ruim 3 uur hebben gedaan. Lars deed het goed ondanks de warmte, lange rit met best wat files (en dan hebben we ook stukken de file ontlopen door wat om te rijden).
Afbeelding
Afbeelding
Hij kwam super braaf maar ook wel stijf in de benen uit de trailer.
Afbeelding
Gelukkig leek hij de weide wel meteen fijn te vinden want zonder op of om te kijken ging meteen zijn hoofd naar beneden en eten maar.

Afbeelding
Na een uurtje begon hij toch maar eens op verkenning uit te gaan.
Afbeelding
Alles eens goed bekijken en besnuffelen.
Afbeelding
Omdat het toch wel laat werd en we voor Sally de tijd willen nemen, hebben besloten dat we morgen pas Sally halen.
Afbeelding
Dan hebben we gewoon weer een volle dag de tijd.
Afbeelding
Lars lijkt het voor nu prima te vinden dat hij even alleen staat. Hij kan even op zijn gemakje bijkomen van alles en zelf ontdekken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Salinah op 02-05-25 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:53

Wat heerlijk, welverdiende graastijd waar hij hard aan toe was. Gelukkig is het nu weer zover en is hij weer beter geworden! Arm dier, zoveel complicaties te hebben gehad.
Dat het maar een lange fijne zomer mag zijn voor Lars en jullie allemaal! Heerlijk jullie eigen weitje, eigen beheer!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:30

Wat fijn dat hij weer lekker bij jou op de weide loopt. Hij is vast blij dat zijn vriendinnetje morgen ook komt, succes morgen!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 07:25

Succes vandaag

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 16:54

Ook Sally is gearriveerd *\o/*
Afbeelding
Het ging werkelijk super. Zonder problemen loopt ze zo de trailer in (als voorbeeld Lars had gisteren echt wel wat aanmoediging nodig) en heeft het ritje keurig gedaan. Lucy ging wel flink uit haar dak dat Sally weg ging en dat is ook de reden dat Lucy nog even blijft staan op de pensionstal om ook echt even helemaal los te komen van Sally.
Afbeelding
Op de weide had Sally even zoiets van nee, ik sta hier prima in de trailer, ik blijft gewoon staan... Dus met wat aanmoediging kwam ze toch maar buiten kijken. Nou toen was het meteen feest... even dag zeggen tegen Lars en hoofd omlaag ... dag wereld, hallo gras!
Afbeelding
Afbeelding
We hadden het zo even aangekeken en omdat Sally zo ontzettend ontspannen reageerde en Lars ook lekker ontspannen erbij stond,
Afbeelding
Afbeelding
besloten om de draden gewoon weg te halen en te kijken wat er zou gebeuren.
Afbeelding
Nou er gebeurde niets. Het was net alsof ze zo al jaren samen staan. Ze hebben even geneust. Sally heeft 1x piep gezegd, Lars dacht oke en gingen daarna gewoon samen staan eten. Eind goed, al goed :D
Nu tijd om heerlijk zo te genieten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 17:23

Wat heerlijk! Ze zien er beiden heel goed uit zeg.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:10

Wat mooi zo .
Geniet ervan !

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:03

Heerlijke update… lekker genieten.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 13:28

Bedankt voor de reacties.

Het gaat echt super tussen Lars en Sally. Echt zoveel beter dan ik had durven denken. Sally is leider wat ik wel verwacht had maar Lars lijkt dat ook prima te vinden. Gisterenavond was het even afwachten wat ze zouden doen met eten krijgen. Sally is nogal op eten gebrand en had verwacht dat dat best een spanningsmomentje kon geven tussen beide. Maar ook dat viel enorm mee. Ze aten beide netjes naast elkaar uit hun eigen bakje.
Afbeelding
Afbeelding
Lars heeft naast het gras ook echt behoefte aan hooi. Dat vind ik geen probleem maar ik had 1 slowfeeder staan en dat gaf wel wat onrust. Sally eiste de slowfeeder op, niet dat ze honger had want ik heb ik een deuk gelegen om Sally. Ze gaat demonstratief bij de slowfeeder staan, neemt een hap hooi terwijl Lars toe kijkt en kijkt me echt aan met rond volgevreten buikje, pffff dit past er echt niet meer bij hoor maar het is van mij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dus maar even wat hooi op een tweede plek gelegd zodat Sally niet steeds bij de slowfeeder blijft te hangen zodat Lars er niet bij kan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen toen aankwam werd ik echt heel blij met hoe het ging. Ze lagen beide dichtbij elkaar lekker in het gras te slapen. :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik merk is dat Sally nog erg gericht is op wat ik bij Lars doe. Als Lars om een knuffel komt vragen staat Sally er meteen met haar lichaam tussen. Niet dat Sally nou zo graag een knuffel wilt denk ik maar meer voor het geval Lars iets te eten krijgt van mij. Ik geef dus bewust nog niets uit de hand behalve knuffels.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sally kent ook nog exact mijn rituele. Zo zet ik ze altijd even in een ander deel als ik de wei schoon maak, water vul, eten klaar maak enz. Zodat ik gewoon lekker de draden open kan laten en gewoon mijn ding even kan doen en de paardjes lekker even kunnen knabbelen op een ander stukje. Ik had vorig seizoen met Sally echt zo'n vast ritueel dat ik vooraf aangaf naar welk deel we gingen. Dan wees ik die richting op en zei ik altijd, kom we gaan vandaag lekker naar die kant. Ze liep dan altijd zo met me mee alsof ze aan een onzichtbaar halstertouwtje zat. Zo braaf, relax en gemakkelijk.

Dus vandaag deed ik precies hetzelfde en Sally loopt weer zo met mee. Lars snapte er uiteraard nog niets van en moest ik even roepen dat het draadje open was. Toen hij dat door had kwam hij in een drafje onze kant op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook terug zetten deed ik op zo'n manier dan zette ik het voer klaar en riep ik kom maar we gaan eten. En ook nu weer kijkt Sally op en komt meteen rustig naar het draadje toe zodat ze kan komen eten. Ook dit moet Lars nog even door kregen want Lars moest ik even ophalen maar ik verwacht dat ook Lars het snel door heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het is dus even zoeken en aftasten met elkaar in deze setting maar het gaat echt boven verwachting goed.

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 13:47

Wat een fijne update. Wat ziet Sally er goed uit!
Lekker genieten zo met de paardjes op je eigen weide.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:44

Wat mooi dat het zo goed gaat! Misschien wordt Sally nu ook wel wat tammer met Lars erbij. Die foto dat ze de slowfeeder opeist is hilarisch :D Draakje! Ze hebben een mooi plekje bij jou.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:57

Das idd genieten. Fijn voor jullie dat het zo goed gaat.